Auteur |
Bericht |
944 racer
944 racer965 3.3 Turbo S '91
|
Meen dat de benzine tank kleiner is van een type I. Tja, als je in een type II maar 5 liter benzine stopt en hele kleine tankbeurtjes doet, is tie ook weer erg licht.
Inderdaad, of gewoon lekker met een 944 NA rijden en lol hebben. Er zijn altijd auto's die meer PK's hebben of sneller gaan, het gras is elders altijd groener.
Ik denk dat wij in onze 944 racewagens in de Porsche 944 Basic Cup minsten net zo veel lol hebben als de Porsche racewagens met 350+ PK's die ook in dezelfde klasse (ZAC SuperSport) rijden. Misschien hebben wij zelfs wel meer lol als wij de 350+ PK racewagens aan het opjagen zijn.
_________________________________________ Edwin
944 racer
www.944-basic.nl
|
12 jan 2007 22:32 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
zeker als het regent, dan eindig je opeens op de 5e plek in een veld van 25+ porsche's
|
13 jan 2007 1:03 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
13 jan 2007 2:41 |
|
|
major_ton
944 Type II
|
Hallo allemaal.
Wat denken jullie hiervan?
klik
Morgen ga ik is even een kijkje nemen.
Volgende week ga ik ook nog kijken bij Speedy's (Antoine) 944.
Gr, Sven
|
14 jan 2007 20:43 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
| | | | major_ton schreef: Hallo allemaal. Wat denken jullie hiervan? klikMorgen ga ik is even een kijkje nemen. Volgende week ga ik ook nog kijken bij Speedy's (Antoine) 944. Gr, Sven | | | | |
Ziet er mooi uit, enkel zijn het geen fuchs velgen die erop liggen.
|
14 jan 2007 20:45 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Inderdaad, lijkt wel zo op het eerste gezicht, maar als je beter kijkt,,,
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
14 jan 2007 22:17 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Waarom zit er geen Porsche embeem op???
Zou maar eens even heel goed nagaan wat er met die 944 is gebeurd
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
14 jan 2007 22:54 |
|
|
major_ton
944 Type II
|
Wat zie jij er dan aan na beter gekeken te hebben?
Gr, Sven
|
15 jan 2007 2:22 |
|
|
KEV-911
928,911 targaDestelbergen
|
dat er ATS velgen (cookiecutters) onderzitten
|
15 jan 2007 9:20 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Op foto ziet de wagen er leuk uit (doen ze dat niet allemaal )
Idd zoals eerder aangehaald ontbreekt het Porsche logo vooraan en zitten er cookie cutters onder (wel de correcte velgen voor die tijd).
Raar vind ik nochthans dat er staat dat er 16" allu velgen onder liggen. Ik meende dat de Cookie cutters in 15" waren of zit ik fout
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
15 jan 2007 12:00 |
|
|
major_ton
944 Type II
|
Zoooooow... Ik ben net even wezen kijken naar de auto en heb er ook in gereden (eerste keer, dus meteen ontmaagd!)
Alleen jammer dat het niet zo'n beste ervaring was... Wat meteen opviel waren de verschillende kleuren wit rondom de auto. Gemonteerd waren inderdaad de Cookie Cutter velgen met een maat van 15". Dat heb ik de verkoper ook maar meteen even uitgelegd (Bedankt 911-lover!). Binnen in zat het e.e.a. krakkemikkig in elkaar en sommige onderdelen lieten spontaan los. Ook waren er onder de kofferkleprand een boel bijgewerkte plekjes te vinden. Opzich nog geen big deal, dus was het tijd de motor eens aan te slingeren. Starten --> lopen en 'tik tik tik tik tik tik tik...' Volgens de verkoper waren dat de injectoren De verkoper wist ook niet wanneer de distributie weer aan de beurt was en over de koppeling was ook niks bekend. Eigenlijk was er over de gehele auto niks bekend! de KM-teller stond op 14.000 nog wat en ik vermoed dat daar nog een 3 voor mag. Dan de motorkap maar even openen... Wow, dat zag er vies uit. Erg lastig was het om daar doorheen te zien en vooral de roestvorming rond de bevestigingspunten van de schokdempers viel telkens pijnlijk in het oog. Maargoed, zeker omdat ik nooit eerder in een 944 had gereden kon de vraag natuurlijk niet achterwege blijven of het mogelijk was om een stukje te rijden met de wagen en dat was gelukkig geen probleem. Op eigen verzoek heb ik de verkoper mee laten rijden.
De rij-test;
Met een lengte van 1.94 meter is 'even instappen' mission impossible, maar eenmaal op de plek van bestemming is het goed vertoefen. Koppeling in, in de eerste versnelling en gaan met die 'rikketik' machine. Oei, dat rijdt stroef weg! Die moest nog duidelijk warm worden. Van 1 naar 2 verliep goed, maar toen...! Van 2 naar 3 schakelen duurde bij mij ongeveer 10 seconde eerdat ik z'n 3 te pakken had. Tegen het einde van de rit heb ik die schakeltijd weten te reduceren naar zo'n 3 seconde Het was gewoon niet te doen. Maar met een beetje vet was het wel weer op te lossen volgens de verkoper. Wat ook beter ging tegen het einde van de rit was het optrekken. De auto kwam duidelijk los en ging er (voor mijn gevoel) als een raket vandoor. Maarja, dan moet de auto ook weer gestopt worden en daarbij kreeg ik echt m'n twijfels. Het remmen ging zo enorm stroef en ook al hield ik het rempedaal op 1 vast punt, het remniveau verschilde gewoon. Daar in tegen viel de koppeling me weer erg mee. De electriek leek ook goed te werken op het bezine lampje na, dat continu bleef branden ongeacht de inhoud van de benzine tank.
Jammer zo'n eerste ervaring, maar ik ben er wel weer een stukje wijzer op geworden. Hopelijk wordt zondag alles beter als ik bij Speedy's 944 ga kijken.
Gr, Sven
|
15 jan 2007 16:54 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Daar ben ik wel heel zeker van
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
15 jan 2007 16:56 |
|
|
Jort
Groningen
|
Waarschijnlijk is de instap bij Speedy ook iets makkelijker (meer ruimte tussen stoel en stuur als ik me niet vergis).
_________________________________________ Tjolk.
|
15 jan 2007 17:19 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
het verschil tussen een type 1 en een type 2 is levensgroot, ik heb beide en mijn vrouw vind het rijden in de type 1 prima maar krijg ik met geen stok in de type 2. uiterlijk lijken het dezelfde wagens, onderhuids zijn ze totaal verschillend.
ik heb de wagen van Speedy bij mij op de brug gehad voor het monteren van dikkere stabi's en gele koni's. is een prima wagen, van al het wit en de witte accenten moet je houden al is dat op een zaterdag terug te bouwen naar origineel.
|
15 jan 2007 22:34 |
|
|
martijn
|
Ik heb de auto van speedy ook meerdere keren mogen bewonderen bij meetings, en vond het altijd een heel erg nette auto. Niet helemaal orgineel maar wel erg leuk
Hem kennende van het 944-forum word er ook op onderhoud niet bezuinigd.
|
16 jan 2007 17:43 |
|
|
major_ton
944 Type II
|
Wat zijn volgens jou en je vrouw de verschillen die zo levensgroot zijn? Ik heb nu alleen dus een type 1 gereden (nog een krakkemikkige ook), dus vergelijken is er voor mij nog niet bij.
Gr, Sven
|
16 jan 2007 20:22 |
|
|
KEV-911
928,911 targaDestelbergen
|
vraag het me ook af, heb alle modellen buiten de 250pk gereden en vond dat de minste.
Wel tof van baanligging etc. Maar heeft bijna geen vermogen, dashboard is lelijker + minder overzichtelijk
|
16 jan 2007 21:31 |
|
|
944 racer
944 racer965 3.3 Turbo S '91
|
Uh, zijn type II is een racewagen en zijn type I een straat wagen?
In beide heeft ze overigens gereden, en hoe
_________________________________________ Edwin
944 racer
www.944-basic.nl
|
16 jan 2007 21:43 |
|
|
Jort
Groningen
|
Dan geldt dat voor de type 2 net zo goed...
_________________________________________ Tjolk.
|
16 jan 2007 21:50 |
|
|
KEV-911
928,911 targaDestelbergen
|
das waar, maar het dashboard is toch veel mooier
|
17 jan 2007 9:04 |
|
|