Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 13:41

Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
3.2 onderstel 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 3.2 onderstel
Over een maandje of 2 ben ik van plan bij de Techniker langs te gaan om eens te praten over nieuwe vering & schokbrekers in combinatie met uitlijnen en uitwegen. Heb hier al veel gelezen over opties voor de 964 en de 993, maar nog niet zo veel over mogelijkheden voor de 3.2. Dingen schijnen toch na zo'n 100k op te zijn en het mag van mij allemaal wel wat strakker. Ben geen coureur, maar vind ongecompliceerd en puur rijden wel top; comfort staat niet bovenaan, echter ik moet er wel dagelijks mee op pad. Ben benieuwd naar jullie ervaringen, ideeen en suggesties.

17 jan 2007 22:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Ik heb mijn P ook voor dagelijks gebruik.Nu hoor ik je denken een 996 kan je niet vergelijken met een 3.2 , dat klopt maar zoals je kunt zien in mijn avator heb ik ook een 3.2 gehad.Die had ik ook voor dagelijks gebruik. Qua wegligging en remmen is in mijn opzicht weinig verschil.
Heb voor mijn 3.2 even met een bmw 320 '90 gereden maar de wegligging van een 3.2 is stukken beter. Heb de 3.2 5 jaar gereden ook in de sneeuw (wat is dat) en nooit problemen met de wegligging gehad.
Ben zelf chauffeur en geen coureur .
Afbeelding

17 jan 2007 22:59
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitie
Sint Anthonis
Bericht 
2 jaar geleden bij erwin nieuwe schokbrekers laten plaatsen voor, achter zaten nog redelijk nieuw uitziende koni's Tegelijk laten uitlijnen en uitwegen Verschil was heel erg groot, hiervoor waggelde de auto in een snelle bocht ernstig naar buiten (vangrails kwamen snel dichtbij), erna kon ik bijna elke bocht met elke snelheid nemen. leek geen einde aan de grip te komen. In het begin na de afstelling vond ik hem redelijk hard maar nu dat ik er aan ben gewend vind ik het super

17 jan 2007 23:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
Mijn 3.2 had al vrij nieuwe Bilstein schokbrekers en hij is nog eens extra verlaagd.. nou ik moet zeggen,..dat stuurt lekker strak!.. :wink: . Het is gewoon een feest om over rotondes te rijden..(en daar hebben we er hier nogal wat van.. :D ). Ik ga nog wel weer even terug naar Steenwijk want ik vindt hem achter iets te laag liggen, bepaalde verkeersdrempels kom ik vrij moeilijk overheen..

17 jan 2007 23:12
Profiel
Bericht 
kben heel benieuwd, als ik alle verhalen zo lees dan ga ik het verschil zeker merken

18 jan 2007 18:47
Profiel WWW Facebook 
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht Re: 3.2 onderstel
Marco schreef:
Over een maandje of 2 ben ik van plan bij de Techniker langs te gaan om eens te praten over nieuwe vering & schokbrekers in combinatie met uitlijnen en uitwegen.

Netjes op tijd voor de PFZCE :thumright:

18 jan 2007 18:56
Profiel WWW
Bericht Re: 3.2 onderstel
Harley schreef:
Marco schreef:
Over een maandje of 2 ben ik van plan bij de Techniker langs te gaan om eens te praten over nieuwe vering & schokbrekers in combinatie met uitlijnen en uitwegen.

Netjes op tijd voor de PFZCE :thumright:

:oops: betrapt :lol: :wink:

18 jan 2007 19:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Op de website van Pelican Parts heb ik ook al eens gelezen over het vervangen van de rubbers van de achterste torsiearmen. Van P uit zijn deze niet los te krijgen, maar bij P P zijn ze wel te bestellen. Ik weet niet of er hier mensen zijn die er ervaring mee hebben? Zelf ben ik ook nog eens van plan om alle ophangingsrubbers te vervangen en nieuwe schokdempers te monteren. Maar alles op z'n tijd :wink:

18 jan 2007 20:32
Profiel
Bericht 
Double G schreef:
Maar alles op z'n tijd :wink:

Ik dacht ergens in een draadje is gelezen te hebben, dat je hem deze winter ging laten overspuiten. :roll:
Is dat al gebeurd en zo ja hoe is zij geworden.

Theo heeft deze rubbers gemonteerd onder de 911 racer van Luc, en die vind het een heel groot verschil van rijden. veel stabieler achter.

18 jan 2007 20:44
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
cabrio wim schreef:
Ik dacht ergens in een draadje is gelezen te hebben, dat je hem deze winter ging laten overspuiten. :roll:
Is dat al gebeurd en zo ja hoe is zij geworden.

Ik wil aankomend weekend eigenlijk gaan beginnen met strippen van alle delen. Daarna neem ik hem mee naar mijn werk om terug netjes in de lak te laten zetten. Ik ben van plan een fotoreportage ervan te maken die ik bij mijn taxatierapport kan bewaren. Voor half maart moet hij zeker klaar zijn. Dus nog even geduld :wink:

18 jan 2007 20:47
Profiel
Bericht 
Double G schreef:
Ik wil aankomend weekend eigenlijk gaan beginnen met strippen van alle delen.:wink:

Heel veel succes met project, ik hoop voor je dat alles spoedig verloopt en dat zij als nieuw geboren mag worden. :salut:

Ben nu bezig met nieuwe bussen te draaien voor het stuurhuis, deze zijn ook niet los te krijgen (kopen) bij porsche, rubbers heb ik al.
Had naar Brussel gebelt waar ze de stuurhuizen voor Posche maken, maar mogen niks los leveren, ook niet aan de vakhandel.
Maar ja, dit is typisch Porsche. :cry:

18 jan 2007 20:57
PorscheForum Rakker
993 coupe 1996
Heemskerk
Bericht 
Marco,
Als je echt een goede wegligging wil, overweeg dan naast de Bilstein- of Koni-geel schokdempers ook eens holle torsie-assen (22 voor en 28 achter) een wereld van verschil. Nog even turbo-stuurstangen en je 3.2 is echt super en nog steeds comfortabel.
Wil je perfectie en bent daarvoor bereid om wat comfort in te leveren, denk dan ook eens aan dikkere stabi's (22/22) en een veerbeenbrugje.
Dan als kers op de taart nog een set Bridgestone S-02 (N4) en je hebt een andere auto.
Na 7jaar lang plezier met een '87er 3.2 ben ik nu gezwicht voor een '96er 993 en ja het eerste project is het onderstel (Bilstein, H&R, 23/20 stabi's en natuurlijk S-02's).
De beste investering is ook meteen de goedkoopste: het boek "911 Performance Handbook" van Bruce Anderson (www.911handbook.com). Hierin vind je alles wat je echt wilt weten over het verbeteren van eigenschappen en prestaties van je 911.
Succes.

23 jan 2007 10:30
Profiel
Bericht 
:shock: kon het niet laten om hier in Saigon even in te loggen :wink:
klinkt goed Rob, neem ik mee als ik met Erwin (Renntech) een praatje ga maken

23 jan 2007 11:21
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ]