Antwoord op de vragen en opmerkingen.
Vooropgesteld wil ik benadrukken dat ik alleen maar wilde polsen of er uberhaupt belangstelling bestond in deelname in zo'n project.
In dit antwoord zal ik proberen de meeste opmerkingen en vragen te beantwoorden.
Dit type winkel is totaal anders anders dan de ds shops. De nadruk van het assortiment is meer op de verzamelaar gericht, bij Porsche is dat op de lifestyle. Dit laatste wordt overigens niet vergeten.
Onder de naam Porsche mag dit uiteraard niet. Porsche geeft geen medewerking hieraan, althans nog niet.
De winkelnaam heeft straks wel de klank en geeft redelijk de inhoud aan.
Er zijn keuze te maken in een locatie. Pand op een industrieterrein is lekker goedkoop, 40 tot 60,- per m2. Veel ruimte, veel parkeergelegendheid maar een behoorlijk bedrag te besteden aan promotie.
Een winkelpand op een B locatie biedt weliswaar een besparing op de kosten maar heeft niet het niveau dat een merk als het onze waard is. Om een duidelijke positie te verwerven is gekozen voor een locatie tussen gerenomeerde speciaalzaken (o.a bang & olufsen, luxe koffiewinkel, ruitersportzaak enz.) op een A locatie.
Door het integreren van een advertising concept worden de kosten op een draagbaar niveau gebracht.
Doch al met al is er een behoorlijk omzet nodig om de kosten te dekken en een goed rendement te behalen. Ervaringen in soortgelijke speciaalzaken zijn hiervoor leidraad geweest bij het opstellen van het businessplan.
Inderdaad, maar dit gebeurt ook met pilotstores van grootwinkelbedrijven, alhoewel het " uitproberen" daar wel makkelijker is.
Dit is hier niet het geval.
Door een regel uit de tekst te halen trek je het uit verband. Er staat een aantal suggesties wat een rendement zou kunnen zijn. Een verzamelaar zal misschien liever een cadeaubon ontvangen waardoor hij meer kan besteden dan het rendement in geld te ontvangen.
Een kerststol e.d...... nee, nooit branchevreemd gaan.
Waarom zij? Simpel, dit is een relatie aangaande mijn andere activiteiten
Rene