Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 0:31

Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Daar is 'ie dan ! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)
Den Haag
Bericht Daar is 'ie dan !
Even voorstellen dan maar

Ik denk dat ik, net als velen van jullie, al van klein af aan gek ben op Porsche’s. Als kind droomde ik ervan over de wegen te racen met mijn eigen bolide. Na inmiddels op een leeftijd gekomen te zijn waarop je je auto’s kunt veroorloven (maar nog genoeg jaren in de 30 te gaan !) heb ik ruim een jaar geleden afscheid genomen van mijn S4 en de stap naar een Cayenne S gemaakt. De Audi vond ik simpelweg te klein met 2 kleine kinderen achterin en nog eens kinderwagens etc. De electrische recaro’s komen ver naar achter zodat zelfs voor een peuter niet veel ruimte over blijft. Met pijn in mijn hart overigens, want met deze S4 heb ik mijn voorliefde voor de V8 gekregen!

Dus 1 gebouw opgeschoven bij Wittebrug in Den Haag en samen met ze op zoek gegaan naar een Cayenne. Ik heb alleen de V6 en V8 gereden (als ik in een Turbo was gestapt had ik zeker een Turbo gewild!) en de keuze was erg makkelijk – de V6 is niet vooruit te branden (zeker als je net uit een S4 komt). Ik was aangenaam verrast over het rijgedrag van de Cayenne. In het verleden heb ik wel eens met X5en, RangeRovers ed meegereden, en dan wilde ik altijd het liefst zo snel mogelijk uitstappen. De Cayenne is en blijft geen kleine auto, maar ligt erg goed op de weg en de acceleratie is meer dan acceptabel. 220 km/h rijden en dan nog flink willen versnellen is er niet bij, maar goed 

Ik koop meestal 1 jaar oude auto’s met weinig kilometers zodat de kop eraf is, en bij Wittebrug kon ik er een vinden met 40k km op de teller. Zwart binnen en buiten en alle denkbare opties. So far so good zou je denken. Eindelijk een Porsche 

Niet dus...

Een jaar later gaat het weer kriebelen, ik mis de snelheid, het echte rijden ! Dus weer kijken. Bij de bekende adressen geweest, wat turbo’s gereden (964, 993, 996), wat (4) S’en maar ik kon mijn draai niet vinden. Ik wilde graag zo puur mogelijk 911 rijden en dat vind ik met name in de latere modellen missen – zo’n 996 turbo is prachtig, maar niet voor mij. Je hoort geen motor brullen, geen turbo’s fluiten .. alleen banden ruisen en een ENORME versnelling. Dat zocht ik niet. En toen kwam een donderslag bij heldere hemel – een 964RS. Wat een prachtige auto – wat een gevoel, wat een precisie, wat een puurheid !

Dus zoeken naar een RS. Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Een 2e Porsche voor mij alleen (waar de kinderen niet inpassen) was al geen gemakkelijke huwelijkslobby – er kwam inspraak in de kleur. “Er komt geen rode in – dan kun je net zogoed een F.. gaan rijden”. Niet vloeken schat ). En ik wilde een originele, nette auto met weinig kilometers. Zoeken, zoeken, zoeken. Ik heb er best een paar gezien, maar allemaal met een historie. Schade, spuitwerk, getuned, circuit werk... Eerder werd ik gevraagd naar mijn mening over Wolbert – ik ben ‘met’ Eric gaan zoeken en dat is prima bevallen. Je moet gewoon geduld hebben en wachten op de juiste auto.

Deze kwam terug van een vorige klant die ‘m te stijf vond. Is 13 jaar van een tandarts in Dland geweest en altijd binnen gestaan en keurig onderhouden. Is met 57k km naar NL gehaald door de Wolbert family die er 6k km mee gereden hebben, net als de laatste eigenaar in het laatste jaar. Volgende maand wordt hij 15 jaar, productienummer 210 met 64k km op de teller. Prima dus.

Auto is uitgebreid bij Wittebrug (waar ze enthousiat met me meegezocht hebben) gekeurd en behalve wat normale slijtage, hetgeen voor koop is verholpen, was alles in orde. Eric maakt van keuringen geen enkel probleem – hij houdt graag zijn naam hoog en probeert goede auto’s te verkopen. Een prima aankoop ervaring dus.

Ik keek al een poosje mee – nu weten jullie ook wie ik ben. Wat plaatjes van de keuring dan maar, en morgen ophalen :)

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

19 jan 2007 21:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Van harte gefeliciteerd!
Blijft apart, zo'n RS, ondanks dat het de laatste tijd lijkt of iedereen op het forum zo'n ding koopt.... :twisted: :wink:

Keep the shiny side up! :drive:

19 jan 2007 21:17
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
Leuke introductie, van harte welkom. :wink:

19 jan 2007 21:20
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ook van deze kant van harte geluk gewenst

Laatste update 22/10/2013

19 jan 2007 21:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Welkom
V-8

Ben wel nieuwsgierig geworden , wat heeft jou doen beslissen om een kjn te kopen ipv een q7 :?:

19 jan 2007 21:29
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
Welkom V8! Mooi hoor!,.. zo'n KJN.. :!: Maar een 964RS is natuurlijk helemaal het einde.. :D . Mooie intro trouwens, veel succes met de
RS.. :thumleft:

19 jan 2007 21:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Welkom en veel fijne kilometers toegewenst

19 jan 2007 23:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Den Haag
Bericht 
Ik heb mijn KJN gekocht precies op het moment dat de Q7 geintroduceerd werd. Als je denkt dat een Cayenne groot is, dan is een Q7 te groot. En dat vond ik dus ook - met dit ding is het al onhandig parkeren, een Q7 kun je volgens mij nergens meer kwijt - hij is 30cm langer dan de P.

Bovendien koop ik geen nieuwe auto's - ik laat die 1e afschrijving graag aan iemand anders over :) En last but not least : een Audi is geen Porsche natuurlijk !

19 jan 2007 23:36
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
OK das duidelijk ,en een audi zal ook nooit een porsche woden :!:
Een auto voor jezelf vind ik een rs een goede keuze , al vind IK een 993 turbo (408 pk) eeeerrrrrgggg mooi.

19 jan 2007 23:47
Profiel Facebook 
Amsterdam
Bericht 
Leuke intro. Wij zoeken voor de WaterlandForum tour nog een deelnemer met ene soewarte 964 RS :idea:
Gefeliciteerd.
Welkom
Leo

19 jan 2007 23:48
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
goede smaak. goede auto's. goede intro. wat een mooie auto, die RS! welkom.

19 jan 2007 23:50
Profiel
PorscheForum Rakker
912 1965, 964 C2 Coupe 1991 ganz original
Bericht 
Congrats met je prachtige aanwinst! Mooie kleur voor een super RS.

The combination of performance and economy have made the 912 enormously popular with sports drivers

19 jan 2007 23:54
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
gefeliciteerd met de prachtige aankoop!

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

19 jan 2007 23:54
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Welkom :D

20 jan 2007 11:08
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
911 SC
Alkmaar
Bericht 
Mooie RS, zelf heb ik ook een voorkeur voor geluid en beleving voor de luchtgekoelde 911. :drive:

20 jan 2007 11:36
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
haha....goed verhaal...heel tof...van harte welkom en...wij treffen mekaar nog :wink: ...nog een RS'je!!!!! 8)

20 jan 2007 11:42
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Van harte ermee!! Mooie story trouwens. En dat van die V8 ga ik helemaal begrijpen, dat snap je vast!

20 jan 2007 11:42
Profiel WWW
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Welkom en van harte gefeliciteerd.

20 jan 2007 12:33
Profiel WWW
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Black beauty! Erg mooie auto congrats met de aankoop!

Leuk die rode stoelen, is dat origineel?

20 jan 2007 12:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex:928S / Nu:(nog) geen
Maastricht
Bericht 
Welkom.....mooie wagen......je had schrijver moeten worden :lol:

20 jan 2007 15:19
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC
Belgie
Bericht 
Proficiat, schitterende wagen en leuk verhaal!

20 jan 2007 15:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Den Haag
Bericht 
Dank jullie voor de aardige woorden. Vandaag was het O-Day (Ophaal dag :)). Na een slechte nacht een prachtige dag gehad die succesvol is afgesloten - hij staat op mijn naam en in mijn garage !

LeOH - stuur maar een PB'tje waar je naar op zoek bent voor je tour - lijkt me wel wat :)

De stoelen zijn niet standaard. Dat wil zeggen de bekleding niet. Ik heb een print van Wbrug (VIN print) met de originele leer kleurcodes maar die moet ik nog even achterhalen. Ik heb rood stiksel in de achterbekleding (staat Carrera RS in geborduurd) en rode gordels. Ik denk dat de stoelen zwart met de 2 tinten grijs combi waren - dat is het meest voor de hand liggende in een zwarte (of rode) auto.

De 1e eigenaar heeft de stoelen opnieuw laten bekleden, maar wel professioneel - dwz strak en keurig met stiknaden. Omdat de gordels en borduursel ook rood zijn maakt het eigenlijk wel een leuke combinatie. Het is niet knalrood, maar en beetje oranje achtig. Opnieuew bekleden kan, kost een kleine Euro 2k bij Cools in Ehoven. Of een 2e setje opscharrelen, dat is goedkoper. Maar ik hou ze voorlopig, na even wennen zijn ze wel leuk :)

Tijd voor een glas wijn om bij te komen :mrgreen:

20 jan 2007 19:37
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Welkom hier. Leuk verhaal om te lezen zo. En een erg mooie RS. Na van de eerste schrik te zijn bekomen word het nu dan genieten :wink:

20 jan 2007 23:17
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Op zoek naar...
Noordwijk aan zee
Bericht 
moooooooooooooi, :wink: welkom.

21 jan 2007 11:17
Profiel
Amsterdam
Bericht 
V-8 schreef:
Dank jullie voor de aardige woorden. Vandaag was het O-Day (Ophaal dag :)). Na een slechte nacht een prachtige dag gehad die succesvol is afgesloten - hij staat op mijn naam en in mijn garage !

LeOH - stuur maar een PB'tje waar je naar op zoek bent voor je tour - lijkt me wel wat :)

Morgen,
De WATERLAND FORUM TOUR is op 3 Juni. Onder evenementen/meetings zie het topic INSCHRIJVING. ( PB gestuurd )

21 jan 2007 12:38
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende