Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 21:02

Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
993 4S kopen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht reactie van Hans Odijk
Tekst volgt.

21 jan 2007 13:00
Profiel
PorscheForum Rakker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht Re: reactie van Hans Odijk
hansodijk schreef:
Tekst volgt.

Ben benieuwd :!:

21 jan 2007 14:12
Profiel
PorscheForum Rakker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
Ik ook!

21 jan 2007 14:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Bericht 
Hoor en wederhoor..

21 jan 2007 14:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Ben ook benieuwd;
Vond Jerremy's reactie nl niet echt schokkend....

21 jan 2007 16:03
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 2S
Lelystad
Bericht 
HET IS GELUKT :)

Alleen is het geen 4S geworden, maar een 2S

Van alle porsche's die ik heb bekeken, was dit ver uit de mooiste.
Schitterende stoelen, zeer mooi onderhouden interieur, 90.000 km
Geleverd met 320 PK.
Zilver grijs met helemaal zwart interieur.
Vrijdag ga ik hem halen, dus foto's volgen.

Ik ben echt mega tevreden..

21 jan 2007 20:49
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Die van Hette :?:

Gefeliciteerd btw :!:

21 jan 2007 20:53
Profiel WWW
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
2S! Goede keuze, lekker puur! Als het die van hette is, is het een hele mooie! 8)

21 jan 2007 21:02
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Gefeliciteerd :!: :!:

Dat heb je dan toch nog redelijk snel gedaan.
Heel veel plezier er mee, enne.... foto's zijn idd altijd welkom :wink:

21 jan 2007 21:04
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997.2 4S / 993 TT
Bericht 
Gefeliciteerd!

320 pk ? welk model is dat?

Spannende week voor de boeg!

21 jan 2007 21:25
Profiel
PorscheForum Rakker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
Sanhi schreef:
Gefeliciteerd!

320 pk ? welk model is dat?

Spannende week voor de boeg!

Ben ik ook benieuwd naar :!: Uiteraard ook van harte gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.

21 jan 2007 21:33
Profiel
PorscheForum Rakker
993 2S
Lelystad
Bericht 
Geen idee of die van Hette is.
Ik heb hem gekocht in Zandvoort, daar stond ie in consignatie bij de VW/AUDI dealer.
Na veel telefoontjes zijn we het eens geworden, echt TOP!
Die stoelen zitten geloof ik ook in de Turbo, maar weet dat niet zeker.

Het is echte 993 2S, alleen heeft ie 320 PK, volgende week kan ik vertellen hoe het exact komt dat hij 320 PK heeft, maar het is in elk geval door Porsche zelf gedaan. En ik ben er natuurlijk blij mee :D

Nog een weekje en dan zal ik even wat foto's schieten..
Het enige vervelende is, dat ik nu al elke nacht aan het rijden ben in mijn slaap, hahahaha, ben benieuwd hoe ik deze week door moet komen.
Is toch een droom die uit komt..

21 jan 2007 22:08
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Dan is ie niet van Hette. Hette is namelijk www.targaflorio.nl. Daar staat ook een zilvere 2S met ong. zelfde km stand en zwart interieur.

Klinkt als een goed verhaal, ben benieuwd naar de foto's!

Klinkt als een dream come true! Mooi man!

21 jan 2007 22:11
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Jerremy schreef:
Het is echte 993 2S, alleen heeft ie 320 PK, volgende week kan ik vertellen hoe het exact komt dat hij 320 PK heeft, maar het is in elk geval door Porsche zelf gedaan. En ik ben er natuurlijk blij mee :D

Ik dacht niet dat de Porsche x51 Leistungssteigerung het vermogen naar 320 pk bracht, maar naar 300. Ben benieuwd wat er aan gebeurd is.

21 jan 2007 22:17
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
912 1965, 964 C2 Coupe 1991 ganz original
Bericht 
Afgelopen donderdag (jawel met de storm), was ik nog even voor werk in Zandvoort. Ik heb de zilveren 993 nog zien staan! Hele mooie.

Jeremy, gefeliciteerd met je aanwinst. Veel veilige en plezierige kilometers toegewenst.

The combination of performance and economy have made the 912 enormously popular with sports drivers

21 jan 2007 22:29
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Jerremy schreef:
HET IS GELUKT :)

GEFELICITEERD!

21 jan 2007 23:27
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ik heb deze Porsche deze week nog staan bekijken hier in het dorp bij de VW dealer inderdaad !
Is zeer zeker een prachtige auto ! Heel strak in de lak, en ziet er verder ook netjes uit. Aan de voorkant moest ik echt zoeken naar om wat steenslag te vinden, wat meestal niet moeilijk is.

Ik liep er een paar minuten omheen, de meneer aan de tafel ernaast vroeg of ik hem mooi vond, ik zeg "nou ik denk dat ik toch maar bij de turbo houd voor nu"
:wink:

22 jan 2007 2:26
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Beste Porsche liefhebbers en in het bijzonder Jerremy,

Af en toe lees ik uit nieuwsgierigheid,en om wellicht iets te leren,de berichten op dit forum.Soms met een glimlach,dan weer verbazing en soms met kromme tenen.In het geval van de eerste inzending van Jerremy kreeg ik het gevoel van 'hier moet ik op reageren'.
Immers internet is een prachtig medium waar ik ook regelmatig mijn voordeel mee doe maar het is ook een medium waar men alles maar over mijn bedrijf kan optekenen en waartegen je wanneer het mijns inziens onterecht is heel moeilijk verweer kunt hebben.
Het is dan aan de beoordelingsvaardigheid en soms ook goedgelovigheid van de lezer hoe men uiteindelijk over mijn bedrijf gaat denken.
Daar ik sta voor correcte klantbehandeling kom ik in het verweer wanneer iemand hier onterecht over schrijft.Zonder het mij te durven vertellen.

Op donderdag of vrijdag belt Jerremy mij over de blauwe 993 4S die ik te koop heb en vraagt vrij snel of hij een proefrit kan maken.Ik reageer bij een dergelijke vraag altijd wat terughoudend.Immers 4S'en zijn meestal geen impulsaankopen en men komt altijd eerst uitveorig naar de auto kijken,leest zich in en gaat pas rijden wanneer er een koop in de lucht hangt.Er kleven voor mij risisco's aan een proefrit,die keer dat een klant in de vangrail eindigde was met een 964/4,en wie wil er niet gratis een ritje maken in een Porsche?

22 jan 2007 14:12
Profiel
Westervoort
Bericht 
Lijkt me een heel begrijpelijk standpunt...en ik zou mss hetzelfde standpunt innemen als bedrijf zijnde ; je moet ten eerste serieus zijn en een beetje "bij elkaar in de buurt zitten" qua onderhandeling alvorens het over een proefritje te hebben.
Iemand die kijkt naar een auto van 15K laten rijden in een auto van 70K heeft weinig zin, behalve enorme risico's...aan de andere kant kan iemand twijfelen tussen een 2- of 4-wielaandrijver, dan kun je daar maar op één manier achterkomen...

Zal wss altijd een kwestie van "gevoel" bij de verkoper blijven wanneer hij hiermee instemt...verkopen blijft sowieso een kwestie van "Fingerspitzengefühl"...toch?

22 jan 2007 14:29
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 4s jerremy
Ik schrijf in delen want ik heb epistel nu al twee keer zien verdwijnen na een half uur tikken.

Al snel kreeg ik bij het bezoek van Jerremy door dat hij echt serieus was en de auto binnen vijf minuten buiten gezet.Koffie bij geserveerd.
Regelrechte onzin dat de auto dat de auto hier 'achteraf in een hoekje stond' Daar begint de stemmingmakerij.De auto stond netjes in de rij naast een 996.Zie mijn showroom op de internet foto's.
Inderdaad 5 liter benzine bijgevuld,op last van brandweer en verzekering hebben wij slechts een paar liter benzine in de tank.Overigens vul maar eens 50 auto's met benzine...
Ja en als ik al beoordeeld wordt op het bijvullen van benzine???

Inderdaad was de auto niet glimmend schoon.Regelmatig moeten hier auto's naar buiten en dan valt er wel eens een druppel regen.
Bij de Audidealer glimt alles en wordt je te woord gestaan door een glimmende verkoper met stropdas.Dat is Jerremy waarschijnlijk gewend.Ik zit meer in de liefhebbers hoek en mijn klantenkring begrijpt
dat ik meer liefhebber dan autopoetser ben.

Telefonisch had Jerremy mij niet verteld dat hij een TT wilde inruilen.
Ik verkoop geen Audi's dus belde de Audidealer met de vraag of zij de auto wilde inkopen.Die mensen moeten ook iets verdienen en ik prijs mijn auto's netto dus kan nauwelijks korting geven.Een mooie c.q. hoge inruil is altijd een vorm van korting.Een TT is echt niet voor de ene dealer 22 waard en voor de andere 28.Dat is slechts afhankelijk van wat men aan je kan verdienen.Een hogere dan gemiddeld is dus de zgn. 'sigaar uit eigen doos'. 4s'en zijn,ook in het buitenland,dermate zeldzaam dat ik er ook veel voor moet betalen.Ik werk met bescheiden marge's en vertel je dus met open vizier wat jouw auto inkoop waard is.
Mijn bedrijf is in 1978 opgericht en niet twee jaar geleden om even snel geld te maken.
De door mij toegezegde korting was het maximale en bedoeld om de voor Jerremy tegenvallende inruilprijs wat te verhogen.

Wat me het meest stoort is dat er geschreven wordt dat er direct besloten moest worden.Hoezo?
Ik ben toch niet zo dom om te denken dat men even €55.000,- uitgeeft.Ik heb voldoende ervaring om te weten dat dat zelden gebeurt en zeker niet met dit soort liefhebber auto's.

22 jan 2007 14:45
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Beste Hans, heb hetzelfde ooit meegemaakt met een 993 Carrera4,
had toen een Z3 Coupe in te ruilen.
De te verkopen auto was niet gepoetst,achterspoiler kapot,geen boekjes terwijl ik daar telefonisch om gevraagd had.
Heb toen eigenlijk voor niets uit het Zuiden de reis naar jullie gemaakt.
Tip,zorg gewoon dat de auto's optijd klaar staan,had toen algeen zin meer om de auto te rijden.
Oh ja, ben ook liefhebber,maar de mijne is wel gepoetst.
Kleine moeite, groot plezier.
Overigens heeft J. wel een andere gekocht,dus toch geen impulsaankoop.

22 jan 2007 14:49
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Bovendien zou jij Jerremy zelf nog bij de Audi dealer die €28.000,- had geboden proberen de auto te verkopen.Inclusief open luchtfilter en sportuitlaat.

Ik heb de betreffende 4S j.l. maandag verkocht dus waarom zou ik druk op een zaak willen zetten?Ik onderschat mijn klanten niet en weet ook wel dat ze stad en land afrijden voor de beste deal alvorens te besluiten en ik ga er dus vanuit dat men weet dat een 4S met aantoonbaar 79000km,schadevrij en voorzien van dealerhistorie op z'n minst redelijk geprijsd is voor €56.993.Waarom wéér iets geschreven wat gewoon niet juist is?Of je hebt me verkeerd begrepen,kan altijd.

Jammer ook dat je met geen woord gerept hebt over hoe je de auto echt vond rijden.Er is waarschijnlijk bij een recente proefrit extreem hard mee geremd en vervolgens (na een plas water) de voet op de rem gehouden.
De koper van de auto krijgt van mij uiteraard nieuwe remschijven.
Ook de bijbehorende afleverbeurt en nieuwe apk.Geen volle tank benzine want dat spreek ik in tegenstelling tot berichten die ik elders lees nooit af.
Altijd standaard 20 liter.De lichte corrosie bij het voorraamrubber is een kwaal van deze auto's (zie het Engelse autoblad Octane van deze maand met een aankoopadvies van 911 tot 996 met een stukje over corrosie op het parafaan) wat ik natuurlijk ook laat verwijderen voor mijn klant.

Ik heb Jerremy in vertrouwen samen met zijn vriendin laten rijden,zonder allerlei voorwaarden of iets moeten.Die houding hoop ik altijd een beetje terug te krijgen.De teneur van Jerremy zijn verhaal is op z'n minst niet erg aardig te noemen.
Het woord aankoopkeuring bijvoorbeeld is niet eens voorgekomen in het gesprek.Ik laat dergelijke keuringen altijd toe en bied deze slechts aan in mijn eigen garage (waarbij je wie dan ook mag meenemen) omdat dealers meestal pas na 2 a 3 weken tijd hebben.

Waarom toch proberen om de verkoper weer het bekende stigma van leugenaar,zakkenvuller of pusherige autohandelaar op te plakken.Mensen die mij echt kennen weten beter.Ik doe altijd met open vizier,ontspannen en recht door zee zaken.Maar hoge bomen vangen veel wind en wanneer het dan even niet gaat zoals de veeleisende consument van tegenwoordig soms verlangt lees ik een dergelijk verslag.Notabene van iemand met haast,getuige zijn zeer dynamische zoekverslag naar andere auto's en plotselinge typewisseling.
Ik hoop dat Jerremy nog eens een kop koffie komt drinken en e.e.a. corrigeerd.Natuurlijk kunnen mijn opmerkingen ook verkeerd geinterpreteerd zijn,ik ben ook maar een mens.
En last but not least,vergelijk geen appels met peren.
Een 2S is leuker om te rijden (agieler) maar door het ontbreken van het '4S pakket' ondanks zijn beperkte oplage minder waard dan een 4S.En dan kom je er met de inruil wel uit.Soms lijk ik de rekening te krijgen voor het niet objectief naar auto's kunnen kijken of een afgemeten/beperkt budget.Overigens 320pk in een 2S kan maar tast de originaliteit van de auto aan mijns inziens.

Ik hoop dat een ieder zijn objectieve conclusies trekt uit dit schrijven en dat ik vaak jullie terechte kritieken mag lezen waar ik echt iets mee kan.
Wil je advies,vraag het me.Kost niets.Ik verdien mijn brood met auto's maar wel op een leuke manier.Iedereen kent mijn slogan inmiddels wel;auto's zijn leuk.Laten we het zo houden.

Veel rijplezier,

Hans Odijk

ik lees dit niet iedere dag uit dus reageer ik misschien wat laat,ook op toekomstige berichten.

22 jan 2007 15:23
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Oja,ik ben de komende week aan het poetsen en gooi overal benzine in.
Komt dat zaterdag allemaal zien,ben dus even niet achter mijn computer.

Groeten,

Hans

22 jan 2007 15:26
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Van harte geluk gewenst met de aankoop van de wagen.

PS : Ik als particulier en liefhebber was steeds mijn wagens als iemand er naar komt kijken om eventueel te kopen , en bij koop en latere ophaling wordt die nog eens grondig gekuisd.
Kwestie van dat ik er een goed gevoel aan overhoudt. :wink:

Laatste update 22/10/2013

22 jan 2007 15:28
Profiel WWW Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Ja maar koen, jij kuist je auto's sowieso te pas en te onpas, of er nou mensen komen kijken of niet. :wink:

22 jan 2007 15:52
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende