Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 6:52

Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Porsche idee 

Cool idee!
Poll eindigt op 08 feb 2007 21:16
Hier zou ik aan mee doen 0 - 10 participaties 5%  5%  [ 2 ]
Hier zou ik aan mee doen 11 - 50 participaties 0%  0%  [ 0 ]
Hier zou ik aan mee doen 50 + participaties 0%  0%  [ 0 ]
Hier zou ik misschien aan meedoen 14%  14%  [ 5 ]
Hier zou ik niet aan meedoen 81%  81%  [ 30 ]
Totaal aantal stemmen : 37

Porsche idee 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
356
Bericht 
Citaat:
Mocht het gerealiseerd worden, kan je zeer waarschijnlijk een hoop forumers als klanten verwelkomen.

Ja, als het zelfde aantal bezoekers komt als hier (en ook kopen) is er geen reden tot klagen :-)

25 jan 2007 23:36
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
porsche 944S2
Bericht 
porsche-idee schreef:
ja zie mijn antwoord hierboven.
Er is een compleet businessplan met accountantsverklaring.

ik denk dat hierboven alle kanttekeningen al wel zijn gemaakt. wat interessant is, is idd het businessplan.
Voor mij moeten doelstelling, aanpak, risico-analyse etc wel helder zijn voordat ik euri's ga investeren. Je kan mailen naar porrsche @ tiscali.nl (de dubbele rr is geen spelfout).

Laatst bijgewerkt door rse op 26 jan 2007 14:10, in totaal 1 keer bewerkt.

25 jan 2007 23:45
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
porsche-idee schreef:
er staat zonder risico 6%. Er zijn mensen die wel mee willen doen maar geen risico willen lopen. Daar is een zekerheidstelling voor mogelijk.

Waarom nu 6% uitkeren, als je voor minder kan lenen bij een bank momenteel :roll: , of liggen de rentes op de investeringskredieten in Nederland dan zo hoog :?

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

26 jan 2007 0:11
Profiel WWW
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Toch ben ik van mening dat dit niet hier thuis hoort.
Dit is een forum waar eigenaren en liefhebbers van Porsche met elkaar communiceren.
Er zijn genoeg andere mogelijkheden: Marktplaats, E-bay of site's waar je zakelijke voorstellen kunt plaatsen.

Paul, alle banken willen graag zaken doen. De rente hier kan ook op dit moment soms hoger zijn dan die 6%.
Bovendien worden er ook nog aardig wat extra kosten in rekening gebracht.
Maar iemand moet die flitsende, glimmende en hele grote kantoren met heel veel dure managers betalen. :D :D :D

26 jan 2007 0:14
Profiel WWW Facebook 
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
GI996C schreef:
Maar iemand moet die flitsende, glimmende en hele grote kantoren met heel veel dure managers betalen. :D :D :D

om van de flitsende, glimmende en hele grote karren nog maar te zwijgen :roll:

26 jan 2007 0:27
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 911 2,4S Targa, ex 964RS nu Boxster Spyder 2010
Bericht andere opties voor dividend
Of misschien wilt u wel rendement in de vorm van een cadeaubon?

Dit is een mega-aanbieding, rendement in de vorm van een cadeaubon, toe maar weer. Ik geef geheel ´unverbindlich´nog wat adviezen over andere vormen van dividend :
* kerstpakket
* Paasstol
* Boemerang cards
* Allerhande abonnement
* Duinkaarten tijdens de ADPD
* Tribunekaarten voor vijverberg trofee

Forummers, nog meer ideen? :roll:

Je visie is grandioos, je dromen mooi, de invulling komt ook vanzelf, met hulp van dit forum.

26 jan 2007 7:28
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
GI996C schreef:
Paul, alle banken willen graag zaken doen. De rente hier kan ook op dit moment soms hoger zijn dan die 6%.
Bovendien worden er ook nog aardig wat extra kosten in rekening gebracht.

Vind ik al aardige bedragen, momenteel denk ik dat een investeringskrediet hier tegen de 4.75% zit. Voor een dossier van € 100.000 mag je rekenen op een dossierkost van € 250, en deze is nog onderhandelbaar.

Nee als ik Porsche-idee was, en ik geloofde voor 100% in mijn ondernemingsplan ging ik naar de bank.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

26 jan 2007 8:32
Profiel WWW
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Stel je hebt 30 inversteerders, die risico willen nemen, wat is dan je verwachte resultaat?
Bij welk retailbedrijf heb jij je ruime ervaring opgedaan?
Waarom Porsche-idee en niet gewoon je naam en toenaam?

Ben zelf zeer ervaren op winkel en import gebied (welliswaar in de kleding, maar toch) en mijn ervaring is dat er vele plannetjes uiteindelijk toch weer in de prullenmand belanden.

Ik heb zeker interesse, maar dan wel met een uitgebreid businessplan.

(even ter info: Bij een huurpand, ik weet dat het hier om koop gaat, is 13X de huurprijs de noodzakelijke omzet. Anders verdien je bijna niets.)

26 jan 2007 8:40
Profiel Twitter 
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
porsche-idee schreef:
.
Er is een compleet businessplan met accountantsverklaring.

en daarin staat ook de goedkeuring van Porsche opgenomen ter exploitatie van hun merknaam neem ik aan????

26 jan 2007 8:53
Profiel
Bericht 
Nou Paul dan kom ik graag ondernemen in België.
Heb net een overzicht van de bankkosten van vorig jaar onder ogen gehad. De kosten zijn hier aanzienlijk hoger, of ik zit gewoon bij de verkeerde bank. :cry:

Maar we dwalen af... laten we ons richten op het plan van het winkeltje van ons nieuwe forum lid (die zich totaal niet heeft voorgesteld).
Ben benieuwd hoeveel hij van plan is te gaan verkopen om uit de kosten te komen. Alleen al een paar vierkante meter van een luxe winkel op een A-lokatie is al aardig aan de prijs.

26 jan 2007 10:37
Profiel WWW Facebook 
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ppp 356 schreef:
Waarom nu 6% uitkeren, als je voor minder kan lenen bij een bank momenteel :roll: , of liggen de rentes op de investeringskredieten in Nederland dan zo hoog :?

lager kan ik je met zekerheid zeggen

@ p-i-d
wil ook dat businessplan wel eens zien, je hebt een pb met mijn mailadres

26 jan 2007 10:46
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Marco schreef:

Dat hangt er toch ernstig vanaf. Ik kan met zekerheid zeggen dat het in NL zowel lager als hoger dan 6% (en ook 4,5%) zit. E.e.a. hangt samen met de zekerheden, risico's, eigen inbreng, enz.

Met hypothecaire zekerheid is 6% natuurlijk wel veel.

26 jan 2007 10:49
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Die Nigerianen integreren al aardig zo te zien.......... :wink:

Geintje. Klinkt wel leuk en ik denk dat de drijfveer om hier te polsen OK is.
Ben wel benieuwd wat er staks in de etalage komt te liggen. Parfum?

26 jan 2007 10:49
Profiel WWW
Bericht 
Devils son schreef:
Marco schreef:

Dat hangt er toch ernstig vanaf. Ik kan met zekerheid zeggen dat het in NL zowel lager als hoger dan 6% (en ook 4,5%) zit. E.e.a. hangt samen met de zekerheden, risico's, eigen inbreng, enz.

Met hypothecaire zekerheid is 6% natuurlijk wel veel.

goodwill financiering, recentelijk afgesloten

26 jan 2007 10:51
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Citaat:
Die Nigerianen integreren al aardig zo te zien

Daar zat ik ook al aan te denken..
:D :D :D

26 jan 2007 10:52
Profiel WWW Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Hmm wat moet ik hier nu weer van vinden.
Het idee van een merk gerelateerde winkel is best een aardig concept. Jaguar heeft ook bewezen dat het kan. Maar ik heb toch een paar bedenkingen.
Als er zo'n uitgebreid businessplan is, en goedkeuring van een accountance dienst als KPMG dan moet er toch absoluut voor een bank geen enkel probleem zijn om een krediet te verstrekken. Een business krediet voor € 100.000 is met een goed businessplan en tegen redelijke kosten best goed te regelen.
Tenzij de bank natuurlijk pijnpunten ziet :?:

En wat zegt de firma Porsche AG van dit plan?
Ik heb al moeite om een non-profit business te verdedigen bij Porsche AG van een website waar de naam Porsche in voor komt (is wel gelukt overigens :wink: ) laat staan als je een winkel opent onder deze naam of lieert aan deze naam.

Misschien als je meer openheid over het businessplan zou geven dat er hier meer mensen een goed advies kunnen geven.

En dan moet mij ook nog even van het hart dat ik dit eigenlijk een topic vind dat hier niet helemaal thuis hoort. Commerciele exploitatie hoort niet op dit forum thuis. Hoe men over een bepaald concept denkt is hier altijd aan te kaarten zeker als het Porsche gerelateerd is maar zodra je hier ook participanten gaat werven vind ik dat persoonlijk toch niet helemaal moreel verantwoord.

Laatst bijgewerkt door maurice op 26 jan 2007 11:02, in totaal 1 keer bewerkt.

26 jan 2007 11:00
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Marco schreef:

Dus een lopend bedrijf. Dat is natuurlijk andere koek dan een nieuw op te zetten bedrijf, aangezien nieuwe bedrijven veel sneller over de kop gaan dan lopende bedrijven.

26 jan 2007 11:01
Profiel
Bericht 
Devils son schreef:
Marco schreef:

Dus een lopend bedrijf. Dat is natuurlijk andere koek dan een nieuw op te zetten bedrijf, aangezien nieuwe bedrijven veel sneller over de kop gaan dan lopende bedrijven.

eens, maar dit gaat toch over een relatief klein bedrag wat ik er zo uithaal; bank lijkt dan meer te vragen dan 6%, vind ik toch een behoorlijke premie dan

26 jan 2007 11:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
vaag gedoe waarvan de vraag is of het wel realiseerbaar is, wil je van mij dat ik hier serieus op in ga dan zul je ook duidelijker moeten zijn :!: :roll:
vind het nm. grappig dat je probeert ons ''warm'' te krijgen door in te spelen op onze gevoelens (lees: Porsche) maar ik heb als ondernemer juist geleerd die zoveel mogelijk uit te schakelen en de zaken rationeel te benaderen, voor zover dat natuurlijk mogelijk is :!: :wink:

voorbeeld; ga maar eens op pad voor een Porsche, is dan moeilijk om rationeel te blijven als je er 1 ziet die je mooi vind.
maar ieder ander weet wel wat de valkuilen zijn en waarschuwt daar ook voor (zie de topics hierover) :arrow: doe een AKK, neem een reeël budjet, wat zijn de extra kosten, verzekering etc. :?

dus.........................................................................
zal dit draadje aandachtig blijven lezen, dat wel

26 jan 2007 13:40
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Hoe gaat die winkel zich positioneren tegenover de Driver selection shops die nu bij bijna alle PC's zijn geïnstalleerd ?

26 jan 2007 13:45
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht Re: Porsche idee
porsche-idee schreef:
Beste mede-Porkers,

Soms heb je wel eens een gek idee. Zo ook deze keer.
Bijna een jaar is er gewerkt aan een uniek concept gerelateerd aan ons
favoriete merk Porsche. Uniek omdat er geen ander project als deze
bestaat.
Voor dit concept wordt een pilot store geopend in een drukke winkelstraat
in een grote plaats in Nederland. Deze straat staat aldaar bekend als de
“pc hoofstraat”naar de bekende Amsterdamse straat vanwege de speciaalzaken
op ‘chique’niveau.
Een uniek concept dat door de opzet Porsche liefhebbers uit de hele wereld zal aantrekken.

De realisatie kost natuurijk een hoop duiten. 1/3 Deel daarvan wordt uit eigen middelen ingebracht, de rest middels vreemd kapitaal.
Deze topic is gestart om eens te kijken of er onder de Porsche liefhebbers animo is te participeren in dit project.

Laat uw gedachten eens gaan. Post hier uw opmerkingen, suggesties en ideeën.
Zou u deelnemen als er zonder risico tegen bijvoorbeeld 6% rente deelgenomen kan worden? Of misschien wilt u wel rendement in de vorm van een cadeaubon? Of deelt u mee in het bedrijfsrisico maar dan ook in de winst?
Zomaar een aantal opties.
Een participatie zou € 100,- zijn met maximaal 1000 deelnemers.

Hoe anoniem deze posting ook is, de deelnemers zullen uiteraard alle informatie ontvangen over wie, wat en waar. Maar zover is het nog niet.
Omdat ik deze topic graag open wil houden wordt het op prijs gesteld de discussie hier te voeren en niet middels pb-tjes.

d' ondernemer.

Beste Ondernemer,

Als je de discussie via het forum wil laten lopen i.p.v. PB-tjes moet je m.i. wel wat meer vertellen dan wat je nu doet.
Het verhaal komt nu een beetje 'piramide-spelachtig' over.
Welke stad ? Hoeveel geld heb je in totaal nodig ? Wat ligt er precies in de winkel ? En, ook niet onbelangrijk, wat is jouw achtergrond/ervaring precies ?

26 jan 2007 14:05
Profiel
PorscheForum Rakker
porsche 944S2
Bericht 
Eens.
Meer info is ECHT nodig, anders kan je deze discussie snel stoppen.

26 jan 2007 14:14
Profiel WWW
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Eens met voorgaande opmerkingen, maar zou wel het business-plan willen ontvangen als dat kan. Hij kan naar ms964 at hotmail punt com. Dank!

26 jan 2007 14:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Tussen de bollenvelden
Bericht 
veel geluk

Laatst bijgewerkt door Eric sc op 28 jan 2007 23:09, in totaal 1 keer bewerkt.

26 jan 2007 18:39
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC
Alkmaar
Bericht 
Ik zou niet snel participeren in hetr genoemde concept. Enwel om eerder genoemde redenen. :roll:
Ik zou echter wel de shop gaan bezoeken (als hij niet belachelijk ver van me vandaan zit.)

26 jan 2007 20:14
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende