Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 14:25

Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Bedrijf dat verscheept uit USA 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Bedrijf dat verscheept uit USA
Beste leden,

Momenteel ben ik druk bezig met de aanschaf van een 912. De auto staat in Fenton, Missouri (Noord-Amerika). Weet iemand een betrouwbaar bedrijf dat de auto ophaald en naar de haven brengt om vervolgens via RoRo of container naar Rotterdam te kunnen? Er zijn zoveel bedrijven via internet te vinden dat ik hoop dat iemand ervaring heeft met een goede verscheper. Uw hulp s.v.p!

03 feb 2007 2:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
beetje internetten en je vindt makkelijk een goedkope vlucht, motels in US kosten geen drol, een paar vrije dagen, maar dan weet jij wel zeker hoe je droom naar NL komt

03 feb 2007 3:43
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
en dan mee terug in de handbagage ofzo? of bedoel je dat jesse in de US een verscheper moet zoeken?

@ jesse: check oa peet964even. die heeft er net een naar europa laten komen vanuit de US of A.

03 feb 2007 8:52
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
ik denk dat je ezelf veel ellende bespaart als inderdaad het process begeleid in US van aankoop tot aan verscheper ter plaatse...

Ik kon nl uit Jesse's bericht niet opmaken dat hij er al een Porsche gevonden had, idd misschien een beetje voorbarig.....

03 feb 2007 10:17
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Marcel schreef:
idd misschien een beetje voorbarig.....

Voorbarig of niet ... kopen naar aanleiding van 'n paar foto'tjes is niet altijd handig en verstandig :wink:

03 feb 2007 10:22
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
Ik kon uit het bericht niet opmaken dat hij een 912 via fotootjes probeerde aan te schaffen. Ben het eens met wat Marcel schrijft, alleen was het niet het antwoord op de gestelde vraag. :idea:

03 feb 2007 10:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
Geen ervaring maar is wel in een eerder draadje besproken.

http://www.carimportservice.nl/

03 feb 2007 12:03
Profiel
Bericht Re: Bedrijf dat verscheept uit USA
Jesse - 912 schreef:
Beste leden,

Momenteel ben ik druk bezig met de aanschaf van een 912. De auto staat in Fenton, Missouri (Noord-Amerika). Weet iemand een betrouwbaar bedrijf dat de auto ophaald en naar de haven brengt om vervolgens via RoRo of container naar Rotterdam te kunnen? Er zijn zoveel bedrijven via internet te vinden dat ik hoop dat iemand ervaring heeft met een goede verscheper. Uw hulp s.v.p!

Als ik jou was zou ik ter plaatse het papierwerk met douane en container per vliegtuig regelen en hem vervolgens op Schiphol afhalen. Dat moet je niet via een bedrijf doen, anders loop je het risico dat je hem misschien gestript in NL krijgt. :x

Weet je zeker dat het goed gaat. Voor die paar extra centen zou ik geen risico's nemen :!:

03 feb 2007 15:13
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Bericht Re: Bedrijf dat verscheept uit USA
ECT schreef:
[
Als ik jou was zou ik ter plaatse het papierwerk met douane en container per vliegtuig regelen en hem vervolgens op Schiphol afhalen. Dat moet je niet via een bedrijf doen, anders loop je het risico dat je hem misschien gestript in NL krijgt. :x

Weet je zeker dat het goed gaat. Voor die paar extra centen zou ik geen risico's nemen :!:

Per vliegtuig zal een aardige cent kosten, ik kan je daar maandag wel een indicatie van geven. Gewoon verschepen en zowel bij het inladen als bij het uitladen van de container zelf aanwezig zijn.

03 feb 2007 16:42
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Laten we nou eerlijk zijn: Jesse is echt niet de eerste die een auto van de VS naar Nederland laat verschepen. En als je dat bij een gerenommeerd bedrijf doet, hoef je er echt niet bij te zijn. Op jouw verzoek sturen ze je netjes piccies van het laden en hoe de auto erbij stond toen hij de container in ging. Bij het uitladen kan je altijd zijn. Maak jij daar de foto's, no sweat, niks aan het handje.

