Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 8:37

Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Schade nagaan aan chassis nummer? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht Schade nagaan aan chassis nummer?
Is het mogenlijk om aan de hand van het chassisnummer en het kenteken na te gaan of een auto een ongeval heeft gehad? Ook na import uit Duitsland?

Zo ja, hoe ???

Bij voorbaat dank,
Johannes

31 jan 2007 2:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
In Nederland in ieder geval wel. Alleen weet ik niet hoe goed de registratie is.
Ben twee jaar gelden bij de RDW geweest met een andere auto voor een herkeuring en daar konden ze precies zien welke verzekeringsclaims de auto allemaal had gehad. (alleen een nieuwe voorruit in dit geval)

31 jan 2007 2:28
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Is het via internet ook mogenlijk om gegevens op te vragen?

31 jan 2007 2:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
In België is dat ook mogelijk

Laatste update 22/10/2013

31 jan 2007 4:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
911-lover schreef:
In België is dat ook mogelijk

En hoe dan? Via internet?

Ik heb van een auto de chassis gegevens gevraagd incl kenteken. En ik heb de hoop om via internet er achter zien te komen of een auto ook schade heeft gehad.

31 jan 2007 6:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Ik vind het vrij naief van je om te denken dat deze informatie zomaar via het internet te vinden is.

Toen de RDW met de kenteken check kwam was dat al een openbaring.

31 jan 2007 9:54
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Wij zijn hier al sinds jaren verplicht na een ongeval de wagen terug te laten herkeuren bij een speciale ongevallenkeuring alvorens we terug op de wegn mogen (voor mij is dat Heers) dus via een autokeuring moet dit mogelijk zijn.
Sinds 1 januari moet ieder ding dat er aan de wagen gedaan is door de garage doorgegeven worden aan een centrale die alle gegevens bijhoudt. Zelfs het vervangen van een lampje of het plaatsen van een radio moet aangegeven worden inclusief de kilometerstand die de wagen heeft.

31 jan 2007 11:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Bericht 
Voor Porsche's uit de states (of andere merken natuurlijk)
VIN check

http://www.autocheck.com/

31 jan 2007 12:14
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
In Nederland is het na te gaan via ATSmax (Auto Taxatie- en inormatie Systeem). Elke keer dat een kilometerstand wordt vastgelegd, bijvoorbeeld bij APK , het nagaan van de NAP en bij aan de verzekering opgegeven schade's. In het programma van ATSmax is het mogelijk om tegen betaling een schadeverledenpas op te vragen. Om dit op te vragen heb je wel het kenteken en de exacte kilometerstand nodig, aangezien deze handeling ook weer in het NAP wordt opgenomen. Hierdoor kun je ook gelijk zien of in Nederland geregistreerde kilometerstand juist is. Het werkt dus niet voor de historie uit het buitenland of schade's die buiten e verzekering om zijn hersteld! Het opvragen kost maar een paar euro, dus als je interesse hebt moet je het mij maar even doorgeven. Zolang het mijn baas geen geld kost is hij altijd bereid om mee te helpen :wink: .

31 jan 2007 20:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Opglabbeek, België
Bericht 
911-lover schreef:
Wij zijn hier al sinds jaren verplicht na een ongeval de wagen terug te laten herkeuren bij een speciale ongevallenkeuring alvorens we terug op de wegn mogen (voor mij is dat Heers) dus via een autokeuring moet dit mogelijk zijn.
Sinds 1 januari moet ieder ding dat er aan de wagen gedaan is door de garage doorgegeven worden aan een centrale die alle gegevens bijhoudt. Zelfs het vervangen van een lampje of het plaatsen van een radio moet aangegeven worden inclusief de kilometerstand die de wagen heeft.

Koen, dit is toch enkel bij zware schade dacht ik.
Volgens mij wordt je hier voor 'uitgenodigd' of hoe werkt dat eigenlijk.

31 jan 2007 21:40
Profiel WWW
Hasselt/België
Bericht 
Wat noemje zware schade?
Bij een deukje , lampje stuk , spiegel af of schrammetje wordt je idd niet "opgeroepen" (al had je de week ervoor keuring , na een ongeval metrotere schade is die niet meer geldig tot na de ongevallenkeuring).
Maar zulke futiliteiten zijn ook niet echt belangrijk bij de aanschaf van een wagen.
Is er iets geraakt aan bvb het frame , assen , ophanging , ... moet je wel die keuring ondergaan.
En net dat zijn punten die belangrijk voor iemand zijn als ie een wagen koopt en die meestal verzwegen worden.
Hoe dat juist werkt kan ik (gelukkig) nog niet vertellen daar ik nog nooit zulke noemenswaardige schade gehad heb (sinds die keuring) . Mijn laatste grote schade was in 1991 en daar heb ik mijn 15 dagen oude wagen totallos laten verklaren (even megeholpen door een deukje in het dak boven de B zuil te kloppen) :twisted: :wink:

31 jan 2007 22:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
912 schreef:
Ik vind het vrij naief van je om te denken dat deze informatie zomaar via het internet te vinden is.

Toen de RDW met de kenteken check kwam was dat al een openbaring.

Naief... Ja misschien wel ja. But you never know. Ik sta namenlijk wel vaker verbaasd wat wel of niet mogenlijk is via internet.

911-lover schreef:
.

Is er voor Duitsland ook iets in die trend, weet iemand dat misschien?

Double G schreef:
In Nederland is het na te gaan via ATSmax (Auto Taxatie- en inormatie Systeem). .

Dit is een nieuw begrip voor me. Dit kan zeker een hulp zijn. Ik neem wel contact op zodra ik de gegevens heb ontvangen.

31 jan 2007 22:39
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC
Belgie
Bericht 
MetalGreen911SC schreef:
Voor Porsche's uit de states (of andere merken natuurlijk)
VIN check

http://www.autocheck.com/

Iemand al ervaring met deze site?

01 feb 2007 11:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Bericht 
Url schreef:
Iemand al ervaring met deze site?

Mijn chassisnummer kent ie niet.

01 feb 2007 12:13
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Autos uit Europa kent de site niet :wink:

Daarnaast zou ik er zeker niet van uit gaan dat de site als hij geen resultaat levert betrouwbaar is. Het hang af van welke schade wordt aangemeld en is zeker niet compleet.

01 feb 2007 15:20
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Bericht 
Mijn P is een ex Amerikaan, vandaar dat ik gekeken heb.

Of werkt het sowieso niet met auto's van Europese makelij?

01 feb 2007 15:25
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Europeese autos is geen probleem. Gaat erom dat ze op een US kenteken staan of hebben gestaan :idea:

Feit dat jouw auto er niet bijstaat betekend dan hoogstwaarschijnlijk dat ie inderdaad schadevrij is gebleven maar wat ik wilde aangeven, een 100% garantie is het niet.

01 feb 2007 15:51
Profiel WWW
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Eric P schreef:
Mijn P is een ex Amerikaan, vandaar dat ik gekeken heb.

Of werkt het sowieso niet met auto's van Europese makelij?

Ik heb het ook uitgetest. Nope. :D

01 feb 2007 18:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Tussen de bollenvelden
Bericht 
Mijn auto komt ervandaan alleen de vin nr 17 tekens hebben alleen die ik niet ik heb er 11.

Dus hij werkte niet

01 feb 2007 20:07
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ]