Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:51

Antwoord op onderwerp  [ 246 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Folie verklikkers op dashboard klokken - nieuwe platen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht Folie verklikkers op dashboard klokken - nieuwe platen?
...om m'n uitleg te beginnen moet ik effe terug in de tijd...vorige nazomer zijn 911-lover en ik es naar Zuid-Frankrijk gereden om een 964RS te gaan bezichtigen. We hebben 'm niet gekocht omdat ie er niet net genoeg uitzag onder andere omwille van volgend fenomeen: de folie die de verklikkerlichtjes in het dashboard bedekt was op een aantal plaatsen gescheurd...als je goed kijkt merk je het op op deze foto...

Afbeelding

...dit zou geen alleenstaand geval zijn en er zouden dus nog 964'en zijn met dit fenomeen...er zou ook geen leeftijd opstaan...de ene heeft het al na 30.000km en anderen gaan over de 100.000km zonder enig probleem met gescheurde folie... :? ...weet iemand hier meer over of sukkelt iemand met hetzelfde?

Hoe warmer het klimaat waar de auto zich bevindt zou nefast zijn voor de invloed hiervan...inderdaad, deze stond helemaal in het warme zuiden van Frankrijk...de auto's waarover wij het steeds hebben zijn 99% NL, Belgisch of Duits...allemaal relatief koud klimaat...en met Californische 964 imports houden we ons (nog) niet bezig :wink: ...zou hier waarheid inzitten?

17 jan 2007 23:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Folie verklikkers op dashboard 964
MichM3 schreef:
weet iemand hier meer over of sukkelt iemand met hetzelfde?

Het heeft te maken met het lampje daarachter. Te hoog wattage = te heet = scheurende folie.

17 jan 2007 23:59
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Provincie Groningen
Bericht 
Ik heb zelf ook twee plekjes in mijn 964 waar het materiaal is gescheurd.
Het stoort mij totaal niet. Schijnt een dure business te zijn dit te herstellen/te vervangen.

Jos964

18 jan 2007 0:22
Profiel
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
hebben jullie deze auto laten staan vanwege de folie van de tellers?

anton964

18 jan 2007 0:24
Profiel
PorscheForum Rakker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
anton964 schreef:

anton964

Dat vroeg ik me ook al af :!:

18 jan 2007 0:44
Profiel
PF #911
België
Bericht 
Dit zal wss slechts een voorbeeld zijn van de iets mindere staat van deze 964 RS. Daarenboven kan ik me wel inbeelden dat je de perfecte P wil hebbe, zeker als het om een 964 RS gaat...

18 jan 2007 10:10
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Teun schreef:
anton964 schreef:

anton964

Dat vroeg ik me ook al af :!:

...nee hoor...natuurlijk niet!!!...het was zoals Godspeed zegt onderdeel van de mindere punten, maar niet dé reden.

De reden waarom ik het hier even post, is omdat noch 911-lover noch ikzelf ooit iets menen gelezen/gehoord te hebben van een scheurende folie van de verklikkers...je moet ook weten dat deze RS slechts 31.000km had, dus de verbazing was groot!
Gisteren heb ik vernomen wie hem uiteindelijk gekocht heeft en heb contact gehad met de nieuwe eigenaar...we hebben het gehad over onder andere de folie en blijkbaar komt het dus nog voor...vooral in warmere klimaten...heeft niks met wattage van het lampje te maken maar wel met de temperaturen waaraan je 964 is bloodgesteld...zou 100 euro kosten om te vervangen, maar dat is misschien wel verkoperspraat...leek me de moeite om hier es te posten...nog 964-bezitters met dit fenomeen?

18 jan 2007 10:28
Profiel
Bericht 
Om een RS af te slaan vanwege de "gescheurde" folie (niemand die er op let)?? :shock: :shock: :bang:

Een beetje handige hamlappen kan na demontage van de klokkies het retoucheren.

Of was er wat meer aan de hand?

18 jan 2007 10:29
PorscheForum Rakker
Cayenne S
ZO-Brabant
Bericht 
ECT schreef:
Om een RS af te slaan vanwege de "gescheurde" folie (niemand die er op let)?? :shock: :shock: :bang:

Een beetje handige hamlappen kan na demontage van de klokkies het retoucheren.

Of was er wat meer aan de hand?

Zie hier

Paskal

18 jan 2007 10:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
mij 964 had hetzelfde bij het lampje van de "benzine op" signalering.

heb de klok eruit gehaald, ring eraf, glas eraf en vervolgens met een scalpel mesje de film rondom het lampje weggesneden.
Klaar.

Ik zou er geen auto voor laten staan overigens ....

18 jan 2007 11:32
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Jongens jongens toch.
Het hoe en waarom is een hele tijd geleden al uitgelegd.
Nu wordt er gewoon een vraagje gesteld en dadelijk zijn er (herhalende) verkeerde reacties.
Logisch nadenken , gezonde nieuwsgierigheid en vooral de zoekknop hadden jullie vermeden zo een "domme" (geven jullie tenslotte zelf toe , wie laat er nu een wagen staan , na er heen en terug meer dan 2300kmvoor te rijden , enkel om de folie van verklikkerlampjes ) conclusie te trekken :?

Laatste update 22/10/2013

18 jan 2007 11:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
911-lover schreef:
Logisch nadenken , gezonde nieuwsgierigheid en vooral de zoekknop hadden jullie vermeden (...)

De pot verwijt de ketel :?:

MichM3 schreef:
De reden waarom ik het hier even post, is omdat noch 911-lover noch ikzelf ooit iets menen gelezen/gehoord te hebben van een scheurende folie van de verklikkers...

:lol:

18 jan 2007 14:16
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
MichM3 schreef:
Gisteren heb ik vernomen wie hem uiteindelijk gekocht heeft en heb contact gehad met de nieuwe eigenaar...we hebben het gehad over onder andere de folie en blijkbaar komt het dus nog voor...vooral in warmere klimaten...heeft niks met wattage van het lampje te maken maar wel met de temperaturen waaraan je 964 is bloodgesteld...

Jij denkt serieus dat die folie wel tegen de hitte van de lampjes kan, maar niet tegen de lagere interieurtemperaturen?

18 jan 2007 14:26
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Mick schreef:
911-lover schreef:
Logisch nadenken , gezonde nieuwsgierigheid en vooral de zoekknop hadden jullie vermeden (...)

De pot verwijt de ketel :?:

MichM3 schreef:
De reden waarom ik het hier even post, is omdat noch 911-lover noch ikzelf ooit iets menen gelezen/gehoord te hebben van een scheurende folie van de verklikkers...

:lol:

...zoekknop gebruikt...niks over gevonden hier op 't forum. Sorry als er al iets over geschreven stond

18 jan 2007 14:31
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik vermoed toch dat die temperaturen in het interieur je erg kunnen doen verschieten.
Ik heb ooit een reportage op TV gezien waar ze binnentemperaturen opgemeten hadden in verschillende weersomstandigheden.
Je zou verschieten hoe heet het kan worden als buiten het zonnetje schijnt en er buiten temperaturen zijn van 35°+

18 jan 2007 14:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Devils son schreef:
MichM3 schreef:
Gisteren heb ik vernomen wie hem uiteindelijk gekocht heeft en heb contact gehad met de nieuwe eigenaar...we hebben het gehad over onder andere de folie en blijkbaar komt het dus nog voor...vooral in warmere klimaten...heeft niks met wattage van het lampje te maken maar wel met de temperaturen waaraan je 964 is bloodgesteld...

Jij denkt serieus dat die folie wel tegen de hitte van de lampjes kan, maar niet tegen de lagere interieurtemperaturen?

...als je het letterlijk leest komt het daarop neer...iets meer fantasie graag...het kan te maken hebben met de drogere lucht in een warmer klimaat...of is het vochtigere lucht of zeelucht in combinatie met heel hoge temperaturen.

Eigenlijk gaat het me niet om de preciese oorzaak, maar wel of er hier iemand is die met dit fenomeen reeds geconfronteerd is bij z'n 964.

18 jan 2007 14:36
Profiel
Bericht 
MichM3 schreef:

Eigenlijk gaat het me niet om de preciese oorzaak, maar wel of er hier iemand is die met dit fenomeen reeds geconfronteerd is bij z'n 964.

In dat geval:

Bij beide 964's die ik heb gehad. M.i. is het eerder regel dan uitzondering.

18 jan 2007 14:49
Profiel
Bericht 
911-lover schreef:
Ik vermoed toch dat die temperaturen in het interieur je erg kunnen doen verschieten.
Ik heb ooit een reportage op TV gezien waar ze binnentemperaturen opgemeten hadden in verschillende weersomstandigheden.
Je zou verschieten hoe heet het kan worden als buiten het zonnetje schijnt en er buiten temperaturen zijn van 35°+

Dat weet ik wel... niets zo fijn als met korte broek in een auto met zwart leer stappen die enige tijd in de zon heeft gestaan. :wink:

18 jan 2007 14:53
Profiel
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
bij de mijne was het ook ik wilde ze laten vervangen voor nieuwe maar die leverd porsche niet.dus heb ik er toen zilveren in laten zetten.

anton964

18 jan 2007 15:13
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
anton964 schreef:
dus heb ik er toen zilveren in laten zetten.

Of witte :?:

Afbeelding

JE MAG JE WERKBANK WELEENS OPRUIMEN BTW !

18 jan 2007 15:26
Profiel WWW Facebook 
Hasselt/België
Bericht 
Maar dan hebben jullie het over de wijzerplatenfolie en dus niet over de folie over de verklikkerslampjes :wink:

18 jan 2007 15:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
MichM3 schreef:

Ik heb even voor jou (en 911-lover) dezelfde zoekknop gebruikt: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=5060 :lol:

18 jan 2007 15:33
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
...tja...niet gezien...misschien hebben we toch een iets andere omschrijving ingegeven... :lol:

18 jan 2007 15:56
Profiel
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
hallo

het is op de foto niet zo goed tezien maar ze zijn niet wit.
ik heb ze bij schmidt laten vervangen.uurtje werk.
had liever zwart gehad en als iemand ze vind laat het dan even weten.want dan gaan deze er gelijk weer uit.

oja de werkbank heb ik niet meer dit was in mijn oude huis.
heb nu een mooie nieuw huis en een grote garage met een mooie werkbank van 15 meter.en ja die ligt ook vol!

gr anton964

18 jan 2007 15:56
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Mick schreef:
MichM3 schreef:

Ik heb even voor jou (en 911-lover) dezelfde zoekknop gebruikt: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=5060 :lol:

En daaraan zie je dat het onderwerpover de TELLERS gaat en NIET over de gevraagde VERKLIKKERLAMPJES.
Daar één foto meer zegt dan 1000 verspilde woorden

Afbeelding

18 jan 2007 16:13
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 246 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende