Auteur |
Bericht |
porsche-idee
356
|
Ja, als het zelfde aantal bezoekers komt als hier (en ook kopen) is er geen reden tot klagen
|
25 jan 2007 23:36 |
|
|
rse
porsche 944S2
|
ik denk dat hierboven alle kanttekeningen al wel zijn gemaakt. wat interessant is, is idd het businessplan.
Voor mij moeten doelstelling, aanpak, risico-analyse etc wel helder zijn voordat ik euri's ga investeren. Je kan mailen naar porrsche @ tiscali.nl (de dubbele rr is geen spelfout).
_________________________________________ Indisch rode 944S2, 1991
http://home.tiscali.nl/porsche944s2
Laatst bijgewerkt door rse op 26 jan 2007 14:10, in totaal 1 keer bewerkt.
|
25 jan 2007 23:45 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Waarom nu 6% uitkeren, als je voor minder kan lenen bij een bank momenteel , of liggen de rentes op de investeringskredieten in Nederland dan zo hoog
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
26 jan 2007 0:11 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Toch ben ik van mening dat dit niet hier thuis hoort.
Dit is een forum waar eigenaren en liefhebbers van Porsche met elkaar communiceren.
Er zijn genoeg andere mogelijkheden: Marktplaats, E-bay of site's waar je zakelijke voorstellen kunt plaatsen.
Paul, alle banken willen graag zaken doen. De rente hier kan ook op dit moment soms hoger zijn dan die 6%.
Bovendien worden er ook nog aardig wat extra kosten in rekening gebracht.
Maar iemand moet die flitsende, glimmende en hele grote kantoren met heel veel dure managers betalen.
_________________________________________ Racefun events
|
26 jan 2007 0:14 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
om van de flitsende, glimmende en hele grote karren nog maar te zwijgen
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
26 jan 2007 0:27 |
|
|
Herman S
ex 911 2,4S Targa, ex 964RS nu Boxster Spyder 2010
|
andere opties voor dividend
Of misschien wilt u wel rendement in de vorm van een cadeaubon?
Dit is een mega-aanbieding, rendement in de vorm van een cadeaubon, toe maar weer. Ik geef geheel ´unverbindlich´nog wat adviezen over andere vormen van dividend :
* kerstpakket
* Paasstol
* Boemerang cards
* Allerhande abonnement
* Duinkaarten tijdens de ADPD
* Tribunekaarten voor vijverberg trofee
Forummers, nog meer ideen?
Je visie is grandioos, je dromen mooi, de invulling komt ook vanzelf, met hulp van dit forum.
|
26 jan 2007 7:28 |
|
|
ppp 356
|
Vind ik al aardige bedragen, momenteel denk ik dat een investeringskrediet hier tegen de 4.75% zit. Voor een dossier van € 100.000 mag je rekenen op een dossierkost van € 250, en deze is nog onderhandelbaar.
Nee als ik Porsche-idee was, en ik geloofde voor 100% in mijn ondernemingsplan ging ik naar de bank.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
26 jan 2007 8:32 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Stel je hebt 30 inversteerders, die risico willen nemen, wat is dan je verwachte resultaat?
Bij welk retailbedrijf heb jij je ruime ervaring opgedaan?
Waarom Porsche-idee en niet gewoon je naam en toenaam?
Ben zelf zeer ervaren op winkel en import gebied (welliswaar in de kleding, maar toch) en mijn ervaring is dat er vele plannetjes uiteindelijk toch weer in de prullenmand belanden.
Ik heb zeker interesse, maar dan wel met een uitgebreid businessplan.
(even ter info: Bij een huurpand, ik weet dat het hier om koop gaat, is 13X de huurprijs de noodzakelijke omzet. Anders verdien je bijna niets.)
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
26 jan 2007 8:40 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
en daarin staat ook de goedkeuring van Porsche opgenomen ter exploitatie van hun merknaam neem ik aan????
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
26 jan 2007 8:53 |
|
|
Gert
|
Nou Paul dan kom ik graag ondernemen in België.
Heb net een overzicht van de bankkosten van vorig jaar onder ogen gehad. De kosten zijn hier aanzienlijk hoger, of ik zit gewoon bij de verkeerde bank.
Maar we dwalen af... laten we ons richten op het plan van het winkeltje van ons nieuwe forum lid (die zich totaal niet heeft voorgesteld).
Ben benieuwd hoeveel hij van plan is te gaan verkopen om uit de kosten te komen. Alleen al een paar vierkante meter van een luxe winkel op een A-lokatie is al aardig aan de prijs.
|
26 jan 2007 10:37 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
lager kan ik je met zekerheid zeggen
@ p-i-d
wil ook dat businessplan wel eens zien, je hebt een pb met mijn mailadres
_________________________________________ Got coffee?
|
26 jan 2007 10:46 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat hangt er toch ernstig vanaf. Ik kan met zekerheid zeggen dat het in NL zowel lager als hoger dan 6% (en ook 4,5%) zit. E.e.a. hangt samen met de zekerheden, risico's, eigen inbreng, enz.
Met hypothecaire zekerheid is 6% natuurlijk wel veel.
|
26 jan 2007 10:49 |
|
|
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995Heerenveen
|
Die Nigerianen integreren al aardig zo te zien..........
Geintje. Klinkt wel leuk en ik denk dat de drijfveer om hier te polsen OK is.
Ben wel benieuwd wat er staks in de etalage komt te liggen. Parfum?
_________________________________________ Don't worry about tomorrow, God is already there.
|
26 jan 2007 10:49 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
|
goodwill financiering, recentelijk afgesloten
|
26 jan 2007 10:51 |
|
|
Gert
|
|
26 jan 2007 10:52 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Hmm wat moet ik hier nu weer van vinden.
Het idee van een merk gerelateerde winkel is best een aardig concept. Jaguar heeft ook bewezen dat het kan. Maar ik heb toch een paar bedenkingen.
Als er zo'n uitgebreid businessplan is, en goedkeuring van een accountance dienst als KPMG dan moet er toch absoluut voor een bank geen enkel probleem zijn om een krediet te verstrekken. Een business krediet voor € 100.000 is met een goed businessplan en tegen redelijke kosten best goed te regelen.
Tenzij de bank natuurlijk pijnpunten ziet
En wat zegt de firma Porsche AG van dit plan?
Ik heb al moeite om een non-profit business te verdedigen bij Porsche AG van een website waar de naam Porsche in voor komt (is wel gelukt overigens ) laat staan als je een winkel opent onder deze naam of lieert aan deze naam.
Misschien als je meer openheid over het businessplan zou geven dat er hier meer mensen een goed advies kunnen geven.
En dan moet mij ook nog even van het hart dat ik dit eigenlijk een topic vind dat hier niet helemaal thuis hoort. Commerciele exploitatie hoort niet op dit forum thuis. Hoe men over een bepaald concept denkt is hier altijd aan te kaarten zeker als het Porsche gerelateerd is maar zodra je hier ook participanten gaat werven vind ik dat persoonlijk toch niet helemaal moreel verantwoord.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
Laatst bijgewerkt door maurice op 26 jan 2007 11:02, in totaal 1 keer bewerkt.
|
26 jan 2007 11:00 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dus een lopend bedrijf. Dat is natuurlijk andere koek dan een nieuw op te zetten bedrijf, aangezien nieuwe bedrijven veel sneller over de kop gaan dan lopende bedrijven.
|
26 jan 2007 11:01 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
|
eens, maar dit gaat toch over een relatief klein bedrag wat ik er zo uithaal; bank lijkt dan meer te vragen dan 6%, vind ik toch een behoorlijke premie dan
|
26 jan 2007 11:05 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
vaag gedoe waarvan de vraag is of het wel realiseerbaar is, wil je van mij dat ik hier serieus op in ga dan zul je ook duidelijker moeten zijn
vind het nm. grappig dat je probeert ons ''warm'' te krijgen door in te spelen op onze gevoelens (lees: Porsche) maar ik heb als ondernemer juist geleerd die zoveel mogelijk uit te schakelen en de zaken rationeel te benaderen, voor zover dat natuurlijk mogelijk is
voorbeeld; ga maar eens op pad voor een Porsche, is dan moeilijk om rationeel te blijven als je er 1 ziet die je mooi vind.
maar ieder ander weet wel wat de valkuilen zijn en waarschuwt daar ook voor (zie de topics hierover) doe een AKK, neem een reeël budjet, wat zijn de extra kosten, verzekering etc.
dus.........................................................................
zal dit draadje aandachtig blijven lezen, dat wel
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
26 jan 2007 13:40 |
|
|
ppp 356
|
Hoe gaat die winkel zich positioneren tegenover de Driver selection shops die nu bij bijna alle PC's zijn geïnstalleerd ?
|
26 jan 2007 13:45 |
|
|
Epicurus
*in between Porsches*
ex 993 C2 coupe
ex 993 C2 cabrio
ex 964 C4
|
Re: Porsche idee
Beste Ondernemer,
Als je de discussie via het forum wil laten lopen i.p.v. PB-tjes moet je m.i. wel wat meer vertellen dan wat je nu doet.
Het verhaal komt nu een beetje 'piramide-spelachtig' over.
Welke stad ? Hoeveel geld heb je in totaal nodig ? Wat ligt er precies in de winkel ? En, ook niet onbelangrijk, wat is jouw achtergrond/ervaring precies ?
_________________________________________ Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)
|
26 jan 2007 14:05 |
|
|
rse
porsche 944S2
|
Eens.
Meer info is ECHT nodig, anders kan je deze discussie snel stoppen.
_________________________________________ Indisch rode 944S2, 1991
http://home.tiscali.nl/porsche944s2
|
26 jan 2007 14:14 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Eens met voorgaande opmerkingen, maar zou wel het business-plan willen ontvangen als dat kan. Hij kan naar ms964 at hotmail punt com. Dank!
|
26 jan 2007 14:54 |
|
|
Eric sc
Tussen de bollenvelden
|
veel geluk
Laatst bijgewerkt door Eric sc op 28 jan 2007 23:09, in totaal 1 keer bewerkt.
|
26 jan 2007 18:39 |
|
|
3 liter-man
911 SCAlkmaar
|
Ik zou niet snel participeren in hetr genoemde concept. Enwel om eerder genoemde redenen.
Ik zou echter wel de shop gaan bezoeken (als hij niet belachelijk ver van me vandaan zit.)
_________________________________________ Verwen uzelf, rijdt negen-elf
|
26 jan 2007 20:14 |
|
|