Auteur |
Bericht |
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: ontladen accu
Flauwekul....
Je kunt overigens makkelijk testen of het licht uit gaat in de kofferruimte cq. motorruimte. Klep open, licht gaat aan, slot met de hand terugduwen, licht moet weer uit gaan, schakelaar zit namelijk in het slot.
|
24 jan 2007 9:52 |
|
|
cabrio wim
|
LANG LEVE DE ELECTRONICA
|
24 jan 2007 10:15 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Op zich is het simpel
De accu heeft een bepaalde capaciteit bv 80Ah. Als je dit afzet tegen de gemeten lekstroom dan kun je uitrekenen hoe lang de accu dat ongeveer vol houdt.
Dus als de lekstroom is gemeten en die is niet noemenswaardig hoog dan blijft alleen de capaciteit van de accu over. Echter die heb je vervangen dus dan ga ik er vanuit dat die in goede conditie is en de juiste capaciteit heeft. Dan kan het enkel nog betekenen dat er een verbruiker is die niet altijd een constante stroom verbruikt.
Heb dat eens met een MAN truck gehad. Die was soms vier weken goed en soms was het na enkele dagen bekeken op dezelfde accu. Bleken de fans van de airco te zijn. Die sloegen namenlijk aan als er een bepaalde verschildruk was. Als de truck in de zon stond bleek dat dus op te treden.
We zijn er achter gekomen door een datalogger op de accu aan te sluiten. Dan zag je een lekstroom van zo'n 150 mA en als de fans aansloegen was dat ineens 25A.
Dus je kunt er achterkomen of het echt een verbruiker is door een meter met log faciliteiten te gebruiken.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
24 jan 2007 13:07 |
|
|
Walter964
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3Empel
|
Ik twijfel aan mijn contactslot. Radio blijft soms ook aan.
grt
w
_________________________________________ Een dag niet vol gas gegeven is een dag niet geleefd
|
24 jan 2007 23:00 |
|
|
Walter964
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3Empel
|
Mijn accu is een kwikfitje van 65 Ah. Misschien ook wel niet genoeg?
Vanavond lietie me weer staan. Sloeg moeizaam aan en toen de moter per ongeluk afsloeg kreeg de accu de moter niet meer rond. Ik had hem zo in de fik willen steken
Is dit een 993/964 probleem of lijkt dit maar?
grt
w
PS verder isie echt helemaal top
_________________________________________ Een dag niet vol gas gegeven is een dag niet geleefd
|
24 jan 2007 23:04 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Dat is idd vreemd, maar als je dan het contact uitzet, en het is niet 100% ok, dan zou de motor ook moeten blijven draaien volgens mij
Verder heeft mijn 964 er ook wel last van, maar dat duurt 14 dagen, en is dus aanmerkelijk langer dan jouw 993.
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
24 jan 2007 23:38 |
|
|
Walter964
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3Empel
|
De mijne is ook een 964!
Ik rij te weinig km om de accu goed op te laden. Mijn druppelaar is hard nodig, zeker bij deze temperaturen.
2 dagen stilstaan is al teveel
grt
w
_________________________________________ Een dag niet vol gas gegeven is een dag niet geleefd
|
24 jan 2007 23:59 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Walter,
Dan heb je toch een behoorlijk probleem hoor, ik heb ook geen originele porsche accu, maar eentje die er door mijn P. specialist is ingezet, en nogmaals bij mij duurt het 14 dagen voordat hij leeg is.
Hoe zit het als je je radio handmatig uitzet, en ook de stinger uit de houder haalt? en je binnenverlichting gewoon uitzet??
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
25 jan 2007 0:05 |
|
|
Walter964
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3Empel
|
Denk dat het probleem dan is opgelost. Vooral de stinger pakt teveel als ie aan staat. Dus ik denk dat het wel meevalt. Alleen met die paar km per dag moet ik eigenlijk een echte oplader hebben om de accu goed op te laden.
grt
w
_________________________________________ Een dag niet vol gas gegeven is een dag niet geleefd
|
25 jan 2007 0:15 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Dat denk ik idd ok, en met een paar km kom je er niet om de accu goed op te laden, kost volgens mij alleen maar stroom.
suc6 met het oplossen ervan, maar met een goed lader zal het best goedkomen
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
25 jan 2007 0:23 |
|
|
Harry D
|
Ben gepakt voor mijn stinger, kost €250,- maar vreet geen stroom meer,over 40 jaar heb ik dat eruit
_________________________________________ Geniet, maar rij voorzichtig!!
|
26 jan 2007 18:03 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Bij ons hier vlak over de grens zeggen ze wel:
"Polizei, dein Freund und dein Helfer".....wie weet is het accu probleem verholpen
Sterkte....
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
26 jan 2007 18:05 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Uit ervaring kan ik zeggen "Mein Arsch"
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
27 jan 2007 1:43 |
|
|
cabrio wim
|
Vind ik persoonlijk aan de lichte kant, heb in mijn 911 3.2 al 80Ah staan, heb nooit problemen ook niet in de winter, laat alles aanstaan en na 2 weken, sleutel erin draaien en lopen, maar daar hebben we in een eerder draadje al eens discussie over gehad.
|
27 jan 2007 9:14 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Capaciteit accu, 80 Ah ipv 65, dus 15 Ah méér.
15 Ah = 15.000 mAh dwz met een aftermarket installatie die 100 mA trekt, is deze EXTRA capaciteit op na 15000/100 = 150 h = 7 dagen naar boven afgerond
Dan tikt het meer aan wanneer het originele alarm slechts 40 mA trekt, want dan wordt de periode - of het nu over dit méér gaat of over totaal - 100 / 40 = 2,5 keer zo lang
Die dikkere accu zet dus nauwelijks zoden aan de dijk als de P. in de winterperiode 8 weken stil staat. Dan helpt alleen maar (druppel)bijladen
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
27 jan 2007 15:39 |
|
|
cabrio wim
|
Sorry, maar ik dacht dat we het hier hadden over een periode van 2 tot 14 dagen.
|
27 jan 2007 16:07 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
27 jan 2007 17:01 |
|
|
cabrio wim
|
Oke...geintje
Maar mij gaat het om het volgende, als je geen goede accu hebt en de winterperiode begint weer, moet ik jou niet uitleggen hoeveel de accu in kracht afneemt.
Als je de deur opent het kontact aanzet, hoeveel stroom neemt dan een Porsche met al zijn toeters en bellen al niet weg.
Je weet ook dat Porsche veel startstroom nodig heeft, dus van daar dat ik altijd het max. plaats wat mag.
V.B. mijn zoon heeft een Renault clio Williams '96 en een VW cabrio '83, als de accu van de Clio niet meer toereikend is voor te starten, plaats hem in de VW en die start of de accu nog totaal vol is.
(heeft nu al 2 jaar max. ah accu in clio en ook geen problemen meer)
Kijk en daar gaat het mij om, die Renault hangt ook vol met toeters en bellen, en de VW met standaard carbje en twee x niks start dan gewoon.
Komt ook nog daarbij dat ik geregeld lees dat ze een ....accu hebben.
Dus wat extra accu vermogen kan vogens mij helemaal geen kwaad.
En dan kun je wel allerlei berekeningen maken, maar een goede merk accu en voldoende ah zal bij veel mensen de problemen al oplossen.
En het belangrijkste natuurlijk........gaan met die P.
|
28 jan 2007 12:14 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Je insteek is duidelijk: zo groot mogelijke capaciteit dat is altijd het beste. En deze benadering kan - binnen grenzen - ook geen kwaad.
Als je geen goede accu meer hebt ben je (mogelijk) aan een nieuwe toe.
In de wintertijd heb je minder capaciteit door de lage temperatuur, maar de standaard kan nog steeds toereikend zijn.
Als je de deur open doet en kontakt aan gebeurt er echt niets dramatisch hoor, vooropgesteld dat je niet alle stoelverwarmingen en de achterruitverwarming aan zet
Hoezo denk je dat een Porsche zo veel toeters en bellen heeft? Valt volgens mij behoorlijk mee t.o.v. andere luxe merken.
Dat de Clio niet meer start en de Golf wel, komt volgens mij niet door die toeters en bellen maar door de startstroom behoefte die verschillend is. De laatste komt i.h.a. door grootte en type (benz./diesel) van de motor en niet door de extra's. In de smart zit een 40Ah, in de Porsche een 70Ah, en beide starten altijd zonder probleem. En als de P. het nu dus niet meer doet op zijn accu dan is de kans voor de smart op hetzelfde ding uiteraard nog best groot, want iets meer dan helft van de behoefte
Goed, slechte accu's hebben we het verder dan niet meer over.
Berekeningen stel je blijkbaar niet op prijs, maar deze geeft wel haarfijn de betrekkelijkheid van een accu met grotere capaciteit.
En wanneer je de auto gewoon een tijd laat staan zonder bijladen - 3 weken of 4 of is het toch al weer 6 ... - dan maakt het niet veel uit. Dan is 'ie leeg
En voor de mensen die er zo mee omgaan, helpt jouw oplossing dus niet.
En voor mensen die tijdig druppelen en daarbij de standaard accu gebruiken, is er ook nooit een probleem, in zomer en winter
Ik spreek uit ervaring
Overigens blijkt in mijn P. dus slecht 70 Ah te wonen - door vorige eigenaar gekocht - waar 75 de standaard is
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
28 jan 2007 13:29 |
|
|
cabrio wim
|
Tsja Paul, ik spreek ook uit ervaring........zet een van mijn P's ook voor langere tijd weg, nooit een probleem.(Geen druppellader erop)
En berekeningen geloof ik wel maar komen niet dikwijls uit in de praktijk.
Daar zijn genoeg v.b. van.
|
28 jan 2007 14:16 |
|
|
cabrio wim
|
Wil nog even terug komen op alles wat hier bovenstaande geschreven is.
Het lijkt wel of het een kwaal is van bepaalde type's Porsche, maar je maakt mij niet wijs........dat als er geen problemen zijn, je accu binnen 2 tot 4 dagen al plat is. En daar gaat het hierover in dit draadje.
Als je een goede accu hebt en geen stroom problemen, met b.v. een alarm kl3 wat mijne ook heeft, moet die toch minimaal 2 weken zonder te rijden weer starten. (mijne toch)
Ben vorige winter gaan skien en daar heeft mijn auto een hele week buiten gestaan in weer en wind, sneeuw en min 10, het zou dan bezopen zijn als ik na die week starthulp nodig heb. (mooie reclame)
Dus zijn er zaken in die betreffende auto waar stroom verdwijnt.
Dus mensen met een goede accu en toch problemen, zoeken en probleem oplossen. En dat is niet altijd even makkelijk.
|
28 jan 2007 17:05 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Met mijn Porsches (Ook de 911) nooit batteryproblemen gehad.
Ook niet na langere tijden stilstaan (wat wel eens maanden kon duren) zonder aan een lader te hangen.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
28 jan 2007 17:16 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Wim je gelooft het misschien niet maar ben het 100% eens met dit betoog van je
Wat bedoel je overigens met alarm kl(em)3?
Koen: na 3 maanden is een accu gewoon al door zelfontlading aan opladen toe
Dus je had dan zeker zo'n diepontlaadbare speciale accu
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
28 jan 2007 20:29 |
|
|
cabrio wim
|
Alarm klasse 3.
Kan het nog sterker vertellen (geloof het of niet)
Zoals je misschien al gemerkt heb ben ik old-timer liefhebber en beginnen we begin febr. aan een nieuwe rest. van weer een triumph Stag.
Voor ik mijn Stag naar mijn winterstalling bracht reed ik eest de auto goed warm ong. 1 uur lang. tankte hem volledig af en deed dan de rest om de auto zijn winterslaap te geven.
Altijd in oktober wegbrengen en ophalen in eind maart, en nu komt het.
Deze Stag heeft 7 jaar dezelfde accu gehad, en voor ik hem ging ophalen NOOIT bijgeladen (wat zelfontlading) sleutel erin, starten en lopen.
Verklaar dit dan maar. Praten we over 5 maanden, maar daar had ik ook een accu in die het max .mocht zijn volgens Triumph.
|
28 jan 2007 20:41 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
VERKLAREN kan ik het niet, wel toelichten.
De genoemde 3 maanden zijn natuurlijk niet precies 3 maanden. Net als (onderhoud na) 10.000 km dat niet exact is, of na 12 maanden, etc.
Het is bovendien een waarde aan de veilige kant. Niemand heeft er wat aan als men beweert 4 maanden lukt makkelijk en na 4 maanden ... niks meer dus.
De periode geeft aan hoe lang het minimaal moet lukken.
Wat is de (gem.) temperatuur eind maart? Beslist een stuk hoger dan in hartje winter. Ook daar houdt de genoemde periode rekening mee: de slechtste situatie dus.
Zelfontlading is ook steeds minder geworden, met nieuwere generatie's accu. Ook daar houdt dit cijfer nauwelijks rekening mee.
Maar zelfontlading is wel een PERCENTAGE capaciteit per tijdseenheid en dus doet de door je gekoesterde grotere capaciteit er niet veel toe!
Als de zelfontlading zeg 50% is dan heeft een 66Ah dus nog 33Ah over en een 80 nauwelijks meer met 40Ah. Dat is mijn bezwaar tegen je redenatie, nu je er nog weer eens 'naar vraagt'
Tenslotte neem ik aan de Stag was losgekoppeld van de accu, dus geen enkele verbruiker, hoe klein ook.
Op dit forum gaat het meestal om auto's met problemen na enkele weken, dus zo wie zo een andere situatie. Zoals je zelf aangaf en ik het met je eens was
Dus laten we het daar maar bij laten
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
28 jan 2007 21:47 |
|
|