Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 nov 2024 23:30



Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Restaureren 3.2 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Als het winter wordt worden de elfjes weer eens goed onderhanden genomen.

altijd leuk en leerzaam om zoiets te volgen :D


28 jan 2007 14:49
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
mafke schreef:
Heel tof om te volgen ( of ben ik nu een 'ramptoerist').
Vraagje van een absolute leek: kunnen die kleine deukjes er niet uitgehaald worden? (uitdeuken zonder spuiten)
Indien dit kan toch leuker dan plamuur op je auto...


Het gaat om zulke kleine deukjes dat ik het niet erg vind dat er een minimaal plamuurplekje op zal zitten. Sommige plekjes zullen zelfs waarschijnlijk al genoeg hebben aan een laagje filler. En als je ze wel via de UZS methode eruit zou laten halen en ze zijn er niet 100% uit, zul je misschien ook nog wat plamuur erop moeten zetten.
_________________________________________
NPC 0577


28 jan 2007 15:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Double G schreef:
Bedoel je hiermee de verschillende kleuren blauw, of die lelijke bruine kleur?

Het lijken inderdaad twee verschillende kleuren blauw (dak en voorzijde).
De achterschermen lijken zelfs een beetje grijs/zilver :?

Ik was benieuwd of je het verhaal (historie) van jouw 911 een beetje kent, of dat dit kleurverschil een complete verassing is/was!
That's all! :wink:
_________________________________________
Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!


28 jan 2007 16:17
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Misschien was de lak die op het dak zat nog de originele. De rest van de auto was al eens overgespoten, maar het was voor mij wel een verrassing om te zien dat de achterschermen en motorkap al met blanke lak waren afgewerkt. Maar verder niets om me zorgen over te maken.
_________________________________________
NPC 0577


28 jan 2007 17:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Opglabbeek, België
Bericht 
Double G schreef:
mafke schreef:
Heel tof om te volgen ( of ben ik nu een 'ramptoerist').
Vraagje van een absolute leek: kunnen die kleine deukjes er niet uitgehaald worden? (uitdeuken zonder spuiten)
Indien dit kan toch leuker dan plamuur op je auto...


Het gaat om zulke kleine deukjes dat ik het niet erg vind dat er een minimaal plamuurplekje op zal zitten. Sommige plekjes zullen zelfs waarschijnlijk al genoeg hebben aan een laagje filler. En als je ze wel via de UZS methode eruit zou laten halen en ze zijn er niet 100% uit, zul je misschien ook nog wat plamuur erop moeten zetten.


Ok, dacht wel al zoiets. Maar nu ben ik zeker :wink:


30 jan 2007 0:20
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
hallo

leuk project.waar word de auto gespoten?

anton964


30 jan 2007 1:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
anton964 schreef:
hallo

leuk project.waar word de auto gespoten?

anton964


In een oude stoffige schuur :twisted:


Nee hoor, op mijn werk. Ik werk bij een autoschadeherstelbedrijf in Middelburg.


Update:
Gisteren besloten het rechter voorscherm er ook maar af te halen aangezien de rand langs de koffer bij het linkerscherm ook al wat lichte roestplekken begon te vertonen. Aangezien het rechter scherm er net zo lang op zit zou het niet verwonderlijk zijn dat dat daar ook het geval zou kunnen zijn. Na demontage bleek hier ook sprake te zijn van beginnende roestvorming. Maar dit bracht ook nog een andere onvoorziene plek aan het licht. Het voorscherm was aan de onderzijde bij de dorpel iets meer gebobbeld dan normaal. Even met een schroevendraaier erop tikken was voldoende om er een gat in te maken.
AfbeeldingAfbeelding
Zoals op de foto's te zien is valt het gelukkig nog net achter de dorpelkap, dus als er een nieuw plaatje ingelast zit en de boel is netjes strak gezet dan zie je er helemaal niets meer van.

Het linker voorscherm heb ik ondertussen op de plek bij de tankklep gezandstraald, en op 3 plekjes vielen er kleine gaatjes in. Ook hier zal er dus een nieuw stukje ingezet moeten worden. Verder zitten er in dit scherm geen slechte plekken.

Verder zijn er nu een aantal losse delen al in de grondverf gezet, zodat deze na nog een keer lichtjes opschuren in kleur kunnen worden gespoten.
AfbeeldingAfbeelding
Morgen ga ik de kofferklep ook nog van de auto halen zodat deze samen met alle andere losse delen mee gespoten kan worden. Hier moeten nu eerst nog wel 2 kleine steenslagdeukjes van geplamuurd worden, en een laagje filler erop zodat alle andere kleine steenslagputjes ook verdwenen zijn. Als het een beetje meezit kunnen de eerste delen begin volgende week al netjes in kleur staan en de rest van de auto hoop ik tegen het einde van volgende week weer netjes terug in z'n oude donkerblauwe kleurtje te hebben.
_________________________________________
NPC 0577


31 jan 2007 21:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Double G schreef:
en de rest van de auto hoop ik tegen het einde van volgende week weer netjes terug in z'n oude donkerblauwe kleurtje te hebben.

Mooi op tijd voor de slalom op 4 maart! :mrgreen: :wink:
_________________________________________
Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!


31 jan 2007 22:07
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Dan wordt het hooguit kijken :wink:
_________________________________________
NPC 0577


31 jan 2007 22:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Double G

:res:

De mijne gaat er volgend jaar aan geloven... Dus altijd handig zo'n draadje :wink:

Veel succes met de verdere werkzaamheden. Ik moet toegeven dat je het in een rap tempo voor elkaar krijgt zeg. :thumleft:
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


31 jan 2007 23:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Eindelijk weer even tijd om wat nieuwe plaatjes te posten.

De onderzijde van het rechter voorscherm is ontertussen weer in betere conditie. Het aangetaste metaal is etuit geslepen en een nieuw plaatje ervoor in de plaats gelast.
AfbeeldingAfbeelding
Aangezien er hier weer steenslagcoating overheen gezet wordt en vervolgens de dorpelkap dit weer afdicht hoeft dit niet zo perfect strak gezet te worden als plaatwerk op andere delen. Het belangrijkste is dat de roest weg is en ook weg blijft.

Verder heb ik ook beide portieren gedemonteerd, zodat de sponningen ook netjes meegespoten kunnen worden. Na demontage van al deze delen blijft er op den duur weinig auto meer over :wink: .
AfbeeldingAfbeelding
Het kwam later eigenlijk wel goed van pas dat de deuren eruit waren, want nu was het makkelijk werken om een klein roestplekje aan de rechter dorpel te behandelen. Maar zoals altijd kunnen er wel eens onaangename verrassingen tevoorschijn komen. Zoals nu dus het gevan was. Waar de dorpel in de slotvangerplaat overgaat prikte ik er een gaatje in. Enige remedie: het aangetaste metaal eruit slijpen.
Afbeelding
Hierdoor kwam het plaatwerk hierachter ook in het zicht, en ook daar kon je zoals op de foto te zien is zo een gat in prikken. Echter dit liep verder door naar boven, waardoor het buiiten bereik kwam. Om hier fatsoenlijk bij te komen moest ik een groter stuk in de buitenplaat wegzagen. Daarna was de binnenplaat goed toegangkelijk om er een stukje plaat in te lassen.
AfbeeldingAfbeelding
Het stuk buitenplaat wat ik er hiervoor uit heb moeten zagen was verder nog in prima staat, dus dit kon vervolgens weer terug op z'n oude plaats gelast worden. Net voor het kleine gaatje dat ik eerst had uitgeslepen hoefde ik een nieuw plaatje te maken. Hierna was de hoek weer netjes roestvrij en kan hij er weer voor jaren tegenaan.
Afbeelding
De lassen zijn al grotendeels weggeslepen, zodat het geheel straks weer een netjes glad oppervlak hebben. Deze hoek is met koper gelast, waardoor de roest op de las geen invloed kan hebben. De achterzijde is via de wielkast bereikbaar, en is nu al rijkelijk met tectyl ingespoten. Als de auto straks gespoten is wordt er weer terug en dikke laag steenslagcoating opgezet.

De voorste keienvanger, de dorpelkappen en de achterste keienvanger zijn ontdaan van wat loszittende coating en oppervlakte roest. Daarna heb ik ze weer terug in de coating gezet zodat deze delen verder klaar zijn om terug een blauwe kleur te krijgen.
Afbeelding
Bij de dorpelkappen heb ik wel eerst de bovenste rand afgeplakt, aangezien hier straks weer een rubber strip over moet passen, en als er teveel coating op zit sluit het rubber niet meer netjes aan op de carrosserie.

De voorste rand van het linker portier is ook gelast, omdat dit in het verleden een keer te ver open is gegaan waardoor de rand omgedrukt stond. Tijdens het terugtikken van deze rand scheurde het metaal open, waardoor de enige remedie hiervoor nog lassen was. Aan het rechter portier begon aan de achterzijde onder de ruitstrip de buitenplaat los te scheuren van de binnenbak. Na dit goed kaal gemaakt te hebben is dit ook weer keurig terug aan elkaar gelast, zodat dit portier weer aan een nieuwe jeugd kan beginnen :wink: .

Tot slot dan nog maar een keer het linker voorscherm. De plek waar de blaasjes tevoorschijn kwamen is terug dichtgelast. De plaatjes voor de bevestiging van het tankbakje zijn eraan ook aangelast, zodat het nu op elkaar pas gemaakt kan worden. Door vervolgens op de juiste plek in deze strippen de gaatjes te boren zit het geheel als gegoten.
AfbeeldingAfbeelding
Als de auto straks klaar is zal alleen de kenner zien dat er een kunststoffen bakje in zit in plaats van het originele metalen. Ik ben blij dat ik voor deze oplossing heb gekozen.

Verder is vrijdag mijn nieuwe originele voorruit met bijbehorend rubber binnengekomen, dus kan ik straks ook weerperfect naar buiten kijken. Gisteren heb ik een boodschappenlijstje voor allerlei rubbertjes, pakkingen en wat klemmen bij van Zweeden afgegeven, en in de loop van volgende week zouden ze dit even op mijn werk afgeven. Het heeft zo z'n voordelen als je de juiste mensen in de buurt kent :lol: :wink: .
_________________________________________
NPC 0577


04 feb 2007 17:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Dat ziet er uit als vakwerk sprak de leek. :wink:
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


04 feb 2007 17:22
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 cabrio 3.2 Cayenne S
Helmond
Bericht 
Leuk om te zien hoe je je porsche weer op en top klaarmaakt!
Hoe meer je je P stript des te meer gebreken je tegen komt! (bij mij in ieder geval ook zo) Mijn inziens haal je dit er bij aanschaf met een AKK ook niet bovenwater.

In ieder geval succes met het verder klaar maken van je P!!

Mark


04 feb 2007 17:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
Vakmanschap is meersterschap, dit wordt zeker weer een prachtbolide!
:res:

Volg je verhaal met veel plezier en kijk uit naar het eindresultaat! Nog veel succes............


05 feb 2007 17:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
en nog iets gedaan van de week?op het slopen van de oliekoeler na natuurlijk :wink:

gr anton964


11 feb 2007 23:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
Bericht 
en nog verder gekomen dit weekend

wij zijn benieuwd
_________________________________________
http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl


12 feb 2007 8:51
Profiel WWW
Bericht 
Guido, hoe ver sta je met het werk, ben benieuwd naar resultaat, en heb je al een andere oliekoeler??


16 feb 2007 20:12
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Sorry dat het zo lang heeft geduurd, maar hier ben ik weer met de stand van zaken.

Het probleem met de oliekoeler zoals in dit draadje al is besproken is inmiddels opgelost. Op de volgende foto is goed te zien waarom ik het besluit nam om de slangen te vervangen, geen overbodige luxe leek mij zo. De slangen waren nog droog, het natte op de foto is WD40.
Afbeelding
Het echte probleem kwam pas bij het losdraaien van de koppelingen. Daarmee brak ik een van de aansluitpijpen van de oliekoeler van de behuizing af. Dan krijg je dus dit:
Afbeelding
Nadere inspectie leerde dat van de aansluitpijp die er nog wel aan zat geen schroefdraad meer over was, dus eigenlijk waren ze beiden kapot. Afgelopen week op onderzoek uitgegaan voor de mogelijkheden van reparatie. In Kloetinge, een plaatsje dat tegen Goes aan ligt, zit er een klein bedrijf dat gespecialiseerd is in het maken en repareren van radiatoren en oliekoelers. Hij heeft gekeken wat hij voor mij kon betekenen, en de volgende dag belde hij op met "slecht" nieuws. Repareren behoorde niet echt meer tot de mogelijkheden, aangezien de aansluitpijpjes speciaal gedraaid moesten worden en het dan nog maar de vraag was of deze op de oude aluminium behuizing konden worden gelast. Wel kon hij mij een nieuwe leveren tegen een zeeeer schappelijke prijs, dus de keus was snel gemaakt. Afgelopen donderdag was hij binnen, en overal staan de originele P nummers op, dus dat zit wel goed.
Afbeelding
Het is er al een van het nieuwere type, dus als ik wil kan ik er zelfs nog een extra ventilator op monteren :wink: . Gisteren hem maar gelijk terug ingebouwd, en het is bijna zonde om er hem weer uit het zicht te onttrekken door er weer een spatscherm over te zetten.
AfbeeldingAfbeelding
Dit hoofdstuk kan ik nu dus voor lange tijd afsluiten.

Met de rest van de auto heb ik ook niet stilgezeten. De eerste delen die gespoten zijn waren de bumpers, dorpelkappen, spiegels, motorkap, schuifdak en nog wat kleine deeltjes. Ondertussen zijn al deze delen ook al voor een tweede keer in de blanke lak gezet, waardoor ik al een aantal delen thuis in veiligheid heb gebracht.
AfbeeldingAfbeelding

Verder zijn de binnenschermen grondig ontroest (voornamelijk oppervlakteroest) en op een paar kleine puntjes gelast. Vervolgens is er inox spray opgezet, dat voorkomt dat het verder zou kunnen gaan roesten. Als straks de spatschermen erop zitten wordt het geheel nog eens goed in de steenslagcoating gezet.
AfbeeldingAfbeelding

Toen was het de beurt aan de carrosserie om spuitklaar te worden gemaakt. Sommige plekken waar wat kleine beschadigingen of herstelplekjes zaten moesten eerst in de grondverf worden gezet.
AfbeeldingAfbeelding
Dat betekend dus dat de hele auto afgeplakt moest worden op de plekken die in de grondverf moesten na. Als deze plekken zijn gespoten mag al het papier er weer teug af. Dan hou je dus dit over:
Afbeelding
Vervolgens moeten al deze plekken weer geschuurd worden om geen overgangsranden te hebben als de auto straks is gespoten. Hierna was het tijd om zeer nauwkeurig alles af te gaan plakken, omdat de auto nu terug zijn kleur zou krijgen. Je zou het op de foto's niet zeggen, maar het heeft me bijna 2 uur gekost om de auto zo afgeplakt te krijgen:
AfbeeldingAfbeelding
Plotseling lijken er overal lastige hoekjes en gaatjes te zitten. En om alle grote openingen netjes strak dicht te plakken lukte ook niet direct van de eerste keer. Hierna nog alles goed afblazen en vervolgens ontvetten.

Toen was het grote moment daar dat de auto voor de eerste keer gespoten kon worden. Hij moest de cabine ingeduwd worden, omdat hij niet wilde starten. Lang gezocht naar hoe dit kwam, maar uiteindelijk toch achter gekomen. Er zit een fabrieksalarm in dat wordt bediend door een slot in de rand van het bestuurdersportier. Aangezien de portieren uit de auto zijn denkt dit alarm dat de stroomkring is onderbroken dus is de brandstoftoevoer geblokkeerd!. En dat in 1986 al :wink: . Uiteindelijk is de auto toch in de cabine aangekomen.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
De portieren en de kofferklep werden gelijk met de auto meegespoten. Eerst moesten al de te spuiten delen nogmaals worden ontvet en worden afgedaan met een kleefdoekje (hieraan blijft eventueel achtergebleven stof plakken) voor het echte werk kon beginnen. De kleur was ondertussen al aangemaakt, maar dit had toch ook nog even voor een verrassing gezorgd. Aangezien de verf op waterbasis is ziet de kleur er iets anders uit dan je zou verwachten:
Afbeelding
Ook leuk om te zien welke kleuren er nu allemaal doorheen gemengd zitten. Maar tijdens het spuiten was ook mooi te zien welke delen al aan het drogen waren en welke nog nat waren. Dit gaf soms hele mooie effecten.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Het eindresultaat nadat er ook nog blanke lak op was gezet was gelukkig de oude vertrouwde donker blauwe kleur.
Afbeelding
Nu kon deze een paar dagen uitharden waarna hij weer licht opgeschuurd kan worden voor de tweede blanke laklaag.

In de tussentijd ben ik me nog even bezig gaan houden met de kabelbomen van de portieren naar de carrosserie. De buitenmantels waren helemaal uitgedroogd en gebarsten. En als je dan toch de portieren eruit hebt nu, gelijk maar even van de situatie gebruik maken. Het grootste probleem is dat er aan de uiteinden grote ronde stekkers op zitten. Na een speurtocht op internet bij Conrad krimkous gevonden die over de stekker heen kan, en vervolgens ver genoeg kan krimpen om de kabelboom niet te dik te maken. Dit is een vergelijking van hoe het was en hoe het nu is:
AfbeeldingAfbeelding
De twee losse kabels zijn nu 1 geworden, aangezien dit dan beter afdicht in de rubbers waardoor ze naar binnen gaan.

Gisteren heb ik nu de auto opgeschuurd zodat deze voor de tweede keer in de blanke lak gezet kan worden. Best gek, pas gespoten werk weer terug schuren :lol: .
AfbeeldingAfbeelding

Op de carrosserie en beide voorschermen na is alles al voor een tweede keer gespoten, dus volgend weekeind kan ik in ieder geval weer gaan opbouwen. De meeste delen liggen al te wachten om weer teug gemonteerd te worden.
AfbeeldingAfbeelding

Als de auto straks weer helemaal opgebouwd is wordt hij nog een keer licht opgeschuurd (met waterproof 5000), waardoor alle eventueel nog aanwezige oneffenheden net zo glad als de rest zijn. Daarna met een poetsmachine het geheel eens flink onderhanden nemen, en het geheel blinkt als een spiegel!

Ik hoop dat jullie geduld nu weer is beloond :wink: . Leuk om te merken dat er zoveel mensen interesse tonen.
_________________________________________
NPC 0577


18 feb 2007 16:51
Profiel
Bericht 
Guido.. 8) man, zo krijg je tenmiste een mooie diepe glans. :salut:


18 feb 2007 16:58
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
hallo

leuk om allemaal te zien.dit gaat vast goed komen.
nog even een vraag.zoals ik het zie is er nog niets aan de de randen gebeurt waar straks de voorschermen terug komen.
je had het over inox praimer?word er tussen de schermen geen kleur gespoten?
ik vraag dit omdat ze er bij mij ook af zijn.
we hebben gekeken wat de beste oplossing was en hebben gekozen eerst alles tespuiten en dan de schermen terug teplaatsen.
het is wel een risico want een afgespoten scherm monteren geeft altijd weer meer kans op beschadigen.
hoe doen jullie dit?

gr anton964


18 feb 2007 17:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
De rand waar het scherm tegenaan komt wordt niet in de kleur meegespoten, aangezien hier niets meer van in het zicht zit. Al het blanke metaal is goed behandeld tegen roest, en tussen het spatscherm en het binnenscherm komt nog van die kauwgom achtige kit. De schermen worden trouwens wel los van de auto gespoten. Anders blijf je toch met lastig af te plakken randen zitten.
_________________________________________
NPC 0577


18 feb 2007 17:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht 
Uitgebreid verslag, duidelijke fotoos; ga zo door :!: :alien: :alien:


18 feb 2007 18:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Mooi verslag Guido!!! :thumleft:

Volg het nog steeds met grote interesse!!! 8)
_________________________________________
Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!


18 feb 2007 19:35
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Wat een werk man. :res:
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


19 feb 2007 3:52
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
Bericht 
Ziet er erg goed uit, weer wat motivatie om mijn cooupe te doen :lol:

hoop je auto gauw in het echt te kunnen bewonderen
_________________________________________
http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl


19 feb 2007 10:04
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.