Auteur |
Bericht |
S2
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1Lochristi, België
|
Verf (spuitbus) verwijderen van plastic onderdelen
Ik heb hier nog een paar plastic onderdelen die door een vorige eigenaar in een blits metallic kleurtje gespoten zijn (met een spuitbus ).
Nu zie ik aan de plaatsen waar de verf loslaat dat de kleur rechtstreeks op de plastic zit (dus zonder schuren of primer). Hoe krijg ik dit goedje er het makkelijkst weer af, zonder de plastic te beschadigen?
|
22 jan 2007 16:51 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
mss met 'n hogedruk spuit
|
22 jan 2007 16:55 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Lijkt mij ook de enigste rationeleoplossing zonder het plastic aan te tasten
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
22 jan 2007 16:57 |
|
|
S2
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1Lochristi, België
|
Da's nog niet zo'n gek idee, we hebben hier op het werk wel iets heel krachtigs, kan misschien wel werken. Enkel het fixeren zal even denken worden, anders blaas ik het stuk tot bij jullie
|
22 jan 2007 16:58 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
dat zal niet mee vallen.ik denk dat je toch beter met thinner schoon kan maken en dan schuren praimer en zwarte mat er op spuiten.
maar misschien heb je mazzel en spuit je het zo schoon.
soms is perslucht met een blaaspistool met 10 bar al genoeg
gr anton964
|
22 jan 2007 17:11 |
|
|
cabrio wim
|
verf spuitbus
Volgens mijn zoon (werkt in autospuiterij) doen ze het daar met benzine en een kwast, daarna gelijk schoonspoelen met ruim water.
Beslist geen thinner o.i.d. gebruiken.
|
22 jan 2007 19:03 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Wil zeker niet thinner adviseren, hierdoor kan het gaan scheuren
|
22 jan 2007 21:13 |
|
|
CJ
ex-964 C2
997 C4S
MacanHellevoetsluis
|
Je kan ook zo'n stoompistool proberen.
Werkt vaak ook wel goed.
Succes!
|
22 jan 2007 22:04 |
|
|
Geert
911 3.2 Carrera 1989
997 Carrera S 2004Amsterdam
|
Ik gebruikte vroeger aceton om verf te verwijderen.
Goedkoop te verkrijgen bij de drogist.
Alleen dat was wel metaal, ik weet niet hoe dat zich houdt op plastic moet ik je eerlijk zeggen..
Na behandeling goed afspoelen.
Anders kan, weet ik helaas uit ervaring, de verf gaan bobbelen.
|
22 jan 2007 23:28 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Aceton vreet in op plastic en je krijgt vale witte vlekken
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
22 jan 2007 23:32 |
|
|
S2
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1Lochristi, België
|
Gisteren even aan de slag geweest, ik ben begonnen op een heel klein stuk met zo'n plastic ijskrabber voor de ruiten.
Het is een werkje van lange adem, maar het werkt verbazend goed. Enkel opletten dat je niet met een hoek van het krabbertje in de plastic gaat (i keep my fingers crossed), maar verder geen probleem.
Ik weet weer wat de doen dit weekend
|
23 jan 2007 10:22 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Inderdaad geen thinner of acceton gebruiken. Lost de verf dan wel prima op maar tast ook het kunstof aan. Het wordt daardoor slap of bros van structuur.
Benzine gebruiken of krabben is de meest aangewezen methode.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
23 jan 2007 10:59 |
|
|