Auteur |
Bericht |
superrob
|
water onder de achter zitting
Hallo,
De rechter achter zitting van mijn 911 sc is nat. Als ik het kussen iets optil kan ik zien dat onder de zitting het ergst is. Hoe kan het water daar terecht komen ???
Mijn auto staat nog steeds buiten, over een maand komt er pas een garage voor me vrij. Kan het water tijdens rijden op een nat wegdek door de wiel kassen onder het kussen terecht komen ?
|
11 jan 2004 21:32 |
|
|
m030
|
Heb je een open dak : Check de 4 afvoeren.
Zoniet: Controleer de rubbers van de achterruit en de voorruit.
|
11 jan 2004 21:44 |
|
|
superrob
|
Ik heb geen open dak, het vreemde is ook dat het gedeelte boven de zitting en de hoedenplank bijvoorbeeld helemaal droog zijn. Alleen de zitting is nat, en onder de zitting is het nog veel natter.
|
11 jan 2004 21:54 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
mogelijk de achterste zijruitjes...
de zijpanelen naast de achterbank even los halen en kijken of de geluidsisolatie nat is
succes
Jeroen
|
12 jan 2004 3:44 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Heb me zo ook is de pleuris liggen zoeken in de Audi ... kofferruimte van de Avant was vochtig in de hoek beneden ... dagen hebbe ik lopen zoeken en dan was het weer weg ... en opeens was het weer terug ... bleek het kwijl van de hond te zijn ...
Ach ja ...
Dirkie
|
12 jan 2004 7:28 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Dirk schreef,
Dirk,
volgens mij zit je vrouw achter het stuur, de hond voorin en jij in de kofferruimte dus.....
|
12 jan 2004 9:31 |
|
|
superrob
|
Nou ik zal het gaan proberen, hoe kan ik zo'n zij paneel los halen ? Zit dat geschroefd of is dat een kwestie van er gewoon af halen ?
|
12 jan 2004 12:20 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Hey Rob,
De zij panelen zijn redelijk eenvoudig te verwijderen
Zal vanavond wel effe voor je kijken (weet het niet 100% uit m'n hoofd) en evt. een fotootje schieten
gr.
Jeroen
|
12 jan 2004 16:15 |
|
|
debo
964 carrera2 tiptronicDen Helder
|
Als het goed is zit er een rubber dopje onder de zitting en dat wil wel eens lekken. Kit erover en het is verholpen.
|
24 jan 2007 0:12 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Achterruit wil nog wel eens lekken. Water loopt dan onder de bekleding en demping op de hoedenplank en vervolgens in de zitjes en kan daar niet meer weg met alle ellende van dien. Ik wil je niet verontrusten maar de roestkever kan daar aardig te keer gaan, met eigen ogen gezien
Maar het kan natuurlijk ook gewoon het zijruitje zijn.
|
24 jan 2007 9:33 |
|
|
cabrio wim
|
water onder
euhhh........ hij schreef toch dat het boven de zitting en onder de hoedenplank droog was.
Denk ook eerder aan wat Jeroen schreef
|
24 jan 2007 10:22 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Mag toch hopen dat het na drie jaar wel verholpen is of .....
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
24 jan 2007 11:26 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
24 jan 2007 12:58 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Compleet weggeroest.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
24 jan 2007 17:00 |
|
|
clemens
964C2 '91Hilversum
|
Ik had afgelopen zondag ook raar probleem.
Na lang wikken en wegen de P door de wasstraat gehaald. Krasvrij schoon geworden. Maar er lekte wel water op onze voeten toen ik ineens op de rem stond, waar kan dat naar binnen zijn gelopen???
_________________________________________ leven is het meervoud van lef!
|
24 jan 2007 17:25 |
|
|
cabrio wim
|
Word onder druk en langs alle kanten op de auto gespoten, dus als hij normaal droog is zou ik me er niet te druk om maken.
Want uit zulke rare richtingen komt regenwater normaal niet.
|
24 jan 2007 18:16 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Zal idd wel water zijn wat via het rooster op de kofferdeksel naar binnen is gekomen en is blijven liggen in het 'gootsteentje' waar ook je airco in afwatert, voor je middenconsole onder het dashboard.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
24 jan 2007 18:18 |
|
|
Maxfli
ex-993 C2Cabrio (1997)
ex-993 C4 (1995)Regio Amersfoort
|
Had jij niet ooit eens een verstopte afvoer uit dit opvangbakje/gootje, Harley?
|
24 jan 2007 19:43 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
idd Daarom denk ik dat het natte voeten probleempje hier gezocht moet worden.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
24 jan 2007 22:01 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Roi schreef
Hij zal toch niet verdronken zijn
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
24 jan 2007 22:09 |
|
|
clemens
964C2 '91Hilversum
|
Klopt ja, want paar maanden geleden probleem met airco en water liep toen langs zelfde plek.
ps zag idd dat dit draadje al 3 jaar oud is, vreemd dat er dan iemand ineens op reageert en wij vervolgens weer lekker verder typen...
_________________________________________ leven is het meervoud van lef!
|
24 jan 2007 22:30 |
|
|
Walter964
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3Empel
|
Inderdaad!
Bedankt debo voor je snelle reactie. Ik denk dat die porsche al op de sloop ligt.
grt
w
_________________________________________ Een dag niet vol gas gegeven is een dag niet geleefd
|
24 jan 2007 23:18 |
|
|
debo
964 carrera2 tiptronicDen Helder
|
Ja, niet zo slim, ik had de datum v/d vraag niet gezien.
|
28 jan 2007 18:57 |
|
|
WalterDC
911 SC Coupe 1980Brasschaat /Belgie
|
Zit hier momenteel met gelijkaardig probleem, maar vond tot nu toe niet waar het water vandaan komt.
Wanneer ik de P aan het stofzuigen was merkte ik dat het vloermatje achter de bestuurderszetel drijfnat was. Matjes er uit en de bodemplaat bleek aan die kant drijfnat te zijn. Meteen alles opgekuist, matjes binnen op de verwarming. Verder zag ik dat het verticale gedeelte van de achterzit (dus het gedeelte waar de passagier met zijn kuiten tegenaanzit, hoe verklaar ik het anders? ) ook kletsnat was. Zitkussentje verwijderd (waarbij ik merkte dat dat ding verdorie gewoon gevuld is met een zeegras, of gelijkaardige rotzooi ) maar onder het kussentje geen vocht.
Meer van de bekleding verwijderd en merkte dat het onder de verticale mat inderdaad allemaal nat is. Vond niet waar het vandaan kan komen. Zit hier momenteel met griep binnen, en kan jammer genoeg niet verder zoeken....
|
05 maart 2007 21:14 |
|
|
cabrio wim
|
Uwe Porsche in dat net zo verkouden als gij, doet em moar un sjalleke om
Even seriues Walter, is de hoedenplank ook nat, of alleen onder de achterzitting.
Verklaart ook waarom er water in de ruimte van de schakelas stond
|
05 maart 2007 21:20 |
|
|