Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 21:04

Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
993 4S kopen 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Afbeelding

Laatste update 22/10/2013

22 jan 2007 15:54
Profiel WWW Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Laat ik eerst beginnen met te zeggen dat ik het erg waardeer dat Hans Odijk (of is het Witmer?) reageert op deze kritieken. :thumleft:
Hoor en wederhoor is altijd de beste methode en ik ben het erg met je eens dat je als verkoper (helaas) eerder een slechte naam/reputatie op internet verkrijgt dan een goede.

Maar....
Zo'n reactie lokt wel weer andere reacties uit, zoals die van RS-R en nu dus ook die van mij. Ik was bij het afhalen van mijn auto ook helemaal niet tevreden, dit omdat mij dat van die 20 liter nooit is verteld bijvoorbeeld maar verder omdat de auto niet afgeleverd werd als eerder was beloofd; De auto was niet gewassen, er was geen certificaat geleverd bij het alarm en de deuk aan de achterkant was niet gerepareerd.
Ik weet dat als je niet meteen klaagt je geen recht van spreken hebt, en omdat de auto gewoon echt goed was/is referreer ik ook altijd graag naar jullie, maar daaruit mag jij nog niet concluderen dat je je zaakjes altijd goed voor mekaar hebt.

22 jan 2007 16:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 2S
Lelystad
Bericht 
Beste Hans,

Wauw wat een verhaal.
Ik zal je vertellen hoe het met een willekeurig persoon werkt.

Ten eerste, je wilt een auto waar je van droomt.
Daar wil je enige tijd over doen voordat je een knoop doorhakt, of niet?
In drie dagen mijn eigen auto verkopen, dat is het meest onmogelijke wat er is.
Daarbij, ga je pas nadenken over wat er gebeurd is als je naar huis rijdt.
En als je dan de auto toch niet wilt, waarom zou ik dan bellen om te praten over mijn gevoel??
Je bent een verkoper, en niet iemand die mij van mijn slechte gevoel af moet halen, je moet er eerder voor zorgen dat ik mij in de watten gelegd voel als ik voor een auto van 57K kom.

Ik ben nu goed geslaagd met een mooie auto en ben er blij mee.
Ik heb in die van jou gereden, met bijbehorend verhaal, maar toen ik later die dag in een andere reed, bleek die veel soepeler en sneller te zijn.
Dus eerder had ik weinig te vergelijken en nu weet ik wel beter.

Trillen in het stuur, dat moest kunnen volgens jou, eerst bandjes warm dan zou het wel over gaan.
Later reed ik in een andere auto en die trilde niet, met net zulke koude banden, dus weer wat te vergelijken.

Verder is het wel zo dat ik nu wel eens waar 4,5K meer voor mijn auto heb gekregen dat wat jij wilde geven.

Ik ben verder niet boos of zo, ik ben eerder erg blij met mijn nieuwe auto.
En beschouw dit anders als opbouwende kritiek, zodat je nog meer auto's gaat verkopen.

J

22 jan 2007 16:39
Profiel
PorscheForum Rakker
964C2 '91
Hilversum
Bericht 
Het is een bekend probleem, voor ons is de aanschaf van de P. een vervulling van een (jongens) droom. Dat gaat gepaard met veel niet-rationeel gedrag en dus is men overgevoelig voor zaken zoals hiervoor genoemd. Voor de verkopende partij, wiens dagelijkse werk het is, is de verkoop van een P. helaas toch veel meer een routinematige handeling, tja en dan sluipt er soms wat laksheid in... Niet goed te praten maar wel te verklaren.

Ik vind reactie Odijk best wel begrijpelijk, maar zou toch anders gereageerd hebben, zijn doelgroep leest nl mee op het PF!

Maar ja, op ieder potje past een dekseltje en ook voor hun bedrijf zal er nog genoeg klandizie zijn.

22 jan 2007 16:46
Profiel
PorscheForum Rakker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
Ik ben ook niet helemaal overtuigd n.a.v. het verhaal van de heer Odijk. Ik denk dat je als verkoper altijd scherp en servicegericht moet zijn. En natuurlijk dienen gemaakte afspraken altijd te worden nagekomen. Dit geldt niet alleen voor de autohandel.

Dat iemand een proefrit maakt zonder voorwaarden lijkt me niet meer dan normaal. Het tanken van 5 liter vind ik ook wel wat krenterig overkomen. Dat zie je toch nergens? Je bent notabene een auto van 55K aan het kopen!

Bij inruil zie je vaker dat een handelaar een "inkoopprijs" biedt voor de in te ruilen auto en daarnaast ook bijna geen korting kan geven omdat er, zoals in dit geval, nettoprijzen (?) worden gerekend. Dat is natuurlijk een vorm van "van twee walletjes willen eten". Ik denk dat iedereen daar tegenwoordig wel doorheen prikt en dan verder kijkt.
Ik vraag altijd maar wat er dient te worden bijbetaald. Daar gaat het immers om. Dat voorkomt een hoop gezeur over inruilprijzen en kortingen.

Misschien zit de heer Odijk wel te lang is het vak en reageert hij daarom enigszins sceptisch op nieuwe klanten. Ik kan me dat overigens wel voorstellen, zeker bij Porscheliefhebbers die altijd wat te zeuren hebben.

22 jan 2007 18:08
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
hansodijk schreef:
Oja,ik ben de komende week aan het poetsen en gooi overal benzine in.
Komt dat zaterdag allemaal zien,ben dus even niet achter mijn computer.

Groeten,

Hans

Mooi Hans,
Doe er je voordeel mee.

22 jan 2007 18:28
Profiel
PorscheForum Rakker
964C2 '91
Hilversum
Bericht 
RS-R schreef:
hansodijk schreef:
Oja,ik ben de komende week aan het poetsen en gooi overal benzine in.
Komt dat zaterdag allemaal zien,ben dus even niet achter mijn computer.

Groeten,

Hans

Mooi Hans,
Doe er je voordeel mee.

dit leest Hans voorlopig niet, hij is nl auto's aan het poetsen :lol:

22 jan 2007 21:01
Profiel
PorscheForum Rakker
997 GT3, 911 targa '85 en 911 '76 (project)
Bericht 
Ik lees nu ook e.e.a. over Hans Odijk. Wij hebben daar ook een 993 4s gekocht. Ook wij kwamen helemaal uit het zuiden om daar een auto te kopen. Bij het ophalen was de auto net gewassen, dit had beter gekund. Maar de auto is door taxateur en Porsche Centrum Zuid nagekeken en gekeurd en beide hadden hetzelfde oordeel. Een hele mooie en originele 4s. Verder hebben wij de communicatie met Hans als eerlijk en plezierig ondervonden.

Een tevreden 4s rijder.

22 jan 2007 23:48
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Bericht 
Het gaat volgens mij ook om de "klik" die er tussen koper en verkoper moet zijn.

Als die er is valt men over zaken als niet gewassen etc. niet zo snel, geen klik dan kan dat juist een reden zijn om er een slecht gevoel bij te hebben en de koop af te blazen.

Is in het leven toch net zo?

23 jan 2007 0:01
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Ik begrijp de krietiek (of hoe schrijf je dat) op hansodijk niet helemaal.
Vind het een beetje "kort door de bocht"om HEM te verooroordelen op een paar mogelijke fouten.Zoals ik al eerder schreef :liever wat langer zoeken naar eentje die naar je zin is. Ik bedoelde daarmee de zoektocht naar JOU PORSCHE duurt mischien maanden en kan nooit in 1 dag.
Heb mijn 996 pas een half jaar en ben ook al aan het kijken voor de opvolger.Over 4 jaar. En als zij op dat moment bij hansodijk staat kunnen wij wel verder komen.

23 jan 2007 0:28
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
993 2S
Lelystad
Bericht 
jeroenoop schreef:
Ik begrijp de krietiek (of hoe schrijf je dat) op hansodijk niet helemaal.
Vind het een beetje "kort door de bocht"om HEM te verooroordelen op een paar mogelijke fouten.Zoals ik al eerder schreef :liever wat langer zoeken naar eentje die naar je zin is. Ik bedoelde daarmee de zoektocht naar JOU PORSCHE duurt mischien maanden en kan nooit in 1 dag.
Heb mijn 996 pas een half jaar en ben ook al aan het kijken voor de opvolger.Over 4 jaar. En als zij op dat moment bij hansodijk staat kunnen wij wel verder komen.

Ik heb hier ook geschreven over MIJN ervaring en dat is dus hoe ik iets heb ervaren.
Niet om iemand af te branden, maar wanneer iemand vraagt hoe mijn ervaring was, dan mag ik dat best vertellen. Of moet ik mijn mond houden in de angst iemand tegen de borst te slaan?

Tuurlijk koop je een porsche niet in een week, maar jij weet ook niet hoe lang ik al aan het zoeken ben.

Nu ben ik tevreden, heb een waanzinnige auto gevonden en vrijdag kan ik hem halen :D
Als deze bij Odijk had gestaan, had ik hem ook gekocht, het gaat uiteindelijk toch om de auto die je koopt.

24 jan 2007 14:48
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Jerremy je hoeft je mond zeker niet te houden :!:
Ik weet idd niet hoelang je al aan het zoeken was :!:
Ik hoop dat je waanzinnig veel plezier krijgt met zo'n super auto :!:
Nog 2 nachtjes Afbeelding

24 jan 2007 20:51
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
voor beide verhalen is wat voor te zeggen en de beroemde ''klik'' was er gewoon niet :arrow: dus geen deal :!:
Jerremy, super dat je je perfecte 993 hebt gevonden, wat je al schreef is waar: had deze auto bij Hans gestaan had je hem ook gekocht.
alleen hij stond niet bij Hans, zijn verhaal was wat minder, de auto trilde etc.; het bekende optelsommetje van verstand en gevoel wat jou deed beseffen om daar geen zaken te doen, kan gebeuren :!:
zo gaat het overal (ook bij mij in de winkel :wink:), soms win je, soms verlies je.....

imho dus niks aan de hand, zo gaan die dingen.

