Auteur |
Bericht |
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
In Davos staan wel vaker van die 'bijzondere auto's'.
Dit is waarschijnlijk bij de dealer in de Talstrasse. Daar stond een tijd geleden ook al de nieuwe TT nog vóórdat deze in Zwitserland officieel gepresenteerd was...
Iets verderop (richting Klosters; bij de Davoser See) is ook een Mercedesdealer die ook zo nu en dan hele bijzondere auto's heeft staan.
Bovendien is er op de parkeerplaats bij het meer van Davos jaarlijks (in mei) een bijeenkomst van de Zwitserse Ferrari-club en ook daar zijn hele bijzondere auto's bij...
Ben je wezen skiën? Hoe is de sneeuw in Graubünden?
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
22 jan 2007 12:31 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Nou.... AutoUnion en ook Alfa heeft in het verleden nog wel eens aardige raceauto's gemaakt.(o.a.de vliegende mantuaan wist nog wel eens een beroemd wedstrijdje voor ze te winnen )
Maar ik ben het in zoverre met je eens dat er eigenlijk nooit een "grote autofabrikant"in geslaagd is om een super sportwagen te maken met de daarbij horende status.Hoewel... Ford met de GT misschien?
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
22 jan 2007 13:20 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
...effe aanscherpen...
natuurlijk zijn die IMSA versies, Pikes Peak, Le Mans, DTM V8 en de Sport Quattro super auto's en ik heb daarvoor heel veel respect...maar dit bedoelde ik niet, want ik had het over seriegebouwde supersportwagens, en niet over enkele homologatieversies of sport prototypes in de racerij.
Je moet me toch wel gelijk geven dat Audi nooit (voor zover ik weet toch en als het al zo is zal het mager zijn) wagens gemaakt heeft om te concurreren met Lambo, Ferrari, de 911, AM, Maserati,... Ik bekijk dit net als de McLaren BMW, of de Spyker, of de Pagani Zonda,...allemaal heel knappe wagens, maar zonder nostalgie, voorvaders, historie,...
Dit is mijn mening hé...en zou me steeds tegenhouden om het geld eraan te geven (moest ik het hebben). Noem me maar gerust conservatief misschien, maar ik geef het liever aan een Gallardo of Murcielago....of een Ferrari 430...of een AM DB9..tja
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
22 jan 2007 13:34 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Zeer mooie wagen die R8
De Alfa idd ook , maar al zou die no beschikbaar zijn en ik tussen moest kiezen , was de keuze toch eenvoudig.
Ik heb een voorkeur voor Duitse wagens.
En het raceverleden bij Audi , zijn we deze wagens dan vergeten
ERwin , bedankt voor de leuke fotootjes
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
22 jan 2007 13:38 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
@Mich - Spyker geen historie Hoe kom je daar nou bij
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
22 jan 2007 13:39 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
911-lover, je toont racewagens...geen serie geproduceerde supersportwagens...Audi heeft mooie successen behaald in de racerij, maar supersportwagens in de lijn van deze R8 hebben ze niet gebouwd
Simpele testje:
Vraag aan 100 mensen: "wat hoort niet in het rijtje thuis?"
Ferrari-Lamborghini-Spyker-Porsche
of
Audi-Lamborghini-Porsche-Ferrari
...ik ken de uitslag alvast
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
22 jan 2007 14:02 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Als je bedoeld met wagens a la R8 (motor achteraan net als bij de 3 andere in het rijtje) moet ik je gelijk geven.
Doch het zou ook kunnen dat Ferrari er niet bij past.
Die andere hebben modellen met 4 wielaandrijving
Of Porsche Eindigt niet op i
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
22 jan 2007 14:11 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
@Mich , Ferrari hoort in de beide rijtjes niet thuis ; de andere 3 hebben nl directe banden met Duitsland...(motor)
|
22 jan 2007 14:13 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Maareh, de R8 is "een concurrent" van een 911 (S/Turbo, prijstechnisch). Da's toch geen supersportwagen? Da's gewoon een mooie sportwagen
(voor je vraagstelling enzo ben ik het verder prima met je eens hoor)
|
22 jan 2007 14:15 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
22 jan 2007 14:34 |
|
|
Jort
Groningen
|
_________________________________________ Tjolk.
|
22 jan 2007 14:37 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Want, Audi's zitten niet in de goekopere marktregionen en de Q7 is geen suffe suv (sorry Jort, kon het niet laten)
|
22 jan 2007 14:40 |
|
|
Jort
Groningen
|
Oh, ik heb voor het gemak alleen even de eerste stelling beantwoord.
_________________________________________ Tjolk.
|
22 jan 2007 14:43 |
|
|
desmett
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)Mechelen, België
|
Er is wel degelijk een Audi met middenmotor als productiewagen bestemd begin jaren 90, echter nooit in productie gebracht: nml de Quattro Spyder. M.i. is de R8 qua design een voortzetting van de Spyder.
_________________________________________ Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!
|
22 jan 2007 14:44 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Prachtig die R8!
Afgelopen zaterdag, vlak voor Checkpoint Charlie, sta ik ik het VW Center in de Friedrichstrasse ineens oog in oog met:
Dat is ook een bruut zeg, in het echie (Studie?)
_________________________________________ Take the long way home....
|
22 jan 2007 15:29 |
|
|
desmett
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)Mechelen, België
|
Die Bugatti staat al jaren in de Friedrichstraße. Toen was het nog een studie.
_________________________________________ Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!
|
22 jan 2007 16:03 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Ik vind hem niet zo mooi, met name de voorkant; 1 grote luchtinlaat...
|
22 jan 2007 16:42 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Wel, de R8 is zeker wel een concurrent voor de 911.
Heeft ook de dagelijkse inzetbaarheid als troef. Zit qua vermogen tussen de S en de turbo, en ook qua prijs. Je zou kunnen zeggen, qua prijs en vermogen op het niveau van de GT3, maar dat is een circuitwagen voor de openbare weg, de R8 is veel "milder" (heeft een soort PASM, nl . Dynamic Ride Control).
Wie naar Belgische prijslijsten 115.000 euro te besteden heeft, kan voor een aardig dilemma staan : een volledig aangeklede 4S of een redelijk aangeklede R8.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zou twijfelen, ik heb de R8 ook op 't salon gezien en die is werkelijk verbluffend. Maar dat zou eventueel net de reden zijn dat ik 'm toch laat : namelijk té opvallend.
Tegenover de duizenden 911 heeft de R8 dan wel zijn exclusiviteit voor, het zal een zeldzame verschijning blijven...
|
22 jan 2007 16:55 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Op gebied van inzetbaarheid voor dagelijks gebruik, is hij niet te vergelijken met een 991.
Als je ziet wat ik soms meeneem op de achterbankejs van mijn 997, daar kan de R8 enkel maar van dromen.
Behalve als je enkel een aktentas nodig hebt voor je werk is er natuurlijk geen probleem
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
22 jan 2007 17:22 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
In de 911 is er inderdaad een "pak" meer ruimte. Overschot van gelijk !
Maar ik doelde met "dagelijkse bruikbaarheid" op het feit dat een wagen is voor alle seizoenen, weer en wind. Niet zoals een GT3 die je bij voorkeur toch niet in de sneeuw zal gebruiken...
M.a.w. qua rij-eigenschappen redelijk goed te vergelijken met een carrera 4S (of de turbo).
|
22 jan 2007 17:38 |
|
|
leander
Brabant - Westland
|
_________________________________________ 924 Track '84
Ex: 924 Turbo Targa '80 Ex: 986 Boxster S '01
Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.
|
22 jan 2007 18:05 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Dit was niet bij die dealer in de Talstrasse, maar nét 100 meter buiten het dorp, inderdaad richting Klosters, aan de See-promenade.
Twee jaar geleden stond er een gave Lambo M. in de showroom, dus ze hebben wel vaker wat speciaals. Het is daar ook een demo locatie en voor evenementen wellicht te huur. Iets voor een forum-meeting??
De sneeuw WAS echt perfect en het weer nóg beter! Om het uur even in onderuit en zonnen/smeren je weetwel. Onder het genot van wat versnaperingen......
Bij vertrek zaterdag regende het dus ik ben niet jaloers op de mensen die er deze week verblijven. Waaronder de duizenden persmensen, security en alle bobo's van het World Economic Forum, wat er deze week weer eens voor zorgt dat het hele dorp ontregeld wordt.
|
22 jan 2007 20:38 |
|
|
Auke231
996 GT3 Mk1Het Oosten
|
Ik vindt hem niet zo mooi... hij zal ongetwijfeld erg goed rijden etc.. maar nee.. . Snap ook niet dat ze binnen hetzelfde concern mekaar gaan beconcurreren. Audi maakt geweldige sedans en estates, super mooi ook, maar waar ze nu mee bezig zijn is mij niet helemaal duidelijk.. hij hikt te veel tegen de TT aan kwa ontwerp in mijn ogen. Waarom maken ze niet een goedkopere Lambo wanneer ze iets in dit segment willen gaan doen?
|
22 jan 2007 21:24 |
|
|
desmett
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)Mechelen, België
|
Concept van de R8 en TT staan mijlenver uiteen. In Duitsland is de R8 ongeveer 50k € goedkoper als een Gallardo, dus lijkt me perfect in het segment te passen en geen concurrentie te zijn voor de Gallardo.
_________________________________________ Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!
|
23 jan 2007 10:39 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Heb R8 in het wit gevonden :
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
23 jan 2007 22:58 |
|
|