Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 14:19

Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Upgrade van 964....?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964C4
Bollenstreek
Bericht Upgrade van 964....??
Hallo allemaal,

Sinds 4 jaar in het gelukkig bezit van een Amazone groene 964 C4, een prima (en probleemloze) wagen. Ik rijdt er zo'n 10d km per jaar mee, doorgaans voor de fun..

Maar na 4 jaar begint het toch een beetje te knagen....moet ik niet eens aan de 993 of zelfs een 996?

Zijn er onder jullie meerderen die van een 964 naar een 993 zijn over gestapt en zoja hoe is dat bevallen, en was het achteraf gezien het prijs verschil waard??

de 993 zie je nu vanaf ongeveer 30d euri voor de vroege modellen, de 285pk versies liggen meestal tussen 38 -45d euri en de 2 en 4 S zitten daar nog weer boven...en dan de 996, vroege modellen onder de 40d....

Voor een goede 993 moet ik dus ongeveer de complete prijs van een 964 bijleggen.....is dit dan nog wel de moeite of kan je dan beter direct naar een 996 gaan?

Het alternatief is natuurlijk lekker blijven rijden in 964 en hier en daar wat verbeteringen aan brengen zoals onderstel, motor upgrade (iemand ervaring met cartronic??) etc.

Wat is wijsheid?

06 feb 2007 12:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht 
hangt van je wensen af...mijn beleving is dat de 993 wat comfortabeler is en minder stuurmansauto (kan je wel aanpassen met bilsteins, rs stuurstangen / stuurhuis etc, daar weet erwin alles van..), wel de mooiste lijn (persoonlijk) 996 rijdt ook goed, ook wat makkelijker maar ben zelf niet zo'n liefhebber van de lijn, wel een beer van een auto, zeker voor meer dagelijksgebruik. Voor de fun ben ik ben mening dat het strakke sturen en "rs achtige pure ervaring" het leukst is voor een auto voor erbij en ben na de 964, 993 nu het meest gelukkig met een late 3.2 met alle sportpakketten die er waren / zijn (lees knetterharde bilsteins met ruf uitlaat). Geweldige auto, zo puur en sensationeel qua rijden...

het is en blijft dus een gevoelskwestie, succes met de keuze

06 feb 2007 13:01
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
$TEEF schreef:
het is en blijft dus een gevoelskwestie, succes met de keuze

.... met als voorbeeld 'n 993 rijder die terugestapt is naar 'n 964 :arrow:

Afbeelding

't mooiste is natuurlijk 'n 964 voorkant met 'n 993 achterkant :twisted:

... zelf heb ik ook 'n 993 overwogen - maar als er zoveel geld bij zou moeten, ga ik toch liever voor 'n 30 Jahre 0f 'n 964 RS :idea:

06 feb 2007 13:28
Profiel WWW Facebook 
991.1 gts
tholen
Bericht 
tja ik heb deze keus net achter de rug.ik heb besloten mijn 964 te houden en word nu helemaal getript gestraald en gespoten.
ik wilde een 993 maar ja wat koop je dan weer.mijn 964 is 100% en met een andere moet je het maar weer afwachten.
ik zou zeggen lekker blijven rijden of een latere 993 kopen.
of zoals olaf zij een 996 met een 997 neus.

gr anton964

06 feb 2007 14:00
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Olaf schreef:
't mooiste is natuurlijk 'n 964 voorkant met 'n 993 achterkant :twisted:

Theoretisch Afbeelding, maar in de "praltijk" Afbeelding. ;)

Heb geen ervaring met de overstap van 964 naar 993 en dat verwacht ik ook niet te krijgen. 8)

06 feb 2007 14:11
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
anton964 schreef:
of zoals olaf zei een 996 met een 997 neus.

een 996 met 997 neus is toch gewoon een 997??? Of zie jij een verschil:

Afbeelding Afbeelding

06 feb 2007 15:06
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Cabrio 4S. voorheen 996 cabrio
Bericht 
Als je hem dan toch in het zilver neemt, dan maakt de neus (koplampen) ook niet meer zoveel uit... :roll:

... on topic: heb zelf in een 993 gereden; nu in de 996. Toch echt wel een wereld van verschil. Zeker de cabrio uitvoering:
-Hard top (achterruitverwarming)
-Completere auto (PCM; climat control, navigatie, boord computer, etc.)
-Heel stuk meer comfort (wegligging, grootte)
-Betere ventilatie (geen beslagen ramen)
-Techniek (PSM, en nog wat van die dingen...)

Moet wel eerlijk toegeven dat het lijnenspel van de 993 prachtig is!

06 feb 2007 15:42
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
anton964 schreef:
ik heb besloten mijn 964 te houden en word nu helemaal getript gestraald en gespoten

ik zou effe checken bij je autospuiterij, maar als je auto gestraald wordt, is 'ie volgens mij ook meteen niet meer gegalvaniseerd...

'k zie zo-ie-zo niet in waarom je een 964 zou moeten stralen :roll:

06 feb 2007 15:48
Profiel WWW
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
EriC4C schreef:
Heb geen ervaring met de overstap van 964 naar 993 en dat verwacht ik ook niet te krijgen. 8)

Steffie schreef:
... on topic: heb zelf in een 993 gereden; nu in de 996. Toch echt wel een wereld van verschil. Zeker de cabrio uitvoering: .....

Als, dan ..... ;)

Vanaf een 996 is het rijden in een 911 echter wat mij betreft een andere beleving en gaat mijn voorkeur (nog?) uit naar de beleving die de modellen daarvoor geven.

06 feb 2007 15:57
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Heb zelf ook op het punt gestaan om naar een 993 over te stappen. Hele zoektocht 993 achter de rug, zelfs een 993 laten keuren (aankoopkeuring), uiteindelijk toch maar besloten om 964 te blijven rijden. Want als hobby-auto meer een driver's car, meer het gevoel te moeten werken, meer het oergevoel, minder comfortabel, etc etc.

Dus wel het geld voor de 993/996, maar niet de goesting. :wink: Zoals ik er nu insta: zou ik er op enig moment substantieel meer geld voor over hebben, dan wordt eerder een 964 RS overwogen of een 996GT3. :idea:

06 feb 2007 16:06
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
996 GT3 zou mijn keus ook zijn gezien, plezier, hoeveel ik er mee rijd, kostenplaatje.

Ben een tijd geleden met deze bezig geweest, moest toch teveel bij op mijn 993 targa.

Afbeelding

Zie nu trouwens dat deze auto 6000 euro in prijs is verlaagd naar 53,996 euro, is toch wel een hele scherpe prijs.....Blij dat ik deze 2 maanden geleden niet heb gekocht voor dat geld...

06 feb 2007 19:19
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
nog maar een keertje rekenen dan... :twisted:

06 feb 2007 19:22
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
horn schreef:
nog maar een keertje rekenen dan... :twisted:

NETTO PRIJS :roll:

06 feb 2007 19:27
Profiel WWW Facebook 
Uden
Bericht 
Ik hoef voorlopig niet meer te rekenen, het geld voor de Porsche heeft ondertussen op aangeven van vrouwlief een andere bestemming gevonden...

06 feb 2007 19:35
Profiel
PorscheForum Rakker
nog geen
Franeker
Bericht 
Ik denk dat ik met een 964 wel een tijd zou kunnen leven. 993 is ook wel leuk model, maar denk een stuk duurder qua alles.

06 feb 2007 21:30
Profiel Facebook 
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
wilcof schreef:
Ik denk dat ik met een 964 wel een tijd zou kunnen leven. 993 is ook wel leuk model, maar denk een stuk duurder qua alles.

Nee hoor, alleen in de aanschaf. :wink:

06 feb 2007 21:32
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 nachtblau '92
Bericht 
@ Wouter,

Ik heb zelf een andere nokkenas in mijn 964 (één uit een 993) daardoor wordt die sneller en loopt hij wat rommeliger. Wat mij betreft een leuke verbetering. Veerpootbrug voorin een ook harde rubbers (powerflex) maken de auto sportiever.

Maar, het is wat je zelf fijn vindt! Helaas is dat vaak een kwestie van uitproberen. Wat mij betreft is een 64 meer een rijders auto dan een 93.

"Racing is life, everything else is just waiting" Steve Mcqueen

http://www.wgbracing.nl
http://www.vrijrijdendagen.nl

06 feb 2007 22:48
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ]