Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 9:23

Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Onboard opname hoe/waarmee 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht Re: Welke sportuitlaat op mijn 996 ?
Harley schreef:
ER schreef:
Zeg zo'n Hama Autostativ........ waaraan en hoe bevestig je die? Toch geen schroef en boor-werk in je dakje?

En dan een digital video cam erop? :?:

Gewoon een gat in je dak boren en dan met een vleugelmoer vast zetten. :lol:

Hama Autostativ zit met een grote zuignap vast, in dit geval op de achterruit. Digicam er op (met afstandbediening) en karren maar.
Ik heb 'm onlangs even getest -vandaar het filmpje- want hij moet mee naar de circuitdagen en driftcursus, en ik wilde zeker weten dat m'n camera niet door de auto stuitert in de eerste de beste snelle bocht. :roll:

Cool! 8)

Wil ik ook! Ik ga binnenkort toch een een digi videocamera aanschaffen maar ben nog zoekende naar het kleinste formaat met harde schijf opslag met goede kwaliteit.

Iemand tips? :?:

06 feb 2007 1:22
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Ga voor een Sony. Heb ik ook (al 6 jaar dezelfde kamera), die dingen zijn onverwoestbaar als je ze goed behandelt (die van mij heeft al Namibie, Uganda, Ethiopie etc. overleefd) -net Porsches- en ze hebben absoluut de beste lenzen (Carl-Zeiss).

06 feb 2007 1:33
Profiel WWW
Rosmalen
Bericht 
Thnx! :wink:

06 feb 2007 7:57
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Welke sportuitlaat op mijn 996 ?
ER schreef:
..... maar ben nog zoekende naar het kleinste formaat met harde schijf opslag met goede kwaliteit.

Waarom met harde schijf opslag :?:
Ik moet ook een nieuwe camera kopen met dank aan mijn schoonvader :evil: en ga inderdaad zeer waarschijnlijk ook voor Sony. Echter weer voor mini-DV i.p.v. met harde schijf heb ik besloten. Deze zijn een stuk goedkoper en opgenomen materiaal wil ik toch niet op de camera laten staan, dus zet deze eenvoudig via DV-kabel over op de HDD/DVD-recorder. Waarom zou ik dan meer betalen voor de tijdelijke opslag van materiaal bij gelijke kwaliteit :?: :!: :idea:

06 feb 2007 10:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
EriC4C schreef:
ER schreef:
..... maar ben nog zoekende naar het kleinste formaat met harde schijf opslag met goede kwaliteit.

Als jij een weekendje spa meepakt en je wil een redelijke beeldkwali, dan is de grootste geheugenkaart niet genoeg ;-) Dan heb je wel een paar GB aan beeldmateriaal.

06 feb 2007 11:01
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Moderator
PF #18
Bericht 
Met mini-DV tapes is de capaciteit in tegenstelling tot een interne HD in principe juist onbeperkt. :idea: :wink:
Gezien het zeldzame en in voorkomende gevallen kortstondige gebruik van de camera in mijn geval overigens geen issue bij de keuze.

06 feb 2007 11:15
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Brey-Krause maakt materiaal voor cameramontage in de auto.

06 feb 2007 12:03
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
EriC4C schreef:
Ik moet ook een nieuwe camera kopen met dank aan mijn schoonvader :evil: en ga inderdaad zeer waarschijnlijk ook voor Sony. Echter weer voor mini-DV i.p.v. met harde schijf heb ik besloten. Deze zijn een stuk goedkoper en opgenomen materiaal wil ik toch niet op de camera laten staan, dus zet deze eenvoudig via DV-kabel over op de HDD/DVD-recorder. Waarom zou ik dan meer betalen voor de tijdelijke opslag van materiaal bij gelijke kwaliteit :?: :!: :idea:

Mee eens. Ik heb ook mini-DV en zie de meerwaarde van harde schijf of direct-DVD opname niet.

06 feb 2007 14:10
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1
Lochristi, België
Bericht 
Een kennis van mij die tot 2004 in de Belcar Endurance Cup reed, stopt ermee (gaat sprint rijden) en verkoopt al zijn endurance spul.
Daar zit ook een professioneel statief voor onboard race opnamen bij (speciaal gemaakt voor op circuit).
Maar ik dacht, zal het even checken, dat het enkel op een rolkooi kan bevestigd worden.

Citaat:
wegens ombouw wagen van endurance naar Sprint
Aangeboden:
Professionele Camerasteun en motorsport proven, zichtbaar in catalogus Demontweeks 2006 op blz.361 (artikel 2420) - kost nieuw: 97,59 pound + btw en + transport kosten.
Mag weg voor 85 Eurootjes.

Afbeelding

Bij interesse geef ik je het emailadres wel per pm

06 feb 2007 14:14
Profiel
PorscheForum Junkie
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Bericht 
ik heb interesse

06 feb 2007 14:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 C4 nachtblau '92
Bericht 
Hoi,

Bij deze engelsen heb ik mijn steun gekocht. Vele mogelijkheden!

http://www.b-hague.co.uk/Mounting%20Brackets.htm

"Racing is life, everything else is just waiting" Steve Mcqueen

http://www.wgbracing.nl
http://www.vrijrijdendagen.nl

06 feb 2007 18:34
Profiel WWW
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Leuk,maar ik wil ook graag een beetje van de bestuurder en het stuur zien tijdens de ritjes over het circuit. :lol: De camera moet mho schuin achter de bestuurder geplaatst worden.

06 feb 2007 20:02
Profiel WWW
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Die onboard opnames heb ik wel eens gezien van een 996. Hardstikke interessant. Maar pas op voor je kinderen, want het is vaak nog gedetailleerder dan gewone natuurfilms.

06 feb 2007 20:56
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 nachtblau '92
Bericht 
André 3.0 schreef:
Leuk,maar ik wil ook graag een beetje van de bestuurder en het stuur zien tijdens de ritjes over het circuit. :lol: De camera moet mho schuin achter de bestuurder geplaatst worden.

Met de grote zuignap en een verlengde arm kan je je camera in elke gewenste positie krijgen, ook tussen je voorstoelen.
Even verder zoeken op de gegeven site en je vindt een heleboel opties.
Succes!

06 feb 2007 22:41
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
Ik zou ook voor een HD camera gaan. Maar dan wel High Definition.

zomaar een willekeurig HD voorbeeldje :wink:

06 feb 2007 22:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Pas een beetje op als je een HDD camera koopt.

Ik had voor in de raceauto een JVC Everio gekocht en die blijkt niet tegen trillingen te kunnen, dwz niet tegen trillingen met de frequentie in een raceauto. Camera zit weliswaar muurvast op de kooi geschroefd en een raceauto trilt meer en anders dan een straatauto, maar het is wel een beetje zonde van het geld. Heb nu weer een JVC met mini cassettes. Prima beeld, maar wel een beetje weinig capaciteit.

Andere opties zouden nog SD cards zijn, die zijn er tegenwoordig met super eel capaciteit en hebben helemaal geen bewegende delen.

06 feb 2007 22:56
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 nachtblau '92
Bericht 
De Canon mv 790 kan goed tegen het trillen :D
(zie je beelden op mijn site)

06 feb 2007 23:25
Profiel WWW
Rosmalen
Bericht 
EriC4C schreef:

Een zo klein mogelijke digi videocam met grote harddisk, omdat ik:

1. géén gezeik meer wil met losse tapes, bandjes, DVD's of ander slijtage-gevoelige meuk die je ook nog eens kwijt kunt raken; simpel opnemen en overzetten naar DVD-recorder of PC.

2. een kleine en lichte, kortom praktische videocamera wil die makkelijk in je binnenzak of broekzak past, zodat er geen enkele drempel is om zo'n ding mee te nemen.

Simpel.

07 feb 2007 1:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
Ik had begrepen dat mini-DV bandjes itt opname op harde schijf, op memory sticks of direct op DVD geen 'kwaliteitsverlies' geeft. Als je de beelden op harde schijf opslaat, wordt een en ander gecomprimeerd waardoor het bronmateriaal al meteen van 'mindere' kwaliteit is. (ik zet 'mindere' tussen aanhalingstekens omdat de beelden weliswaar digitaal worden gecomprimeerd, maar toch nog best OK zijn).

Daarom een half jaar geleden voor de Sony HDR-HC3 gekozen. Een High Defenition camera met heel veel (gebruiksvriendelijke) mogelijkheden. zie hier op kieskeurig.nl (en lees ook de reviews). Eén modelletje 'hoger' is de HDR-HC1 (zie de link ergens hierboven). Die is echter een stuk 'ingewikkelder' en beter geschikt voor mensen die (semi)professioneel filmen.

Kortom. Erg tevreden met mini-DV en de HDR-HC3. Zeker icm een groothoeklens ;-) Hoop dat je wat aan deze info hebt.

07 feb 2007 2:17
Profiel WWW
Moderator
PF #18
Bericht 
ER schreef:
Een zo klein mogelijke digi videocam met grote harddisk, omdat ik:

1. géén gezeik meer wil met losse tapes, bandjes, DVD's of ander slijtage-gevoelige meuk die je ook nog eens kwijt kunt raken; simpel opnemen en overzetten naar DVD-recorder of PC.

2. een kleine en lichte, kortom praktische videocamera wil die makkelijk in je binnenzak of broekzak past, zodat er geen enkele drempel is om zo'n ding mee te nemen.

Simpel.

Simpel :?:

Heb je jezelf al georiënteerd op het verschil in grootte tussen mini-DV camera's en HD-camera's :?: :idea:

Mini-DV tapes slijtage gevoelig(er dan HD) en je hebt het dus over het kwijt raken tussen opname en overzetten vrij snel daarna :?: :!:

Gisteren me nog laten informeren over de digicam's:
- Kwalitatief halen de HD-camera's het nog niet bij mini-DV camera's (wist ik nog niet).
- In maart komen de nieuwe modellen. Huidige modellen worden niet meer door de importeurs uitgeleverd, dus je bent afhankelijk van de voorraad van het verkooppunt (/ de organisatie daar achter).

07 feb 2007 8:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Brabant - Westland
Bericht 
Je kan tegenwoordig zelfs wat je opneemt meteen op laten slaan op een computer.
http://www.purplelink.info/

Leander

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.

08 feb 2007 13:48
Profiel WWW
foxtrot / oscar
Bericht 
deze lijkt me handiger (en goedkoper)
http://forums.pelicanparts.com/showthre ... genumber=1

'k heb 'm alleen hier nog nergens kunnen vinden (of een bedrijf in de VS dat 'm internationaal verstuurt)

08 feb 2007 14:56
Profiel WWW
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Is dit wat??

Afbeelding

Afbeelding

even een camerasteun er op en klaar.Wel de gewone gordels blijven gebruiken.

24 feb 2007 20:15
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Bericht 
ook ik ga me wagen aan een onboard camera, ik heb een digitale videocamera gekocht ZONDER bewegende delen, hij schrijft de gegevens weg op een SD of CF kaart.

Afbeelding
Afbeelding

24 feb 2007 22:24
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 24 berichten ]