Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 18:22

Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Wisselaar bij CR21 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)
Den Haag
Bericht Wisselaar bij CR21
Mijn 964 RS is uitgerust met een CR21 en een extra versterker hetgeen een redelijk geluid geeft door de 2 enige speakers in de deuren. Hier zit echter geen cd speler in dus een van de alternatieven die ik onderzoek is om een Porsche CDC-3 wisselaar op de kop te tikken en deze aan de CR21 te hangen. 2 vragen - 1) past deze wisselaar inderdaad op de CR21 en 2) waar zou je er ergens eentje kunnen vinden ? Een rondje op marktplaats en speuders leverde niets op..

Heeft dit ding trouwens verlichting ? In het donker zie je werkelijk niks ? In de handleiding kan ik niks vinden...

Of is het allemaal niet de moeite en kan ik beter een hele andere radio/cd/nav aanschaffen ?

20 jan 2007 22:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Misschien dat je iets op ebay kunt vinden?!

20 jan 2007 23:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Bericht Re: Wisselaar bij CR21
V-8 schreef:
Of is het allemaal niet de moeite en kan ik beter een hele andere radio/cd/nav aanschaffen ?

Ik zou voor een (gebruikte) Becker gaan.

Zelf heb ik er een CDR 22 inzitten, werkt prima maar zeker bij daglicht is de display niet af te lezen, de inbouwhoek staat t.o.v. de 993/964 verkeerd.

21 jan 2007 14:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Den Haag
Bericht 
Ik vind het ontvangst van de radio slecht. Ik neem aan dat hij gewoon op mijn ruitantenne is aangesloten en veel zenders doen het niet of vallen snel weg. Weet niet of dit aan de radio ligt of de antenne - iemand een vergelijkbare ervaring ?

Verder kan ik niks vinden of de radio verlicht is. Als het gewoon licht is kan ik het display prima aflezen - als het donkers is, helemaal niets !

21 jan 2007 16:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Bericht 
Ik neem aan dat de radio in het donker wel verlicht moet zijn, misschien zijn de lampjes kapot?

Volgens mij zit er in een "normale" 964 een antenneversterker, weet niet of dat in een RS ook zo is. Zo ja, wordt hij dan wel gevoed door de radio?

Ik had in het begin ook een slechte ontvangst en toen bleek dat de antenneversterker niet op de radio was aangesloten. Aan de antennekabel zit bij mij een aparte draad die je op de radio moet aansluiten. Na aansluiting een goede ontvangst.

21 jan 2007 16:22
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Haal de radio eens uit het dashboard en kijk of alle kabeltjes wel aangesloten zijn ..

Er zijn door Porsche in die tijd "af fabriek" radio's geleverd die geen ISO aansluitingen hadden - en deze 964tjes hebben dan 'af fabriek' 'n NON-ISO kabelboom.

Ik ben met inbouwen van BTP's al meerdere 964tjes tegen gekomen waar 'n Iso kabeltje aan de originele stekkers was geplakt :shock:

Verder zit er aan de ruit antenne 'n versterkertje - 'n dun zwart draadje wat aan de antenne kabel zit is de + aansturing hiervan 8)

Verlichting hebben ze allemaal btw :wink: ... maar niet alle beckers zijn zo (aangesloten) dat ze de verlichting omdraaien als je daadwerkelijk de verlichting van de auto aan zet ...

Succes :!:

21 jan 2007 16:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Den Haag
Bericht 
iK zal 'm er eens uittrekken en gaan kijken. Binnenkort meer

21 jan 2007 18:18
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Solisto d'r op aansluiten mannen, toppie.

25 jan 2007 1:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Den Haag
Bericht 
Nou, met veel pijn en moeite dat ding eruit gekregen. Met Sony pennetjes gaat het niet optimaal, gelukkig dat zo'n RS dashbord vrij leeg is er als je de asbak eruit haalt, kun je er redelijk bij.

Inderdaad, het kabeltje aan de antenne was niet aangesloten. Dus dat verklaart het slechte ontvangst. Waar het wel aanmoet is me niet duidelijk.

Er zitten 2 stekkers aan de radio. 1 grote (A en B, zie onder) en 1 kleine (C), als volgt staat erop de sticker op de radio:

A)
1. speed dependant volume control (=GAL neem ik aan)
2. not seized
3. mute telephone
4. permanent plus
5. control for automatic antenna
6. illumination
7. switched plus
8. chassis

B)
1-8 : de speakers

C)
1. lineout rear left
2. lineout rear right
3. NF chassis
4. lineout front left
5. idem right
6. switched power
7-20 : Becker datenbus for CD changer

Het lijkt erop dat de stekker die in A/B zit alle draadjes heeft aangesloten die uit de boom komen. Hetzelfde geldt voor C, op alle pinnetjes dit een draadje.

Vraag - waar moet ik dan de antenne versterker aanhangen ? Niet op de automatic antenna neem ik aan - is dat niet voor een omhoog/omlaag beweging ? Andere aansluitingen dan A/B/C zijn er niet. Of moet hij op de geschakelde plus ?

Qua verlichting lijkt A6 het goede pinnetje te zijn, maar dat is reeds met iets uit de kabelboom aangesloten. Kan het zijn dat de lichtjes stuk zijn ?

Dank voor jullie hulp !

25 jan 2007 21:56
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 C2 Coupé 1992 Unischwarz/zwart leer/sperdiff.
Twente
Bericht 
al die extra's (aan gewicht ) horen niet bij een RS :shock: :wink:

25 jan 2007 22:01
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht 
6. illumination aansluiten/ verbinden met 7. switched plus. 6 is namenlijk de verlichting. deze zat bij die van mij wel op een draadje, zoals jij omschrijft echter niet op de switched plus. Ik heb gewoon draadje 6 in draadje 7 gestoken, en hoppa.....licht in de duisternis. het zwarte draadje van de antenne moet ook op de switched plus.

25 jan 2007 22:14
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Den Haag
Bericht 
Nou, de hele kabelboom was aan gort geknipt ed maar ik snap het wel weer. Inderdaad 6 en 7 aan elkaar gehangen, en de antenneversterker op 5 (ik neem aan dat hij dan alleen 12v krijgt als de radio aanstaat ipv als je 'm op de schakel 12v zet - dat krijgt de versterker altijd power bij contact denk ik.

Ik heb de vraag bij becker uitgezet of ik de iPod connector ook op de CD aansluiting van de CR 21 kan plakken - dan is het hele probleem opgelost.

26 jan 2007 18:20
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
V-8 schreef:
Ik heb de vraag bij becker uitgezet of ik de iPod connector ook op de CD aansluiting van de CR 21 kan plakken - dan is het hele probleem opgelost.

Mocht je geen tevredenstellend antwoord krijgen :arrow: Vinny even 'n mailtje of PB'tje sturen :idea:

27 jan 2007 11:32
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ]