Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 19:32

Antwoord op onderwerp  [ 149 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Hoe gek ben jij op je auto? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
Harley schreef:
Oh jee... wat heeft onze Vlaamse Honda-rijder nu weer gedaan... :wink:

beste mede-forummers,

normaalgezien hou ik me ver weg van polemieken waarbij persoonlijke aanvallen/toetsenbord-gescheld gebeuren op een publiek forum, maar deze keer wil ik toch reageren : mijn welgemeende excuses t.o.v. jullie omdat het blijkbaar net mijn reactie (en avatar) in dit topic was dat de toorn van de 156-rijder heeft ontketend & het Nederlandse Porsche Forum onder hun aandacht heeft gebracht.

Bon, even kort en bondig de puntjes op de i : de geschiedenis van Alfa Romeo staat bol van tijdloos mooie modellen (waarvan hier al enkele foto's zijn gepost); de 156 was bij zijn lancering 9 jaar geleden een echte 'koppendraaier' en is intussen knap doorgeëvolueerd naar de 159. Ik kijk er naar uit om de 8C Competizione eens in het echt te zien. Ben dus allesbehalve een Alfa-basher en heb zelfs geen sneer gegeven naar de betrouwbaarheid of afwerking, in mijn vriendenkring meerdere (ex)-leasers van een 156JTD zonder "Mini"-aanse problemen :roll: , zelfs zonder problemen at all. Wat meer is, in mijn profielschets staat overigens dat ik qua volgende daily driver (maar die Honda wil het loodje maar niet leggen) een Alfa Brera zou overwegen... DUS, no hard feelings tegen Alfa. Ook niet tegenover de fanatieke 156-eigenaar, ik ben de allerlaatste om hem zijn passie niet te gunnen, maar zoals in andere reacties ook al geopperd zijn er m.i. echt wel belangrijker zaken in het leven dan een auto weze het een Alfa, Porsche of - zoals in mijn geval - Japanse koekentrommel.

groeten,
2.2VTEC

PS : de sympathieke reactie van "Progression" geeft me - om het bij uitrustingsniveaus van Alfa modellen te houden - wel een goede "Impression" van hun forum :thumleft: :wink:

18 jan 2007 0:37
Profiel
vianen
Bericht 
paSCal schreef:
Hmmm, foto's maken van de auto voor en achter je met parkeren... Best een goed plan eigenlijk :cheesy:

Hoezo :roll: :lol: :wink:
Je hebt het nu toch niet over mijn waanzinnige parkeer prestaties he :twisted: :lol: :wink:

18 jan 2007 1:42
Profiel
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
bert964c4 schreef:
paSCal schreef:
Hmmm, foto's maken van de auto voor en achter je met parkeren... Best een goed plan eigenlijk :cheesy:

Hoezo :roll: :lol: :wink:
Je hebt het nu toch niet over mijn waanzinnige parkeer prestaties he :twisted: :lol: :wink:

He Bert, ben je bang dat we het vergeten :wink:
aangezien je het steeds zelf weer te spraken brengt :lol:

18 jan 2007 9:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Jayzen die op het AlfaForum schreef:
De kever liefhebbers oftewel PORSCHE rijders hebben zich geinfiltreerd op onze gezellige forum.
Dit is een HONDA rijder die post op een PORSCHE forum. Met een Japanse koekenblik tussen de kevers. Wannabee PORSCHE.

Mede Alfisten,mijn excuses, ik sluit deze topic. Buitenstaanders die niet eens de moeite nemen om zich fatsoenlijk voor te stellen en vervolgens ons belachelijk maken omdat ze een 944/928 of een oude 911 rijden, hebben niet het recht om hier met ons te mogen discusseren!

Wat een rare reactie. Heb dit topic er nog eens op nagelezen en vind het allemaal niet zo schokkend. Hoewel ik het Alfa forum er niet op heb nageslagen, heb ik niet het idee dat daar vervelende uitlatingen zijn gedaan. Om dan zo te reageren ... Maar ja, van iemand die met z'n mobiele telefoon in de aanslag gaat parkeren kun je van alles verwachten.

18 jan 2007 10:22
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
adu schreef:
Wat een rare reactie.

Van iemand die zijn vrouw met zijn auto vergelijkt, en haar gaat beoordelen op haar 'onderhoudskosten' verbaasd me niks meer. :shock: :oops:
Een weirdo, dat is 't.

18 jan 2007 10:44
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
patrick911 schreef:
adu schreef:
Wat een rare reactie.

Van iemand die zijn vrouw met zijn auto vergelijkt, en haar gaat beoordelen op haar 'onderhoudskosten' verbaasd me niks meer. :shock: :oops:
Een weirdo, dat is 't.

Er lopen er meer rond. Zo weet ik van een RA die ieder jaar (privé) boekhoudkundig afsluit met een balans ... van lipstick tot vakantie, van potlood tot wasmiddel, alles passeert dan de revue ten overstaan van vrouwlief en kids ... :lol:

18 jan 2007 10:51
Profiel
Amsterdam
Bericht 
Jayzen die op het AlfaForum schreef:
De kever liefhebbers oftewel PORSCHE rijders hebben zich geinfiltreerd op onze gezellige forum.
Dit is een HONDA rijder die post op een PORSCHE forum. Met een Japanse koekenblik tussen de kevers. Wannabee PORSCHE.

Mede Alfisten,mijn excuses, ik sluit deze topic. Buitenstaanders die niet eens de moeite nemen om zich fatsoenlijk voor te stellen en vervolgens ons belachelijk maken omdat ze een 944/928 of een oude 911 rijden, hebben niet het recht om hier met ons te mogen discusseren!

Hoogst kinderachtige reactie. Jayzen, lees dit topic nog maar eens rustig door, en zie hoeveel leuke spontane reacties hier over Alfa zijn geplaatst.
Dit Forum bestaat o.h.a. uit weldenkende realistische lieden. Niemand maakt jullie belachelijk, eerder doet jij dat met jezelf door zo te reageren.
Wordt volwassen... :wink:

Voor de andere Alfisten : Geweldig, jullie passie. :D
( leOH : oud Alfa rijder en liefhebber - GTV 2000 / 2000 Spider )

18 jan 2007 10:55
Profiel
PorscheForum Rookie
Nog steeds niet !
Hellevoetsluis
Bericht 
Ik plaats eerst ff een citaatje , stel ik mij daarna ff voor , okee ?

Citaat:
maax,

Ik heb er geen problemen mee, alleen vind ik het inderdaad erg jammer dat ze humor hiervan niet inzien. Laatste regel van Kristel zien ze over het hoofd. Namelijk dat je het met een grote knipoog moet lezen.
Kristel en ik hebben een bepaalde humor samen. En dat humor werd hier gewaardeerd. Leuke was dat we het e.e.a. los hebben gemaakt hier en op andere auto forums. Dit betekent dat we erg leuke club hebben als men de moeite doet om zich hier aan te melden puur om mee te kunnen doen. Is een eer. Heb ik absoluut geen problemen mee.

Tussen al het gein en sarcasme hebben we als leden onderling respect voor elkaar. Als je een stukje uit een verhaal citeert in en andere forum, dan word het hele verhaal uit z'n verband gerukt. Daarbij beledigende opmerkingen maken over personen waarvan je de achtergrond niet weet, ging mij te ver. Van jullie kan ik veel hebben, dit is mijn club. Wil je als buitenstaander gezellig mee doen, geen probleem. Stel je netjes voor en er is niks aan de hand. Maar ga niet mijn foto's en verhaal gebruiken om de hele 156 club belachelijk te maken. Maak alleen mij belachelijk dan is er niks aan de hand. Laat de rest met rust.

Laten we dit lekker vergeten, wil deze topic niet vervuilen en gaan we lekker gezellig weer verder. Mijn complimenten voor beheerders . Die hebben op tijd alert gereageerd.

Gisteren Madeno demper van J8 onder mijn bella in stort regen gemponteerd. Man wat een sound. Zoek nu viaducten op om eronder door te rijden en flink te gassen Grin
Kristel weet het nog niet. Ben benieuwd of ze het gaat merken. Morgen naar Braboland samen in de Bella. hihihihi

18 jan 2007 11:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
AlfaNerd schreef:
Ik plaats eerst ff een citaatje , stel ik mij daarna ff voor , okee ?(..)

Prima :D Hoor ik ook nog wel wat je verder bedoelt met het citaat.

18 jan 2007 11:32
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Hi,

Hier nog een 156 rijder. Ik heb met veel plezier het topic op onze site gelezen, zeker omdat ik een van degene was die met hem naar de sloop ging toen zijn vriendin ziek was.

Ik vond het ook zeer grappig om het topic hier terug te vinden. Ik vind het helaas jammer dat er een misverstand is ontstaan over zijn relatie met Kristel. Als ik 1 ding over Michael heb geleerd sinds ik hem ken is dat hij een gozer is met veel humour en dat is bij zijn vriendin vast niet anders. Geloof me hij spoort niet, maar op een heeeeeeeele goede manier!!! Waarom zou ie anders iemand die ie nog nooit had ontmoet helpen aan onderdelen op een sloop op een hele kloterige regenachtige dag!

Ik denk dat de mega korrel zout van dit topic bij sommigen is ontgaan :lol: :lol: :lol: :lol: . Gelukkig herkennen ook velen van jullie de symptonen. Zo zie je maar weer dat liefhebbers (van welk merk dan ook) eigenlijk helemaal niet zo veel verschillen.

Wel dat is het einde van mijn betoog. Ik ga nu "lekker" naar buiten om een "nieuw"setje 17"velgen schoon te krabben zodat ze mooi herspoten kunnen worden. Het weer is er perfect voor :shock: :lol: . Maar je moet wat voor je hobby over hebben.

Heren, Mzzl!!! Leuk dat jullie ons forum in de gaten hadden, ik zal die van jullie ook eens gaan volgen. volgens mij is hier ook meer dan genoeg humour te vinden.

Het gaat jullie goed,

groet,

Davidek!!

18 jan 2007 11:51
Profiel
PorscheForum Rookie
Nog steeds niet !
Hellevoetsluis
Bericht 
adu schreef:
AlfaNerd schreef:
Ik plaats eerst ff een citaatje , stel ik mij daarna ff voor , okee ?(..)

Prima :D Hoor ik ook nog wel wat je verder bedoelt met het citaat.

Nou ja , het citaat spreekt redelijk voor zich ............

Eigenlijk is het wel zo dat iedere bezoeker of lid van een autoclub wel aardig gek in't hoofd moet zijn , ongeacht het merk of type auto .
Ikzelf ben altijd al autogek geweest en heb bv altijd al een Porsche willen hebben , helaas laat mijn knip dat niet toe , eerlijk is eerlijk .
Afgeven op de belabberde kwaliteit van een Alfa is natuurlijk ook wel erg makkelijk en voortborduren op een vooroordeel , dacht niet dat de onderhoudskosten voor een Porsche lager zouden zijn dan voor een Alfa .
Niet vergeten moet worden dat onze Bella's ook nog eens dagelijks ge- en misbruikt worden , dit in tegenstelling tot ( waarschijnlijk ) jullie Porsches .
Helder moet ook zijn dat onze club louter uit één enkel type bestaat en dan is ruim 7000 leden en ruim 600 betalende leden geen slechte score , okee , sinds kort is de club uitgebreid met de 159 ............
Ikzelf krijg hier thuis ook de nodige klachten over mijn manie , wel is het zo dat wanneer ik over , zeg , twee jaar ineens in een Porsche rond zou scheuren , ik dezelfde inzet zou tentoonspreiden dan die ik nu doe voor de Alfa(club).
Hier ook nog ff een plaatje van mijn bolide :

Afbeelding
[/img]

18 jan 2007 12:00
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Altijd errug mooi gevonden de 156. 159 is trouwens ook goed gelukt.
Goeie kleur, dat zilver. 8)
Hoe zit dat met de APK :?:

18 jan 2007 12:07
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
AlfaNerd schreef:
is natuurlijk ook wel erg makkelijk en voortborduren op een vooroordeel ,
Niet vergeten moet worden dat onze Bella's ook nog eens dagelijks ge- en misbruikt worden , dit in tegenstelling tot ( waarschijnlijk ) jullie Porsches .

Eerst en vooral wil ik de Alfisten hier welkom heten.
Ikzelf heb ook zeer veel verschillende merken wagen gehad en noem mezelf steeds "een autoliefhebber , met de voorkeur voor Porsche".
Als je alles in dit draadje goed doorleest en ook nog eens met de "zoekenknop" Alfa ingeeft zal je zien dat er hier zeer veel Alfa liefhebbers zijn. Er is dus echt niemand die iets tegen jullie merk heeft , integendeel. En die kleine "steekjes" die hier staan , zijn natuurlijk grappig bedoeld. Verdedigen jullie ook niet je eigen merk . Door onze merkenliefde zijn we niet altijd objectief :wink:
En om het over de vooroordelen te hebben zoals jezelf schrijft. Je zou verschieten hoeveelmensen hier hun Porsche dagelijks gebruiken.
Het zijn geen Ferrari's hé :twisted: :wink:
Maar om een draadje te sluiten omdat "wij" ons niet eerst netjes voorstellen vind ik een beetje kinderachtig. Je moet eens weten hoeveel leden en vaste leden hun nog niet appart hebben voorgesteld of dit veel later gedaan hebben dan toen ze hier kwamen .
Hadden we dan ook alles moeten wegvegen waar ze hun mening op ventileerden :?:
Het zal misschien daarom zijn dat wij een merk van "Deutsche Grundlichkeit" rijden en jullie eentje met "Italiaans temperament" :wink: :lol:

Laatste update 22/10/2013

18 jan 2007 12:09
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Nog steeds niet !
Hellevoetsluis
Bericht 
Citaat:
En om het over de vooroordelen te hebben zoals jezelf schrijft. Je zou verschieten hoeveelmensen hier hun Porsche dagelijks gebruiken.

Hahaha , daarom stond er ook al tussen haakjes "waarschijnlijk".
Ik was er al bang voor hahahaha
Jullie zijn gewoon geen haar beter ! :D :D :lol: :lol:

18 jan 2007 12:14
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Als je dat maar niet vergeet :wink:

Laatste update 22/10/2013

18 jan 2007 12:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht 
Harley schreef:
Hoe zit dat met de APK

:shock: :shock: :shock:

Scherp gezien weer :wink:

Alfa vrienden, van harte welkom :!:

18 jan 2007 12:20
Profiel
ex RS4
Bericht 
Was bijvangst, ik zocht even op wat voor motor AlfaNerd er in heeft liggen...

18 jan 2007 12:23
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Nog steeds niet !
Hellevoetsluis
Bericht 
Citaat:
Hoe zit dat met de APK Question

Nou , simpel , die zit er niet op ! :lol: :lol: :lol:
Nergens voor nodig ............. :twisted:

Nee , geintje , kreeg haar niet door de keuring ivm de koplampen en de xenon , nou , dan toch niet ! :roll:

18 jan 2007 12:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
AlfaNerd schreef:
Citaat:
Hoe zit dat met de APK Question

Nou , simpel , die zit er niet op ! :lol: :lol: :lol:
Nergens voor nodig ............. :twisted:

Nee , geintje , kreeg haar niet door de keuring ivm de koplampen en de xenon , nou , dan toch niet ! :roll:

Inmiddels wel mooi een jaar APK uitgespaard :res:

18 jan 2007 12:27
Profiel
ex RS4
Bericht 
Laat me raden... geen was-installatie. :wink:
Lijkt me toch een risico zonder APK rondtuffen... nog geen post uit Leeuwarden gekregen :?:

18 jan 2007 12:28
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Nog steeds niet !
Hellevoetsluis
Bericht 
Harley schreef:
Was bijvangst, ik zocht even op wat voor motor AlfaNerd er in heeft liggen...

Gekieteld twee litertje , Madeno-kuurtje , net geen 180 paardjes .
Ponies in verhouding tot jullie stallen vol met Arabieren natuurlijk.......... :cry: :cry: :cry:

18 jan 2007 12:31
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Gerhard schreef:
Alfa vrienden, van harte welkom :!:

:shock:

Alhoewel ....

... gezien de combi meeting met 'n ander Italiaans merk nooit van de grond is gekomen .... schept dit (weer) perspectieven :idea:

18 jan 2007 12:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Nog steeds niet !
Hellevoetsluis
Bericht 
Harley schreef:
Laat me raden... geen was-installatie. :wink:
Lijkt me toch een risico zonder APK rondtuffen... nog geen post uit Leeuwarden gekregen :?:

Nope , was-instal. is niet nodig met after-market spullen .
Lichtbeeld voldoet niet goed , reflectoren van de koplampen zijn , hoe zal ik het zeggen , van Italiaanse makelij .......... :D :shock: :P :twisted:

18 jan 2007 12:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Leuk dat ook de Alfisti zich van hun goede kant laten zien. Aan ieder merk valt wel iets af te dingen. Zo is het algemeen bekend dat Porsches in het onderhoud duur (kunnen) zijn en staan Alfa's nu eenmaal niet bekend om hun betrouwbaarheid. Als daarnaar - in het kader van een op zich grappig stukje van jouw mede Alfist - aan wordt gerefereerd, dan moet dat maar met een knipoog en een korreltje zout worden gelezen. Net zo goed als een 911 een platgeslagen kever wordt genoemd. Daar zul je hier weinigen over horen klagen. Sterker nog, velen zullen het ervaren als een compliment! Zo serieus is het dus allemaal niet.

Vandaar dat ik mij verbaasde over de scherpe reactie van Jayzen. Laten we wel zijn, wat mag je verwachten als je zoiets op een openbaar forum schrijft? Zijn voorliefde voor het merk gaat nu eenmaal redelijk ver en ik neem aan dat er weinigen zullen zijn die zich daarin herkennen :lol:

18 jan 2007 12:34
Profiel
PorscheForum Rakker
944 Turbo 1985 951, 911 GT3 MK1 2000
almere
Bericht 
@ alfa156forum

Het stuk van Kristel was met erg veel humor en zelfspot geschreven en stond op verschillende autoforum's. Omdat de meeste porscheforumers ook erg zuinig op hun auto zijn en het daardoor herkenbaar is had ik het geplaatst.
Dit forum was zo netjes om zich bij jullie forum voor te stellen en een link te leggen, dat heb ik de andere autoforums niet zien doen.

Om dan zoals sommige van jullie forum af te geven op het enige forum wat zich voorstelt?

Beide forums zitten vol met gepassioneerde autoliefhebbers, laten we dat zo houden :lol:

18 jan 2007 12:39
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 149 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende