Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 14:08

Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Porsche Clubhuis 

Porsche Clubhuis
Ik zou me aan aansluiten voor het 'all-in lidmaatschap' 9%  9%  [ 3 ]
Ik zou me aansluiten voor het 'bezoek-lidmaadschap' 32%  32%  [ 11 ]
Ik sluit me niet aan, geen behoefte aan. 53%  53%  [ 18 ]
Vind het te duur 6%  6%  [ 2 ]
Mag meer kosten, maar dan heel exclusief houden 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 34

Porsche Clubhuis 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
Leuk innitiatief Maurice!
Succes ermee :thumleft:

31 jan 2007 12:15
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
mkt schreef:
Volgens mij heb ik hier ook eens een kaartje voorbij zien komen waarop je kon zien waar de forummers een beetje gesitueerd zijn in Nederland.

Misschien weet iemand of die nog bestaat.

't zal toch wel :roll:

31 jan 2007 12:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Tussen de bollenvelden
Bericht 
Wat denk je dat de premie gaat kosten voor brand en inbraak.
Ik denk dat 90 % van de verzekeraars julie geen polis willen geven.
(heb ik zelf aan de hand gehad)(of een premie van torenhoog)

En dan moet er nog een verreneging opgericht worden.
(clubkas)
(administratie)

Julie zijn er nog niet, maar veel geluk er mee.

P.s Het moet wel een loods wezen die wind en waterdicht is.(geen Luchtvochtingheids graad van 70%)

31 jan 2007 12:46
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Eric sc schreef:
P.s Het moet wel een loods wezen die wind en waterdicht is.(geen Luchtvochtingheids graad van 70%)

.... dusse ...

NIET winddicht, maar wel waterdicht :idea:

31 jan 2007 12:52
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Mannen,

Der kleven hier extreem veel haken en ogen aan.

Zelf heb ik redelijk wat ervaring in het clubgebeuren en we hebben hier al is mee lopen puzzelen.

Ga je iets doen dan moet er dus een verantwoordelijke zijn en de boel moet gefinancieerd worden.

Zelf vroeger (toen ik nog in het bestuur zat ven de Opel GT club Nederland) meegeholpen met het opzetten nvan een clubhuis annex magazijn sleutellhok.

Waren 3 grote boxen bij een bakkerij in Oyen (Oss), 1 clubmagazijn, werd gerund door vrijwillligers, 1 clubhok met bankstel en koelkast/barretje en een sleutelhok.

Magazijn.......sleutel erop en niks meer, vrijwilllger die voorraad etc. regelt.

Clubhonk......was altijd in het weekend open en voor de club BBQ, maar wie gaat de koelkast en koffie bijhouden, met een potje werken niet echt een optie.

Maar sleutelhonk is het moeilijkst..........gereedschap etc. van wie, brug jaja als je er wil en iemand is er net een paar weken bezig met een blokkie laten zakken...moeilijk hoor.

Verzekeringen, aansprakelijkheid allelmaal veel gedoe.

Wat je moet doen is bij een bestaande zaak (zoiets als Erwin Renntech of Johan van de Gugten) aankloppen, is daar iets te doen hebben deze er wel zin in etc..

Juridisch moet je geen vereniging oprichten, maar een "vrienden van" constructie, toevallig afgelopen zondag naar Harrie Mens zitten kijken, en iemand had die constructie opgetuigd voor 3 restaurants in Amsterdam, mooie oplossing.

Ieder legt geld in, en mag daar procentueel van genieten, de uitbater houd de touwtjes in handen en krijgt een vergoeding.

Een goed honk kan zo maar een ton kosten jongens...

Idee heb ik al is geopperd binnen de NPC, zal het wel weer is op de agenda zetten.

31 jan 2007 13:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
John4S schreef:
Zelf vroeger (toen ik nog in het bestuur zat ven de Opel GT club Nederland) meegeholpen met het opzetten nvan een clubhuis annex magazijn sleutellhok.

Dan zijn we waarschijnlijk in het verleden (van 1991 tot 2003) onrechtstreeks regelmatig met elkaar in contact gekomen :wink:

Het idee op zich is niet slecht maar zoals John zegt is het voor een vriendengroep/club/VZW bijna onhaalbaar vanwege verantwoordelijkheden en financien.

Ikzelf heb jaren geleden met het idee rondgelopen een sleutelgarage te beginnen naar aanleiding van succesvolle soortgelijke ondernemingen in Duitsland.
Alles heb ik uitgepluisd en me er behorlijk in verdiept (inrichting , vergunningen , ruimtes, ...) doch het is de mist ingegaan vanwege 1 toch niet onbelangrijk punt.
Je moet idd een persoon hebben die je EN kan vertrouwen EN zeer goede technische algemene kennis moet hebben om"zelfsleutelaars" bij problemen bij te staan en het te huren materiaal af te leveren en terug in ontvangst te nemen.
Ik zou deze zaak als tweede ondernemen gerund hebben en die persoon in loondienst genomen hebben .Met deze persoon heeft het echter niet geklikt (kon niet van vrienden hun vrouwen blijven)
Als ik zo een bekwaam en betrouwbaar iemand kunnen vinden zou ik het zeker nog eens overwegen. Dan wel voor alle merken wagens daar hier in België je je niet kan focussen op één merk. Dit was dus voor de duidelijkheid enkel een werkgarage en GEEN stalling

Laatste update 22/10/2013

31 jan 2007 13:14
Profiel WWW Facebook 
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Pas maar op, een groep mensen met een bepaald merk motor komt ook nogal eens in een clubhuis bijelkaar, die staan er op dit moment niet zo positief op. :lol: :lol: :lol:

31 jan 2007 15:15
Profiel WWW Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
GI996C schreef:
(...) en die staan er op dit moment niet zo positief op. :lol: :lol: :lol:

Ach, met een groepje sta je sterker....:

Afbeelding

:lol:

31 jan 2007 15:25
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
zooooooooooo, die ramt gewoon een angel, dan heb je stalen ballen :!: :wink:
on topic; leuk idee, succes ermee :!:

31 jan 2007 15:46
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Zijn het wel de Hells Angels :?:
Ik kan het logo niet duidelijk zien en heb zo mijn twijfels :?

Ikzelf heb ook eens De Hells Angels achter me aan gehad (geluk dat mijn wagentje sneller was) omdat ik niet dadelijk naar links ging (was links van mij nog een wagen) op de snelweg toen een hele horde de oprit opgevlogen kwam op de terugweg van het Harleytreffen in Leopoldsburg

31 jan 2007 16:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
993 S '97 - NPC #1239
Amsterdam
Bericht Re: Porsche Clubhuis
mkt schreef:
Ik heb een en ander een beetje bijgesteld n.a.v. mijn eerste opzet om met een paar man een sleutelplaats/clubhuis te zoeken. Denk allereerst dat er weinig van komt als het met meerdere mensen wordt gedaan (zoveel mensen, zoveel meningen), maar het lijkt me wel een uitdaging om iets anders op te zetten als een regulier occassioncenter. Om die reden ben ik erg geinteresseerd in jullie meningen.

HET IDEE:

Een combinatie van een Porsche clubhuis en een consignatie Porsche occasion center.

Een Porsche clubhuis op een mooie locatie nabij Vinkeveen. Het betreft een bedrijfshal van 750 m2 opgedeeld uit werkplaats, showroom, poetsplaats, auto fotostudio, kantoor en bar. Tevens is er op het buitenterrein parkeer gelegenheid voor zo'20 tot 30 auto's. En buiten erf nog veel meer.

In grote lijnen staan Passie voor het merk en dit delen met soortgenoten voorop.

Bron van inkomsten van het idee d.m.v. een maandelijks lidmaatschap op het clubhuis en de bijbehorende diensten, verhuur van consignatie verkoop plaatsen in de showroom.
Hiervoor krijgt men:

Sleutelen:
In de werkplaats staat een brug waarvan men te allen tijde gebruik kan maken. Tevens staat er een apparaat om bandenspanning te meten, een pneumatische doppensleutel, er is apparatuur aanwezig om electronica te checken (lekstroom, staat van accu etc.) Er kan in het klein gesleuteld worden (radio/nav, algemene electronica, inspectie onderkant, interieur, banden, velgen, niet zwaar motorisch, olie of plaatwerk) alleen in het gebied van de brug en mag p.p. niet langer dan 1 uur. Klein gereedschap zelf meebrengen. Grotere apparatuur is voorhanden.

Uiterlijke staat:
Er is een was/poets plaats waar men met goede poetsspullen de auto in showroomstaat kan brengen. Polijst apparatuur, velgenreiniger, wax en poets benodigdheden zijn voorhanden.

Externe diensten:
Met een aantal externe leveranciers worden kortingsafspraken gemaakt. De diensten kunnen tegen kostprijs worden afgenomen. Zo heb ik goede connecties met een bedrijf dat perfect plaatselijk uitdeukt en plaatselijk spuit en interieur leder spuit. Deze is bereid tegen een goede korting op locatie van het clubhuis te komen behandelen.
Er komen nog meerdere diensten die goed aansluiten op onze hobby, maar daarover later meer (suggesties zijn welkom).

Dit alles terwijl je lekker in de bank een leuke Porsche film bekijkt of een Porscheboek of manual doorbladert uit de bibliotheek, onder genot van een kop koffie (flipperen in de bar behoort ook tot de opties).

Boven is er een gezellige bar met projectie scherm voor Porsche films en workshops. Ook kan hier 's zondags gezamenlijk de F1 races worden bekeken of andere thema avonden (100porsches and me :wink: )

Verder zal er een hoek worden opgezet als fotostudio. Hier kunnen de auto's met hoogwaardige camera's vereeuwigd worden en extern kan worden gezorgd dat er posters of ander drukwerk van wordt gemaakt.

Om uit de kosten te komen wil ik er ook plaatsen verhuren voor consignatie verkoop. Zo kan men de auto daar stallen en laten verkopen tegen een maandelijkse vergoeding.

Er worden regelmatig meetings, workshops en evenementen georganiseerd die beginnen en eindigen in het clubhuis en waaraan tegen kostprijs zal kunnen worden deelgenomen.

Het clubhuis zal 7 dagen per week open zijn in beginsel alleen overdag en op thema avonden.

Lidmaatschap zal liggen tussen de 40 en 50 euro per maand (moet het geheel nog doorberekenen).

Wellicht dat een goedkoop lidmaatschap van 15 euro per maand(alleen bezoek, bar en media) en een duurder lidmaatschap van 50 euro per maand (alle ruimtes gebruiken en ook de diensten) tot de mogelijkheden gaat behoren.

Dit is momenteel alleen nog een concept, ben echter benieuwd naar jullie reacties.
Wellicht dat jullie nog leuke suggesties hebben, waardoor we gezamenlijk tot een leuk haalbaar plan kunnen komen.

Laat ook eens weten wat je hier maandelijk voor over zou hebben.

Ik ben wel bereid het op te zetten en het voor te financieren.

Vriendelijke groet,

Maurice

Ik heb het idee iets meer vorm gegeven en er een Poll van gemaakt.

Heb mijn eerste post aangepast met de nieuwe plannen.

Ben benieuwd wat hierop de reakties zijn.

31 jan 2007 19:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Bericht 
Maurice,

Poetsen kan ik thuis ook.

Voor mij zou het juist interessant worden als er een (winter)stalling bij zou zijn. Jij hebt het over een buitenterrein toch?

31 jan 2007 20:26
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
Ik vind dit een heel goed idee!

Een vraag: wat zijn de huisregels en wie houdt er orde? Moet er een uitsmijter worden aangesteld?

Als je ziet wat er allemaal op de forum-meetings komt lijkt me dit niet overbodig! :wink:

31 jan 2007 21:43
Profiel
Westervoort
Bericht 
Retep968 schreef:
Een vraag: wat zijn de huisregels en wie houdt er orde? Moet er een uitsmijter worden aangesteld?

