Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 13:29

Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Porsche pesten met een Diesel 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Tja, met een klein beetje fantasie is het antwoord niet zo heel erg moeilijk, lijkt mij.
Zo'n 4.2TDI blíjft gáán kan ik je verzekeren . . . . . :wink:

22 jan 2007 0:19
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Dacht eigenlijk aan die Ùber Q7.

22 jan 2007 0:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Oké !, maar dát blok heeft veel ruimte nodig . . . , mss. díe uitsluitend voor de Cayenne.

22 jan 2007 0:29
Profiel WWW
Westervoort
Bericht 
Zie die V-10 idd nog niet in een 911 liggen... 8) :wink:

22 jan 2007 1:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Marcel schreef:
911-lover schreef:
Voor wie plaats nodig heeft en toch een vlotte wagen wil moet in elk geval nu niet meer naar Audi lopen.
BMW heeft nu ook een leuk speelgoedje op de markt

supergave bak, zou wel willen ruilen met mijn Porsche denk ik, of tegen mijn huidige M5. IK hoop dat ze net zo snel afschriiven als de vorige generatie, dan is ie over 4 jaar van mij......

Afbeelding

mijn idee :ba:

fijn als ik de kinderwagen mee moet nemen :wink:

“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.

22 jan 2007 1:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Maar toch die alom geaccepteerde aanname dat koppel belangrijker zou zijn dan vermogen....
Koppel X toerental IS vermogen. Dus koppel alleen zegt niets.

Het enige wat belangrijk is aan koppel is de kromme ervan. Als je namelijk bij 1500 toeren hetzelfde koppel al zou hebben dat je normaal pas bij 6000 hebt, dan wordt het accelereren sneller.
Volledige uitleg hierover is al eens hier langsgekomen dacht ik...

Ik heb ruim een jaar een BMW M3 gehad maar ik mis hem niet...

22 jan 2007 2:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster
Belgium
Bericht 
mooi mooi ... al die "die is sneller " verhaaltjes

toch liever een tragere porsche dan hoor 8)

22 jan 2007 12:56
Profiel WWW Facebook  ICQ 
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Ik denk dat Audi met z'n overwinning in de 24uurs tóch een aardig statement heeft gemaakt! Dat zegt NIET dat een diesel beter of sneller is maar geeft wél aan waar we zo onderhand naar toe gaan.

22 jan 2007 13:06
Profiel
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht 
Idd. koppel en vermogen zijn al vaker de revue gepasseerd.

Maar even een simpele en doelmatige uiteenzetting tussen enerzijds dieselmotoren en ottomotoren (benzine).

Het vermogen -dus ook het koppel- van een motor is afhankelijk van de hoeveelheid lucht die per tijdseenheid wordt verpompt en van de aan de lucht toegevoerde hoeveelheid brandstof.

Dieselmotoren kunnen niet zoveel vermogen ontwikkelen uit dezelfde hoeveelheid lucht als ottomotoren. Dit vanwege het feit dat optimale verbranding bij dieselmotoren plaatsvindt bij een luchtovermaat (lucht/brandstofverhouding ongeveer 1,3) en bij ottomotoren vindt dit plaats bij een "luchttekort" (lucht/brandstofverhouding ongeveer 0,9).

Uit dezelfde hoeveelheid verpompte lucht zal een ottomotor dus 1.3/0,9 = 1.44 maal zoveel vermogen kunnen ontwikkelen. En dit houdt dan weer in dat de dieselmotor een grotere cilinderinhoud moet hebben om hetzelfde vermogen als de ottomotor te halen. Drukvulling is de andere optie maar dat is uiteraard ook evenredig toepasbaar voor een benzinemotor.

mvgr.

Roi

22 jan 2007 23:14
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
gast schreef:
Dezezelfde dicussie is ook al een paar jaar aan de gang in de 2 wieler racerij tussen 2 en 4 takt. BAH!

Die discussie is volkomen zinloos omdat daar de grootste rol het milieuaspect is en een 4takt nou eenmaal schoner is dan een 2takt.

22 jan 2007 23:30
Profiel
PorscheForum Rakker
nog geen
Franeker
Bericht 
Ik vind t overdreven dat ze meteen denken dat diesels sneller zijn dan benzine wagens.

Misschien op tussensprint, maar op hogere snelheid echt niet meer.

En daarbuiten, karakters zijn gewoon te verschillend. Ikzelf zou niet zo snel een diesel kopen, hoewel ik wel geloof dat bepaalde diesels erg snel zijn.

Kijk toch naar de manier waarop de prestaties beleefd worden, dan is een otto motor toch wel spannender, vooral de 6 en 8 cilinders.

23 jan 2007 22:04
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)
Mechelen, België
Bericht 
Zelfs op tussensprints, maar meestal worden die sprints in de boekjes in de hogere versnellingen gedaan (4e, 5e en 6e voor 80-120 bvb). Leg de benzine dan in 3e en de diesel moet eraan geloven. Geeft een erg vertekend beeld en vele mensen trappen in die val.

Laatst bijgewerkt door desmett op 23 jan 2007 22:52, in totaal 1 keer bewerkt.

23 jan 2007 22:38
Profiel Facebook 
Groningen
Bericht 
Inderdaad. Tussensprint verhaal is evengoed een fabel. Het feit dat sommige turbodiesels vlotter zijn dan gelijk vermogende benzinebroeders op de sprint (elke sprint is feitelijk een tussensprint...), ligt meer aan de vlakke koppelkromme (níet het maximum koppel) dankzij de turbo ...en laat je bij benzine motoren nu ook wel eens turbo's tegenkomen... :wink:

23 jan 2007 22:44
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Jort schreef:
ligt meer aan de vlakke koppelkromme (níet het maximum koppel)

Ooooooooo, dus het koppel doet er nu ineens wél toe? :roll:

24 jan 2007 19:04
Profiel
Groningen
Bericht 
De vorm van de koppelkromme, niet het maximum waar altijd mee wordt geschermd. Dát zegt niets (let wel... aan de krukas..).

Heb ik ooit anders beweerd? :roll:

Volgens mij is dat hier al ettelijke keren verteld en bevestigd.

24 jan 2007 19:45
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Volgens mij draait de hele discussie hier om wie er snel door het dagelijkse verkeer heen snelt en dan is de makkelijkst rijdende wagen altijd in het voordeel zelfs als het topvermogen wat minder hoog is. Een moderne diesel heeft nou eenmaal een makkelijk te rijden karakter en zal dus in veel gevallen een op papier snellere wagen kunnen verschalken (dagelijkse praktijk). Zelfde discussie is ook te voeren tussen automaat of schakelbak, de op papier in het voordeel zijnde schakelbak zal het in het dagelijkse verkeer vaak afleggen tegen de automaat, je kunt immers met een automaat niet in de fout gaan terwijl een keer misschakelen je de kop kost> 535d automaat > oppassen geblazen!

25 jan 2007 0:33
Profiel
Groningen
Bericht 
RED CABRIOLET schreef:
Volgens mij draait de hele discussie hier om wie er snel door het dagelijkse verkeer heen snelt en dan is de makkelijkst rijdende wagen altijd in het voordeel zelfs als het topvermogen wat minder hoog is.

Nee dus, soms en soms niet. Hoofdzakelijk afhankelijk van de bestuurder. Je hoeft echt geen Schumacher te zijn om terug te kunnen schakelen. Snel schakelen (vs automaat bijvoorbeeld) is iets anders.

Schakellui rijden kan met een benzine turbo net zo goed. Of een grote benzine motor met veel vermogen bij weinig toeren (extreem voorbeeld: Viper V10). Maar laten we luiheid vooral niet met gebrek aan snelheid verwarren.

25 jan 2007 0:52
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Vergelijk maar eens de tussentijd in 6de versnelling voor een sprintje van 80 naar 120 bij de 997 turbo en de 997 GT3 : de turbo is bijna dubbel zo snel. Laat beide wagens in 2de versnelling dezelfde oefening doen : geen verschil... :wink:

Net zo is het als je een biturbodiesel van 286 pk vergelijkt met een atmo-benzinemotor van rond de 300 pk.

25 jan 2007 16:28
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Vandaag heb ik toevallig de proef op de som kunnen nemen, weze het met een 530d die toch ook 500Nm sterk is. De beste kerel kwam met een rotvaart voorbij op een viervaksbaan, maar even verder stonden we achter elkaar aan de verkeerslichten (rechts stond "trager" verkeer). Nu ben ik in feite geen stoplichtsprinter, maar ik wist dat de BMW volle bak ging optrekken en wou toch eens zien of die nu echt een challenger is voor een Porsche met weliswaar 130 Nm minder koppel, maar toch haast 100 pk meer.

Wel, ondanks het feit dat de BMW eerst weg was (logisch want ik stond er achter en moest wel afwachten wanneer en hoe snel hij zou aanzetten) en inderdaad voluit wegstoof, was ik bij het schakelen naar 2e al naast hem (was intussen naar rechtervak gegaan) en nadien liep ik nog steeds zeer sterk uit. Geen competitie dus.

Tot zover deze veldtest (voor alle duidelijkheid : geen verkeer voor ons, dus geen roekeloze toestanden) :wink:

19 feb 2007 16:51
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Cabrio 4S. voorheen 996 cabrio
Bericht 
...kijk daar hou ik nou van. Geen woorden maar daden :salut:

19 feb 2007 17:47
Profiel
PorscheForum Rakker
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)
Mechelen, België
Bericht 
En de daden bevestigen de woorden. :lol:

22 feb 2007 21:48
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5