Auteur |
Bericht |
Lambiek
ex 964 C2 Coupé 1992
Unischwarz/zwart leer/sperdiff.Twente
|
Porsche verdiend het meeste per verkochte auto!
Klik op de link:
http://www.n-tv.de/756232.html
Hebben ze toch prima voor elkaar :
Handel=Gunnen
_________________________________________ Since the internet, nothing is as it used to be. Nice to know the 911 is the exception. 4-6-13 in Porsche Museum
|
22 jan 2007 19:06 |
|
|
Jort
Groningen
|
Geen verrassing gezien de winstcijfers de afgelopen jaren
_________________________________________ Tjolk.
|
22 jan 2007 19:55 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
slechtere motoren en hogere winstmarges
|
22 jan 2007 19:59 |
|
|
Jort
Groningen
|
Een niet onverdienstelijk presterend merk als Ferrari zou ook een veel grotere winstmarge in de strijd werpen indien niet €20.000 tot €30.000 van de netto prijs (excl. belastingen) van de gemiddelde verkochte Ferrari richting autosport zou verdwijnen.
Maar dat levert natuurlijk ook weer voordelen op die moeilijk zijn te kwantificeren..
Hoe die cijfers bij Porsche liggen (grotere aantallen, maar wel activiteiten op o.a. Le Mans) weet ik niet precies, maar in elk geval veel lager.
_________________________________________ Tjolk.
|
22 jan 2007 20:02 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Ik geef je groot gelijk, maar wil er direct aan toevoegen dat zelfs met zo'n winstmarges Ferrari niet genoeg aan 5000 wagens kan hebben om moderne F1 te kunnen betalen. Als het over hun boekhouding gaat zwijgen ze in alle talen. Van Rossem zei ooit eens dat hij een camion van een bekend F1-renstal, verlaten langs de kant van de weg zag staan (tijdens zijn Onyx tijdperk). De container zat bomvol met wapens...
|
22 jan 2007 22:31 |
|
|
Jort
Groningen
|
Reken maar dat Fiat ook een grote financiële bijdrage levert middels intercompany transacties.
_________________________________________ Tjolk.
|
22 jan 2007 22:39 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Lang geleden dat ik nog eens iets van hem gehoord heb. Hij zei ooit nog eens nadat hij van zijn verkiezingscampagnegeld een nieuwe Ferrari had besteld: Je denkt toch niet dat ik mijn zotte kop tegen de muren ga plakken. Daar zitten de mensen ook niet op te wachten!
_________________________________________ NPC 0577
|
22 jan 2007 22:43 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Sinds de kleine annecdote tijdens zijn huwelijk heb ik het niet meer zo op die man
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
22 jan 2007 22:47 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Ik weet nog dat hij geld uit het raam van de trein strooide en dat al zijn Ferrari's rond de kerk moesten staan, maar daar kan jij toch niet zo boos om zijn Koen? Ik heb denk ik niet alles meegekregen.
_________________________________________ NPC 0577
|
22 jan 2007 22:51 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Ik kan ook effe niet volgen, maar heb dan ook geen P
Bwa heb Van Rossem altijd wel een komieke kerel gevonden, ondanks dat ik het niet altijd met hem eens ben...
|
22 jan 2007 22:55 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Neen , dat vond ik allemaal super.
Wij hebben destijds ook zijn trouwfeest moeten doen (Restaurant Da Leoncino te Balen Wezel nu Hippocampus) .
Zijn trouwstoet bestond allemaal uit Ferrari's en daarachter reed een sleepwagen met een Porsche op sleeptouw.
Hij was/is radicaal tegen Porsche
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
22 jan 2007 22:56 |
|
|
Jort
Groningen
|
Oud zeer (de beslissing om de F1 te verlaten kostte Rossem en Onyx feitelijk de kop)... hetgeen wellicht ook zijn uitspraak over (zakelijk gezien dan) zijn concurrent destijds in een iets "genuanceerder" daglicht stelt.
Wel tekenend.
| | | | Citaat: Van Rossem clearly regards the Porsche deal as the key to his future in F1 and his team's. "Only four teams could afford the deal, and they are already gone. Mclaren has Honda, Williams has Renault, Ferrari have their own motor and Benetton have Ford. So if we fail to land Porsche, it will mean that Porsche do not want to come back to F1 and that will be a big shame. F1 is a big business now, especially if you want ot make publicity in it. Ofcourse, if your are a team owner, the publicity will cost you nothing at all. But you hope you are earning money from it. For me, there have been no benefits in the first year. I have invested personally more than 5 million dollars. So the benefits have to come in the 2nd years...if we have a successful deal with Porsche, it will be easy to find other sponsors.... My motives? Profit is my first motive, the next is winning. Really it should be only profit, because the profit is relatively small compared to money on the stock money. So I should not spend much of my time in F1 racing if it was only for profits".[/ | | | | |
_________________________________________ Tjolk.
Laatst bijgewerkt door Jort op 22 jan 2007 23:05, in totaal 3 keer bewerkt.
|
22 jan 2007 22:59 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Het blijft toch een apparte Er zit ook wel iets van logica in, want de kans dat een van die Ferrari's het zou begeven was vele malen groter dan dat die P het niet zou doen. Dus in geval van pech was er altijd 1 auto bij die het zou blijven doen
Ik heb ooit in de binnenstad van Gent zijn Rolls Royce zien staan; dubbel geparkeerd met de alarmlichten aan en een hoop as op de middenconsole waar waarschijnlijk een asbak onder zal hebben gezeten. De RR heeft daar toch zeker meer dan drie uur midden op straat gestaan. Sommige mensen hebben echt overal sch**t aan .
_________________________________________ NPC 0577
|
22 jan 2007 23:01 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Bwa ook een oud zeer voor ons Porschisten, hoe we zijn moeten afdruipen in de F1...
|
22 jan 2007 23:10 |
|
|