"Uitsmijters" hebben we toch al... :twisted:

31 jan 2007 21:50
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
:? Kan de "boldypicture" niet meer vinden............... :roll: :twisted: :wink:

@Maurice,goed plan :thumleft:

31 jan 2007 22:45
Profiel WWW
Cayenne Turbo S Hybrid & Boxster S (987)
Rotterdam
Bericht 
Het kan dus wel, en wij zijn er afgelopen oktober geweest met de NPC! 8)

Afbeelding

Porsche Club Great Britain was founded by a small group of enthusiasts in 1961 for the enhanced enjoyment of the 356 which, race cars apart, was the only Porsche production model at that time. With the advent of the 901, things changed considerably and have continued to change.

There has now been a Porsche Club in the UK for over 40 years. The Club’s aims today are still the same as they were then – principally, to provide a focal point for Porsche Owners and those interested in the Porsche Marque; to further interest in motoring and Motorsport and to provide members with information, advice and assistance on matters connected with their Porsche.

We now have in the region of 15,000 members making us the largest Porsche Club in Europe. Each member has shared experiences and gained practical assistance from their membership

Club Office
The Club owns prestigious offices in the heart of the Cotswolds at Moreton-in-Marsh, where the staff manage the day-to-day running and administration of the Club.
Members are advised that Cornbury House office opening hours, premises and telephones are staffed from 8.30 a.m. until 5.00 p.m. Monday to Friday.

31 jan 2007 22:56
Profiel WWW
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
AfbeeldingOEHOE!!! Riep iemand ons?? Wij zijn er alvast.Het wachten is op onze andere 2 smijtbroeders :mrgreen:

31 jan 2007 22:58
Profiel
Westervoort
Bericht 
2000 gtv schreef:
Het wachten is op onze andere 2 smijtbroeders :mrgreen:

Nr 3 present :bball: :wink:

31 jan 2007 23:17
Profiel
Westervoort
Bericht 
gast schreef:
Maar een plek waar iedere Porsche liefhebber ff lekker kan ouwehoeren over zijn hobby moet volgens mij kunnen slagen.

Waar zit je nu op... 8) ?

Precies! :wink:

31 jan 2007 23:27
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Ik zit met hetzelfde als gast.
En voor die paar keren per jaar dat ik tijd zou vinden om langs te komen zie ik niet in daarvoor lidgeld te betalen dus val ik uit de boot.
Het lijkt daarmee dan echt een besloten eliteclubje (als het gezien wordt als hangplek tenminste) .
Als het gezien wordt als enkel stalling en werkruimte (dus zonder gezellig zit , drink en praathoekje) begrijp ik dat het gesloten blijft voor enkel "leden"

31 jan 2007 23:29
Profiel WWW Facebook 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
911-lover schreef:
En voor die paar keren per jaar dat ik tijd zou vinden om langs te komen zie ik niet in daarvoor lidgeld te betalen dus val ik uit de boot.
"

Bekijk het lidgeld als een wegenvignet :mrgreen:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

01 feb 2007 7:20
Profiel WWW
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
IK vind het idee wel aardig, maar een "bezoeklidmaatschap" vind ik echt te ver gaan. Wat moet ik me daar bij voorstellen, er staat iemand aan de deur en als je geen kaartje heb mag je niet naar binnnen....

Misschien wil ik wel aan de deur..... :wink:

01 feb 2007 8:28
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Jij hebt teveel haar... :twisted: :wink:in ieder geval 2x zoveel als ik.Jurgen kan je in totaal haarvolume misschien nog hebben

Laatst bijgewerkt door 2000 gtv op 01 feb 2007 10:07, in totaal 1 keer bewerkt.

01 feb 2007 10:06
Profiel
PorscheForum Rakker
1988 3.2 diamantblauw
Utrecht
Bericht 
Vooral het stalling gedeelte zou ik perfect vinden. Inderdaad wel de vraag hoe dit zit met de verzekeringen. Lijkt me ook nodig om twee gedeelten te hebben voor klussen en stallen. Afgesloten.

Als iemand nog een stalling weet in de buurt van Utrecht hoor ik het graag.

01 feb 2007 10:13
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
ppp 356 schreef:
911-lover schreef:
"

Bekijk het lidgeld als een wegenvignet :mrgreen:

Als het bij 60€ per jaar blijft heb ik er geen probleem mee :twisted: :cheesy:

01 feb 2007 12:13
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 68 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende