Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:07

Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
totaal ontladen accu 993 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht totaal ontladen accu 993
Al twee keer is het voorgekomen dat de P er volkomen dood bijstond,
de eerste keer de accu laten testen en volkomen in orde, weer opgeladen, paar keer mee gereden en niets aan de hand, weggezet met druppellader erop, na een paar dagen weer helemaal dood en druppellader laadde ook niet meer, druppellader er weer af en normale acculader er weer opgezet,accu had weer stroom, later de normale acculader er weer van af gehaald en druppellader er weer op en laadt weer.
Door welk mankement of defect onderdeel kan de accu zo snel ontladen ?
Wie weet raad? :?:

22 jan 2007 20:06
Profiel
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht 
He Harry D,

Waarschijnlijk ergens een lekstroom. Bijvoorbeeld motorkap, kofferdeksel, deksel handschoenenkastje dat niet goed afsluit :arrow: lampies die blijven branden. Zelf ook een keer gehad met de verlichting in de motorruimte 1 tot 2 dagen accu "dood". Maar het kan bijv. ook zijn dat de portierswitchen continu met de massa in verbinding staan. Bij de cabrio zijn er mogelijk nog wel meer zaken maar die zijn mij niet bekend.

Bij een 964 en 993 wordt een stroom van > 30 mA in statische toestand als te groot gezien (geldend voor auto's met een standaard radio en alarmsysteem). Voor aftermarketsystemen geldt dat een stroom >90 mA als teveel wordt gezien. Let wel, het zijn richtwaarden uit literatuur.

Simpel te controleren door in rust de minpool van de accu te lossen en de verbinding opnieuw te maken met een multimeter er tussen. De gemeten stroom geeft het statische verlies.

Succes & mvgr.

Roi

22 jan 2007 23:38
Profiel
PorscheForum Rakker
lelystad
Bericht 
Nog een aanvulling op het vorige.Bij mijn p, werd het veroorzaakt door de hellingmeter van het klasse 3 alarm. Er inderdaad een multimeter met voldoende meetbereik tussen gehangen en 1 voor 1 de zekeringen eruit gehaald.Dan zie je vanzelf bij welke groep het stroomverbruik aanzienlijk omlaag gaat.

Succes.

23 jan 2007 11:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
de mijne stond ook elke keer plat.ik zag van de week dat het lampje in de koffer ruimte zwak blijft branden als de wagen afgesloten is.mischien bij jou ook zoiets.als iemand een idee heeft hoe ik dit kan verhelpen hoor ik het graag.

gr anton964

23 jan 2007 11:39
Profiel
Bericht ontladen accu
1. lampje verlopig eruit halen. (geen lege accu meer)
2. drukschakelaar, voeding en massa controleren.

23 jan 2007 11:43
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht 
Taatjen schreef:
Nog een aanvulling op het vorige.Bij mijn p, werd het veroorzaakt door de hellingmeter van het klasse 3 alarm. Er inderdaad een multimeter met voldoende meetbereik tussen gehangen en 1 voor 1 de zekeringen eruit gehaald.Dan zie je vanzelf bij welke groep het stroomverbruik aanzienlijk omlaag gaat.

Succes.

Wel grappig die helling meter zit erbij mij wel in, maar is -bewust- niet aangesloten door vorige eigenaar :roll: . Zou zo maar hetzelfde kunnen zijn, of te vaak vals alarm gegenereerd hebben.

Roi

23 jan 2007 12:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht ontladen accu
Ik denk dat ik achter het geheim ben:
Vanmorgen gebeld met Gerard de Jong van Blokland Auto in Arkel en die vertelde me dat als je de P wegzet zonder dat je het alarm er op zet (om stroom te sparen) dat dan in koffer/motorruimte het licht blijft branden en zo de accu leegtrekt, in mijn geval klopte dat wel want ik deed dat ook zo
Nu uitproberen en verder kijken, bedankt voor de reakties

23 jan 2007 17:53
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Dat is vreemd! Hebben ze de reden daarvan verteld of heeft dat met bepaalde schakelingen te maken?

23 jan 2007 17:56
Profiel WWW
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Dat is vreemd! Hebben ze de reden daarvan verteld of heeft dat met bepaalde schakelingen te maken?

23 jan 2007 17:56
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht ontladen accu
Ik weet het niet , ga het eerst maar even uitproberen

23 jan 2007 18:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht ontladen accu
Net even uitgeprobeerd: als het kofferdeksel van het slot af is, brandt daar binnenverlichting evenals in de motorruimte, dus 1 schakelaar voor twee ruimten, en of het alrm er wel of niet opstaat maakt niet uit.
Zaterdag ga ik met de multimeter aan de gang, want ik wil het nu zeker weten.

23 jan 2007 20:07
Profiel
PorscheForum Rookie
boxer
Bericht 
Kijk even of 't LCD licht uitgaat op je toerenteller als je je motor uitzet. Zo niet, dan is dat het probleem

23 jan 2007 20:27
Profiel
Bericht totaal ontladen accu
Ik vond het al zo'n rarara verhaal van de kofferruimte in comb. met het alarm. :roll:
Wat ik eerder schreef, ga je nu doen.
Succes :salut: en ik hoop dat je het vind.

23 jan 2007 20:33
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Roi schreef:
Simpel te controleren door in rust de minpool van de accu te lossen en de verbinding opnieuw te maken met een multimeter er tussen. De gemeten stroom geeft het statische verlies.

Pardon, dat likt me niet correct, alhoewel elctronica nooit mijn sterkste vak op school was desalnietemin,

- we gooien een pool los en dan meten we de stroom. Stroom van waar naar waar??? De fysieke verklaring van stroom eeft te maken met de fysieke verplaatsing van geladen deeltjes van de ene plaats naar de andere en dat lijkt me toch moeilijk als een van de polen niet verbonden zijn, of springen ze over van de accupool naar de accukabel.

Een beetje meer wetenschappelijk:

De wet van Ohm, eerste natuurkundeles op de middelbare school: U=IxR, oftewel: I= U/R, I=stroom, U=spanning (is altijd een verschil tov aarde), R=weerstand. Dus kabel losgekoppeld, weerstand is oneindig groot...

dat beteknet dus: I=U/oneindig groot, dus I=0, dus geen stroom. Er loopt geen stroom wanneer je de kable loskoppelt, het lijkt wel een wonder!!!

Verder kun je ook geen sroom meten met een multi meter, alleen weerstand en Spanning. Een Multin meter zet je parallel over twee punten en meet het spanningsverschil. Een sgroom meter (die ook veel duurder zijn), zet je om de kabel heen en meet de stroom in Ampere.

Dus de gesugereerde plossing door loshalen van kabel om de stroom te meten werkt niet. Je kan wel de kabel laten zitten en met een Amperemeter de stroom meten. Meet je stroom, dan heb je inderdaad mogelijk een lekstroom, ervan uitgaande dat er geen andere verbruikers aan staan

23 jan 2007 23:26
Profiel
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht 
Marcel,

Ik zie dat je het niet begrepen hebt zoals ik het schreef. Precies in je quote schrijf ik het "en de verbinding opnieuw maken met de multimeter er tussen". Blijkbaar niet voor iedereen duidelijk. Geef toe een tekening/schetsje erbij maakt het allemaal nog duidelijker, voor de "leek".

Ik heb overigens het idee dat de andere lezers het wel begrepen hebben....

mvgr. Roi

Laatst bijgewerkt door Roi op 23 jan 2007 23:51, in totaal 1 keer bewerkt.

23 jan 2007 23:47
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Ok, nog eens multimeter meet geen stroom, alleen spanning en weerstand, Ampere meter hangt om de draad heen en meet op het principe van inductie.....

23 jan 2007 23:50
Profiel
PorscheForum Rakker
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)
Mechelen, België
Bericht 
En een multimeter meet fysiek idd geen stroom, maar kan door de weerstand, voltage en de wet van Ohm uit die gegevens perfect de stroom berekenen. En om stroom te meten moet je hem in serie schakelen en laat nu juist tussen massaklem en massapool in serie zijn.

23 jan 2007 23:52
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht 
Tsja,

Moet je maar eens multimeter kopen zie je dat er wel degelijk stroom gemeten kan worden.

aanvulling: dacht dat alle multimeters dat tegenwoordig wel kunnen, zie op de site van Fluke dat dat niet waar is sommige hebben die mogelijkheid niet dus even een geschikte multimeter regelen in dat geval.

mvgr. Roi

Laatst bijgewerkt door Roi op 24 jan 2007 0:13, in totaal 2 keer bewerkt.

23 jan 2007 23:52
Profiel
Uden
Bericht 
daarin heb je precies gelijk, wilde mijn bericht nog verwijderen/aanpassen maar je was me te snel (trage verbindingen vanuit Moscow)....

23 jan 2007 23:55
Profiel
PorscheForum Rakker
993 2S
Bericht Re: ontladen accu
Harry D schreef:
Net even uitgeprobeerd: als het kofferdeksel van het slot af is, brandt daar binnenverlichting evenals in de motorruimte,

Hoe weet je dat? Parallel met lichtje van de koelkast; om te checken of dit uitgaat moet je in de koelkast zitten?

24 jan 2007 0:08
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3
Empel
Bericht 
De mijne laat me ook wel eens staan. Ik denk dat het door mijn stinger komt die ik wel eens vergeet uit te zetten.

grt
w

24 jan 2007 0:51
Profiel
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht 
walter964,

Voorkomt de stinger toch weer dat je te hard rijdt..... :cheesy: :cheesy:

24 jan 2007 1:26
Profiel
vianen
Bericht 
Walter964 schreef:
De mijne laat me ook wel eens staan. Ik denk dat het door mijn stinger komt die ik wel eens vergeet uit te zetten.

grt
w

Blijft die stinger bij jou dan continu aanstaan?? :roll:
Ik heb hem ook in de auto, en contact uit :arrow: stinger uit :!: :roll:

24 jan 2007 1:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: ontladen accu
M. schreef:
Harry D schreef:
Net even uitgeprobeerd: als het kofferdeksel van het slot af is, brandt daar binnenverlichting evenals in de motorruimte,

Hoe weet je dat? Parallel met lichtje van de koelkast; om te checken of dit uitgaat moet je in de koelkast zitten?

Inderdaad, dat kan ik niet zien, maar ik ga daar van uit omdat motorruimteverlichting ook uitging toen ik de klep sloot.

24 jan 2007 7:11
Profiel
PorscheForum Rakker
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004
Deventer
Bericht 
Join the club zou ik zeggen.

Die van mij heeft ook al zo vaak plat gestaan, soms na 2 weken, soms 1 week, maar laatst ook al eens na 4 dagen.

Alles al 2x laten controleren (Lammertink en Renntech), maar geen abnormale lekstroom gemeten. Accu al eens vernieuwd, nog eens laten checken: ook in orde.
Dus zeg het maar.....

Ik zet hem nu gewoon altijd aan de lader in de garage, is blijkbaar de enige oplossing.

24 jan 2007 9:38
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende