Een riem moet idd wel regelmatiger vervangen worden, maar als voordeel geldt dan weer dat het vervangen ervan vergeleken met het vervangen van een ketting behoorlijk wat sneller en makkelijker is.
Het vervangen van een distributieketting na 250.000 km of bij een revisie o.i.d. weegt m.i. niet op tegen het elke 30.000 km moeten vervangen van een distributieriem.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
18 jan 2007 12:37
desmett
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)
Mechelen, België
Huidige riemen gaan wel wat langer mee dan 30k, 60k en 90k zijn tegenwoordig de vervangtermijnen.
_________________________________________ Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!
18 jan 2007 12:44
Peter, Boxster
Boxster.996 cabrio
Lelystad
Bij mijn Boxster is de distributie gebroken 80000km, oorzaak defecte sub oliepomp die op de cilinderkop gemonteerd zit
Contact met porsche gehad gebeurd nooit!!!!
18 jan 2007 20:29
maurice
Turbo S - 542pk
Friesland
Peter, Boxster schreef:
Bij mijn Boxster is de distributie gebroken 80000km, oorzaak defecte sub oliepomp die op de cilinderkop gemonteerd zit Contact met porsche gehad gebeurd nooit!!!!
Dit soort uitzonderlijke gevallen bestaan altijd. Kennis van mij heeft zo'n geintje gehad met een ketting die door een vastgelopen oliepomp na 20.000 km zijn motorblok in een hoop schroot veranderde. Ketting is gebroken en los van het feit dat de kleppen allemaal krom waren en enkele door de cyilnders heen waren geslagen had de ketting ook nog een een mooi gat in het blok geslagen.
Alle techniek kan een keer stuk helaas.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
18 jan 2007 22:44
Rob Herfst
Panamera Turbo
Rotterdam
Peter, Boxster schreef:
Contact met porsche gehad gebeurd nooit!!!!
= standaardreactie!
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
18 jan 2007 22:53
BW
924 `77
Stadskanaal
desmett schreef:
Huidige riemen gaan wel wat langer mee dan 30k, 60k en 90k zijn tegenwoordig de vervangtermijnen.
Tegenwoordig in de nieuwe JTD motoren (FIAT) is het 120k, 180k en 240k
De techniek wordt steeds beter, zo ook de riemen.
Eens komt de tijd dat ze voor `long live`zijn.
_________________________________________ Mijn hobby is de 924, My dream 911
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum