Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 17:19

Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
993 vs boxster 3.2S 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
mr.burns993 schreef:
hierboven staat de waarheid.

De waarheid van wie??? :roll: :?

Afbeelding

Vandaag is ROOD
Tis de waarheid :mrgreen: :wink:

17 jan 2007 19:16
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
MY01 BoxsterS
Bericht 
BoxsterS vergelijken in de bocht met een Audi quatro slaat nergens op.

Verder mbt vraag van de kap. BoxsterS heeft dubbele kap, dus buitenkant en binnenvoering. Windgeruis blijft zeer beperkt en alles blijft ook gewoon dicht, totaan 276 op de teller :-)

Uiteraard, mits goed afgesteld. Ik heb zelf nog een hardtop maar die zit er alleen op voor het parkeren / tegen vandalisme. Voor de rest is met een BoxsterS softtop heel goed dagelijks te leven.

Merk op:
- de eerste non-S versies hadden een enkele kap / geen binnenvoerig
- de 2003 en latere modellen hebben een glazen achterruitje. Daarvoor plastic. Moet je vouwen bij het opendoen van de kap en gaat snel krassen. Bij dagelijks gebruik zou ik dus zeker voor een glazen exemplaar gaan !

Mark.

17 jan 2007 19:58
Profiel
PorscheForum Rakker
964 carrera2 tiptronic
Den Helder
Bericht 
Is die plastic ruit te vervangen door een glazen model dan?

17 jan 2007 20:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Rob Herfst schreef:
mr.burns993 schreef:
hierboven staat de waarheid.

De waarheid van wie??? :roll: :?

Afbeelding

Vandaag is ROOD
Tis de waarheid :mrgreen: :wink:

over het vergelijk 911/boxster :idea:

“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.

17 jan 2007 20:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)
Mechelen, België
Bericht 
markk schreef:
BoxsterS vergelijken in de bocht met een Audi quatro slaat nergens op.

Idd, met een Audi Quattro daarentegen... En waarom slaagt die vergelijking dan op niets?

17 jan 2007 20:24
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 964 Turbo 3.3
Bericht 
Gewoon de auto een dagje huren :?: http://www.porsche2rent.nl/, dan kun je die dag eens filerijden/dijkje pakken/stadsverkeer enz proberen ? Kost een paar centen maar als je daarmee jezelf behoedt voor een keuze waar je spijt van krijgt dan lijkt me dit bedrag het zeker waard....
En natuurlijk zoals eerder gezegd waar wil je de auto voor hebben/ wat heeft de meeste nadruk ? (scheuren/toeren/comfort enz..)
Succes met het kiezen!

17 jan 2007 20:57
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
mr.burns993 schreef:
hierboven staat de waarheid
over het vergelijk 911/boxster :idea:

Als u het zo stelt, dan moet het wel waar zijn! :lol:
Wie ben ik om dat dan nog in twijfel te trekken? :? :roll: :wink:

17 jan 2007 21:10
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
MY01 BoxsterS
Bericht 
> Idd, met een Audi Quattro daarentegen... En waarom slaagt die vergelijking dan op niets?

1. Qua setup/layout. Audi moter voorin, vaak een turbootje, 4WD welke een voorkeur heeft voor FWD/onderstuur. BoxsterS, moter in het midden, atmo, RWD (zonder sper)

2. BoxsterS stuurt veel scherper en geeft veel meer feedback dan alle audi's waar ik ooit in heb gereden (A3 (fwd), S3 (quattro), A4 (quattro), RS6 (quattro), RS2 (quattro)).

3. BoxsterS is gemakkelijk op overstuur te krijgen, audi is veel lastiger. Reageert veel meer als een FWD auto (onderstuur)

4. Audi's zijn vaak veel zwaarder hetgeen het stuurgedrag ook niet ten goede komt.

Als vergelijkings materiaal praat ik wel over 986 BoxsterS met sportonderstel en 18" wielen...

Mark.

17 jan 2007 22:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
De nieuwe AUDI S3 (2.0 TFSI - 265pk quattro) is qua wegligging en stuurgedrag redelijk vergelijkbaar met een Boxster S 986 (ik heb nog niet met de 987 gereden).

17 jan 2007 23:17
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)
Mechelen, België
Bericht 
markk schreef:
1. Qua setup/layout. Audi moter voorin, vaak een turbootje, 4WD welke een voorkeur heeft voor FWD/onderstuur. BoxsterS, moter in het midden, atmo, RWD (zonder sper)

Audi R8: middenmotor V8 hoogtoerig atmosferisch, niet permanente AWD die bij slip via een viscosekoppeling 10 tot 35% koppel naar de voorwielen stuurt, dus qua karakter een RWD.
markk schreef:
2. BoxsterS stuurt veel scherper en geeft veel meer feedback dan alle audi's waar ik ooit in heb gereden (A3 (fwd), S3 (quattro), A4 (quattro), RS6 (quattro), RS2 (quattro)).

3. BoxsterS is gemakkelijk op overstuur te krijgen, audi is veel lastiger. Reageert veel meer als een FWD auto (onderstuur)

De S3 is voorzien van een niet permanente AWD via een Haldex koppeling (zelfde principe als de viscosekoppeling, maar deze kan electronisch geregeld worden), dus heeft een FWD karakter. A4, RS6 en RS2 zijn voorzien van Torsen diff met permanente 50/50 verdeling, wat dus idd minder stuurfeedback geeft omdat de stuurende as steeds een groot deel kracht krijgt toegewezen. De huidige RS4 en IIRC ook de S6 en S8 hebben een Torsen diff met 40/60 verdeling icm de ophanging die de gekende zware neus heeft weggewerkt, wat hen dan weer een karakter geeft dat meer naar RWD gaat.

18 jan 2007 10:38
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
964 carrera2 tiptronic
Den Helder
Bericht 
De 964 is na een aankoopkeuring bij Robert Visser verkocht.
Overigens stelde ik hem dezelfde vraag dan ik hier op het forum heb gesteld en daar was hij kort maar duidelijk over nl een 993.
De 993 is sterker, minder onderhoudsgevoelig en waardevast en dat laatste kun je van de boxster niet zeggen natuurlijk. Nou, de zoektocht kan gaan beginnen overigens ga ik misschien ook wel eens naar een nissan 350Z. Ik zal nu wel het hele forum over me heen krijgen waarschijnlijk. :wink:

20 jan 2007 15:26
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
350Z, leuke auto! .... voor een jap. Iets totaal anders natuurlijk. En waarschijnlijk niet zo'n gezellig forum! :wink:

Op een 350Z schrijf je veel meer af dan op een boxster, laat staan een 993

Dus advies: Koop een 993, krijg je geen spijt van.

20 jan 2007 15:32
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
350 Z.......leuke auto voor het zelfde geld als een 993 koop je een auto die veel jonger is en veel minder km heeft gelopen.

20 jan 2007 16:59
Profiel
Bericht 
debo schreef:
Overigens stelde ik hem dezelfde vraag dan ik hier op het forum heb gesteld en daar was hij kort maar duidelijk over nl een 993.
De 993 is sterker, minder onderhoudsgevoelig en waardevast en dat laatste kun je van de boxster niet zeggen natuurlijk. Nou, de zoektocht kan gaan beginnen overigens ga ik misschien ook wel eens naar een nissan 350Z. Ik zal nu wel het hele forum over me heen krijgen waarschijnlijk. :wink:

:roll:

Wat wil je eigenlijk?

Een Porsche die de reputatie heeft technisch verfijnde, betrouwbare en hoogwaardige sportwagens te bouwen, met een heerlijk rijgedrag en motorsound waar je eraan verslaafd raakt: een tijdloze icoon of een Japannertje?

20 jan 2007 17:12
PorscheForum Rakker
MY01 BoxsterS
Bericht 
Nissan 350z is ook een toppertje.

Ik ben naast mn EVO 8 MR RS en BoxsterS op zoek naar een e46 M3 maar als alternatief kijk ik ook stiekum naar de 350Z. Jongere auto / minder kms voor hetzelfde geld en ook 6 cylinders, goed vermogen, redelijk gewicht, achterwielaandrijving en sperdiff. Alleen 2 zitter vs 4-zitter en minder "sportieve" moter. M3 blok (S54) is echt een hoogtoerig sportblok, blok uit 350Z is in principe gewoon een "normaal" blok dat in een sportieve carroserie is gelepeld...

Mark.

20 jan 2007 17:20
Profiel
PorscheForum Rakker
964 carrera2 tiptronic
Den Helder
Bericht 
ECT schreef:
debo schreef:

:roll:

Wat wil je eigenlijk?

Een Porsche die de reputatie heeft technisch verfijnde, betrouwbare en hoogwaardige sportwagens te bouwen, met een heerlijk rijgedrag en motorsound waar je eraan verslaafd raakt: een tijdloze icoon of een Japannertje?

Technisch verfijnd? Ja, misschien de nieuwste types maar ik vind dat toch wel meevallen hoor. Als je ziet hoe sommige dingen geconstrueerd zijn bij een Porsche, moet je soms toch wel smakelijk lachen. Ik rijd nu ca 20 jr Porsche en met veel plezier maar ik ben gewoon aan het oriënteren. Kijk, een 350Z ben je volgens mij zo op uitgekeken en op een Porsche nooit natuurlijk. Overigens als het een Porsche wordt, ga ik hoogst waarschijnlijk toch voor de Boxster-S

20 jan 2007 18:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
als ik jou was zou ik voor de nissan gaan...

jongere wagen voor minder geld, inplaats van zoveel geld uit te geven aan een wagen van minimaal 10 jaar oud.

volgens mij zit zo'n 350z ook nog eens sneller aan de 100km/h

ook wordt de 350z wel een de porsche uit japan genoemd.

dus wat wil je nog meer..

“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.

21 jan 2007 17:13
Profiel WWW
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Een echte Porsche 911! Iets anders wil ik niet. :lol:

21 jan 2007 17:15
Profiel
PorscheForum Rakker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
.. en straks komt zijn grote broer de Skyline GTR ook nog naar Europa.. :?

21 jan 2007 17:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Antwerpen & Geel
Bericht 
Auke231 schreef:
.. en straks komt zijn grote broer de Skyline GTR ook nog naar Europa.. :?

zit je wel altijd aan de rechterkant met dat stuur .. :?

21 jan 2007 17:23
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
De nieuwe niet.. die wordt ook met het stuur aan "de goeie kant" geleverd.. :wink:

21 jan 2007 19:15
Profiel
PorscheForum Rakker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
Als er nu ineens getwijfeld wordt tussen een Porsche en een Jap, dan adviseer ik je voor een Jap te gaan. :wink:
Een dergelijke twijfel zou bij mij nooit kunnen ontstaan :!:

Gezien de traditie van de jappen, zal er binnenkort wel weer een nieuw model/opvolger komen. Meestal hebben die dan niets met de voorgangers met als gevolg dat je na een tijdje met een nietszeggend, emotieloos, oud modelletje blijft zitten.

Kies vooral voor een 911. Ga je er dagelijks in rijden, kijk dan ook eens naar een 996.

Nog even over het dashboard. Ik vind juist het spartaanse interieur van de oudere 911's (t/m 993) een van de grote pluspunten. Er bestaat toch geen mooier dashboard dan die 5 grote klokken! De stoelen zitten prima.

Verder is het leuk dat je kleine kinderen in een 911 kunt meenemen.

21 jan 2007 19:26
Profiel
PorscheForum Rakker
964 carrera2 tiptronic
Den Helder
Bericht 
Het wordt geen Jap hoor en kinderen heb ik niet :lol:
Kreeg nog een mooi aanbod voor een BMW 330, houd absoluut niet van BMW maar dat is misschien nog wel leuk om wat aan te verdienen.
Voor mij is de kogel door de kerk, zodra er een andere Porsche komt, wordt het een boxster-s, of die nou goed is of niet, ik wil wel eens een ander type Porsche proberen.

21 jan 2007 20:00
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3