Auteur |
Bericht |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Eigenlijk is het wel grappig: op een Porscheforum klachten dat autorijden een lousy 60 eurootjes per jaar duurder wordt.
|
15 jan 2007 18:38 |
|
|
Sjonnie
|
jamaar, het is wel porscheforum. NL
|
15 jan 2007 18:40 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
potverdrie of het geld me op de rug groeit...
|
15 jan 2007 18:44 |
|
|
Der Ferry
Beveren Belgie
|
Voor de mensen in het noorden is dit zo , maar in de zuidelijke provincies zit je sneller over de grens dan je zou denken . het is immers geen rechte lijn die grens . Maar goed nieuws voor dagjesmensen
Er zijn al vlaamse steden die waarschijnlijk het vignet gaat terug betalen aan toeristen die een verblijf boeken . Voor mensen op doorreis moeten er voor mij geen maatregelingen komen , als ze niet willen dokken laat ze maar omrijden
_________________________________________ Boys will be boys ...only the toys get bigger !
|
16 jan 2007 11:45 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Eerstvolgende keer ben jij misschien wel aan de beurt bij een doorsteek naar Duitsland via ons prachtige - ahum - kikkerlandje. Vind je het dan ook nog steeds zo'n goed idee? Ongeacht de vraag of het een groot bedrag is en of de betrokkenen het kunnen betalen, zijn dergelijke regelingen wat mij betreft niet goed verdedigbaar in een verenigd Europa. Stelletje pennenlikkers die dit weer hebben bedacht om het nationaal product te stimuleren, bah.
|
16 jan 2007 12:04 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Waarom is er eigenlijk gekanker als België dit doet, maar niets als een ander land dit doet?
Frankrijk bv, een van de duurdere en onveiligste autowegen, en daar hoor ik jullie niet over klagen.
Als Nederland morgen een tax zou heffen op hun wegen, zou ik hier geen enkel probleem mee hebben. Zou het trouwens ook geen probleem vinden indien men landen die geen tax heffen op hun wegen, een ontheffing zouden geven.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
16 jan 2007 13:28 |
|
|
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
Zoals Guido van Woerkom van de ANWB al zei: Europa wil juist af van al die losse vignetten en moeten er nu niet nog meer landen bijkomen.
Laat nu net het land met de Europese hoofdstad nu dit gaan invoeren
Laat Belgie zich sterk maken voor een Europese regeling dan weer een uitzondering te gaan creeren.
|
16 jan 2007 13:34 |
|
|
Der Ferry
Beveren Belgie
|
Ik rij nooit via Nederland naar Duitsland alleen als ik naar Denemarken rij , dan gebruik ik Nederland als doorrijland . Maar dat heb ik 1 keer gedaan , maar neem in het vervolg het vliegtuig ( veel te ver)
kom laten we eerlijk zijn , Nederland is absoluut GEEN doorrijland . Belgie daarentegen
_________________________________________ Boys will be boys ...only the toys get bigger !
|
16 jan 2007 14:25 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Europa is goed in richtlijnen, maar daadwerkelijke regelgeving
Dat is juist het absurde aan de EEG, ze vergaderen jaren, kost ons fortuinen om tot een richtlijn te komen, die dan iedereen wel of niet toepast naargelang het hun uitkomt.
Laat nu België juist een van de landen zijn, die de meeste richtlijnen gelijk omzetten naar een Belgische wetgeving
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
16 jan 2007 14:47 |
|
|
Riccio4S
996 4SGrubbenvorst
|
klein advies van een typisch Italiaanse hufter:
plak dat f...k vignet op een transparant folie (bijvoorbeeld, een bescherming folie voor je autobumper), en je kan gemakkelijk het vignet van auto naar auto (vrouw, vrienden, kennissen) transporteren.
ik heb dat voor jaren gedaan met die Zwitsers .................
_________________________________________ crazy italian........
|
16 jan 2007 20:46 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Je bent véél meer Hollander dan wij denken Ricchio...
|
16 jan 2007 21:18 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Nou, met de grootste haven ter wereld....
|
16 jan 2007 21:42 |
|
|
cabrio wim
|
goed bezig daar in Belgie
Het is gedaan met de benelux.
Luxembourg wil een nieuwe vlag, huidige verwijst teveel naar de oranjes.
Belgie wil een autovignet, want komt geld tekort, en Nederland kankert over 60 euro, terwijl de Benelux zoveel welvaart bracht.
Nederlanders bouwden huizen in Belgie, besteedden ons geld in Belgische winkels, en ons zwart geld brachten we naar Luxemburg, en Belgen kwamen in het weekend inkopen doen in Nederland, al was het maar voor de sexwinkels.
Maar ja dat zal allemaal voorbij zijn, en gewoon door dat er overal belasting opgeheven moet worden, en de kleine man bloeden moet.
|
16 jan 2007 22:18 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Even voor alle duidelijkheid, ook EG Richtlijnen zijn voor de lidstaten verbindend. Voor de echte "die-hards" onder ons:
De Verdragen vormen het „primaire recht" van de Europese Unie, dat vergelijkbaar is met het grondwettelijke recht op nationaal niveau. In de Verdragen zijn dus de fundamentele kenmerken van de Unie vervat, en met name de bevoegdheden van de verschillende instanties die aan het besluitvormingsproces deelnemen, de wetgevingsprocedures, en de bevoegdheden die aan hen zijn toegekend. Over de verdragen zelf wordt rechtstreeks onderhandeld tussen de regeringen van de lidstaten, en vervolgens moeten zij volgens de in het nationaal recht vastgelegde procedures worden geratificeerd (in beginsel door de nationale parlementen of bij referendum).
De internationale overeenkomsten zijn de tweede bron van het recht van de Europese Unie; door middel van deze overeenkomsten ontwikkelt de Unie haar economische, sociale en politieke betrekkingen met de rest van de wereld. Het betreft altijd overeenkomsten tussen internationale rechtspersonen (lidstaten of organisaties) die tot doel hebben samenwerking op internationaal vlak tot stand te brengen. De door de Europese Unie in het kader van de eerste pijler gesloten overeenkomsten zijn bindend voor de instellingen van de Europese Unie en voor de lidstaten. De in het kader van de tweede en derde pijler gesloten overeenkomsten zijn bindend voor de instellingen maar niet altijd voor de lidstaten.
Het „afgeleide recht" is na de Verdragen (primair recht) en de internationale overeenkomsten de derde belangrijke bron van Gemeenschapsrecht. Het kan worden gedefinieerd als het geheel van normatieve rechtsinstrumenten die door de Europese instellingen overeenkomstig de bepalingen van de Verdragen worden goedgekeurd. Onder het afgeleide recht vallen de in het EG Verdrag genoemde verbindende (verordeningen, richtlijnen en beschikkingen/besluiten) en niet-verbindende (resoluties, adviezen) rechtsinstrumenten, maar ook een hele reeks andere besluiten, zoals bijvoorbeeld de interne reglementen van de instellingen of de communautaire actieprogramma's.
De verordening wordt door de Raad tezamen met het Parlement of door de Commissie alleen goedgekeurd; zij heeft een algemene strekking en is verbindend in al haar onderdelen. Anders dan richtlijnen, die aan de lidstaten zijn gericht, en beschikkingen, die tot welbepaalde personen zijn gericht, geldt de verordening voor allen.
De verordening is rechtstreeks toepasselijk, dat wil zeggen dat ze het recht schept dat in alle lidstaten als nationale wet geldt, zonder dat de nationale autoriteiten verder iets behoeven te ondernemen.
De richtlijn wordt door de Raad tezamen met het Parlement of door de Commissie alleen goedgekeurd en is gericht tot de lidstaten. Zij dient in eerste instantie tot harmonisatie van de wetgevingen.
De richtlijn is voor de lidstaten verbindend ten aanzien van het te bereiken resultaat, doch laat aan hen de keuze van de vorm en de middelen die zij vaststellen om de communautaire doelstellingen in het kader van hun interne rechtsorde te verwezenlijken.
Indien de richtlijn door de lidstaten niet in nationale wetgeving wordt omgezet of indien zij onvolledig of te laat wordt omgezet, kunnen rechtsonderhorigen zich bij de nationale rechtbanken rechtstreeks op de betrokken richtlijn beroepen.
Beschikkingen worden hetzij door de Raad, hetzij door de Raad tezamen met het Europees Parlement, hetzij door de Commissie goedgekeurd en hebben betrekking op afzonderlijke gevallen. Door middel van een beschikking kunnen de instellingen van een lidstaat of van een burger van de Unie eisen dat deze handelt of een handeling achterwege laat, en kunnen zij aan hem rechten verlenen of verplichtingen opleggen.
De beschikking is individueel en degenen tot wie zij is gericht moeten afzonderlijk in de beschikking worden genoemd. Hierin onderscheidt zij zich van de verordening, die verbindend is in al haar onderdelen.
Ik neem aan dat iedereen inmiddels wel is gestopt met lezen, dus ik zal het hier maar bij laten.
|
17 jan 2007 14:39 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Ik heb alleen de laatste regel gelezen Arno, maar neem zondermeer alles aan hoor...
|
17 jan 2007 15:44 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
| | | | adu schreef: Even voor alle duidelijkheid, ook EG Richtlijnen zijn voor de lidstaten verbindend. Voor de echte "die-hards" onder ons: De Verdragen vormen het „primaire recht" van de Europese Unie, dat vergelijkbaar is met het grondwettelijke recht op nationaal niveau. In de Verdragen zijn dus de fundamentele kenmerken van de Unie vervat, en met name de bevoegdheden van de verschillende instanties die aan het besluitvormingsproces deelnemen, de wetgevingsprocedures, en de bevoegdheden die aan hen zijn toegekend. Over de verdragen zelf wordt rechtstreeks onderhandeld tussen de regeringen van de lidstaten, en vervolgens moeten zij volgens de in het nationaal recht vastgelegde procedures worden geratificeerd (in beginsel door de nationale parlementen of bij referendum). De internationale overeenkomsten zijn de tweede bron van het recht van de Europese Unie; door middel van deze overeenkomsten ontwikkelt de Unie haar economische, sociale en politieke betrekkingen met de rest van de wereld. Het betreft altijd overeenkomsten tussen internationale rechtspersonen (lidstaten of organisaties) die tot doel hebben samenwerking op internationaal vlak tot stand te brengen. De door de Europese Unie in het kader van de eerste pijler gesloten overeenkomsten zijn bindend voor de instellingen van de Europese Unie en voor de lidstaten. De in het kader van de tweede en derde pijler gesloten overeenkomsten zijn bindend voor de instellingen maar niet altijd voor de lidstaten. Het „afgeleide recht" is na de Verdragen (primair recht) en de internationale overeenkomsten de derde belangrijke bron van Gemeenschapsrecht. Het kan worden gedefinieerd als het geheel van normatieve rechtsinstrumenten die door de Europese instellingen overeenkomstig de bepalingen van de Verdragen worden goedgekeurd. Onder het afgeleide recht vallen de in het EG Verdrag genoemde verbindende (verordeningen, richtlijnen en beschikkingen/besluiten) en niet-verbindende (resoluties, adviezen) rechtsinstrumenten, maar ook een hele reeks andere besluiten, zoals bijvoorbeeld de interne reglementen van de instellingen of de communautaire actieprogramma's. De verordening wordt door de Raad tezamen met het Parlement of door de Commissie alleen goedgekeurd; zij heeft een algemene strekking en is verbindend in al haar onderdelen. Anders dan richtlijnen, die aan de lidstaten zijn gericht, en beschikkingen, die tot welbepaalde personen zijn gericht, geldt de verordening voor allen. De verordening is rechtstreeks toepasselijk, dat wil zeggen dat ze het recht schept dat in alle lidstaten als nationale wet geldt, zonder dat de nationale autoriteiten verder iets behoeven te ondernemen. De richtlijn wordt door de Raad tezamen met het Parlement of door de Commissie alleen goedgekeurd en is gericht tot de lidstaten. Zij dient in eerste instantie tot harmonisatie van de wetgevingen. De richtlijn is voor de lidstaten verbindend ten aanzien van het te bereiken resultaat, doch laat aan hen de keuze van de vorm en de middelen die zij vaststellen om de communautaire doelstellingen in het kader van hun interne rechtsorde te verwezenlijken. Indien de richtlijn door de lidstaten niet in nationale wetgeving wordt omgezet of indien zij onvolledig of te laat wordt omgezet, kunnen rechtsonderhorigen zich bij de nationale rechtbanken rechtstreeks op de betrokken richtlijn beroepen. Beschikkingen worden hetzij door de Raad, hetzij door de Raad tezamen met het Europees Parlement, hetzij door de Commissie goedgekeurd en hebben betrekking op afzonderlijke gevallen. Door middel van een beschikking kunnen de instellingen van een lidstaat of van een burger van de Unie eisen dat deze handelt of een handeling achterwege laat, en kunnen zij aan hem rechten verlenen of verplichtingen opleggen. De beschikking is individueel en degenen tot wie zij is gericht moeten afzonderlijk in de beschikking worden genoemd. Hierin onderscheidt zij zich van de verordening, die verbindend is in al haar onderdelen. Ik neem aan dat iedereen inmiddels wel is gestopt met lezen, dus ik zal het hier maar bij laten. | | | | |
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
17 jan 2007 15:51 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Nooit snoepjes aannemen van een vreemde ...
On topic: Hopelijk wordt het hele plan voorgelegd aan de Europese Commissie en huppekee de prullenbak in. Zo niet jaarlijks stedentripje wordt verplaatst naar Duitsland Ik zal ze krijgen
|
17 jan 2007 15:52 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Was even het niveau vergeten, liet me even meeslepen sorry.
|
17 jan 2007 15:54 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Wij zijn toch geen vreemden van elkaar...buiten Porsche delen wij toch nóg een interresse...
|
17 jan 2007 15:55 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Juist daarom ... je zou beter moeten weten
Huh klinkt een beetje eng en weet eerlijk gezegd niet waar je op doelt ... als het te erg wordt via Pb
|
17 jan 2007 16:01 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
|
17 jan 2007 16:07 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Ok, ben weer bij en inderdaad ... géén enge dingen
|
17 jan 2007 16:16 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Alsof dat iets met niveau te maken heeft .
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
17 jan 2007 16:27 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
At your service:
Eén op de tien kinderen kan in groep 8 het klassieke kinderboek Pluk van de Petteflet nog niet lezen. Ze kunnen de inhoud van het boek niet zelfstandig of met begrip tot zich nemen.
Een half procent van de 11- en 12-jarigen (bijna 1000 kinderen) zit zelfs onder het leesniveau van een 7- tot 8-jarige en heeft er moeite mee om een boekje te lezen met de bekende korte verhaaltjes van Jip en Janneke. Als wordt doorgerekend naar Pluk van de Petteflet, dan kunnen circa 18.000 kinderen van 11 en 12 jaar niet door dat boek heen komen.
Dat blijkt uit een nog niet gepubliceerd onderzoek van de Cito-groep. De inspectie noemt bijna 10% van de 15-jarigen een 'zwakke lezer' en functioneel analfabeet.
|
17 jan 2007 16:33 |
|
|
Riccio4S
996 4SGrubbenvorst
|
Jesus ! gelukkik ben ik in Italie geboren, anders was ik de 10%+ 1 geweest......
_________________________________________ crazy italian........
|
18 jan 2007 7:19 |
|
|