Auteur |
Bericht |
newadrie
Boxster S 2006
|
over welke boxster s gaat het ? 986 of 987?
|
16 jan 2007 23:10 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Ik zou dus nooit een auto kopen op de voorkeursgevoelens van een ander...
Al heeft er iemand ervaring met beide, dan is het nog zíjn gevoel...of zit ik er ver naast...
Nogmaals ; met beide zélf gaan rijden!
|
16 jan 2007 23:11 |
|
|
debo
964 carrera2 tiptronicDen Helder
|
nou, dat gaat de 986 worden, de 987 is weer een stuk duurder en de waarde van de boxster daalt mij te snel (weer een voordeel van de 911)
|
16 jan 2007 23:12 |
|
|
debo
964 carrera2 tiptronicDen Helder
|
Doe ik ook niet, ik vraag om tips die ik kan meenemen en kan gebruiken bij de aankoop van een Porsche. uiteraard moet jezelf beslissen en daar speelt gevoel ook een belangrijke rol natuurlijk. Je eigen gevoel
welteverstaan.
|
16 jan 2007 23:16 |
|
|
newadrie
Boxster S 2006
|
wij hadden vroeg een Boxster 986 en toen hadden we iets van we kopen nooit meer een boxster. vervulde niet echt onze wensen puur kweste prestaties....rijgedrag,sound,....was alemaal in orde maar toch. toen gingen we kijken naar de nieuwe cayman maar zagen we in onze ogen een prachtige boxster S staan (987) en we mochten hem is testen....amaai wat een verschil was me dat, de motor reageerde zoveel vinniger,het geluid klonk nog veel beter, de remmen mmmmm verkocht en die wagen hebben we nog altijd. ik weet zelf niet hoe gtroot het verschil met de Boxster S 986 maar als het klein is , het is een wagen waar ge elke dag plezier gaat van hebben, daar ben ik zeker van!
dit is de onze
|
16 jan 2007 23:17 |
|
|
debo
964 carrera2 tiptronicDen Helder
|
Mooie wagen hoor!
En bedankt voor je reaktie
|
16 jan 2007 23:30 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
Value for money?
Ik heb 7 jaar 911 SC gereden, een "oer"-porsche.
De 993 is een sterk verbeterde luchtgekoelde 911
En inderdaad qua interieur erg gedateerd. Zoniet de 986,
en hoe ziet het interieur van een Boxster eruit, jawel a la 996
Porsche is inderdaad emotie, maar dat heeft niets met het typeplaatje 911 te maken een 968, 944 Turbo, klassieke 912 of 914, 928 noem ze maar op, ze geven je allemaal het Porsche gevoel, elk type op zijn eigen manier
Als je wilt rijden in een Luxe auto, met veel rijplezier, veel snelheid en een extreem veel CABRIO Plezier, dan is een
Boxster een HEEL goed alternatief.
Als je een "TOUR"-rijder bent, kan ik je de Tiptronic aanbevelen, werkt perfect. De algemene onderhoudskosten zijn beduidend lager(50%) dan die van de 993.
Moderne motortechniek, betrouwbaarheid is TOP.
En vrees niet, ook bij 8 graden boven nul kun je prima open rijden, ik rijdt zelfs nu elk weekend met het kapje open(mits het niet regent )
Boxster is gewoon een heel andere Porsche, maar zeker geen mindere
Ik had de keus tussen 964 of Boxster, en heb geen seconde spijt gehad van de keuze die ik gemaakt heb.
Als er dan toch een 993 mocht komen, dan een TURBO
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
17 jan 2007 0:07 |
|
|
debo
964 carrera2 tiptronicDen Helder
|
Hoe zit het eigenlijk met de kap van de boxster? Als je dicht rijdt heb je veel last van windgeruis ed en hoe houdt deze cabrio zich met vochtig weer?
|
17 jan 2007 0:19 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Waarom???Rijdt echt niet beter dan een normale 993 en is nog iets langzamer ook(voor wat dat waard is).
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
17 jan 2007 9:57 |
|
|
knoet
BoxsterBelgium
|
ik gebruik men boxster als dagelijkse wagen, zit echt wel een deftige kap op, helemaal geen last van geruis of vocht
_________________________________________ www.tuned-belgium.com
|
17 jan 2007 11:32 |
|
|
WB
Boxster '98; daarvoor 911 3.0 en 3.2
|
Helemaal akkoord met Knoet, geen last van ruis of je moet al hééél snel gaan. Na men 3.0 en 3.2 heb ik ook voor de 993 willen gaan, maar had ook geen zin om na 10 jaar terug in hetzelfde interieur te zitten. Kzou nu wel voor de 3.2 versie gekozen hebben.......
|
17 jan 2007 12:11 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
17 jan 2007 12:11 |
|
|
ECT
|
993 vs Boxster:
Beetje appels met peren vergelijken: luchtkoeler vs waterkoker.
Een auto koop je vnl. op gevoel en een beetje op verstand (hoe zou mijn vrouw het vinden, is het praktisch, a funcar of voor dagelijks woonwerkverkeer, etc. etc.)
Styling: een 993 heeft een mooiere en krachtigere styling dan een Boxster; maar dat is persoonlijk.
Heb bij een P-dealer in Duitsland een proefrit met de 993 gemaakt en hem direct gekocht (vrouwlief was gelukkig thuis)! Wagen voelde goed , solide en degelijk aan. Gooi de portieren van een 993 maar eens dicht; aan dat heerlijk geluidje van de dichtslaande portieren merk je al hoe de wagen gemaakt is.
Wat bij mij de doorslag gaf was het heerlijke motorgeluid achter je rug, de goede reputatie, mooie styling, heerlijk rijgedrag van de 993, nagenoeg storingsvrij en een echte spartaanse rijdersauto; sportief zoals het hoort. Interieur is inherent hieraan- nononse. Geen cruise-control, navigatie, e.d. flauwekul.
Een cabrio is niet aan mij besteed: ben kalend en heb vrij dik haar. Een rit in een cabrio betekent in feite dat ik de hele dag met rechtopstaand haar rondloop.
Laatst bijgewerkt door ECT op 17 jan 2007 12:24, in totaal 1 keer bewerkt.
|
17 jan 2007 12:22 |
|
|
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
NEE, ondanks dat mij Audi met Quattro heerlijk comfortable rijdt, is er niets leuks aan. Prive is hij dan ook aan de kant gezet en wordt de 993 gebruikt voor alle prive ritten.
Behalve de boodschappen, die worden met de Corsa gedaan
|
17 jan 2007 12:23 |
|
|
John
Cayenne
|
Jouw verhaal lezende zou ik 100% voor de Boxster gaan, een fenomenale moderne auto, die stuurt als een scheermes, en menig 911 op het circuit en in bochtige trajecten helemaal gek maakt.
Bij ons in de club (vraag het maar aan Paul) is iemand die is van een 996 GT3 overgestapt naar een Boxster S, wellicht kan iemand zijn bevindingen beter neer schrijven (Rob ? Paul ? JP ?) zij kunnen hem beter.
Maar pas op als je geen kleine jongen bent (letterlijk) dan is de Boxster een drama, lange benen is taboe.
Maar kom je is op de Autobahn............let wel daar is de 911 heer en meester.
|
17 jan 2007 12:51 |
|
|
knoet
BoxsterBelgium
|
ikzelf ben 1m85 en heb er toch voldoende plaats in hoor
wat niet het geval is in een honda S2000, mazda mx5 en andere kleine cabrio 2 zitters....
_________________________________________ www.tuned-belgium.com
Laatst bijgewerkt door knoet op 17 jan 2007 17:26, in totaal 1 keer bewerkt.
|
17 jan 2007 13:24 |
|
|
desmett
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)Mechelen, België
|
Moet je maar eens met een oude Quattro zonder Torsen diff gaan rijden: zal je gegarandeerd je mening herzien.
_________________________________________ Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!
|
17 jan 2007 13:26 |
|
|
Jort
Groningen
|
_________________________________________ Tjolk.
|
17 jan 2007 14:24 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Je bedoelt dat een S eruit ziet als een vrouw met perfect bovenlichaam en een TE! dikke R€€T .Ik blijf het een te groot prijsverschil vinden voor alleen maar 2 iets te dikke heupen.
En over die waterkokers......zien er niet uit.Maar ze schrijven wel lekker af
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
17 jan 2007 15:29 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Value for money?
Als je van luxueus toeren houdt is de boxster een HEEL goed alternatief
Tja,...not me.
|
17 jan 2007 15:45 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Ik geef ECT volledig gelijk (alhoewel ik nog een levenslange voorraad haar heb ). Ik denk dat als je nog zelfs maar twijfelt, je voor de Boxster moet gaan.
Zo te horen zal een 993 je toch maar ontgoochelen. Ik denk dat alleen echte 993-liefhebbers het dashboard van een 993 (en andere oudere 911's) weten te waarderen. Zelf vind ik het 986 en 996 dashboard er wat japans (of beter nog Ford Focus MKI) en plastiekerig uitzien maarja...
Zelfs in de Focus haat ik die boog boven de tellers
|
17 jan 2007 16:22 |
|
|
debo
964 carrera2 tiptronicDen Helder
|
Eerlijk advies zeker voor iemand die zelf 911 rijdt, bedankt!
Ook alle andere posters tot nu toe bedankt voor alle reacties, ik had niet verwacht dat het er zoveel zouden worden.
Zaterdag even afwachten of de verkoop van de 964 doorgaat en zoniet, zal ik daar geen nacht van wakker liggen, sterker nog, ik ga tevreden slapen. Ik heb een week geleden de advertentie al van het net gehaald omdat ik er diep in mijn hart toch eigenlijk geen afstand van wil doen en dat na 6 jaar!
|
17 jan 2007 17:02 |
|
|
Steffie
997 Cabrio 4S.
voorheen 996 cabrio
|
Dat is toch juist DE motivatie om er wel een te kopen: Ieder die vraagt / zegt dat je haar rechtovereind staatt: Ik ben met m'n Porsche Cabrio
Dat is toch juist een geweldige tekst !!
|
17 jan 2007 17:15 |
|
|
mr.burns993
|
| | | | ECT schreef: 993 vs Boxster: Beetje appels met peren vergelijken: luchtkoeler vs waterkoker. Een auto koop je vnl. op gevoel en een beetje op verstand Styling: een 993 heeft een mooiere en krachtigere styling dan een Boxster; maar dat is persoonlijk. Wagen voelt , solide en degelijk aan. Gooi de portieren van een 993 maar eens dicht; aan dat heerlijk geluidje van de dichtslaande portieren merk je al hoe de wagen gemaakt is. Heerlijke motorgeluid achter je rug, de goede reputatie, mooie styling, heerlijk rijgedrag van de 993, nagenoeg storingsvrij en een echte spartaanse rijdersauto; sportief zoals het hoort. Interieur is inherent hieraan- nononse. Wel cruise-control, navigatie, e.d. flauwekul. | | | | |
hierboven staat de waarheid.
heb ruime ervaring in bijna alle modellen van porsche.. 2.7-3.2-924-928-964-993-996-997 & natuurlijk de boxster (1e model)
maar een 993 (lees 911) vergelijken met een boxster, gaat inderdaad een beetje ver.
die twee hebben (alleen op het merk na |) geen enkel raakvlak met elkaar.
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
17 jan 2007 17:23 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
heb zelf 2- 993 en gehad en ook een Boxster S, die Boxster S heb ik anderhalf jaar gehad en heel veel plezier mee gehad.
Wat wel belangrijk is, is je lengte ben zelf 1.91 dus nooit een perfecte zit in kunnen hebben, wat ik wel had in een 911.
Als ik ooit weer een Porsche zou kopen, zou het een 987 boxster S zijn, qua prijs-prestatie en daar zit ik beter in als in de 986 (en door mijn leeftijd begin ik al te krimpen .
|
17 jan 2007 18:58 |
|
|