Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 15:50

Antwoord op onderwerp  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Ook weer een bekeuring ??? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
964.c4
assendelft
Bericht 
Vandaag zal de postbode wel even gelachen hebben met het brengen van de post voor mij.

3 brieven van het CJIB

Weer de traject controle van de ring amsterdam A10 west
13 dec 2006 9.32 uur 87 km 14 euro
14 dec 2006 9.27 uur 87 km 14 euro
22 dec 2006 9.33 uur 87 km 14 euro

nou rij ik daar zeker 2 keer per dag en soms 4 keer
wel lekker constant :roll: :wink:

nou had ik er al 2 voor 14 euro op het zelfde traject,
wat me alleen op valt is altijd in de ochtend en nooit s'nachts.

tewijl ik de cruisecontrol op de zelfde stand zet, dat is trouwens ook de reden van de bekeuringen denk ik, het verschil tussen de winterbanden en zomer maakt het dat ik sinds september 5 x 14 euro mag betalen.

Ach ja ik doe het zelf dus klaag niet maar snachts rijdt ik de zelfde snelheid maar geen post, gelukkig

robert

25 jan 2007 20:40
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
op een dealtje gooien. :wink:

25 jan 2007 20:45
PorscheForum Rakker
ex 964 C2 Coupé 1992 Unischwarz/zwart leer/sperdiff.
Twente
Bericht 
Vandaag in de bus:

Trajectcontrole A12 Utrecht op zondagmorgen 14-1-07 om 10.30

90 km (80 toegestaan) ........................................23 euri

Dus de eerste bekeuring sinds aankoop op 6-1-07.
Hoop er geen 50 in het jaar te krijgen :roll:

25 jan 2007 21:53
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Straks nemen ze je rijbewijs af vanwege dat je een recidivist bent die het niet wil leren .
Ikzelf heb jaren geleden ook zo'n dreiging gekregen van een politierechter daar ik in 5 jaar 7 snelheidsovertredingen had waarvan het laatste jaar 2 op 1 jaar :?

Laatste update 22/10/2013

26 jan 2007 0:46
Profiel WWW Facebook 
964.c4
assendelft
Bericht 
911-lover schreef:
Straks nemen ze je rijbewijs af vanwege dat je een recidivist bent die het niet wil leren .
Ikzelf heb jaren geleden ook zo'n dreiging gekregen van een politierechter daar ik in 5 jaar 7 snelheidsovertredingen had waarvan het laatste jaar 2 op 1 jaar :?

rijbewijs innemen? ik mocht een keer voorkomen en kon kiezen boete betalen en 2 jaar proeftijd met een jaar voorwaardelijk of 36 dagen hechtenis.

Heb maar betaald

robert

26 jan 2007 0:51
Profiel WWW Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ikmocht de 5 daaropvolgende jaren GEEN overtreding meer hebben (zelfs niet fout parkeren) of mijn rijbewijs werd ingenomen en mocht ik na 5 jaren het terug proberen te halen via een rijschool enexamens.
Die 5 jaren zijn gelukkig al bijna 2 jaar verstreken en ik ben terug blanco (bij de politierechtbank blijft alles van de laatste 5 jaar in een dosier. Daarna verjaart het)

26 jan 2007 0:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Bericht 
Stelletje gajes, dat is het, vanavond rond 2045hr slofje sigaretten willen halen bij lokaal tankstation hier.
Licht aan bij tankstation, maar deuren potdicht, open tot 22.45hr op de deur..................
Niemand te zien binnen.... zou er wat aan de hand zijn? 5 min staan schilderen voor de deur, nog steeds niemand te zien.
Pompbeheerder aan de dunne of misschien echt iets aan de hand?
Voor de zekerheid politie gebeld, melding gemaakt van het voorval,
je weet maar nooit of er iemand met pistool aan het hoofd beroofd wordt.
Diender aan de lijn wil mijn telnr weten naam en adres...............

15 minuten!!! later word ik terug gebeld, of ik deze melding heb gemaakt,
en aan mij wordt de vraag gesteld of de pomp bediende/beheerder al of niet op het toilet zou zitten ja of nee..........................
Ik heb ge-antwoord dat het misschien handig is dat ze zelf even bellen met tankstation en dat ze bij geen gehoor meteen moeten uitrukken.

Niet te geloven........ al het personeel blijkbaar al ingezet om iedereen te flitsen met 5kmh te hard.
Stel je voor je hebt thuis iets aan de knikker........15min zijn dan lang en dan is men nog niet eens vertrokken met de dienstbolide.
Ik wil emigreren....................................

26 jan 2007 2:10
Profiel
PorscheForum Rakker
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)
Mechelen, België
Bericht 
Rijbewijs inleveren. Heb het juist een maand achter de rug, wegens 1 snelheidsovertreding op de autosnelweg (met correctie 161 km/h). Gelukkig kan ik straks het terug gaan ophalen.

26 jan 2007 4:21
Profiel Facebook 
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Ik verbaas mij nog al over sommige reacties hier!

We betalen al jaren ff € 100,00 tol voor een retourtje Cote d'Azur, € 12,00 voor een wintersportje in Oostenrijk, € 35,00 voor een wintersportje in Zwitserland, en een paar €-tjes afhankelijk van de (vakantie)bestemming in Italie!
Daar hoor je bijna niemand over en nu wil Belgie ook wel eens een paar centjes binnenharken en dan staat bijna heel NL op zijn kop!!

Of het echt die € 60,00 gaan worden, moet ik nog wel zien!
Ik zal er iig echt niet voor gaan omrijden!

Misschien wel een goed idee als NL ook zo'n vignet gaat introduceren!
Wellicht komt er dan ooit nog eens één Europees vignet..... :idea: , want 12 van die stickers op de voorruit lijkt mij inderdaad ook geen strak plan! :wink:

missing the point, al hierboven genoemde landen betalen de ingezetene ook en in het Belgische plan niet, daar wringt hem de Europesche schoen...

26 jan 2007 9:00
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Marcel, jij gelooft toch niet dat onze overheid ons die € 60 gaat terug betalen.
Eerst komt het vignet, met de belofte dat we die € 60 terugkrijgen. Na het invoeren van het vignet krijgen we te horen dat ze die € 60 ons graag hadden teruggegeven, maar dat dit niet mag van de EU.
In Brussel denken ze dat we gek zijn, maar we zijn het echt niet. Elke vermindering van de een of andere belasting in België wordt langs ergens anders terug binnen gehaald en dat gaat met het vignet niet anders zijn.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

26 jan 2007 9:04
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
Wat een mierenneukers die Porscherijders, zeuren om een paar tientjes. :cry: :wink:

26 jan 2007 9:44
Profiel
Bericht 
Zitten we op........ Weer een bekeuring............ Of de vignet geschiedenis in Belgie :roll:

Scroll is vier naar boven!!!!!!!!!

Laatst bijgewerkt door cabrio wim op 26 jan 2007 10:41, in totaal 1 keer bewerkt.

26 jan 2007 10:22
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Ik hoorde van de week dat er ook een vignet voor 4 dgn komt, deze gaat 10 euries kosten, dat lijkt me prima. Vind wel dat er een vergelijkbaar systeem hier ingevoerd kan worden.

Wat is dat.... lopen onze zuiderburen voorop met iets!? :shock: :D

26 jan 2007 10:28
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
rob964.c4 schreef:
Vandaag zal de postbode wel even gelachen hebben met het brengen van de post voor mij.

3 brieven van het CJIB

Weer de traject controle van de ring amsterdam A10 west
13 dec 2006 9.32 uur 87 km 14 euro
14 dec 2006 9.27 uur 87 km 14 euro
22 dec 2006 9.33 uur 87 km 14 euro

nou rij ik daar zeker 2 keer per dag en soms 4 keer
wel lekker constant :roll: :wink:

nou had ik er al 2 voor 14 euro op het zelfde traject,
wat me alleen op valt is altijd in de ochtend en nooit s'nachts.

tewijl ik de cruisecontrol op de zelfde stand zet, dat is trouwens ook de reden van de bekeuringen denk ik, het verschil tussen de winterbanden en zomer maakt het dat ik sinds september 5 x 14 euro mag betalen.

Ach ja ik doe het zelf dus klaag niet maar snachts rijdt ik de zelfde snelheid maar geen post, gelukkig

robert

Als je nog in de beroepstermijn zit wil ik met deze drie wel even aan de slag. Ik zit al even te wachten op een uitprobeerseltje ten aanzien van exact deze situatie... En met factor drie is het extra interessant.

26 jan 2007 11:07
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
ppp 356 schreef:
Elke vermindering van de een of andere belasting in België wordt langs ergens anders terug binnen gehaald en dat gaat met het vignet niet anders zijn.

Het is net Nederland... :twisted:

26 jan 2007 11:08
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Zat me net te bedenken;

Al de snelheid op de snelweg nu 120 is toegestaan.
We rijden allemaal op onze GPS exact 124 km/uur.
Dan wordt je dus geflitst volgens de geijkte apparatuur. Maar door de wettelijke correctie die bij die snelheid meestal 4 of 5 km/u is blijf je onder de 120 km/u en dus hebben ze voor niks een fotootje gemaakt, match moeten maken, tijd verspilt.
Als we dit allemaal zouden doen, wat zou er dan gebeuren...... :mrgreen:

26 jan 2007 11:44
Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
maurice schreef:
Zat me net te bedenken;

Al de snelheid op de snelweg nu 120 is toegestaan.
We rijden allemaal op onze GPS exact 124 km/uur.
Dan wordt je dus geflitst volgens de geijkte apparatuur. Maar door de wettelijke correctie die bij die snelheid meestal 4 of 5 km/u is blijf je onder de 120 km/u en dus hebben ze voor niks een fotootje gemaakt, match moeten maken, tijd verspilt.
Als we dit allemaal zouden doen, wat zou er dan gebeuren...... :mrgreen:

ding zal wel zo zijn ingesteld dat er pas een foto wordt gemaakt als er een giro kan worden gestuurd

26 jan 2007 11:46
Profiel WWW Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
ik ben er ook bang voor Marco. :wink:

26 jan 2007 11:48
Profiel WWW
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Klopt.
Bij een 50 km weg staat de apparatuur ingesteld op 57 (geijkt).
Bij een 70 km weg staat de apparatuur ingesteld op 77 (geijkt).
etc. (Bron: flitsservice)

26 jan 2007 12:37
Profiel WWW
Hasselt/België
Bericht 
ppp 356 schreef:
Marcel, jij gelooft toch niet dat onze overheid ons die € 60 gaat terug betalen.
Eerst komt het vignet, met de belofte dat we die € 60 terugkrijgen. Na het invoeren van het vignet krijgen we te horen dat ze die € 60 ons graag hadden teruggegeven, maar dat dit niet mag van de EU.

Zo is het maar net.
Destijds werd de BTW op oa de wagens verlaagd van 25% naar 19%
Toen werd ter compensatie bij de nieuwe wagens de BIV ingevoerd , toen ook op de tweedehandswagens en toen werd gewoon de BTW weer naar 21% opgetrokken.

27 jan 2007 0:55
Profiel WWW Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Vandaag via European Municipality Outsourching 'n briefje voor betaling mogen ontvangen ..

... van Agente Biagioni Renato van de Polizin Municipale Campiglia Marittima ...

... voor m'n snelheidsovertreding (van slechts 8 km/uur boven de toegestane snelheid) op 27 September 2005 :shock:

:idea: Betalen binnen twintig dagen na ontvangst van de brief :idea:

31 jan 2007 19:15
Profiel WWW Facebook 
Hasselt/België
Bericht 
Is dat nu niet verjaard ? Ik zou er toch eens een navraagje naar doen. We zitten ondertussen in 2007 :!:

31 jan 2007 19:23
Profiel WWW Facebook 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
911-lover schreef:
Is dat nu niet verjaard ?

... verjaringstermijn is (meen ik) 5 jaar :shock:

31 jan 2007 19:36
Profiel WWW Facebook 
Hasselt/België
Bericht 
Oeps, en ik zat met 6 maanden in mijn hoofd. :?

31 jan 2007 19:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
vrienden ........

vandaag heb ik een nieuwe spelletje van papa Spee in actie gezien (of tenminste niet eerder gezien...).

Het gaat over een flietsapparaat, groter dan een multanova, in aluminium folie, lijkt veel op een Amerikaanse postbus, ongeweer 50 cm lang, en 30 dik. Naast hem stond een kleiner apparaat, zwart, 25 x25 cm.
Opvallende, een Stinger ( dat ik natuurlijk...... NIET heb, 8) ) reageert helemaal niet. Ook geen flietsen worden geproduceerd, en volgens me het kan ook onkomende auto' controleren..............

Hebben jullie een idee over wat aan de hand is? heeft me erg onrustig gemaakt :(

31 jan 2007 20:04
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende