Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 0:29

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Driften met de Porsche - 1 april 2007 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Jullie horen de detail's zodra ze bekend zijn en dat is waarschijnlijk deze week.

Vorige week heb ik in overleg met Pascal, Driftcursus voorgelegd wat wij als Forummers van plan zijn.

Afzonderlijk inschrijven voor 1 april is uiteraard mogelijk, echter is het dan een dag voor de meer ervaren drifters en zal je moeten leren driften tussen ervaren drifters. Ik denk niet dat dit de opzet was van de Forum driftdag.

De jongens van Driftcursus hebben als het goed is vandaag geïnformeerd of bijvoorbeeld 8 April het circuit nog vrij is.
Als dat zo is, of een andere data in die buurt hebben we het circuit nagenoeg voor ons alleen en kan iedere forummer meedoen, ongeacht wat voor een auto je meebrengt.
Wel is het zo dat als bijvoorbeeld maar 7 man zich inschrijven dit natuurlijk niet doorgaat.

Stuur mij anders een pb-tje als je daadwerkelijk interesse hebt, dan ga ik eens kijken wat voor een mogelijkheden we hebben met Driftcursus.nl .
Want als iedereen hier gaat zeggen dat hij wel of niet kan wordt het topic zo lang :roll:

Het driften wordt gedaan op een natgespoten baan en wordt geoefend in de tweede of derde versnelling.
Op een natte baan valt de slijtage van de banden daardoor wel mee , uiteraard afhankelijk van hoeveel gas je geeft in een drift. Voor de auto zelf is driften niet een zware belasting.

Driften is overigens niet alleen voor de lol. Wat je op zo'n dag leert is meer dan tijdens een verhoogde rijvaardigheidstraining.
Je leert de auto in deze extreme situatie te beheersen, waar je met een antislip cursus juist leert deze situatie niet eens te krijgen. :lol:

Interesse om mee te driften:

1. Gizmo
2. Rob Herfst
3. 2000 gtv
4. DeniS2
5. Harley
6. PaulB
7. Gerhard
8. frank 964
9. Nine44

Laatst bijgewerkt door Renntech op 02 feb 2007 0:14, in totaal 7 keer bewerkt.

29 jan 2007 21:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht In
I'm in.

29 jan 2007 22:14
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: In
Gizmo schreef:
I'm in.

I was in :(

Heb voor 1 april vrij kunnen regelen - later in die maand gaat mij echt niet lukken :?

29 jan 2007 22:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
I'm also in! 8)

30 jan 2007 0:09
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Wat Renntech eerder schreef:
Want als iedereen hier gaat zeggen dat hij wel of niet kan wordt het topic zo lang

:roll:

30 jan 2007 0:14
Profiel WWW Facebook 
‘64 Kever
Bericht 
Kijk, dat zijn de betere plannen! Dusse, bij deze, ik denk dat het het handigst is, als iedereen die voor de 1e "ingemaild" had, even gaat kijken wat de andere dagen zijn.

Enne, ik lees die mailbox van het driften maar eens in de zoveel tijd uit, omdat er toch niet veel mail op binnen komt ;)

30 jan 2007 0:26
Profiel Facebook 
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Renntech schreef:
nagenoeg voor ons alleen en kan iedere forummer meedoen, ongeacht wat voor een auto je meebrengt.
8) 8) :mrgreen:

En deze is voor Waldorf :ass:

30 jan 2007 0:44
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Ik vraag mij af hoeveel Porsches zich nog gaan inschrijven als jij met je afgetrapte Toyota Celcia komt! :ass:

Leuk zo'n driftdag in je eentje! :twisted:

En BTW, Quoten is ook een vak! :lol:

30 jan 2007 0:53
Profiel WWW
Sint Pancras
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Toyota Celcia
Spellen is ook een vak :twisted: :mrgreen:
Ik had er op in moeten zetten dat je binnen een kwartier zou reageren :lol:
truste schat

30 jan 2007 0:57
Profiel
PorscheForum Rakker
964 WTL Cabrio VERKOCHT !!
Groningen
Bericht 
Ik wil ook mee :ba: :ba: , enne 8 april is super.
Erwin , moet ik me nog even bij jouw melden of hoor ik wat van jouw of Pascal ???
Nou ja ,ik wacht het wel even af.
Maar ga zeker mee. :lol:

30 jan 2007 1:09
Profiel
vianen
Bericht 
Ik haak af paSCal :cry:

30 jan 2007 1:15
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
Op 1 april zou ik graag mee gaan (8 april kan ik niet). Heb Pascal gister een mail gestuurd op "driften@porscheforum.org".

30 jan 2007 11:18
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Sjips, moet ik toch die mailbox eens lezen... Even voor de duidelijkheid, het plan van Erwin vind IK een prima plan. Mede omdat de jongens van driftcursus ondertussen een clubje van ervaren drifters zijn, is er weinig behoefte in die club om er ook echt een "cursus" van te maken...

De datum staat dus nog niet vast, iedereen staat nog steeds vrij (zoals ook in het begin al was!) om zich gewoon zelf bij driftcursus in te schrijven voor de 1e april.

Enne, Bert, waarom haak je af? Juist net ideaal toch? Alleen maar forummers, en een echte "beginners-cursus" (want denk je dat ik kan driften? :cheesy: )

30 jan 2007 20:12
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
paSCal schreef:

Enne, Bert, waarom haak je af? Juist

Bert wilde zich wel inschrijven maar ik heb gezegd dat dit niet zinvol is met een Carrera 4.
Met sneeuw kun je perfect driften met een C4, niet op dit baantje.
Dus op mijn advies doet Bert niet mee, niet om Bert maar om de auto waarmee hij het wilde proberen. :roll:

30 jan 2007 20:18
Profiel WWW Facebook 
‘64 Kever
Bericht 
:thumleft:

30 jan 2007 20:21
Profiel Facebook 
vianen
Bericht 
Klopt helemaal Erwin, en paSCal, ik kom iig wel even kijken want wil graag weten hoe het er aan toe gaat :wink:
en driften met een vectra gts schiet ook niet echt op :lol:

30 jan 2007 23:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Vectra GTS :?:
is dat niet een soort Stinger :roll:

30 jan 2007 23:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
Erwin, als je van mij PB'tjes krijgt moet je niet alleen de laatste lezen :twisted: :roll: :wink:

Daar krijg je vast maar 1 melding van :lol:

30 jan 2007 23:33
Profiel
vianen
Bericht 
Renntech schreef:
Vectra GTS :?:
is dat niet een soort Stinger :roll:

Die zit er in Erwin, en daar houd het ook helemaal mee op :mrgreen: :wink:

31 jan 2007 1:14
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
bert964c4 schreef:

en driften met een vectra gts schiet ook niet echt op :lol:

Tuurlijk wel. Maar dan moet je wel met je handrem gaan spelen. Dat gaat echt perfect hoor :wink:

Laatste update 22/10/2013

31 jan 2007 4:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Oke, doe jij dat dan maar eens voor met 120 km/h op een circuit :bang:

Driften is wat anders dan op een parkeer plaats een keer aan de handrem trekken. :lol:

31 jan 2007 9:18
Profiel WWW Facebook 
‘64 Kever
Bericht 
:cheesy: ... Enne, Bert (en de rest) als het op het RDW circuit gaat zijn, kun je NIET komen kijken... Toeschouwers zijn daar niet toegestaan ;)

31 jan 2007 11:50
Profiel Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Dan heb je hier nog nooit op Zolder komen kijken bij de drifters.
Een paar van hier hebben het wel kunnen zien hoe er iemand met (ik meen) bvb een Peugeotje 106 sneller en vooral indrukwekkender de bochten doorging dan alle BMW's , Sierra's etc samen.
Chris_lbr en ik waren bij het eerste keer zien van deze wagen echt van de mening dat die iets fout deed en eruit ging , maar neen hoor keer op keer op keer dezelfde indrukwekkende en vooral perfecte wagencontrole .
Dusseuh, deze keer kan jij iets bijleren wat je nog niet wist :wink:

31 jan 2007 11:52
Profiel WWW Facebook 
Sint Pancras
Bericht 
911-lover schreef:
Dan heb je hier nog nooit op Zolder komen kijken bij de drifters.
Een paar van hier hebben het wel kunnen zien hoe er iemand met (ik meen) bvb een Peugeotje 106 sneller en vooral indrukwekkender de bochten doorging dan alle BMW's , Sierra's etc samen.
Chris_lbr en ik waren bij het eerste keer zien van deze wagen echt van de mening dat die iets fout deed en eruit ging , maar neen hoor keer op keer op keer dezelfde indrukwekkende en vooral perfecte wagencontrole .
Dusseuh, deze keer kan jij iets bijleren wat je nog niet wist :wink:
Ik heb wel eens een verkiezing gezien,ik meen op Top Gear,waarin de beste fijnst sturende auto werd verkozen.Tussen allerlij exoten,supersportwagens en ander lekker spul werd de 106gti winnaar of 2e :shock: Maarrr.. wat ik me ervan herinner was dat deze auto een perfecte balans had en dus over alle 4 wielen glijdend door de bochten kwam(in principe te hard dus)en/of een heel mooi controleerbaar overstuur had.Dat ziet er misschien uit als een (power)drift maar is het natuurlijk niet. :wink:

31 jan 2007 13:02
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
2000 gtv schreef:
wat ik me ervan herinner was dat deze auto een perfecte balans had en dus over alle 4 wielen glijdend door de bochten kwam(in principe te hard dus)en/of een heel mooi controleerbaar overstuur had.

Zo is het.
Ook deze wagen zette zich al net voor de bocht dwars (Echt 90°) en schoof dan over zijn vier wielen de bocht in waar deze dan "gewoon" rechtdoor zijn weg verder zette tot de volgende bocht

2000 gtv schreef:
Dat ziet er misschien uit als een (power)drift maar is het natuurlijk niet.

Dat misschien technisch gezien niet , maar het is toch ook niet het gewone door de bocht gaan. Driften is (hoe je het ook draait of keert) gewoon voor de show , en dat is nu net wat die voortrekkers ook doen.
En hier bij de drifters in Zolder onder leiding van Andy horen ze er gewoon bij hoor :wink:

31 jan 2007 13:17
Profiel WWW Facebook 
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende