Auteur |
Bericht |
cabrio wim
|
Oke Paul, ik denk nu dat wij samen veel uitleg gegeven hebben over accu's van......wat, hoe, wat mogenlijk is en waarom.
|
28 jan 2007 22:16 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ik heb ook meerdere autos gehad die soms enkele maanden stil stonden. Nooit problemen gehad dat er na een half jaar één niet meer wilde starten.
Zelfs mijn Honda Pan European motor waar een verrekt kleine accu in zit heeft eens 5 maanden stil gestaan en starte direct.
Van geen van de voertuigen ooit de accus afgekoppeld.
Ben het overigens abosuluut met de conculsie van bovenstaande posts eens dat het niet in het vermogen van de accu moet worden gezocht (dat is alleen symptoom bestrijding) maar in het opsporen van de verbruiker die dit leed veroorzaakt.
Veel alarm systemen hebben bijvoorbeeld geen rust stand. Het klasse 3 alarm in mijn BMW trekt bijv 80mA wanneer het wordt geactiveerd. Na ongeveer 24 uur gaat het alarm in rust stand. Dat wil zeggen dat dan onder meer de signalerings ledjes uit gaan. De stroom die dan nog door het alarm wordt opgenomen is slechts 40mA.
Ook na een week of 4 stil staan start de auto direct en voor de slimmerikken.... het alarm gaat zeker wel af wanneer nodig
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
29 jan 2007 0:02 |
|
|
jelle
996 Millennium
Voorheen 964C4, 993C2, 9964SNL
|
totaal ontladen accu 993
Heb veel accuproblemen gehad bij mijn 964 (= na 2 tot 7 dagen gehele auto dood; voor het starten minimaal 3 uur opladen nodig).
Multimeter tussen de accu en chassis gehangen, zekering voor zekering eruit gehaald om te kijken waar het aan lag. Daaruit bleek dat de lekstroom 100% zeker niet via de zekeringenkast liep. Overigens had ik ook geen (kofferbak- of interieurverlichtings-) lampen die bleven branden. De originele Radio en Stinger liepen via het contactslot, dus die heb ik buiten de zoektocht gelaten. Het naderhand ingebouwde klasse 3 Gemini alarm heb ik in delen (zoals de sirene apart) dagenlang uitgebouwd gehad, maar het alarm was niet het probleem. Daarna heb ik het gevolg in plaats van de oorzaak aangepakt: gewoon de accu vervangen. Uiteraard was dat slechts een tijdelijke oplossing (het duurde gewoon wat langer voordat 'ie de geest gaf). Ook de dealer vond overigens geen electronische problemen.
Na enkele jaren de verder perfecte 964 ingeruild. Het enige dat werd overgezet, was de originele Blaupunkt radio. De nieuwe had vanaf dag 1 hetzelfde probleem, dus oorzaak gevonden! Ik heb de radio in de vuilnisbak geflikkerd en het probleem voor eeuwig opgelost.
Oftewel: een autoradio met daarin een fikse kortsluiting die nog net niet tot ontbranding leidt kan je zelf van ellende bijna doen ontbranden, maar.... Gij die zoekt zult (uiteindelijk) vinden!
Jelle
|
30 jan 2007 12:41 |
|
|
cabrio wim
|
Re: totaal ontladen accu 993
Kijk dat bedoelen we nu, binnen een week al plat, ergens een stroom probleem.
|
30 jan 2007 14:18 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Goede oplossing. Auto verkopen en radio weg gooien.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
31 jan 2007 0:54 |
|
|
Walter964
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3Empel
|
Vanmorgen weer accu zga plat Lekker op de fiets gegaan. Ik denk dat de accu ( 15 mnd oud) het probleem is. Heeft op een acculader gestaan en die zei dat ie weer helemaal vol was. 2 dagen gaat het goed, vergeet 1 nacht de druppelaar en bingo het ding start weer niet.
Zaterdagochtend naar Schmidt in Oss en hopelijk vind ie wat. Jullie horen het wel.
Geen radio of stinger of binnenverlichting etc meer aangehad. Ik rij alleen te korte stukjes.
_________________________________________ Een dag niet vol gas gegeven is een dag niet geleefd
|
01 feb 2007 0:15 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Accu van 15 maanden zou niet mogen, op de meeste accu's zit zowiezo al 1 jaar garantie....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
01 feb 2007 8:32 |
|
|
Strada
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004Deventer
|
Die 15 maanden is waarschijnlijk niet de leeftijd van de accu, maar de tijd die is verstreken sinds aanschaf.
Het ding kan op verschillende plaatsen (fabriek, importeur, tussenhandel, winkel) al maanden hebben gelegen....
Bovendien zegt leeftijd weinig bij een accu, vooral de bedrijfsomstandigheden bepalen hoelang zo'n ding meegaat.
Maar feit blijft: het zijn dingen die nog voor heel veel verbetering vatbaar zijn.
|
01 feb 2007 9:48 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
ach in mijn mercedes C klasse destijds ging mijn accu 10 jaar mee, en die werd gewoon normaal gebruikt.....(maar dat is misschien ook wel het beste voor een accu)...
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
01 feb 2007 10:05 |
|
|
Walter964
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3Empel
|
Zaterdag bij Schmidt Oss geweest en daar bleek de accu twijfelachtig te zijn. Er is ook geconstateerd dat er geen lekstroom is en de dynamo werkt ook zoals het hoort.
Dus is het een prettig idee dat mijn P prima in orde is met een nieuwe accu. De oude (15 maanden) accu was een 65Ah van profile. Een matige kwaliteit dus.
grt
w
_________________________________________ Een dag niet vol gas gegeven is een dag niet geleefd
|
05 feb 2007 0:22 |
|
|