Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 11:21

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Bij de domeinen (deel 2) 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht Bij de domeinen (deel 2)
Na een eerdere post ben ik toch nieuwsgierig geworden, dus eens gaan zoeken. In december is deze 996 verkocht....

http://domeinen.minfin.nl/custom_button ... 303X62.jpg

6288 Personenauto, PORSCHE,
type 996,
kenteken 16-NB-BN,
chassisnr. WP0ZZZ99ZYS640511,
afgelezen km-stand 59.245, benzine,
datum eerste toelating 03.04.2000.
LET OP: De afgelezen km-stand van dit voertuig geeft geen juiste
indicatie van het werkelijk aantal gereden kilometers en komt niet
overeen met de km-historie volgens de Nationale Autopas (NAP).
Verkoop Verkoopunit Soesterberg (routebeschrijving)
Categorie(n): Voertuigen en onderdelen
Hoogste bod: € 36.113,00

Het is toch zeker geen hoge prijs, maar ik vraag me af, hoe krijg je zo een auto weer "legaal" dus met een kloppende NAP :?:

Ook is er in diezelfde maand een CJN (TURBO, 2005) verkocht voor nog geen 79K , ook geen verkeerde prijs.

05 feb 2007 13:12
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Op zoek naar een 997
Bericht 
Het is in mijn ogen geen koopje van de week. Dik 36K met een onlogische km stand, ingevoerd en zonder akk of enige controle. Dan durf je wel om hem "blind" te kopen voor dit geld :wink:

05 feb 2007 15:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Als men zelfs al aan geeft dat de kilometer stand niet overeen komt met de NAP dan is er flink gerotzooid met de auto. AKK zit er niet in bij de domeinen dus het blijft een enorme gok. En dan is 36k voor deze auto zeker geen koopje.

05 feb 2007 15:38
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
plus 15% opgeld, maakt sowiezo al 41.529 euri... :?

05 feb 2007 17:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Bericht 
Maar er blijken legio mensen bij domeinen of bijv. op www.bva-auctions.com een auto te kopen. Gewoon vanaf een plaatje en een vage omschrijving.

En als je dan naderhand terugkijkt voor welk bedrag die wagens weggaan... Soms zelfs voor meer dan dat je bij de dealer inclusief garantie betaald.

05 feb 2007 17:43
Profiel
PorscheForum Rakker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
Ben 2 jaar geleden bij een kijkdag van domeinen geweest op Soesterberg voor een oude oplegger die ik wel wilde hebben. Ik was met iemand mee die er wel vaker komt. Volgens hem wordt in 80 procent van de gevallen te veel geboden omdat de meeste (vooral particuliere) kijkers niet stilstaan bij de 15% opgeld of de eventuele BTW die er bij sommige auto's nog overheen komt.. :roll: Uiteindelijk is het inderdaad meestal voordeliger om gewoon bij een dealer een auto uit te zoeken.. er waren die keer ook een paar auto's bij waar nog BPM bijkwam.. :shock: .

05 feb 2007 20:03
Profiel
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Auke231 schreef:
Volgens hem wordt in 80 procent van de gevallen te veel geboden omdat de meeste (vooral particuliere) kijkers niet stilstaan bij de 15% opgeld of de eventuele BTW die er bij sommige auto's nog overheen komt.. :roll:

Wat ik me afvraag Auke, is wie nou uiteindelijk bepaald of jij een redelijk bod doet of niet. Kortom: er komt een 996 GT3 bij de domeinen te staan en jij doet een bod van € 30.000. Wanneer geen enkel ander bod die week binnenkomt, wie bepaald dan of die auto voor dat bedrag "weg mag"? :roll:

Of loopt er een blauwhelm met gevoel voor de handel rond?

05 feb 2007 20:34
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
ER schreef:
Of loopt er een blauwhelm met gevoel voor de handel rond?

Er lopen inderdaad een paar medewerkers rond met gevoel voor prijzen en handel en die bepalen gewoon een minimumprijs.
Is er geen bod boven dit bedrag dan blijft de auto gewoon staan tot de volgende keer!

05 feb 2007 20:42
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
Ze hebben inderdaad een minimum prijs aan elk voertuig gehangen. Er blijven ook wel voertuigen staan waar dan niet genoeg op is geboden,.. vergelijk het maar met de "reserve not met" opmerking bij Ebay.
Wat mij wel opviel was het grote aantal kijkers, waarvan er velen met een wilde blik in de ogen om een bepaalde auto heen stonden te springen... :D ... (zou ik ook doen bij een GT3 denk ik.. :roll: )..

05 feb 2007 21:48
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]