25 jan 2007 14:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Indien een verkoper weet (dag en tijd afgesproken) dat er een potentiele klant komt voor een auto zorg je natuurlijk dat er voldoende (min. halfvol) brandstof in de tank zit, auto op z'n minst schoon is (liever gepoetst) en dat de potentiele klant direkt weg kan rijden.
(Er komt morgenvroeg een potentiele klant voor de A6 waar ik mee rijd: die is dus echt schoon en afgetankt ! Als de auto wordt afgeleverd is de tank echt wel vol, m.i. is dat het minste wat of je kan doen).

27 jan 2007 0:22
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Mijn gedacht :thumleft:

Laatste update 22/10/2013

27 jan 2007 1:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
plh schreef:
Indien een verkoper weet (dag en tijd afgesproken) dat er een potentiele klant komt voor een auto zorg je natuurlijk dat er voldoende (min. halfvol) brandstof in de tank zit, auto op z'n minst schoon is (liever gepoetst) en dat de potentiele klant direkt weg kan rijden.
(Er komt morgenvroeg een potentiele klant voor de A6 waar ik mee rijd: die is dus echt schoon en afgetankt ! Als de auto wordt afgeleverd is de tank echt wel vol, m.i. is dat het minste wat of je kan doen).

Ook mijn gedachte :!:

Ik denk zoals eerder aangegeven dat sommige verkopende partijen er iets te gemakkelijk over denken. Soms krijg je zelfs het gevoel dat je niet serieus genomen wordt. Er zullen altijd proefrijders tussen zitten met de bedoeling om eens in een porsche te gaan rijden, maar dit gevoel krijgen dat jij, die juist wel de aanschaf wilt doen, daar toebehoort kan een afknapper zijn. Ik ben het er mee eens dat je je als een koning wilt voelen als je om zo'n dergelijke wagen komt kijken. Om een wagen dan schoon voor te hebben staan en afgetankt geeft je al per direct een positief gevoel.

De reactie van Odijk kan ik me tevens ook zeer goed voorstellen. De reacties op internet zijn in menig geval 1 richtingsverkeer en kunnen vaak niet verdedigd worden. Het begrip hiervoor zal ook ten alle tijde gewaardeerd moeten worden.

Ik hoop wel dat de heer Odijk het kan zien als opbouwende kritiek en zodoende een volgende potentiele klant met een beter gevoel naar huis kan sturen.

27 jan 2007 3:25
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Het maakt niet uit hoe en wat er gebeurd is. De Klant is koning en niet tevreden over de behandeling dan heb je het als verkoper latijd verkeerd gedaan, Het gaat niet om de feiten, het gaat om de perceptie van de klant. De perceptie is zijn waarheid en daar gaat het om, daar moet je als verkoper op inspringen, nier naderhand op het forum alle energie er in gaan stoppen om jouw kant van het verhaal toe te lichten. Je had die energie beter ten tijde kunnen aanwenden om een tevreden klant te krijegn, dat is niet gebeurd dus doe je het eigenlijk niet goed...

27 jan 2007 10:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Let wel: De klant is natuurlijk KONING, maar er zijn teveel klanten die zich niet als koning gedragen (de laatste jaren...) en dan is "aktie" vaak "reactie". Ik ben eerlijk: ik kan zelf veel beter met de hardwerkende ondernemer overweg die wat mij betreft in z'n blote r... binnenkomt, dan diegene die in driedelige donkerblauwe outfit van één of andere financiele instelling (bijvoorbeeld) die mij wel even gaat vertellen hoe of ik mijn zaak moet doen en vervolgens met veel bla, bla de zaak verlaat.

27 jan 2007 14:53
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
Marcel schreef:
Het maakt niet uit hoe en wat er gebeurd is. De Klant is koning en niet tevreden over de behandeling dan heb je het als verkoper latijd verkeerd gedaan, Het gaat niet om de feiten, het gaat om de perceptie van de klant. De perceptie is zijn waarheid en daar gaat het om, daar moet je als verkoper op inspringen, nier naderhand op het forum alle energie er in gaan stoppen om jouw kant van het verhaal toe te lichten. Je had die energie beter ten tijde kunnen aanwenden om een tevreden klant te krijegn, dat is niet gebeurd dus doe je het eigenlijk niet goed...

Eens :!:

27 jan 2007 16:18
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Op zich ook wel helemaal mee eens, maar er zijn helaas soms klanten die (bijna) nooit tevreden te stellen zijn, hoe hard je ook je best doet..... :(

Soms is het daarom voor beide partijen ook maar beter om niet tot zaken te komen!
Ik vind dat ook geen schande, als die conclusie wordt getrokken!

27 jan 2007 18:46
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4