Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 10:52

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Boxster lekt Olie 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Boxster
Limburg
Bericht Boxster lekt Olie
Heb Grote beurt gegeven aan mijn Boxster.

Week later staat (digitaal oliepeil) erg laag. Ik kijk onder blok en jawel hoor ....olielekkage. 0,25 ltr bijgevuld en op brug gekeken waar het vandaan kwam. Bleek alles nabij (erachter en onder) Variocam nat te zijn. Heb alles met ontvetter schoongemaakt en sindsdien geen olie meer gelekt. Ook nadat ik flink wat kilometers heb gemaakt.

Weet iemand waar olielek vandaan kan komen???? Ik vermoed dat ik warschijnlik teveel olie heb opgedaan (8,25 ltr). Waar gooit hij olie uit indien teveel ??

16 jan 2007 22:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Misschien eens even terug naar af gaan en je afvragen of je wel genoeg afweet van de auto om dit zelf te doen :!: :?:

'Olie verversen' dan kan iedere handige vent toch :?: :oops: 8)

16 jan 2007 22:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster
Limburg
Bericht 
Zitten hier alleen betwetertjes of ook mensen die een normaal antwoord kunnen geven op vraag??

By the way: Voel je vooral niet persoonlijk aangesproken :)

16 jan 2007 22:36
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ben maar een leek, maar als je teveel olie bijvult, zou het kunnen dat hij het teveel uitgooid, dat weet ik niet.
Maar het lijkt me dan niet logisch dat het oliepeil erg laag staat, zou eerder denken dat het dan goed zou moeten staan.

Zomaar een bedenking van een leek :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

16 jan 2007 22:38
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 3.4 S
Twente
Bericht yep
Ik sluit me bij PPP aan, teveel olie wordt er op de meest vreemd eplaatsen uit gegooid, maar dan zal het peil op normaal moeten blijven staan, en niet op " Laag"

blijft dus oppassen voorlopig !!

17 jan 2007 0:11
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
PatrickS schreef:
Zitten hier alleen betwetertjes of ook mensen die een normaal antwoord kunnen geven op vraag??

Patrick, bevestigt de olie-peilstok de indicatie van je digitale oliepeilmeter ? Ik meen hier al eerder gelezen te hebben dat je daar niet blindelings op mag vertrouwen.

17 jan 2007 0:24
Profiel
PorscheForum Rakker
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)
Mechelen, België
Bericht 
Tenzij dat door het teveel aan olie ergens keerringen zijn gaan lekken. Ik zou het idd goed blijven opvolgen.

17 jan 2007 12:55
Profiel Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Als het nu droog blijft zou ik zeker wekelijks of iedere 500 km de olie met de hand blijven peilen.

17 jan 2007 15:55
Profiel WWW
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
:idea:

Laatst bijgewerkt door wolf op 17 jan 2007 16:02, in totaal 1 keer bewerkt.

17 jan 2007 16:01
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Koop je een waterkoker ga je olie lekken.

17 jan 2007 16:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster
Limburg
Bericht 
Thanks!

Ik hou oliepeil even (manueel) goed in de gaten.

17 jan 2007 23:59
Profiel
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
waarom doe je een grote beurt zelf?is niet goed als je hem nog eens wilt verkopen volgens mij en helemaal niet als je er ook nog teveel olie in doet.hij perst het er op de slechtste plaats van je motor uit kering of pakking.zal wel een revisie worden.lekker goedkoop zelf beurten geven.

anton964

18 jan 2007 0:16
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
nou, nou wat een drama allemaal meteen zeg :!: "zal wel een revisie worden"??? :shock: :roll:

Annyway, wellicht heeft het filter niet goed aan gezeten en heeft hij daar wat gelekt? Heeft zich misschien nu wat "gezet" en zit nu dicht?

Ik ken de boxster veders trouwens niet, dus ik weet niet of het filter in de buurt zit waar je de olie heb zien hangen?

18 jan 2007 1:11
Profiel
PorscheForum Rakker
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)
Mechelen, België
Bericht 
Vind de reacties idd ook een beetje overdreven: revisie, slecht voor verkoop (wsl geen Porschestempel in het onderhoudsboekje, imo mooi, maar zegt ook niet alles over een wagen). Als je een beetje verstand van zaken hebt, zijn die zaken best doenbaar en een goede manier om je wagen wat beter te kennen.

18 jan 2007 11:15
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]