En ik denk dat de container laten overvliegen gauw een factor 10 meer gaat kosten dan met de boot... (paar extra centen... :shock: )

Dus niet de goedkoopste kiezen, en bij voorkeur geen Pools verscheper :cheesy:

Kijk eens naar o.a. http://www.california-import.com/ qua ervaring. :idea:

03 feb 2007 16:55
Profiel
Westervoort
Bericht 
Horn heeft gelijk ; d'r zijn genoeg bedrijven die dit al jaren doen.
Documenten regelen, RoRo verschepen en verzekeren.
Zelf inklaren en keuren, klaar is kees.

Heb 't zelf zo gedaan met een Corvette.

03 feb 2007 17:36
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Neem HIER eens contact mee op. Zijn buren bij mij op het industrieterrein.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar als ik zie wat er dagelijks vertransporteert word, moeten ze toch wel wat ervaring hebben.
De Corvette register van America gebruiken ze ook voor het transport te regelen als ze een rondtrip hebben in Europa.
Wel een leuk gezicht, eerst zie je ruim 20 Vets aankopen, en enkele dagen nadien een bus vol met Amerikanen.
Enkele weken nadien verzamelen ze daar terug en gaan de Vets terug richting America.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

03 feb 2007 18:11
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Ik heb regelmatig met container verscheping te maken. Gaat niet om autos maar om coco-fiber enz. en ik kan wel vertellen dat wanneer je een gerenomeerd transport bedrijf kiest het prima voor elkaar komt.
Ik schat dat je voor een auto van € 25.000 per 20 foot container zo'n € 3.000 kwijt bent vanuit de USA. Hangt een beetje van af hoe je hem laat verschepen (wel of niet op laten halen en afleveren, verzekering en dergelijke)
Als je een auto van een soortgelijk bedrag per vliegtuig wilt verzenden ben je zo rond de € 10.000 kwijt inclusief verzekering.
RoRo zal voor de betreffende auto zo rond de € 1500 liggen.

Zoek gewoon een bedrijf dat redelijk wat ervaring heeft met autos verschepen vanuit de USA. Ook wanneer je zelf niet bij de verscheping kunt zijn dan kan je altijd verzoeken om de loading-papers direct na loading samen met fotos te sturen/faxen. De douane sluit nl de container en tekend daarna de laoding-papers af. Als je het hele transport tevens laat verzekeren kan er verder weinig mis gaan.

04 feb 2007 0:04
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
maurice schreef:
Ik schat dat je voor een auto van € 25.000 per 20 foot container zo'n € 3.000 kwijt bent vanuit de USA.

Voor $1000 staat een wagen in Rotterdam...

Laat nou gewoon de mensen die het zelf een keer gedaan hebben aan het woord... (verrek forums...)

04 feb 2007 17:32
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
912 schreef:
Voor $1000 staat een wagen in Rotterdam...
Laat nou gewoon de mensen die het zelf een keer gedaan hebben aan het woord... (verrek forums...)

Ik heb niks anders gedaan dan de gegevens ingevuld in de calculator van de transporteur waar wij zaken mee doen. Daarbij heb ik alle kosten zoals waarde van de auto en verzekering mee laten nemen inclusief het transport vanaf Fenton en niet vanuit de haven.
Dat het goedkoper kan is altijd mogelijk natuurlijk. Een 20ft container vanuit de oostkust van de USA naar Rotterdam zonder verzekering kost inderdaad rond de U$1000.

05 feb 2007 12:50
Profiel WWW
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Maurice, tegen iemand die zo'n posts plaats zou ik nog niet de moeite doen om mij te varantwoorden.

Het voordeel van die F*ck*ng forums is, dat je niet verplicht ben om deel te nemen.

Misschien moeten we toch eens een jaarlijkse forumeikel trofee in het leven roepen :roll: Kan eigenlijk niet zijn dat enkel Jeroen914 altijd met deze eer gaat lopen :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

05 feb 2007 13:15
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
1971 911 S
Antwerpen
Bericht 
Ik heb net inderdaad 1000 dollar betaald voor shipment van S Fransisco naar A'pen. Verscheping gebeurde door Alladin Freight maar dit was een zeer lokale club daar in de haven dus ik veronderstel dat je niets bent met die info. De wagen werd trouwens netjes afgeleverd bij PTI in Aartselaar (zie post van PPP). 6% invoerrechten en 375 eur kosten PTI voor stalling, douaneformaliteiten, containerwerk, en ze bedenken wel wat :wink:

Vermits ik achter de hoek van de shipping-agent woon, gewoon nrplaat erop en naar huis gereden :lol:

Verzekering kost 1,75% van de factuurwaarde met een vrijstelling van 500 $.
Ze worden met 3 wagens in 1 container geplaatst. Hallucinant om zien maar dagelijkse kost. Kleine beschadigingen zijn echter meer regel dan uitzondering. Een container waar de wagen alleen in zit (kleiner formaat uiteraard) kost ongeveer het dubbele.

Ik hoor het wel als je meer info wenst.

Ik heb er geen spijt van (en het zal niet de laatste zijn :wink:). Ik post mijn verhaal straks wel even!
SUCCES!
gr
Peet

05 feb 2007 20:50
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Peet964 schreef:
Verscheping gebeurde door Alladin Freight

jaaaaa, zo kan ik het ook... :cheesy:

Afbeelding

05 feb 2007 20:52
Profiel
PorscheForum Rakker
1971 911 S
Antwerpen
Bericht 
:D en als je gewoon over de lamp wrijft komen ze aan huis :D

05 feb 2007 21:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht 
ik heb ook goede ervaringen met PTI, voor shipping Oakland - Antwerpen.
wel zorgen dat je een goede verzekering neemt, want standaard is alleen "total loss" verzekerd !

benieuwd naar je verhaal Peter :D

05 feb 2007 23:58
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
kristof356-911 schreef:
benieuwd naar je verhaal Peter :D

Voila :salut:

05 feb 2007 23:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Peet964 schreef:
Ik heb net inderdaad 1000 dollar betaald voor shipment van S Fransisco naar A'pen.

Sorry hoor PPP-tje maar als in enkele posts later mijn 'opmerking' wordt bevestigd dan kan ik alleen maar glimlachen.

En inderdaad is deelnemen aan een forum vrijwillig. Maar ik erger me kapot aan de Nederlandse mentaliteit dat iedereen denkt een deskundige te zijn. Dan kan je inderdaad je vraagtekens zetten bij de wijze waarop ik mijn 'boodschap' breng, maar dat doet helemaal niets af aan de inhoud van de discussie.

Ik weet niet hoe het met jou gesteld is maar als ik iemand hoor zeggen dat'ie 'denkt' dat het wel 3000 euro is en het blijkt een fractie te zijn, dan denk ik van: doe je huiswerk of hou je mond...

06 feb 2007 3:46
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
912 schreef:

Ik weet niet hoe het met jou gesteld is maar als ik iemand hoor zeggen dat'ie 'denkt' dat het wel 3000 euro is en het blijkt een fractie te zijn, dan denk ik van: doe je huiswerk of hou je mond...

Zolang ze hun denken niet als waarheid verkondigen, heb ik er geen problemen mee.

06 feb 2007 7:31
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
912 schreef:
... of hou je mond...

Ach, dat denk ik wel eens bij bepaalde mensen, zelfs al hébben ze gelijk... :twisted:

06 feb 2007 7:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
horn schreef:
912 schreef:
... of hou je mond...

Ach, dat denk ik wel eens bij bepaalde mensen, zelfs al hébben ze gelijk... :twisted:

:mrgreen: :cheesy:

06 feb 2007 9:45
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende