Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:56

Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Snel accellereren met 911 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 930- Targa '70
Bericht Snel accellereren met 911
Hi folks hier ben ik dan weer met een hoogstaande vraag. :idea:
Hoe kan je het snelst accellereren vanuit stilstand met je 911, heb vandaag de eerste maal met mijn 911'je eens doorgetrokken vanuit stilstand en ja het kontje zwierde gezwind mee :lol: wist eigenlijk niet dat ze zo snel was.
Het toerental hoog houden en dan koppeling lossen en volgas :wink: is dat de manier? Nee dus :lol: maar wel lekker snel :wink:

Laatst bijgewerkt door porsche1973s op 01 feb 2007 23:06, in totaal 1 keer bewerkt.

01 feb 2007 22:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Ja. Als je graag eens een nieuwe koppeling wil.
Pas echt gas geven als koppeling helemaal omhoog is.

01 feb 2007 22:15
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Bericht 
Gewoon een "Clutch Dump" vind je bak lekker 8)

01 feb 2007 22:28
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
porsche1973s schreef
Citaat:
Hi folks hier ben ik dan weer met een hoogstaande vraag.

:?:

Citaat:
Hoe kan je het snelst accellereren vanuit stilstand met je 911, heb vandaag de eerste maal met mijn 911'je eens doorgetrokken vanuit stilstand en ja het kontje zwierde gezwind mee wist eigenlijk niet dat ze zo snel was.

Dat ze snel waren wist ik wel :!:
Citaat:
Het toerental hoog houden en dan koppeling lossen en volgas is dat de manier?

Ik vind het 1000x zonde om dat met zo'n auto te doen :!: :evil:
Het is in mijn ogen een klassieker :!: :shock:
Koop voor weinig een gti tje en ga die flink aftrappen :idea: :idea:
Begrijp mij niet verkeerd hoor je hebt niet voor niets een P gekocht ,maar ik vind dat je op zo'n klassieker best zuinig mag zijn :!: :wink:
Ben beniewd naar de mening van Patrick :!:

01 feb 2007 22:28
Profiel Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
jeroenoop schreef:
Ben beniewd naar de mening van Patrick :!:

Hmmm, mijn vrouw vraagt of ik hier ook al zo zeur :wink:

01 feb 2007 22:34
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
patrick911 schreef
Citaat:
Hmmm, mijn vrouw vraagt of ik hier ook al zo zeur

DACHT HET NIET :!: :!:
Was wel benieuwd naar jou menig omdat jij OOK zo'n PRACHTIGE klassieker hebt.

01 feb 2007 22:40
Profiel Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Ooooh :lol:
Ach, ik heb mezelf ook opgegeven voor de Zandvoort sessie(s), dus wat moet ik hierop zeggen? Ik ben erg voorzichtig met de mijne, maar ze zijn wel gemaakt om te rijden uiteindelijk.

@Jeroen: bedankt voor het compliment :!:

01 feb 2007 22:43
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
gast met zo'n auto als WIJ hebben is dat wel mogenlijk.
Ik vind (vraag mij niet waarom ) dat je heel zuinig moet zijn met een klassieker :!:
Weet nu eindelijk waar Boskamp ligt :!:

01 feb 2007 22:45
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche 930- Targa '70
Bericht accellereren
Citaat:
Ik vind het 1000x zonde om dat met zo'n auto te doen
Het is in mijn ogen een klassieker
Koop voor weinig een gti tje en ga die flink aftrappen
Begrijp mij niet verkeerd hoor je hebt niet voor niets een P gekocht ,maar ik vind dat je op zo'n klassieker best zuinig mag zijn
Ben beniewd naar de mening van Patrick

Beste jeroenoop, heb ik hier ergens gezegd dat ik mijn auto aftrap? :?
Stel gewoon de vraag hoe je het snelst wegkomt.
Heb gewoon es doorgetrapt, die luchtgekoelde moters kan je niet gaan vergelijken met die fragiele waterkokers die na 120dkm de brui eraan geven! :lol: Wanneer ik es doortrek is mijn moter op bedrijfstemperatuur.
Porsches zijn toch niet van CHOCOLADE? :D

01 feb 2007 23:04
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
jeroenoop schreef:
gast met zo'n auto als WIJ hebben is dat wel mogenlijk.
Ik vind (vraag mij niet waarom ) dat je heel zuinig moet zijn met een klassieker :!:
Weet nu eindelijk waar Boskamp ligt :!:

Zuinig rijden uiteraard, zeker met een klassieker. Die moet je toch wel met respect behandelen. Netjes warm rijden etc en zeker niet gaan clutch dumpen..

Je moet denk niet als een opa gaan rijden en bij 2500 toeren gaan schakelen, maar af en toe een keer de motor op z`n flikker geven zodat ie weer lekker schoon wordt.

01 feb 2007 23:13
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht 
porsche1973s schreef
Citaat:
Beste jeroenoop, heb ik hier ergens gezegd dat ik mijn auto aftrap?
Stel gewoon de vraag hoe je het snelst wegkomt.
Heb gewoon es doorgetrapt, die luchtgekoelde moters kan je niet gaan vergelijken met die fragiele waterkokers die na 120dkm de brui eraan geven! Wanneer ik es doortrek is mijn moter op bedrijfstemperatuur.
Porsches zijn toch niet van CHOCOLADE?

Staat er ergens in mijn bericht dat JIJ je auto aftrapt :?: :?:
Ik weet dondersgoed het verschil tussen een luchtkoker en een waterkoker , alleen vind IK het fragiele een beetje ONGEPAST, Heb zelf n.l een luchtkoker gereden en een waterkoker. Heb met luchtkokers tot nog toe meer problemen gehad dan met waterkokers :!: :shock:
(Hoop dat je een beetje zuinig bent op zo'n fantastische klasieker)

01 feb 2007 23:28
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
porsche 944S2
Bericht 
Zo nu en dan je koppeling wat forser belasten kan echt geen kwaad, tenzij je het twintig keer achter elkaar doet.

Ik ben altijd erg zuinig op mijn wagen, maar toen ik na montage van een nieuwe koppelingsplaat (oude had al ruim 100.000 gelopen) een lichte trlling had, ben ik met de dealer een rondje gaan rijden en die adviseerde hem even te laten slippen omdat er een "braampje' op de plaat kon zitten. Volgens de monteurs van porsche centrum gelderland deed ik nog erg voorzichtig aan , terwijl ik al dacht van nou nou nou.

Volgens hun kan zo'n plaat veel hebben.

Toen de trilling niet weg ging is alles weer gedemonteerd en bleek dat er nog geen spatje slijtage op de vorige plaat zat (die ik stevig had laten slippen). (Trilling had overigens te maken met het stugge voeringsmateriaal).

01 feb 2007 23:41
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Als je een P. hebt gekocht en je bent er na een tijdje aan gewend wil je ook wel eens weten of'ie een beetje vooruit komt en dan ga je eens proberen. Niet zo gek dus als iemand de vraag stelt hoe je dat het beste (verstandigste) kan doen. Ik heb zelf al van alles geprobeerd maar blijf erbij dat je hem het beste eerst ff aan het rollen kan brengen alvorens het pedaal te vloeren, gaat anders zo stinken in de auto :lol:

02 feb 2007 0:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Tuurlijk kan zo'n koppelingsplaat veel hebben :!:
Ik ben ook van menig dat een PORSCHE gemaakt is om meer dan flink door te rijden. Alleen is MIJN menig ALS je zo'n klassieker bezit dat je haar ook alszodanig behandeld.En b.v een vw mag je aftrappen :!: :?:
En voor de duidelijkheid , daarmee zeg ik dus niet dat porsche1973s zijn auto AFTRAPT. Ik PROBEERDE aleen aan te geven dat een dergelijke PORRSCHE niet gemaakt is om af te trappen :!:
Of heb ik het mis porsche1973s

02 feb 2007 0:11
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
944 S 1987
Stukje onder Breda
Bericht 
jeroenoop schreef:
Ik ben ook van Bladiebla

Ahum, goed advies geven is 1, t blijven herhalen is wat anders. Je bent denk wel duidelijk geweest jeroenoop

02 feb 2007 0:49
Profiel
vianen
Bericht 
Hoi porsche1973s,

Het is ook een kwestie van gevoel, je moet de koppeling voelen wanneer die oppakt, en als de motor goed op temperatuur is, het blok en de bak zijn ook goed dan kan het echt geen kwaad, alleen die eerte versnelling is zo verdomd kort :lol: , dus snel naar zijn 2, en dan doooooooooooooorgaaaaaaaaaan :lol: :wink:

02 feb 2007 1:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
met mijn vr6 heb ik 155,000 km stoplichtsprintjestijl gereden,
nooit is de koppeling vervangen,
volgens mij is het ook vooral de manier van rijden die een grote rol speel,
nooit met uw linkervoetje blijven plakken op uw pedaal zou ook slecht zijn.

02 feb 2007 9:05
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
jeroenoop schreef:
Ik ben ook van menig dat een PORSCHE gemaakt is om meer dan flink door te rijden. Alleen is MIJN menig ALS je zo'n klassieker bezit dat je haar ook alszodanig behandeld.En b.v een vw mag je aftrappen :!: :?:
En voor de duidelijkheid , daarmee zeg ik dus niet dat porsche1973s zijn auto AFTRAPT. Ik PROBEERDE aleen aan te geven dat een dergelijke PORRSCHE niet gemaakt is om af te trappen :!:
Of heb ik het mis porsche1973s

Je hebt het mis, ook in 1950 zijn Porsches al gemaakt om snel mee te gaan. Ik zou begot niet weten waarom je ze niet meer op hun kont mag trappen eens ze de 50 zijn gepasseerd.
Wel moet je er rekening meehouden, dat als je de oldtimers gebruikt waarvoor ze gemaakt zijn, je iets sneller aan een revisie toe bent.
Een revisie van een 356 motor die gebruikt werd, op 60.000 km, was niets abnormaals aan, en dat is nog steeds zo.
Probleem is dat de mensen nu gewoon zijn om 200.000 km te rijden zonder problemen, en als ze dan een oldtimer kopen ze dit soms ook verwachten.
Mijn advies, die dingen gewoon gebruiken waarvoor ze gemaakt zijn.
Wil niet zeggen dat ik er niet zuinig op ben, maar ik koop ze niet om in een glazen kast te zetten.
De Speedster heeft hier en daar ook al een beetje steenslag en daar zit ik echt niet mee, een deuk darentegen vind ik wel zonde, maar daar is reparatie dan weer goed voor.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

02 feb 2007 9:51
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
En daarmee is nog geen antwoord gegeven op de vraag hoe je het snelst weg bent...

Heb al ergens gelezen : koppeling ingeduwd, tot 4000 omw gaan en dan koppeling los en gaspedaal vloeren. Niet dat ik het al geprobeerd heb, ik kom liefst ook eerst wat op gang vooraleer het gaspedaal te vloeren.

02 feb 2007 12:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 930- Targa '70
Bericht Accellereren
Beste mensen, ik ben wel degelijk zuinig op mijn wagen maar eens de wagen op temperatuur is kan wat gas geven denk ik geen kwaad. Dat is toch een stuk van het plezier ! :D Anders kocht ik wel een kever, heeft ook de boxer!
De moter is 'volledig ' gereviseerd en is uit rodage, en met de wetenschap dat het hier over een 3.0 liter moter gaat en die kunnen toch wel wat hebben en geen 2,4 !
Ik stelde de vraag alleen om te weten te komen hoe je het 'verstandigste' snel wegkomt vanuit stilstand en die vraag stel ik alleen maar omdat ik zelf niet wil gaan experimenteren...en de wagen wil sparen :)

02 feb 2007 12:07
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Mannen............

Doen de oudere (40+ers) het ook rustig aan als je vrouw-man-vriendin-vriend zegt "doe het maar rustig jongen" ik neem de vieb wel :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Maar serieus:

Af en toe is lekker knallen met een Porsche is juist het leuke van die auto's, ook de wat oudere types ff lekker gaan, daar heeft Ferdinand ze voor gemaakt.

Maarrrrrrrrrrrrrrrrrr mannen met een 4wd 911...."eerst rollen en dan dollen" (vind m'n vrouw ook wel leuk :lol: )

02 feb 2007 12:49
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
John4S schreef:
Mannen............
Maarrrrrrrrrrrrrrrrrr mannen met een 4wd 911...."eerst rollen en dan dollen" (vind m'n vrouw ook wel leuk :lol: )

De mijne wil eerst dollen dan rollen...maar ze moet wel eerst goed warm zijn. Dat dan weer wel! :mrgreen:

02 feb 2007 13:11
Profiel
PorscheForum Rakker
1988 3.2 diamantblauw
Utrecht
Bericht 
deze gaat ook lekker, wel goed warm zou ik zeggen :lol: :lol: :lol:

Afbeelding

02 feb 2007 14:08
Profiel
PorscheForum Rakker
911T coupe 1972
Bericht 
Ik denk dat ook de motoren van de klassiekers graag toeren maken
Stoplicht sprintjes doe ik zelden
maar de tweede en derde versnelling uitrijden is toch altijd een leuke ervaring.
wel altijd eerst de motor warmrijden (+/- 20 Km)

02 feb 2007 16:18
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Hier wordt er ook doorgereden met 'n oudje, maar niet overdreven en geen stoplichtsprintjes.
Maar dan kan wel eens verandering in komen als ik m'n rijbewijs heb :twisted:

02 feb 2007 16:30
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende