Auteur |
Bericht |
Geert
911 3.2 Carrera 1989
997 Carrera S 2004Amsterdam
|
Geen mooie cosmetische verbeteringen zoals bij der Ingo.
Wel voor veel geld en lekker onzichtbaar..
Zo heb ik een fijne roestblaas bij de parafan die aangepakt moet worden. Na een regenbui is het namelijk wat vochtig binnen bij het voeteinde.
Kan nooit de bedoeling zijn.
Wat dat betreft vrees ik met grote vrezen de sporen die Mr. Roestduivel daar heeft achtergelaten
Verder een kapot ruitenwisservloeistofaanvoermotortje (Scrabble anyone?).
Een servomotortje dat blijft hangen en een irritant geluid produceert.
En als laatste een dommigheidje dat even gewist moet worden  :
Blijk het formaat van m'n garage nog wel eens wat ruimer in te schatten..
Op zich zijn een aantal van deze klussen een mooie manier om deze lente..eeeh winter door te komen.
Nu is het echter zo dat ik al mijn vrije tijd steek in het raceklaar krijgen van een..uche uche.. Alfa Romeo 75 om daar dit jaar wedstrijden mee te gaan rijden.
|
22 jan 2007 23:22 |
|
 |
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
...daarom heb ik aan het plafond van de garage een koordje hangen met onderaan een rubber balletje. Garage rustig inrijden, als het balletje tegen de voorruit komt, stoppen. Sta ik 7 cm van de muur af.
Balletje op de juiste hoogte hangen is het lastigste... maar misschien juist een leuk klusje voor de winter. 
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
22 jan 2007 23:29 |
|
 |
Geert
911 3.2 Carrera 1989
997 Carrera S 2004Amsterdam
|
Goeie truc!
En bruikbaar,want aan het einde van de muur staat tijdelijk wat meubilair opgestapeld van een zakelijke verhuizing.
Om te voorkomen dat ik straks een afdruk van een bureaustoel, faxmachine en bureaulamp in m'n kofferdeksel heb..
Maaarrrrr..deze schade is ontstaan bij het indraaien.
Er stond een andere auto wat dichtbij geparkeerd en ik dacht dat de bocht wel voldoende zou zijn om de garage in te kunnen draaien.
Bonk. Tegen de stenen rand van de muur.
Het resultaat heb je gezien. Dus. 
|
22 jan 2007 23:33 |
|
 |
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
geen winterstop, maar toch volgende week voor onderhoud en wat onderstelaanpassingen naar de p specialist..dan rijd ie weer (beter) als nieuw
BTW..de alfa staat wel in de verwarmde winterstalling, maar ja die is ook wat fragieler dan de P.
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
Laatst bijgewerkt door LouisXIV op 22 jan 2007 23:42, in totaal 1 keer bewerkt.
|
22 jan 2007 23:40 |
|
 |
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Opgepikt bij een collega met een A4 Avant en een garage waar net een A2 in past...
Ach ja... als je er mee rijdt heb je wel eens wat plekjes... gelukkig valt dit nog wel mee. Succes.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
22 jan 2007 23:42 |
|
 |
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
Ik ook.
Laat wat langer op zich wachten dan de bedoeling was... Moet namelijk nog het een en ander nodig vervangen worden, zo bleek (iets in het ontstekingshuis, een stang/as; gelukkig zijn we er net op tijd bij...) en dan de afstelling. Betekent wel weer een heleboel PK's (die ik kwijt was) erbij  . Hopelijk einde week is eea klaar.
Dan hoop ik ook de foglights en bijbehorende toetergrilles die ik heb gekocht, binnen te hebben. Hopelijk kan ik dat klusje zelf doen... 
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
23 jan 2007 1:28 |
|
 |
Godspeed
PF #911België
|
Mooi systeem, maar je hebt toch op tijd ontdekt dat de 996 een kleine 20 cm langer is dan de 993 en een minder stijle voorruit heeft 
|
23 jan 2007 8:52 |
|
 |
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Een streepje op de muur en ter hoogte v/d spiegel stoppen doet ook wonderen 
|
23 jan 2007 9:32 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Ik zou eerst lekker 'n stukje gaan rijden met de 911 - 'm vervolgens omhoog zetten - op pootjes of 'n brug !
Bodemplaat verwijderen - als je eerts de boutjes en schroefjes aan de buitenzijde doet - en als laatste die in het midden - dan kan je deze plaat met 1 hand opvangen en breekt 'ie niet af op de schroefjes/boutjes aan de buitenkant !
Olie stop van zowel de motor als het tankje verwijderen (wel ff 'n olie-opvangbak eronder)
Nieuwe ringetjes om de aftappluggen en op de juiste waarde weer vast zetten ...
Ik zou beginnen met zeker niet meer dan 9 a 10 liter olie bij te vullen - er zit totaal iets van 13 liter in het systeem bij 'n 964 - maar bij het verversen loopt er (als het goed is) geen olie uit de koeler en slangen die vanaf de thermostaat naar voren lopen
Als je de bodemplaat weer terug hebt gezet - Porsche van de bokjes of brug halen - stukje rijden - totdat het blok en de olie op temperatuur is - olie pijlen en naargelang nodig bijvullen !
Succes !
|
23 jan 2007 9:58 |
|
 |
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Olaf, bedankt voor de uitleg. Had van Erwin (Renntech) inmiddels ook
een mooie uitleg ontvangen. Ik ga aan de slag!
Mooi weer om te rijden vandaag alleen geen tijd 
|
23 jan 2007 11:33 |
|
 |
Roi
niet meer....
|
 |  |  |  | Olaf schreef: Ik zou eerst lekker 'n stukje gaan rijden met de 911 - 'm vervolgens omhoog zetten - op pootjes of 'n brug ! Bodemplaat verwijderen - als je eerts de boutjes en schroefjes aan de buitenzijde doet - en als laatste die in het midden - dan kan je deze plaat met 1 hand opvangen en breekt 'ie niet af op de schroefjes/boutjes aan de buitenkant ! Olie stop van zowel de motor als het tankje verwijderen (wel ff 'n olie-opvangbak eronder) Nieuwe ringetjes om de aftappluggen en op de juiste waarde weer vast zetten ... Ik zou beginnen met zeker niet meer dan 9 a 10 liter olie bij te vullen - er zit totaal iets van 13 liter in het systeem bij 'n 964 - maar bij het verversen loopt er (als het goed is) geen olie uit de koeler en slangen die vanaf de thermostaat naar voren lopen Als je de bodemplaat weer terug hebt gezet - Porsche van de bokjes of brug halen - stukje rijden - totdat het blok en de olie op temperatuur is - olie pijlen en naargelang nodig bijvullen ! Succes ! |  |  |  |  |
Olaf,
Wat ik een beetje vreemd vind aan jouw verhaal is dat je h'm eerst warm rijdt (om de thermostaat te openen neem ik aan  ) en vervolgens aangeeft dat daar "geen" olie wegkomt. Bovendien zit er ook op de thermostaat een aftappunt toch?
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
23 jan 2007 12:48 |
|
 |
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Olie tap je toch altijd warm af?
|
23 jan 2007 18:26 |
|
 |
desmett
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)Mechelen, België
|
Dat is het punt niet. Het rare is dat ie hem warm rijdt om zowel de olie in het carter als in de koeler af te tappen, maar dat er bij de koeler niets uitkomt.
_________________________________________ Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!
|
23 jan 2007 18:40 |
|
 |
Henk.E
RS4Gelderland
|
Zo vandaag maar weer aan de acculader gezet.
In mijn dorp zijn ze gek op strooien. De weg zag gisteren weer wit van het zout.
Normaal rijd ik bijna dagelijks in de P. Alleen bij pekel laat ik hem staan.
Henk
|
23 jan 2007 18:46 |
|
 |
RufBTR
|
nah toch leuk om te zien dat toch nog andere porsche liefhebbers, onze zogenaamde winter, beet pakken om leuke dingen te doen met de porker.
voor de een kleine ingrepen, en voor de andere iets ruimere.
ben blij dat ik niet de enige ben die dit soort momenten uit kiest voor dit soort leuke project(jes)en.
en.... kweeet ook dat er enige bezig zijn met grotere projecten.
maar die projecten gaan we vast ook dit jaar nog zien.
bijv,........ ene 914 project, waar ik zelf veel interesse in heb.
namelijk ook een barebody 914 aangeschaft om een mooie 914-6 gt te
bouwen.
tipje van de sluier, een 993 variocam blokkie erin. gearbox uit de USA
van patrick motorsports.
.................. de rest zullen jullie zien tzt.
|
23 jan 2007 22:44 |
|
 |
horn
PF #57
|
En hij lijkt wat minder op een kruiwagen... :mrgreen: leuke mods Ingo, ben benieuwd naar de pics. 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 jan 2007 8:35 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
klinkt goed
maar waarom een complete bak uit de VS laten komen?
Je kan beter je conversie delen (voor de bak) gewoon zelf bij Wevo bestellen (daar haalt James Patrick z'n spullen ook  )
Als je tips nodig hebt waar je andere onderdelen kan halen, laat het dan effe weten...!
oh... kijk alvast effe hier:
http://www.914club.com/bbs2/index.php?s ... 5787&st=20
Horn, 't wordt nou wel tijd voor jouw 911 project!
die suffe Mini is nou toch opgeruimd 
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
24 jan 2007 12:27 |
|
 |
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
24 jan 2007 22:32 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
wat probleempjes met het verhuizen van de server
komt goed...
nog effe geduld dus 
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
24 jan 2007 23:59 |
|
 |
porscheware
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann CabrioRotterdam
|
Nou, de nieuwe olie zit erin.
Alleen olie verversen met warme motor; geen goed plan. Bij het oliefilter
komt er enorm veel olie uit
Had maar naar Erwin moeten luisteren  die adviseerde het met koude motor te doen zodat alle olie onderin zit.
In ieder geval is deze winterklus geklaard.
|
27 jan 2007 21:02 |
|
 |
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
De mijne is vandaag terug van zijn winterbeurtje
Nieuwe olie en filter
Racing Blue remolie voor de circuitdag
Nieuwe rubbers rond de stabbi's
en zodra de K&N filter binnen is die er ook in.
Rond aug. (apk tijd) staat rem klauwen revisie,
nieuwe blokken en schijven in de planning.
en als ik zelf nog zin heb, moet ik ook eens kijken naar mijn
schakelaar voor de achterklep oja en even poetsen
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
27 jan 2007 21:21 |
|
|