Re: staande gehouden en hoe..............
ja zeker, door mijn werk rijdt ik ook veel s'nachts.
Ik reed toen nog deze als dagelijkse auto:
En werd dan vaak aangehouden.
Dan stapte ik uit want zaten toch geen gordels in, om die discussie te vermijden.
Ik was toen altijd gekled in een pak met stopdas enzo maar ze achten zeker dat ik van de maffia was.
Fel licht in je gezicht , onvriendelijk de papieren willen hebben, vragen of de auto van mij was: dat staat op de papieren zei ik dan.
Op een gegeven moment was ik het beu na het in een week voor de derde keer mee gemaakt te hebben en heb toen gezegd je behandeld mij netjes zoals ik u aanspreek of ik stap ik en ben weer weg,,, het hielp wel
.(mazzeltje dacht ik achteraf)
ander verhaal
ik rijdt een fiat 500
we moeten ritsen voor de tunnel ik rij nast een busje en laat me terug zakken achter het busje ik kijk ruimte , geef richting aan en kijk weer.
Golfje rijdt het gat met opzet dicht.
ik kijk en zet de auto op de mm er tussen .( dat is mijn fout)
De man achter het stuur kookt over, zijn hoofd zo rood als een tomaat.
Druk gebaarend maakt hij duidelijk dat hij het er niet mee eens is.
Ik denk sukkel wat deed jij dan, ik geef hem nog de bekende vinger.
Hij blijft druk doen achter me ook in de tunnel, ik laat ga los en laat hem passeren.
Zit hij met iets naar mij te zwaaien,
ik kijk nog een keer een politie pasje.
Ik gebaar hem dat hij maar moet stoppen na de tunnel.
Nou blijf ik altijd de rust zelf hoe boos je me ook maakt.
Dus ik sta te wachten tot de man achteruit terug is gereden.
En wil meteen mijn papieren zien ik geen hem alles rijbewijs kenteken zit in mijn portefeuille.
De man tiert van alles rijbewijs kwijt, boetes bla bla hij had zich gelegitimeerd.
nou dat wil ik dan nog wel eens zien.
Hij geeft die legitimatie de ik meteen over schrijf:
en daar ging het fout de man ontploft en pakt mij bij mijn keel ik weer dit af.
en zeg dat dit niet normaal is hij doet een tweede poging maar ik stap achteruit.
Ik wil mijn papieren terug maar die geeft hij niet.
Ik zeg hou die zooi maar ik ga weg om aangifte te doen.
ik stap ik wil starten
een worsteling om de sleutels die al in het contact zitten, ook links
Ik behoud de sleutels en op het moment dat ik weg wil rijden krijg ik de papieren terug.
eind van het verhaal dan man moest zijn excusses maken, na overleg met een politie chef heb ik er geen zaak van gemaakt(later spijt van)
Nou had hij na het excuus mijn huis adres gebelt naar mijn moeder en tegen mijn moeder tekeer gegaan over mij en de opvoeding.
dat was voor mij iets:
ik heb zeker twee jaar met het kenteken van die golf rond gereden op het dashbord en zijn naam A.H. de graaf.
weet niet wat ik had gedaan als ik hem tegen was gekomen[/color]
Ik heb niks tegen de agenten maar meer hun houding en tuurlijk moeten ze niet op hun aardigst mensen aan houden dat werkt niet maar soms gaan ze wel te ver.
Ik heb nog een 40 min met een motermuis(agent) staan praten over de boete die ik zou krijgen omdat ik voor moest komen voor de snelheden die hij geconstateerd had, aardige man niks mis mee.aleen jammer van die boete.
robert