Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 8:00

Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Zoeken wat je vindt: Google 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht Zoeken wat je vindt: Google
(mod by horn - afgesplitst uit Quote topic: zo wordt off topic weer on topic :lol: :salut: )

Zoekfunctie is voor mij al zoiets als Google, krijg nooit het resultaat dat ik zoek :oops: :oops:
Tips welkom :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

23 jan 2007 15:13
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
ppp 356 schreef:
Zoekfunctie is voor mij al zoiets als Google, krijg nooit het resultaat dat ik zoek :oops: :oops:

dat zegt meer over jou dan over google... :wink:

horn - goede vriend van Google...

ppp 356 schreef:

Wat had je willen weten knul... :lol:

Zoeken met steekwoorden, is voornamelijk ervaring. Zoeken, aanpassen, vergelijken. Je wordt er al doende steeds beter in.

23 jan 2007 21:47
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
ppp 356 schreef:

Harald geeft de tip al.
Als je iets zoekt moet je de bijzondere steekwoorden zien te vinden en die in Google gebruiken.
Zou ik willen weten wat er voor kleuren een 964 is geleverd dan kan ik intypen:
porsche 964 color
maar dan krijg ik ook alle advertentie sites te zien.
Denk ik even verder dan zou ik de steekwoorden:
porsche 964 color codes
kunnen gebruiken maar ben ik er nog niet zie ik.
Maar ik weet dat color codes als woorden bij elkaar horen dus gebruik ik de zoekopdracht:
porsche 964 "color codes".

En voila paginas met info.

Het is soms even puzzelen maar door even de juiste steekwoorden te zoeken en worden die bij elkaar staan met quotes te groeperen kom je al snel ergens.

Succes Paul :wink:

23 jan 2007 22:44
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
maurice schreef:
Het is soms even puzzelen maar door even de juiste steekwoorden te zoeken en worden die bij elkaar staan met quotes te groeperen kom je al snel ergens.:

Goed uitgelegd Maurice. :thumleft:

Overigens maakt googelen de PFT hunt ook zo leuk. Het gaat niet om dat ding te halen, maar om de juiste informatie met de diverse google tools te vinden.

23 jan 2007 23:35
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Dat van die "Color codes" tussen die "" vind ik dus al een goede tip, had ik helemaal geen weet van :oops:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

23 jan 2007 23:46
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)
Mechelen, België
Bericht 
En de tips zijn ook bruikbaar in forum zoekfuncties.

23 jan 2007 23:48
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
Resultaat van zoekopdracht op Google tips schreef:
Google is al geruime tijd de nummer 1 zoekmachine van de wereld. De volgende tips kunnen goed van pas komen om nog meer plezier uit Google te halen.
Synoniemen

Het kan soms handig zijn om niet alleen op het exacte woord te zoeken dat is ingegeven maar ook op woorden die hetzelfde betekenen. Door een tilde (~) op voor het woord in te typen wordt ook op synoniemen van het woord gezocht. De zoekopdracht ‘~school’ levert bijvoorbeeld ook resultaten op waarin het woord ‘institute’ voor komt.
Definities vinden

Google is in staat om definities te zoeken van bepaalde begrippen of afkortingen. Deze dienst is helaas alleen in het Engels beschikbaar maar werkt vrij aardig. Google geeft op basis van verschillende bronnen, zoals Wikipedia, een aantal verschillende of dezelfde definities. Het werkt als volgt: ‘define:radar’ leert ons dat radar een werkt met electromagnetische straling en dat het staat voor: Radio Detection And Ranging.
Cijfers

Het is mogelijk om op een numeriek bereik te zoeken, bijvoorbeeld van alles tussen de zestig en de zeventig. Om dit te doen moeten de beide getallen worden ingevoerd met drie puntjes ertussen. Om te achterhalen of het in welk jaar van de zestiger jaren het muziekevenement Woodstock werd georganiseerd kan het volgende worden ingevoerd: woodstock 60…70. Google zoekt op het woord ‘woodstock’ en op een getal tussen de 60 en 70.
Telefoonnummers

Om een telefoonnummer te achterhalen kan Google ook gebruikt worden. De volgende slimme truc werkt vaak goed. Het telefoonnummer van de persvoorlichting van het ministerie van defensie kan gevonden worden door te zoeken op ‘070 ministerie defensie pers’. Het regio nummer van het telefoonnummer is vaak wel bekend en door dit toe te voegen zoekt google dus automatisch op een telefoonnummer.
Wildcard

Op zoek naar een zinsnede kan het lastig zijn wanneer één van de woorden onbekend is of als het niet duidelijk is hoe één van de woorden geschreven moet worden. In zo’n geval kan een wildcard van pas komen. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn om een songtekst te vinden. Om te achter halen of het ‘She loves you’ of ‘She loves me’ was biedt Google uitkomst. Typ in: “She loves * yeah” en het juiste antwoordt verschijnt: She loves you yeah.
Plattegronden

Naast het experimentele Google Maps, een routeplanner voor de VS die door Google zelf ontwikkeld is, biedt Google ook links aan naar de bestaande routeplanners ViaMichelin en Map24. Typ een plaatsnaam in, bij voorbeeld Utrecht, en bovenaan de lijst met resultaten verschijnt de links: ‘De kaart van Utrecht ViaMichelin of Map24’. Deze links tonen direct de kaart van de ingevoerde stad in een van de twee routeplanners.
Documenten

Zoals waarschijnlijk bekend kan Google ook Word documenten en PDF documenten doorzoeken. Deze verschijnen vaak ook tussen de zoekresultaten. Soms is het juist handig om alleen documenten van een bepaalde soort te zoeken, bijvoorbeeld wanneer een rapport gezocht wordt. De toevoeging ‘filetype:pdf’ levert in zo’n geval slechts pdf documenten op. Verder zijn ook de bestandstypen doc (voor Word documenten), ps (postscript), xls (Excel), ppt (Powerpoint) en rtf (Rich Text Format) mogelijk.
Zoeken in een bepaalde periode

Soms is het handig om alleen recent geplaatste informatie te verkrijgen. Een oplossing daarvoor is door Goolge in de afgelopen drie of zes maanden of het afgelopen jaar te laten zoeken. Dit kan door het volgende in te typen als aanvulling op de zoekopdracht: ‘date:3’. Dit geeft resultaten die in de laatste drie maanden geplaatst zijn. Date:6 en date:12 geven respectievelijk de laatste zes maanden en het afgelopen jaar aan.
Binnen een site zoeken

De zoekmachines van websites om binnen de site te zoeken laten vaak te wensen over. De zo vertrouwde zoekmachine Google kan echter ook gebruikt worden om binnen een site of een domein te zoeken. Dit werkt als volgt. Door toevoeging van ‘site:www.2c.nl’ wordt alleen de website van 2C doorzocht.

:salut: :wink:

24 jan 2007 8:25
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
maurice schreef:
Zou ik willen weten wat er voor kleuren een 964 is geleverd dan kan ik intypen:
porsche 964 color
maar dan krijg ik ook alle advertentie sites te zien.
Denk ik even verder dan zou ik de steekwoorden:
porsche 964 color codes
kunnen gebruiken maar ben ik er nog niet zie ik.
Maar ik weet dat color codes als woorden bij elkaar horen dus gebruik ik de zoekopdracht:
porsche 964 "color codes".

En voila paginas met info.

En dan bedenk ik me dat in het engels color ook wel als colour wordt gespeld en dan vind ik met Porsche 964 "colour codes" nog een aantal andere sites... :idea:

24 jan 2007 8:31
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht Re: Zoeken wat je vindt: Google
(mod by horn - afgesplitst uit Quote topic: zo wordt off topic weer on topic :lol: :salut: )

En nu wilde ik net jouw tips gaan quoten...... :twisted: :lol: :wink:

24 jan 2007 8:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Geel
Bericht 
Heel handig. Nog meer tips? Heb dezelfde ervaringen als PPP...

