Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 14:30

Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Krasvrije wasstraat? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
PF # 417
Overveen / London
Bericht Krasvrije wasstraat?
....Ok niet voor de Porsche maar de nieuwe BMW E91 moet ook z'n wasbeurt hebben.

Toen ik nog in Duitsland woonde was ik altijd erg tevreden over de wasstraten aldaar.... garantiert ohne lackierungs problemen etc etc
Nu ik sinds een paar maanden weer in NL terug ben, zoek ik eigenlijk een goede wasstraat in omgeving Amsterdam. Was normaal de wagens met de hand maar zou toch graag een goed alternatief willen.

Ben laatst bij Bubbles geweest in Rotterdam , een vrij nieuwe "krasvrije" wasstraat waar ik tevreden over was maar weet iemand er zo een in omgeving Ams?

:D

17 jan 2007 1:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
Ik ga -niet heel vaak, maar als ik zelf niet kan wassen- naar Loogman daar bij metrostation Overamstel... 1 na laatste keer stond iemand met een gloednieuwe Ferrari -duur type- achter me. Wasstraatmedewerker vroeg me of mijn auto zoveel 'herrie' maakte... Bleek dus niet. :-(

Zelf wassen blijft denk ik beter, maar deze is wel goed (imho)

17 jan 2007 2:15
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
amsterdam
Bericht 
Overigens zie ik daar wel vaker mensen in dure -lease- bakken staan. P, Maserati, BMW(top), Merc's (top)...

17 jan 2007 2:17
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Ik ga daar ook wel eens. Sinds ze bij de wasboxen overgestapt zijn op een nieuw systeem, ben je er -als je de auto met de hand gaat wassen- een stuk duurder uit! :?

Over de wasstraat zelf bij Loogman ben ik -persoonlijk- niet zo tevreden. Niet omdattie zou krassen, maar omdat de auto niet helemaal schoon eruit komt. Ik ben er met m'n 944 1x doorheen gegaan en de achterkant tussen de raamspoiler en de bumper (tussen de achterlichten) was niet schoon en de diffuser was slechts gedeeltelijk schoon! Ik ben er toen mee naar het begin van de wasstraat gereden en heb de jongeman die daar staat erop aangesproken. Die reageerde nogal laconiek, spoot even met zijn spuit erop en haalde er een smerige doek overheen...

Resultaat: vuil alleen uitgesmeerd (maar wel minder :lol: ) en de rest van de auto (die daarvoor droog was) weer helemaal nat gespetterd...

Ik was m'n auto's dus liever met de hand...

17 jan 2007 10:06
Profiel
PorscheForum Junkie
amsterdam
Bericht 
Conclusie: Met de hand wassen is altijd beter (imho en bij mijn 'wasmethode')

17 jan 2007 10:33
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ingo schreef:

Ik heb op een steenworp een wasstraat zitten waar de auto echt perfect schoon uitkomt. Kost wel 9 euro, maar daarvoor wordt deze met de hand voorgewassen en met de hand gedroogd.

In de lente/zomer/begin herfst was ik de auto met de hand, maar in de winter niet. Hoewel, winter... :roll:

17 jan 2007 10:36
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Cabrio 4S. voorheen 996 cabrio
Bericht 
twee goede adresjes:

Het Texaco station bij het olympisch stadion heeft sinds kort een 100% krasvrije wasstraat (met lappen ipv borstels). Werkt perfect. Als je op zaterdag voor 3 uur gaat dan staat er een autogek (scholier die wat extra geld wil verdienen, zijn pa is de pomphouder) die met velgenreiniger, hogedruk, zachte doeken etc. je auto een extra beurt kan geven. Als je de auto even kan achterlaten dan wast ie hem ook op de hand voor je. Soms kan het iets langer duren door de Porsches en Ferrari's voor je.

tweede goede optie is in Osdorp. ook hier het vriendelijke lappensysteem. Voordeel hier is dat er een aantal wasboxen zijn, waar je vooraf de auto zelf even onderhanden kan nemen met hogedruk, velgenreiniger etc.
Route: Ring A10 -> haarlem -> eerste afslag Osdorp -> rotonde links -> doorijden tot vlak voor osdorp

Anders een buurjochie zoeken van wie de de vader aansprakelijk kan stellen :wink:

17 jan 2007 10:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Devils son schreef:
ingo schreef:

Ik heb op een steenworp een wasstraat zitten waar de auto echt perfect schoon uitkomt. Kost wel 9 euro, maar daarvoor wordt deze met de hand voorgewassen en met de hand gedroogd.

Nu is het afvragen hoe ver jij kunt gooien...

...Oh ja, en waar je woont :shock:

17 jan 2007 10:46
Profiel
Amsterdam
Bericht 
Steffie schreef:
tweede goede optie is in Osdorp. ook hier het vriendelijke lappensysteem. Voordeel hier is dat er een aantal wasboxen zijn, waar je vooraf de auto zelf even onderhanden kan nemen met hogedruk, velgenreiniger etc.
Route: Ring A10 -> haarlem -> eerste afslag Osdorp -> rotonde links -> doorijden tot vlak voor osdorp :wink:

Begrijp je niet zo, waar zit die dan precies ?
Bedoel je die vlak tegen Badh.dorp aan?

17 jan 2007 11:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
LeOH schreef:
Steffie schreef:
Route: Ring A10 -> haarlem -> eerste afslag Osdorp -> rotonde links -> doorijden tot vlak voor osdorp :wink:

Begrijp je niet zo, waar zit die dan precies ?
Bedoel je die vlak tegen Badh.dorp aan?

Sorry, bedoel inderdaad Badhoevendorp:

BP Tank- en Wascentrum Zwart
Ookmeerweg 501, 1067MP Amsterdam

17 jan 2007 11:17
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Steffie schreef:

Nu is het afvragen hoe ver jij kunt gooien...

...Oh ja, en waar je woont :shock:

De wasstraat ligt in Braken (gemeente Wuustwezel). En ik heb net even gecontroleerd: ik hoorde een plons, dus ik kan bij nader inzien toch niet zo ver gooien... :oops:

17 jan 2007 11:22
Profiel
Amsterdam
Bericht 
Steffie schreef:
Sorry, bedoel inderdaad Badhoevendorp:

BP Tank- en Wascentrum Zwart
Ookmeerweg 501, 1067MP Amsterdam

Sta daar elke week ( zelf ) de P te soppen... idd. prettig daar.
met zo'n 4-5 Euris klaar, en gedemin/water is afdrogen niet nodig.

17 jan 2007 12:04
Profiel
PorscheForum Rakker
...
Hilversum
Bericht 
Ga zelf me de P regelmatig door de wasstraat van Mr. Wax in Hilversum. Gaat prima (en ik heb een donkerblauwe :?) Zelfs Kroymans gaat er met z'n Jaguars ook doorheen.

17 jan 2007 12:34
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
PF # 417
Overveen / London
Bericht 
@Steffie,

Bedankt voor de tip....heb in de buurt gewoond van de Texaco aan het Olympisch plein (Die naast de Citroen garage toch?) maar wist niet dat die sinds kort ook een wassen zonder krassen straat had.

Zal dr eens gaan kijken.

Ben er mee eens dat het wassen met de hand het beste blijft...maar gisteren vond ik de wagen er echt niet meer uitzien en om dan met dit vieze weer toch met de hand te gaan wassen vond ik zonde.... ( als het de Porsche is het een ander verhaal)

Vind de doe het zelf wasboxen ook niet altijd even super, vaak is de "hoge druk" spuit niet zo sterk als men hoopt....

17 jan 2007 13:59
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
In Leeuwarden hebben we wel een hele goede wasstraat. Niet goedkoop maar de auto wordt met de hand voorgewassen. Velgen met de hand gereinigd en komt er zeer schoon uit.
Zou er een P weer niet snel door heen sturen maar mijn BMW heb ik nog nooit problemen mee gehad.

17 jan 2007 15:33
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 3.2 Carrera model 1989
Den Haag
Bericht 
Hier in den Haag hebben we Kings Carwash.
Deze mannen doen het met de hand, drogen ouderwets met een zeem en spuiten met perslucht je spiegels en andere naden droog!!!
In Amsterdam hebben ze vast ook zoiets.....altijd beter dan machine 8)

Peter-nog beter is zelf doen-3.2

17 jan 2007 19:11
Profiel
PorscheForum Rakker
964C2 '91
Hilversum
Bericht 
Heb de P nog nooit door de wasstraat gehaald, maar afgelopen zaterdag stond er voor mij (met leasebak dus) in de rij bij Mr Wax (to Targaflorio trouwens) een hele fraaie Ferrari en die reed hem er vol zelfvertrouwen door. Ga het zelf dus ook maar een keer doen. De BMW doet ie prima.

Met de hand wassen lijkt wellicht veiliger, toch ook veel risicos op krassen als je met een doek gaat droogmaken.

Ik weet het dus eigenlijk niet.

17 jan 2007 19:21
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Ik weet niet wat jou budget is , maar bij pca zullen ze hem ook wel willen wassen :idea: :lol:
Ik neem aan dat je voor de deur geen ruimte hebt , ik ging met mijn rode wel eens naar een wasbox ,nam een emmer en een spons mee , en vulde de emmer met shampoo , ging wassen ,afspuiten en hotwax erover tenslotte droogmaken en klaar.
Stond altijd lekker rustig in mijn eentje . :shock: 8)

17 jan 2007 21:17
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Bij sommige was straten loopt je ook het risico dat je dure voorvelg wordt beschadigd. Het zijn de was straten waar je auto wordt voorgeduwd door een z.g. railsysteem. Het is de bedoeling dat je zoveel mogelijk in het midden van de rail rijdt om beschadiging te voorkomen. Maar soms is het vrij moeilijk te zien waar het midden bevindt, vooral met vrij brede voorwielen. Het is mij overkomen dat de jochies die jou moet binnenloodsen het midden verkeerd inschatte. Resultaat, beschadiging op mijn dure voorvelg.

17 jan 2007 21:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Automotive professional
Ede
Bericht 
CLEAN = CLEAN

Autostrada Rotterdam
landaulettestraat 4
3063nr rotterdam
tel: 010-4531532 fax:: 010-2121292

Een wasstraat van het nieuwste type, volledig krasvrij, hypermodern.

Ik werk bij Land Rover dealer, onze auto's (vervangend vervoer) gaan 2 tot 3x per week door die wasstraat. Na een jaar zien ze er nog steeds ALS NIEUW uit (maar dan ook echt, in de felle zon is geen enkel krasje of iets te zien).

1. voorwas MET DE HAND: met hogedrukspuit en sop. en met de hand zand e.d. verwijderen
2. met de hand de velgen schoonmaken
3. door de hypermoderne wasstraat, inclusief een waxlaagje
4. met de hand de auto afdrogen, randjes bij de deuren schoonmaken, ruiten schoon- en vetvrij maken, enz, enz.
5. de auto uitzuigen. (+ asbak legen e.d.)

helaas heb ik geen precieze prijs.

Normaal doe ik nooit een auto door de wasstraat, maar mijn auto laat ik hier graag wassen, het resultaat is altijd geweldig.

Ook een Range Rover die zo ongeveer nog nooit gewassen is (velgen letterlijk zwart) wordt weer helemaal als nieuw.

trouwens: ik heb geen aandelen ofzo, puur op ervaring gebaseerd.

ook Maserati, Rolls Roys, BMW m5, Mercedes AMG worden hier door de eigenaren wekelijks gewassen.

17 jan 2007 22:14
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Junkie
Bericht 
Hmmmm... ik hoor hem al zeggen tegen moeder de vrouw , ga even de auto wassen , waar dan vraagt moeder de vrouw , in Rotterdam :!:
Maar voor de mensen uit die buurt een goede TIP.
Afbeelding

17 jan 2007 22:21
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Automotive professional
Ede
Bericht 
ja, is niet echt dichtbij.

Als ik op zaterdag naar mijn werk ga neem ik wel eens de auto van mijn moeder mee, speciaal om het daar te laten wassen. (normaal deed ik het af en toe zelf).

Ik was altijd sterk tègen wasstraat wassen.

Maar als er wordt "voorgewassen" en een speciale wasstraat wordt gebruikt kan het zelfs beter zijn dan met de hand. dat is dus NIET het geval wanneer je je auto zo in de wasstraat achter het tankstation rijdt.
Immers, zand blijft ook in je spons achter als je zelf wast.

Maar, ik was ook nog regelmatig met de hand mijn auto. (maar dat is alleen omdat ik met de Porsche niet vaak in Rotterdam kom.

En inderdaad, speciaal naar Rotterdam rijden is wel erg veel van het goede.

17 jan 2007 22:24
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Junkie
Bericht 
Paul Broere schreef
Citaat:
En inderdaad, speciaal naar Rotterdam rijden is wel erg veel van het goede.

Maar zoals ik al aangaf
Citaat:
Maar voor de mensen uit die buurt een goede TIP.

En volgens mij zijn er behoorlijk wat in die buurt :!: :roll:

17 jan 2007 22:35
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
PF # 417
Overveen / London
Bericht 
Voor een tijd had je aan de N44 bij Wassenaar Mr Glow, die was zo'n 8 jaar geleden de standaard.... daar zou ik nu mijn auto niet meer doorheen durven halen.

Idd, het nieuwe type is niet slecht met de lappen. Mijn BMW is inmiddels een jaar oud, maar door de wasstraat in Duitsland nog steeds geen enkel krasje.... ik heb dus eerst die Deutsche Grundigkeit gemist en hem verder met de hand gewassen :D ...zo te zien zijn er nu wel genoeg GOEDE & VEILIGE alternatieven...

17 jan 2007 23:43
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 24 berichten ]