.... eerst maar 'ns m'n verslag openbaren
Eigenlijk zou ik vandaag alweer op reis zijn, maar na eerst gewisseld te zijn van project - en om vervolgens te vernemen dat m'n nieuwe project even in 'de wacht' staat, toch maar besloten om op deze memorable dag te gaan hunten ....
... als 'n soort eerbetoon aan de vader van onze liefde
De Porsche
... eenmaal in willemstad aangekomen 'n plek gezocht om de vierwielen te planten - gelukkig was het buiten het seizoen en kon ik 'n groot deel van het kleine Willemstad gewoon vanuit de auto bekijken
Via Bastion Gelderland, Bastion Holland & Bastion Zeeland bij de VVV aangekomen - om daar te vragen hoe ik het snelst bij Bastion Groningen kon komen .... wat 'n opluchting toen bleek dat ik Bastion Utrecht, Bastion Friesland en Bastion Overijssel over kon slaan
Geparkeerd op de benedenhaven, was het slechts 'n kwestie van om de molen richting de jachthaven lopen om op Bastion Groningen aan te komen
Al snel vond ik daar 'n ander pakketje, reeds eerder gevonden door Gerhard bij het zoeken naar 'n goed ondekomen voor de 16de PFT trofee.
Al snelvond ik 'n door Gerhard getoonde 'muizenis' oftewel ventilatiekanaal ... helaas was dit er niet een, maar had elke 'bult' in de bastion wel 'n paar van die gaten
Schoot me te binnen een van Gerhards laatste opmerkingen
.... en daarbij de kennsigeving dat de PFT zich tussen twee voorgenoemde terrassen bevond ...
Na 'n half uurtje langs de waterkant gestruind te hebben - natte schoenen, sokken en gedeeltelijk natte broek wist ik dat Gerhard de PFT deze keer niet tussen of onder basalt-keien had verstopt
... op de terugweg naar het centrale gedeelte van Bastion Groningen passeerde ik nog 'n optionele bergplaats ..
... ook hier was geen spoor van de PFT "in wat voor verpakking dan ook" te bekennen ...
Inmiddels was ik al 'n paar keer langs hier geweest ....
... en besloot om maar even te pauzeren
ergo: 'n wifi-puntje te scoren
zie eerdere bericht!
Na m'n posting ... toch maar besloten terug te gaan naar Bastion Groningen en 'ns goed vanaf het bovenstaande punt te gaan kijken
Twee standpunten aangenomen en daarom dus twee foto's
De laatste foto is daarbij het interesantst .... had al 'n paar keer naar die boomstroonk gekeken - er aan gevoeld - en me afgevraagd hoe lang geleden de struikjes die er omheen hebben gestaan tot de grond toe af zijn gesnoeid ...
Geen beweging in de stronk te krijgen - realiserend dat niemand nog had gevraagd of de PFT mss begraven was ...
... eventuele sporen waren natuurlijk allang weggespoeld door de regen - of gecamoufleerd door voetafdrukken van zowel mens als hond ...
... soms had ik het idee dat er 'n hele commando-eenheid aanwezig was geweest
Inmiddels gaf Gerhard z'n feedback zoveel duidelijkheid .... dat ik zonder schep besloot te gaan graven - ik was toch al smerig en nat van alle capriolen die ik de afgelopen 2 uur uit had gehaald
Ik zie, ik zie ... wat ik nog niet eerder had gezien ....
Deze plek bevind zich dus letterlijk tussen aanwijzing 6 & 7 .... in 'n rechte lijn
... echter was de door Gerhard gefotograveerde muizenis inmiddels dichtgegroeid met allehande soorten gras .... en was ik eerder aan het zoeken tussen 'de deurbel' en 'n andere muizenis
Inmiddels is de PFT ontdaan van al haar klei en modder ....
-en 'n was gedraaid-
'n foto'tje zoals de spelregels aangeven
Gerhard
Dank voor de mooie 'prijs'
'n heuse waardebon voor 'n PF-kentekenplaathouder