24 jan 2007 9:27
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ook ik zoek op dezelfde manier als hierboven beschreven. De aanhalingstekens zijn zeer belangrijk , anders krijg je echt alles aangeboden.
Voor de foto's op google identiek.
En zoals vermeld trefwoorden/beschrijvingen gebruiken (bij foto's nog belangrijker en zo specifiek mogelijk) in verschillende talen. Lukt Nederlands niet , dan zal je het zeker in het Engels of het Duits vinden.

voorbeeldje :

Je zoekt een foto van een 997 GT3RS

Zoek je op Porsche krijg je DIT
Zoek je op Porsche 997 GT3RS zonder aanhalingstekens DIT
En met aanhalingstekens DIT

Laatste update 22/10/2013

Laatst bijgewerkt door 911-lover op 24 jan 2007 12:01, in totaal 1 keer bewerkt.

24 jan 2007 11:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Zuid-Limburg(B)
Bericht 
voor ebay zijn er ook van die handige trucs.... 8)

24 jan 2007 11:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Mechelen, België
Bericht 
Meesten werken in alle zoekmachines, dus ook ebay, forums, ....

24 jan 2007 12:23
Profiel Facebook 
Groningen
Bericht 
Indien Google met resultaten binnen afgeschermde fora of niet langer actief zijnde pagagina's komt, biedt de "cache" knop onder de desbetreffende link vaak uitkomst.

Vermijd pagina's waarbij in de lijst met zoekresultaten al sterk onsamenhangende zinnen worden getoond (lees: at random bij elkaar geplaatste woorden die lijken op zinnen).

Vermijd pagina's die in de lijst met zoekresultaten ettelijke keren terugkomen met schijnbaar dezelfde inhoud, maar een ander adres.

Als je een beetje handigheid krijgt, filter je een groot deel van de spam er dan vrij snel uit.

24 jan 2007 13:06
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Je kunt bij Google voor niet meer bestaande sites ook in de cache opvragen door te typen;
cache:www.porscheforum.nl

Voor de gevorderde Google gebruiker kan dit ook nog allemaal:
Citaat:
Alternate query types
cache: If you include other words in the query, Google will highlight those words within the cached document. For instance, [cache:www.google.com web] will show the cached content with the word "web" highlighted.

This functionality is also accessible by clicking on the "Cached" link on Google's main results page.

The query [cache:] will show the version of the web page that Google has in its cache. For instance, [cache:www.google.com] will show Google's cache of the Google homepage. Note there can be no space between the "cache:" and the web page url.

link: The query [link:] will list webpages that have links to the specified webpage. For instance, [link:www.google.com] will list webpages that have links pointing to the Google homepage. Note there can be no space between the "link:" and the web page url.

This functionality is also accessible from the Advanced Search page, under Page Specific Search > Links.

related: The query [related:] will list web pages that are "similar" to a specified web page. For instance, [related:www.google.com] will list web pages that are similar to the Google homepage. Note there can be no space between the "related:" and the web page url.

This functionality is also accessible by clicking on the "Similar Pages" link on Google's main results page, and from the Advanced Search page, under Page Specific Search > Similar.

info: The query [info:] will present some information that Google has about that web page. For instance, [info:www.google.com] will show information about the Google homepage. Note there can be no space between the "info:" and the web page url.

This functionality is also accessible by typing the web page url directly into a Google search box.

Other information needs
define: The query [define:] will provide a definition of the words you enter after it, gathered from various online sources. The definition will be for the entire phrase entered (i.e., it will include all the words in the exact order you typed them).

stocks: If you begin a query with the [stocks:] operator, Google will treat the rest of the query terms as stock ticker symbols, and will link to a page showing stock information for those symbols. For instance, [stocks: intc yhoo] will show information about Intel and Yahoo. (Note you must type the ticker symbols, not the company name.)

This functionality is also available if you search just on the stock symbols (e.g. [ intc yhoo ]) and then click on the "Show stock quotes" link on the results page.

Query modifiers
site: If you include [site:] in your query, Google will restrict the results to those websites in the given domain. For instance, [help site:www.google.com] will find pages about help within www.google.com. [help site:com] will find pages about help within .com urls. Note there can be no space between the "site:" and the domain.

This functionality is also available through Advanced Search page, under Advanced Web Search > Domains.

allintitle: If you start a query with [allintitle:], Google will restrict the results to those with all of the query words in the title. For instance, [allintitle: google search] will return only documents that have both "google" and "search" in the title.

This functionality is also available through Advanced Search page, under Advanced Web Search > Occurrences.

intitle: If you include [intitle:] in your query, Google will restrict the results to documents containing that word in the title. For instance, [intitle:google search] will return documents that mention the word "google" in their title, and mention the word "search" anywhere in the document (title or no). Note there can be no space between the "intitle:" and the following word.

Putting [intitle:] in front of every word in your query is equivalent to putting [allintitle:] at the front of your query: [intitle:google intitle:search] is the same as [allintitle: google search].

allinurl: If you start a query with [allinurl:], Google will restrict the results to those with all of the query words in the url. For instance, [allinurl: google search] will return only documents that have both "google" and "search" in the url.

Note that [allinurl:] works on words, not url components. In particular, it ignores punctuation. Thus, [allinurl: foo/bar] will restrict the results to page with the words "foo" and "bar" in the url, but won't require that they be separated by a slash within that url, that they be adjacent, or that they be in that particular word order. There is currently no way to enforce these constraints.

This functionality is also available through Advanced Search page, under Advanced Web Search > Occurrences.

inurl: If you include [inurl:] in your query, Google will restrict the results to documents containing that word in the url. For instance, [inurl:google search] will return documents that mention the word "google" in their url, and mention the word "search" anywhere in the document (url or no). Note there can be no space between the "inurl:" and the following word.

Putting "inurl:" in front of every word in your query is equivalent to putting "allinurl:" at the front of your query: [inurl:google inurl:search] is the same as [allinurl: google search].

24 jan 2007 13:19
Profiel WWW
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
voor de Westvlamingen en hun uitspraakproblemen met de "G" en de "H" is er ook http://www.hoehel.be

:wink:

24 jan 2007 13:51
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Laatste update 22/10/2013

24 jan 2007 13:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Mechelen, België
Bericht 
Zo zijn er behoorlijk wat:

Bevel
Hageland
Antwerpen
Kortenaken
Vlaams-Limburg
Wetteren
Aalst
Vlaams-Brabant

24 jan 2007 15:22
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
En hoe het beste een persoon zoeken? Ik ben al een tijdje op zoek naar 2 meisjes die vroeger bij mij op de lagere school hebben gezeten, dan praat ik over 25 jaar en langer terug. Hun meisjesnamen weet ik nog wel, maar ze zullen nu hoogstwaarschijnlijk wel getrouwd zijn. Hoe dit aan te pakken?

mhaschreurs.hyves.nl

24 jan 2007 15:27
Profiel Facebook 
Groningen
Bericht 
www.schoolbank.nl al bekeken?

24 jan 2007 15:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Yep, kijk regelmatig, maar nog geen resultaat helaas.

mhaschreurs.hyves.nl

24 jan 2007 16:18
Profiel Facebook 
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
hyves, wil soms ook nog wel wat opleveren

24 jan 2007 16:31
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Als je dat via het internet niet vindt kun je altijd nog via de burgelijke stand een eind komen.

24 jan 2007 23:18
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
pb me hun namen eens en wat je van ze weet. vind ik altijd leuke zoekplaatjes. je moet geen haast hebben, maar ik heb zo al best wat mensen teruggevonden. waren tot op heden wel allemaal mensen die ik zelf gekend had, dus waar ik relatief veel info over had.

24 jan 2007 23:19
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 Cabriolet '87
Bericht 
mss via http://www.internetaddressbook.com/nl/ ?

24 jan 2007 23:28
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende