Auteur |
Bericht |
svansetten
Boxster 986's-Hertogenbosch
|
Voor mij ook. Dure onderhoudkosten heb ik over voor een auto van deze klasse. Daar zal je mij nooit over horen klagen! We hadden het echter nu over een productie cq. ontwerpfout.
|
26 jan 2007 11:03 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Dat begrijp ik, heb in de afgelopen 20 jaar ongeveer om het jaar een nieuwe lease auto gehad van verschillende merken...
Wil je een opsomming van produktie fouten van deze merken?
Ik heb me hier vaak over verbaasd, vooral wat dan de reaktie van de dealer/importeur is.
Over het algemeen zijn ze traag in het onderkennen van het probleem, zelfs als het al landelijk bekend is. Om over de oplossing maar te zwijgen.
_________________________________________ Racefun events
|
26 jan 2007 11:06 |
|
|
svansetten
Boxster 986's-Hertogenbosch
|
Nogmaals, ik heb een Porsche gekocht voor de naam en de naam voor hoogstaande kwaliteit die ze hebben opgebouwd. Als die krukaskeerring nu soms een keer zou gaan lekken, geen probleem. Als ik bij Wittebrug aankom en daar een 996 lekkend in de showroom staat is dat een tegenvaller. Als ik vervolgens vraag hoe groot de kans is dat de mijne zou lekken en er (door de dealer!) vervolgens gesuggereerd wordt dat, gebaseerd op mijn kilometerstand van 96.000, de mijne toch al zo'n 2 of zeker 1 keer vervangen moet zijn is dat een nog grotere tegenvaller. Voor mij in ieder geval wel!
Ik weet overigens niet wat voor lease auto's jij rijdt, maar ik neem aan geen Porsche. Ik had het daarom ook over dit klasse auto's zoals Porsche.
|
26 jan 2007 11:44 |
|
|
desmett
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)Mechelen, België
|
Zijn zaken die bij andere premium fabrikanten ook durven voor komen. Mercedes, BMW, Audi, ... hebben het allemaal al wel voorgehad. De ontwerpers en ingenieurs zijn ook maar mensen en een fout kan wel eens over het hoofd gezien worden. En het is idd bij alle fabrikanten een feit dat er maar eigenlijk stappen worden ondernomen als het het nationale niveau overschrijdt. Trouwens ligt de fout bij Porsche? Die krukaskeerringen worden bij andere firmas gemaakt. Porsche legt hen kwaliteitseisen op. Het testen hiervan ligt bij de onderdelen firmas.
_________________________________________ Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!
|
26 jan 2007 12:46 |
|
|
svansetten
Boxster 986's-Hertogenbosch
|
Als de fout bij een andere firma ligt dan kan Porsche deze firma aansprakelijk stellen conform artikel 6:74 BW. De geleden schade door Porsche wordt hiermee gedekt mits aangetoond wordt dat die krukaskeerringen niet deugen.
Aangezien Boxsters van nog geen jaar oud en 19.000km op de teller ook dit probleem vertonen is het duidelijk dat de krukaskeerringen niet deugen. Als deze onderdelen van een andere firma zouden komen zouden de hoge mannen bij Porsche allang achter deze schadevergoeding aangegaan zijn. Aangezien een oplossing uit is gebleven kunnen we denk ik wel concluderen dat Porsche dit onderdeel zelf ontworpen heeft.
Een premium bedrijf zoals Sony ruilt 5.000.000 miljoen accu's om als 3 (!!) ervan in 2 jaar tijd niet blijken te deugen (en er een te groot RISICO bestaat dat de rest ook weleens niet kan deugen). Dat is service!!
Ik denk dat jij zo tevreden bent over het merk Porsche, het aanzien en de beleving dat jij dit soort mankementen en gebrek in aftersales liever verbloemt dan toegeeft. Maar nog steeds overschrijdt het naar mijn mening de regels!
|
26 jan 2007 13:23 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
sorry hoor, maar wat een gedoe over een vastgevroren deur... wat is het volgende; de tuinman aanklagen dat je stoep glad is
krukaskeerring is een ander verhaal, maar elk merk en type heeft wel wat... (ook al wil ik het niet chargeren)
_________________________________________ Got coffee?
|
26 jan 2007 13:31 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ik kan me voorstellen dat je baalt als je zo'n geintje mee maakt (ik zou ook even flink rood aanlopen) maar het getuigd wel weer van een typisch Nederlands eigenschap.
Hele foute gedachte. Ook een Porsche is een stuk techniek en techniek heeft de eigenschap dat het kan falen, hoe vervelend ook.
De kwaliteit van een merk zit hem er vervolgens in hoe dit wordt opgelost. Stuurt de dealer je met een kluitje in het riet dan mag je terecht klagen. Maar word er meegedacht aan een oplossing dan word de reputatie veilig gesteld.
Daarnaast vind ik in dit specifieke geval de omstandigheden ook nog eens van toepassing. Met dit weer kun je verwachten dat waar vocht zit het met een nachtje vorst vast vriest. Ongeacht of je nu een Kia of een Porsche rijdt blijft de techniek waarmee het raam door de stijl heen beweegt hetzelfde. En Porsche gebruikt echt geen andere raamrubbers dan welk ander merk ook.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
26 jan 2007 16:36 |
|
|
svansetten
Boxster 986's-Hertogenbosch
|
Gaap Dat probleem was reeds opgelost. We hadden het het laatst over de krukaskeerring maar ook dit was al ten einde.
|
26 jan 2007 16:44 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Topic sluiten dan maar....
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
26 jan 2007 16:46 |
|
|
desmett
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)Mechelen, België
|
Heb zelf geen P, hoor. Maar dergelijke situatie met de Audi ook meegemaakt. Doe zelf mijn onderhoud aan de A4, maar een jaar of 2 terug was er grote heisa ivm een coulance regeling op Audis met de 4lenker voorophanging, zowel in Nederland als België. Ondervond nog geen problemen daaromtrent, maar was toch voor alle zekerheid bij de dealer langsgeweest. Blijkbaar zou de importeur contact opnemen als jouw chassiscode in de lijst met wagens met het probleem voorkwam. Nooit iets van gehoord. Half jaartje later, merk ik dat de kogelgewrichten van 2 draagarmen overmatige slijtage vertonen, erg plots ontstaan. Dit waren de exacte symptomen van de probleem draagarmen. Terug naar de dealer, coulance was afgelopen enkel nog op de wagens van 2000 tem 2001. Je kan al raden, mijn A4 is van 1999. Dan maar zelf de draagarmen vervangen, aangezien ik toen al een jaar avondonderwijs automechanica deed. Onderdelen heeft de dealer ook mogen naar fluiten, ben nieuwe originele draagarmen gaan halen aan een behoorlijk goedkopere prijs.
Andere zaken qua onderdelen lopen dan wel erg goed via de dealer. Buiten de onderdelenvoorziening voor Oudis, die is schandalig vergeleken met Porsche, BMW & Mercedes.
Het zijn zaken die spijtig genoeg gebeuren, soms worden ze goed aangepakt door aftersales, soms loopt het mis.
_________________________________________ Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!
|
26 jan 2007 21:56 |
|
|