Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 20:45

Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Even in de Audi R8 plaatsgenomen..... wow! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
In Davos staan wel vaker van die 'bijzondere auto's'.

Dit is waarschijnlijk bij de dealer in de Talstrasse. Daar stond een tijd geleden ook al de nieuwe TT nog vóórdat deze in Zwitserland officieel gepresenteerd was...

Iets verderop (richting Klosters; bij de Davoser See) is ook een Mercedesdealer die ook zo nu en dan hele bijzondere auto's heeft staan.

Bovendien is er op de parkeerplaats bij het meer van Davos jaarlijks (in mei) een bijeenkomst van de Zwitserse Ferrari-club en ook daar zijn hele bijzondere auto's bij...

Ben je wezen skiën? Hoe is de sneeuw in Graubünden?

22 jan 2007 12:31
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
MichM3 schreef:
...Audi heeft geen historie of nostalgie met supersportwagens. Een vergelijking met Porsche kan/wil ik dan ook niet maken.

...de Alfa was ook super Rufie...heb er ook naar staan staren :shock: 8)
Nou.... AutoUnion en ook Alfa heeft in het verleden nog wel eens aardige raceauto's gemaakt.(o.a.de vliegende mantuaan wist nog wel eens een beroemd wedstrijdje voor ze te winnen :wink: )

Maar ik ben het in zoverre met je eens dat er eigenlijk nooit een "grote autofabrikant"in geslaagd is om een super sportwagen te maken met de daarbij horende status.Hoewel... Ford met de GT misschien? :scratch: :wink:

22 jan 2007 13:20
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
...effe aanscherpen...

natuurlijk zijn die IMSA versies, Pikes Peak, Le Mans, DTM V8 en de Sport Quattro super auto's en ik heb daarvoor heel veel respect...maar dit bedoelde ik niet, want ik had het over seriegebouwde supersportwagens, en niet over enkele homologatieversies of sport prototypes in de racerij.

Je moet me toch wel gelijk geven dat Audi nooit (voor zover ik weet toch en als het al zo is zal het mager zijn) wagens gemaakt heeft om te concurreren met Lambo, Ferrari, de 911, AM, Maserati,... Ik bekijk dit net als de McLaren BMW, of de Spyker, of de Pagani Zonda,...allemaal heel knappe wagens, maar zonder nostalgie, voorvaders, historie,...

Dit is mijn mening hé...en zou me steeds tegenhouden om het geld eraan te geven (moest ik het hebben). Noem me maar gerust conservatief misschien, maar ik geef het liever aan een Gallardo of Murcielago....of een Ferrari 430...of een AM DB9..tja :wink:

22 jan 2007 13:34
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Zeer mooie wagen die R8
De Alfa idd ook , maar al zou die no beschikbaar zijn en ik tussen moest kiezen , was de keuze toch eenvoudig.
Ik heb een voorkeur voor Duitse wagens.
En het raceverleden bij Audi , zijn we deze wagens dan vergeten :?:

AfbeeldingAfbeelding

ERwin , bedankt voor de leuke fotootjes

Laatste update 22/10/2013

22 jan 2007 13:38
Profiel WWW Facebook 
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
@Mich - Spyker geen historie :?: Hoe kom je daar nou bij :shock:

Afbeelding

22 jan 2007 13:39
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
911-lover, je toont racewagens...geen serie geproduceerde supersportwagens...Audi heeft mooie successen behaald in de racerij, maar supersportwagens in de lijn van deze R8 hebben ze niet gebouwd :wink:

Simpele testje:

Vraag aan 100 mensen: "wat hoort niet in het rijtje thuis?"

Ferrari-Lamborghini-Spyker-Porsche

of

Audi-Lamborghini-Porsche-Ferrari

...ik ken de uitslag alvast :roll:

22 jan 2007 14:02
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
MichM3 schreef:
911-lover, je toont racewagens...geen serie geproduceerde supersportwagens...Simpele testje:

Als je bedoeld met wagens a la R8 (motor achteraan net als bij de 3 andere in het rijtje) moet ik je gelijk geven.
Doch het zou ook kunnen dat Ferrari er niet bij past.
Die andere hebben modellen met 4 wielaandrijving :twisted: :wink:

Of Porsche :arrow: Eindigt niet op i :lol: :lol: :lol:

Laatste update 22/10/2013

22 jan 2007 14:11
Profiel WWW Facebook 
Westervoort
Bericht 
@Mich , Ferrari hoort in de beide rijtjes niet thuis ; de andere 3 hebben nl directe banden met Duitsland...(motor)

:wink:

22 jan 2007 14:13
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Maareh, de R8 is "een concurrent" van een 911 (S/Turbo, prijstechnisch). Da's toch geen supersportwagen? Da's gewoon een mooie sportwagen :cheesy:

(voor je vraagstelling enzo ben ik het verder prima met je eens hoor)

22 jan 2007 14:15
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
:D :D ...was te denken hé...kerels toch hoor jullie :wink:

...is dit nu "Spykers" op laag water zoeken... :lol:

22 jan 2007 14:34
Profiel
Groningen
Bericht 
Porsche hoort in het rijtje niet thuis. Die opereert als enige ook in goedkopere marktregionen en verkoopt zelfs suffe suvs. :shock: :mrgreen: :wink:

22 jan 2007 14:37
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Want, Audi's zitten niet in de goekopere marktregionen en de Q7 is geen suffe suv :cheesy: (sorry Jort, kon het niet laten)

22 jan 2007 14:40
Profiel Facebook 
Groningen
Bericht 
Oh, ik heb voor het gemak alleen even de eerste stelling beantwoord. :mrgreen:

22 jan 2007 14:43
Profiel
PorscheForum Rakker
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)
Mechelen, België
Bericht 
Er is wel degelijk een Audi met middenmotor als productiewagen bestemd begin jaren 90, echter nooit in productie gebracht: nml de Quattro Spyder. M.i. is de R8 qua design een voortzetting van de Spyder.

Afbeelding

22 jan 2007 14:44
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 
Prachtig die R8!

Afgelopen zaterdag, vlak voor Checkpoint Charlie, sta ik ik het VW Center in de Friedrichstrasse ineens oog in oog met:
Afbeelding
Dat is ook een bruut zeg, in het echie (Studie?)
Afbeelding

22 jan 2007 15:29
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
Mechelen, België
Bericht 
Die Bugatti staat al jaren in de Friedrichstraße. Toen was het nog een studie.

22 jan 2007 16:03
Profiel Facebook 
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Ik vind hem niet zo mooi, met name de voorkant; 1 grote luchtinlaat...

22 jan 2007 16:42
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Wel, de R8 is zeker wel een concurrent voor de 911.

Heeft ook de dagelijkse inzetbaarheid als troef. Zit qua vermogen tussen de S en de turbo, en ook qua prijs. Je zou kunnen zeggen, qua prijs en vermogen op het niveau van de GT3, maar dat is een circuitwagen voor de openbare weg, de R8 is veel "milder" (heeft een soort PASM, nl . Dynamic Ride Control).

Wie naar Belgische prijslijsten 115.000 euro te besteden heeft, kan voor een aardig dilemma staan : een volledig aangeklede 4S of een redelijk aangeklede R8.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik zou twijfelen, ik heb de R8 ook op 't salon gezien en die is werkelijk verbluffend. Maar dat zou eventueel net de reden zijn dat ik 'm toch laat : namelijk té opvallend.

Tegenover de duizenden 911 heeft de R8 dan wel zijn exclusiviteit voor, het zal een zeldzame verschijning blijven...

22 jan 2007 16:55
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Carrera4s schreef:
Wel, de R8 is zeker wel een concurrent voor de 911.

Heeft ook de dagelijkse inzetbaarheid als troef.

Op gebied van inzetbaarheid voor dagelijks gebruik, is hij niet te vergelijken met een 991.
Als je ziet wat ik soms meeneem op de achterbankejs van mijn 997, daar kan de R8 enkel maar van dromen.
Behalve als je enkel een aktentas nodig hebt voor je werk is er natuurlijk geen probleem :wink:
Afbeelding

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

22 jan 2007 17:22
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
In de 911 is er inderdaad een "pak" meer ruimte. Overschot van gelijk !

Maar ik doelde met "dagelijkse bruikbaarheid" op het feit dat een wagen is voor alle seizoenen, weer en wind. Niet zoals een GT3 die je bij voorkeur toch niet in de sneeuw zal gebruiken...

M.a.w. qua rij-eigenschappen redelijk goed te vergelijken met een carrera 4S (of de turbo).

22 jan 2007 17:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Brabant - Westland
Bericht 
MichM3 schreef:

Simpele testje:

Ferrari-Lamborghini-Spyker-Porsche

of

Die rood zijn, want die staan niet op alfabet :oops: 8) :lol:

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.

22 jan 2007 18:05
Profiel WWW
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
In Davos staan wel vaker van die 'bijzondere auto's'.
Dit is waarschijnlijk bij de dealer in de Talstrasse. Daar stond een tijd geleden ook al de nieuwe TT nog vóórdat deze in Zwitserland officieel gepresenteerd was...
Iets verderop (richting Klosters; bij de Davoser See) is ook een Mercedesdealer die ook zo nu en dan hele bijzondere auto's heeft staan.
Bovendien is er op de parkeerplaats bij het meer van Davos jaarlijks (in mei) een bijeenkomst van de Zwitserse Ferrari-club en ook daar zijn hele bijzondere auto's bij...
Ben je wezen skiën? Hoe is de sneeuw in Graubünden?

Dit was niet bij die dealer in de Talstrasse, maar nét 100 meter buiten het dorp, inderdaad richting Klosters, aan de See-promenade.

Twee jaar geleden stond er een gave Lambo M. in de showroom, dus ze hebben wel vaker wat speciaals. Het is daar ook een demo locatie en voor evenementen wellicht te huur. Iets voor een forum-meeting?? :idea: :wink:

De sneeuw WAS echt perfect en het weer nóg beter! Om het uur even in onderuit en zonnen/smeren je weetwel. Onder het genot van wat versnaperingen......

Bij vertrek zaterdag regende het dus ik ben niet jaloers op de mensen die er deze week verblijven. Waaronder de duizenden persmensen, security en alle bobo's van het World Economic Forum, wat er deze week weer eens voor zorgt dat het hele dorp ontregeld wordt.

22 jan 2007 20:38
Profiel
PorscheForum Rakker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
Ik vindt hem niet zo mooi... hij zal ongetwijfeld erg goed rijden etc.. maar nee.. :( . Snap ook niet dat ze binnen hetzelfde concern mekaar gaan beconcurreren. Audi maakt geweldige sedans en estates, super mooi ook, maar waar ze nu mee bezig zijn is mij niet helemaal duidelijk.. hij hikt te veel tegen de TT aan kwa ontwerp in mijn ogen. Waarom maken ze niet een goedkopere Lambo wanneer ze iets in dit segment willen gaan doen?

22 jan 2007 21:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Mechelen, België
Bericht 
Concept van de R8 en TT staan mijlenver uiteen. In Duitsland is de R8 ongeveer 50k € goedkoper als een Gallardo, dus lijkt me perfect in het segment te passen en geen concurrentie te zijn voor de Gallardo.

23 jan 2007 10:39
Profiel Facebook 
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Heb R8 in het wit gevonden :
AfbeeldingAfbeelding

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

23 jan 2007 22:58
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende