Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 14:50

Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
multisafe bv verzekering super goedkoop? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 
Porsche ook verzekerd bij multisafe. 2 keer nodig gehad en allebei de keren met 1 telefoontje opgelost. Geen klagen dus bij multisafe.

22 jan 2007 23:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Als mij goed voor de geest staat van marktonderzoek ruim een jaar terug:
Multisafe dekt HOBBYMATIG gebruik, en sluit bijvoorbeeld woon-werk verkeer uit van dekking. Dat was voor mij reden om een andere mij. te zoeken.

23 jan 2007 1:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
patrick911 schreef:
allright schreef:
ik weet trouwens niet hoe jullie zoeken, maar als ik de zoekfunctie gebruik krijg ik een lijst te zien met veeel zaken wat niets met verzekeringen te maken heeft..

Als ik zoek op 'multisafe' krijg ik welliswaar 31 resultaten, maar wel degenen die ook zinvol zijn:

"Multisafe bv verzekering super goedkoop"
"Waar de P te verzekeren"
"Wat kost jullie verzekering per jaar"
"Porsche verzekering, verandering in polis zonder overleg GIO"
"Klasse 2 alarm en verzekeren"
...
...

[ON TOPIC]
Ik heb de mijne bij Multisafe (Turien en Co) in de verzekering en betaal inderdaad ook niet veel. Daar staat wel tegenover dat ik een nachtclausule heb, een klasse 3 alarm moest installeren, en dat ze dus niet aan bonus/malus doen.
Voordeel was dat ze 7500km per jaar toestaan voor m'n klassieker, waar de meeste anderen maar tot 5000 gaan.

Ervaring heb ik echter (gelukkig) nog niet, want ik heb ze nog niet om geld hoeven vragen. :wink:
Ik weet echter wel van mensen die geweigerd werden voor hun nieuwe P na een grote claim op hun verzekering, en da's dan weer niet netjes (to say the least).

Dat klasse 3 alarm had je je kunnen besparen. met een nachtclausule is klasse 1 genoeg.

mhaschreurs.hyves.nl

23 jan 2007 5:41
Profiel Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Double G schreef:
... bij Woudsend. Staat een mooie clausule in dat in geval van schade tot aan de dagwaarde (=taxatiewaarde) gerepareerd mag worden.

Klopt :!:

... en dan heb ik nog niet eens 'n klassieker verzekering :wink:

't is bij Woudsend (tegenwoordig Fortis ASR) zelfs zo dat bij total-loss de dagwaarde uitgekeerd wordt en het wrak eigendom van de eigenaar blijft .... :idea:

23 jan 2007 8:16
Profiel WWW Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
michael schreef:
Dat klasse 3 alarm had je je kunnen besparen. met een nachtclausule is klasse 1 genoeg.

Dat kan wel zijn, maar als je toch een alarm gaat installeren, omdat er in zo'n oudje nog geen startblokkering zit, waarom dan niet meteen een goed Klasse III?
Maar je hebt wel gelijk idd; volgens de voorwaarden was het niet nodig.

23 jan 2007 11:20
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
patrick911 schreef:
michael schreef:

Dat kan wel zijn, maar als je toch een alarm gaat installeren, omdat er in zo'n oudje nog geen startblokkering zit, waarom dan niet meteen een goed Klasse III?

Omdat ze 'm toch wel meenemen als ze 'm willen hebben. Een beetje autodief word echt niet tegengehouden door een klasse 3 alarm.

mhaschreurs.hyves.nl

23 jan 2007 13:45
Profiel Facebook 
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
lindemans schreef:
Als mij goed voor de geest staat van marktonderzoek ruim een jaar terug:
Multisafe dekt HOBBYMATIG gebruik, en sluit bijvoorbeeld woon-werk verkeer uit van dekking.

Vaag gepraat; als je het niet in de polisvoorwaarden o.i.d. kunt aanwijzen zet je met zo'n opmerking veel mensen op het verkeerde been en bezorg je Multisafe mogelijk zelfs schade.

23 jan 2007 16:07
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Cabrio 4S. voorheen 996 cabrio
Bericht 
Multisafe is mij door een Porsche garage aanbevolen. Het lijkt me niet dat ze dat doen wanneer zij (als schadeherstelbedrijf) klachten krijgen over de dekking. Lijkt mij de meest betrouwbare bron

23 jan 2007 16:25
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
"meest betrouwbare bron", hoop dat je daar nog steeds zo over denkt als je een dilemma hebt met je verzekering, en je dan ook bij hen aan kunt kloppen. Beter is het om eens een keer de moeite te nemen daadwerkelijk het contract dat je afsluit te lezen en te begrijpen en wat vraagjes te stellen aan je agent waar je nu wel of niet voor verzekerd bent....daar heb je meer aan dan het advies van een of andere vertegenwoordiger....

23 jan 2007 16:54
Profiel
Bericht 
Marcel schreef:
"meest betrouwbare bron", hoop dat je daar nog steeds zo over denkt als je een dilemma hebt met je verzekering, en je dan ook bij hen aan kunt kloppen. Beter is het om eens een keer de moeite te nemen daadwerkelijk het contract dat je afsluit te lezen en te begrijpen en wat vraagjes te stellen aan je agent waar je nu wel of niet voor verzekerd bent....daar heb je meer aan dan het advies van een of andere vertegenwoordiger....

Heb ik uiteraard eerst gedaan en kan niks vinden over een eventuele beperking van de dekking tot "hobbymatig" gebruik bij mijn Multisafe-polis.

23 jan 2007 16:58
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
dan rest je nog allen om het expliciet te vragen (zwart op wit), aan de hand van een daadwerkelijk voorbeeld.... beter 1x teveel gevraagd dan 1x teveel getreurd...

23 jan 2007 17:02
Profiel
Bericht 
Marcel schreef:
dan rest je nog allen om het expliciet te vragen (zwart op wit), aan de hand van een daadwerkelijk voorbeeld.... beter 1x teveel gevraagd dan 1x teveel getreurd...

Heb ik natuurlijk allang gedaan, en woon-werkverkeer mag. :wink:
Maar ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid n.a.v. mijn uitspraken :lol:
Om kort te gaan, de polis is voor particulier gebruik, dat zal tot spraakverwarring leiden, want men denkt dan wellicht dat er niet mee naar of voor het werk gereden mag worden. Echter, als je met je eigen auto naar je werk rijdt, of naar een klant, dan is dat nog geen zakelijk gebruik.
Van zakelijk gebruik is pas sprake als de auto als een bedrijfsmiddel ergens op een balans staat o.i.d. Bijvoorbeeld als taxi wordt gebruikt, wordt verhuurd, trouwauto, enz.
En laten anders de juristen en verzekeraars alhier eens een geluid horen. :roll:

23 jan 2007 17:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Marcel schreef:

Ik denk dat een garagehouder bij uitstek kan beoordelen of er vaak moeilijkheden zijn rondom de financiele afwikkeling na schade. Bovendien denk ik dat de discussie die hier gevoerd wordt meer gaat over de vraag welke verzekeraar al dan niet zijn financiele verplichting nakomt, -mijn inziens- niet over de inhoud of het vergelijk van polisvoorwaarden. Het lijkt me een open deur dat deze inhoudelijk worden gechecked alvorens een verzekering wordt afgesloten.

23 jan 2007 18:05
Profiel
Bericht 
Focwa-bedrijven kunnen je IMHO door hun grote ervaring (tot op zekere hoogte?) veel vertellen over hoe de verschillende maatschappijen dekken c.q. opereren.

23 jan 2007 18:16
Profiel
PorscheForum Rakker
helaas ex - 964 :(
Venray
Bericht 
Olaf schreef:
.... denk zomaar dat ER veiliger over de ring boenderd(e), dan menig Porschist over neerlands wegen :shock:

De Ring en veilig :?: :roll:

Zelfs voor een ervaren rijder kan de Ring listig zijn.
Zelfs voor een ervaren rijder kan een 911 listig zijn.

Eigenlijk vind ik het wonderbaarlijk dat een circuit-ervaren eigenaar zijn 911 op een van de listigste circuits all-risk verzekerd krijgt.

Het is zo makkelijk om Multisafe af te zeiken, daarom nog een keer mijn vraag:
Richard 964 schreef:
Wie weet uit ervaring bij welke andere verzekering(sagent) je na een total loss op de ring je volgende Porsche weer kunt verzekeren, liefst tegen de zelfde voorwaarden?

23 jan 2007 20:53
Profiel
PorscheForum Rakker
911/964 Carera 2 BJ 1992
Bericht Re: multisafe bv verzkering super goedkoop
allright schreef:
ik ben wat aan het surfen om mijn P goedkoper allrisk te verzekeren. ik kwam toen multisafe bv tegen. voor zo'n 500 euro per jaar is en porsche van tax waarde €30.000 verzekerd.

heeft iemand ervaring met dit bedrijf of zijn de berekeningen fake?

Hier de website: http://www.multisafe.nl

Dat ligt aan de leeftijd van je Porsche is de auto jonger dan 15 jaar betaal je meer!

23 jan 2007 20:54
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Op de site van multisafe kun je gewoon ingeven hoe oud je wagen is, wat je wilt verzekeren en wat de waarde van de wagen is. Die premie zal toch wel ongeveer kloppen als je alles goed invult ;) (wel optellen trouwens he ;) )

23 jan 2007 21:25
Profiel Facebook 
Uden
Bericht 
Steffie schreef:
Marcel schreef:

Ik denk dat een garagehouder bij uitstek kan beoordelen of er vaak moeilijkheden zijn rondom de financiele afwikkeling na schade. Bovendien denk ik dat de discussie die hier gevoerd wordt meer gaat over de vraag welke verzekeraar al dan niet zijn financiele verplichting nakomt, -mijn inziens- niet over de inhoud of het vergelijk van polisvoorwaarden. Het lijkt me een open deur dat deze inhoudelijk worden gechecked alvorens een verzekering wordt afgesloten.

Jij kan vinden en denken wat ij wilt wat de garagehouder voor jou kan betekenen met zijn advies in kwestie verzekeringen, uiteindelijk is hij geen partij in het contract dat je aangaat met je verzekering en dus is zijn advies alleen maar informatief en niet bindend. Dat wordt een ander verhaal als je duidelijkheid haalt bij je agent en verzekeraar, zij hebben wel rechtgeldige verplichtingen nav de toezeggingen die zij jou doen, snappie het verschil....

23 jan 2007 23:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
@marcel: je haalt nu eea uit zijn context. :?
Ik denk dat iedereen begrijpt dat een advies dat iemand over een derde partij geeft niet bindend kan zijn. Ook ik beweer niet anders.

Mijn statement was dat een garagehouder prima in staat is om een verzekeraar aan te bevelen. Zij zijn het immers die vaak met dit soort partijen te maken hebben.

Thats all !! los van aansprakelijkheden/ verschil in polisvoorwaarden (is immers persoonsgebonden), etc. etc. :roll: :roll:

24 jan 2007 14:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Heeft er iemand wel eens een beroep op zijn verzekering bij Turien gedaan? Ik wel (net als ER)!

In mijn geval waren de autosleutels uit huis gestolen en is mijn BMW voor de deur weggehaald. Tegenwoordig niet echt uitzonderlijk meer. Toen het op uitkeren aankwam was het enige waar Turien in geinteresseerd was een lage uitkering, waarbij alle eigenlijke en oneigenlijke argumenten uit de kast gehaald werden. Gevolg was dat EUR 9.000 minder werd uitgekeerd dan de werkelijke schade. Ik had na de inbraak geen zin meer om nog langer met deze roversbende te discussieren, heb een keer diep geslikt en ben overgegaan tot de orde van de dag. Maar ik betaal aan Turien nooit meer 1 piek premie.

Voor degenen die bij verzekeren op een tip van de dealer/garage vertrouwen: Turien is 'hofleverancier' van mijn BMW garage Ekris. Die overigens hun oren niet geloofden bij dit verhaal.

Uiteraard een strikt persoonlijk verhaal. Maar ik ben benieuwd om van anderen te horen hoe het hun verging bij claimen van grote schades bij Turien.

24 jan 2007 20:24
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Steffie schreef:
Mijn statement was dat een garagehouder prima in staat is om een verzekeraar aan te bevelen.

Niet mee eens. Veel te veel variabelen.

24 jan 2007 20:49
Profiel
vianen
Bericht 
Hey Nur Links,

Dit is dus een bekend verhaal van Turien, alsjij maar betaald!!!, maaaar owee als zij moeten gaan betalen :cry: :cry: :cry:

Ik wil en zal ook nooit meer zaken doen met die gasten, ben nu via Henk Hertog verzekerd, en dat is toch allemaal wel een beetje anders, vooral als je de polissen naast elkaar legt.

24 jan 2007 23:33
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Even terzijde bert (en Nur Links)... Dit is het verhaal bij ELKE verzekeringsmaatschappij... Ze zullen nooit staan te popelen om te betalen, dus ik vind het een beetje flauw (en da's zacht gezegd!) om 1 maatschappij op deze manier aan te vallen.

Zoals zo vaak al gezegd wordt... Een naam opbouwen duurt jaren, een naam (ANONIEM!) afbreken kan vrij snel.... Dusse....

24 jan 2007 23:45
Profiel Facebook 
vianen
Bericht 
Beste Pascal,

Ik heb dit verhaal al van diverse mensen gehoord en staat dus niet opzichzelf.

Als je een premie moet betalen op basis van de taxatie waarde van je auto, en krijgt vervolgens dagwaarde uitgekeerd, zeg eens eerlijk, dan voel je je toch ook besodemieterd??

De auto van een vriend van me was getaxeerd op € 24.000,=, na een ongeluk, wat niet zijn schuld was, kreeg hij vervolgens € 11,200,= terug van deze maatschappij, de mededeling van ze was, " Ja meneer, maar dat is de eigenlijke waarde van uw auto"

Vervolgens werd het een heen en weer verhaal, maar op de vraag hoe het dan mogelijk was dat de auto op 24K was getaxeerd hadden ze geen antwoord, en de taxateur was door deze maatschappij aangesteld :roll: :roll:

En nou jij weer :wink:

24 jan 2007 23:54
Profiel
vianen
Bericht 
Oh ja, ik vergat nog wat,

Hij kocht een nieuwe porsche, wilde hem verzekeren................................

"Nee meneer dat kan niet meer bij ons want u heeft een ongeluk gehad met uw vorige porsche!"

Dat wilde ik ook nog even kwijt.

24 jan 2007 23:58
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende