Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 15:26

Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Klassieker 
Auteur Bericht
Bericht Klassieker
Vandaag heb ik bij ons in de parkeergarage van mijn kantoor een prachtige oude Porsche gezien. MOet minstens 40 jaar oud zijn.
Heb foto's genomen met mijn GSM, maar omdat in de parkeergarage de verlichting niet zo echt geweldig was zijn de opnames nogal donker. Maar met enige fotobewerking kan het opgekalefterd worden. Helaas is mijn computer waar Photoshop in zit gecrasht en kan nu de foto's niet bewerken.
Wie wilt dit voor mij doen en de foto's hier plaatsen waarbij svp de kentekenplaat bewerkt moet worden uit privacy-overwegingen.

Op moment dat ik de parkeergarage verliet kwam er een prachtige feloranje Gallardo Spyder de garage binnenrijden. Wat een geluid!

Arme jongen die straks door de sneeuw moet.

06 feb 2007 22:32
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht Re: Klassieker
ECT schreef:
Wie wilt dit voor mij doen en de foto's hier plaatsen waarbij svp de kentekenplaat bewerkt moet worden uit privacy-overwegingen.

Kom maar door met die foto's... Zal de kleuren ed ook nog een beetje proberen op te krikken in Photoshop.

PS: Zie pb voor mijn niet-hotmail-adres.

06 feb 2007 23:48
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
Een duidelijk gevalletje van een 356-A, lijkt mij.

Mooie kleur toch, dat zilver... ;-)

Afbeelding
Afbeelding

07 feb 2007 1:50
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht 
Schitterend !!!

07 feb 2007 8:02
Profiel
Bericht 
Hij is in het echt, bloedmooi om te zien. Het is inderdaad zilverkleurig en hij is op de kop af 60 jaar! :D

Bedankt voor het overzetten!

07 feb 2007 9:59
Moderator
PF #57
Bericht 
d'r wordt toch echt te veel geld verdiend bij jullie op de zaak ECT! :cheesy:

07 feb 2007 10:24
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
eerste 356 is in 1948 gebouwd volgens wikipedia.
zou dan een van de allereersten moeten zijn.

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

07 feb 2007 10:32
Profiel
Bericht 
outletvalve schreef:
eerste 356 is in 1948 gebouwd volgens wikipedia.
zou dan een van de allereersten moeten zijn.

Volgens Porsche356club.nl begon de productie al in 1947 :arrow: 60 jaar oud dus en lijkt verdomd veel op de eerste Kevers.

Hoeveel zou die wel niet waard zijn? Moet zeggen dat ik haar mooier vind dan de 2 Continental GT's en een spuuglelijke Mercedes 500 (?) Coupe bij ons in de garage (laat de eigenaar dat maar niet horen :mrgreen: ).

07 feb 2007 10:44
PF #911
België
Bericht 
Moet een van ten vroegste begin jaren '50 zijn, kijk bv. naar de voorruit waar geen knik meer inzit...

07 feb 2007 11:23
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Echt prachtig...knap ding!!!

07 feb 2007 11:29
Profiel
Bericht 
Bron: Porsche356club.nl

Het prototype van de eerste 356 (356-001) onderging in maart 1948 de eerste test. Het was een tweezitter op basis van een buizenchassis met een voor de achteras gemonteerde motor. De eerste 356 had een erg eenvoudige carrosserie met gebogen lijnen en werd voor het eerst aan het publiek getoond tijdens de Zwitserse Grand Prix in Bern, alwaar hij positief commentaar ontlokte. De 356-001 was nog niet klaar of men werkte aan de productiemogelijkheden en dito kosten. Het was Porsche sr. zelf die Ferry adviseerde de motor verder naar achteren te plaatsen, over de achteras heen, zoals hij deze bij de Volkswagen al had geplaatst. Hij stelde, dat enig verlies qua wegligging en bedieningsgemak gecompenseerd zou worden door verbeterd rijplezier en hij kreeg gelijk. Verder werd besloten het complexe buizenchassis te vervangen door een puntlas-kokerframe. Vanaf dat moment begon in de kleine werkplaats in Gmünd de produktie van een gelimiteerd aantal 356’s in de definitieve uitvoering: vanaf de 356/2-001 was de eerste echte serie-produktie van Porsche een feit.

Vanaf 1947, tot op dat moment, stond de Porsche eenvoudigweg bekend als de 356. Het was pas in 1955 dat de firma een progressieve, chronologische benaming koos voor de diverse uitvoeringen, beginnend met de 356 A.

Afbeelding

http://www.classicdriver.com/uk/find/41 ... urer=10106

Het moet gezegd worden, dat de firma Porsche zelf nooit officieel gesproken heeft over het pre-A model - intern begint de type-aanduiding vanaf de introductie van de A met de projectnaam T1.

Op het technische front maakten de nieuwe 60 en 75 pk 1,6 liter motoren hun opwachting en begon de serieproduktie van de krachtige door Fuhrmann ontworpen 100 pk type 587. Het koetswerk werd uitgediept door de vloer met 35 millimeter te verlagen, een nieuwe voorruit te monteren en het dak dienaangaande te modificeren; de instrumenten van de Speedster en de dashboards van alle andere modellen werden aangepast, voortaan werden 15-inch wielen en een verbeterd veerpakket gemonteerd. Na deze lange lijst van veranderingen volgde in 1956 slechts één noviteit: een nieuwe versnellingsbak (type 644). Als optie was een benzinetank met een capaciteit van 80 liter verkrijgbaar. Aan het begin van 1957 kregen de laatste T1’s een grotere achterruit, druppelvormige achterlichten en een gemoderniseerd instrumentarium.

Het T2 model werd gepresenteerd in 1957 op het traditionele podium voor de Duitse auto-industrie: de Frankfurter Messe. Het was een merkbare verbetering ten opzichte van voorgaande modellen dankzij de introductie van het ZF stuurmechanisme, nieuwe brandstofsystemen voor alle motoren en andere technische verbeteringen, waaronder een nieuw motorcarter, efficiëntere oliekoelers, een met diafragmaveren uitgeruste koppeling en een nieuw uitlaatsysteem. De toch al niet geringe prestaties van de Carrera werden opgeschroefd tot 110 pk voor de GT-versie en 105 pk voor de De Luxe. Alle uitrustingsniveaus werden aanzienlijk verbeterd, met nieuwe stoelen, raamhevels en zijraampjes. Wat het exterieur betreft: de uitlaatpijpen kwamen voortaan uit in de rozetten van de achterbumper, er waren wieldeksels met het Porsche-logo en nieuwe deursloten.

Het volgende jaar was het laatste voor de Speedster, die vervangen werd door de Convertible D, welke een meer comfortabele auto bleek dankzij een meer beschermende voorruit, een wis-wasinstallatie en andere stoelen – zowel de 60 pk als de 75 pk motoren waren leverbaar. Andere kleine verbeteringen verschenen in de loop van het jaar, waaronder een krukas met glijlagers voor de 105 pk sterke Carrera 1,6 liter motor en een volledig gesynchroniseerde 716 versnellingsbak.

Ben dus benieuwd hoe oud deze auto wel niet is.

07 feb 2007 11:32
PorscheForum Junkie
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Citaat:
Ben dus benieuwd hoe oud deze auto wel niet is.

In ieder geval nooit van 1947. Auto is een 356A, dus een jaartje of 50 oud.

mhaschreurs.hyves.nl

07 feb 2007 11:49
Profiel Facebook 
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Godspeed schreef:
Moet een van ten vroegste begin jaren '50 zijn, kijk bv. naar de voorruit waar geen knik meer inzit...

Ook ik meen me te herineren dat de eerste nog een gesplitste voorraam hadden , de opvolgers die met de knik en dan pas de gladde

Afbeelding

Afbeelding

Laatste update 22/10/2013

07 feb 2007 12:01
Profiel WWW Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Voor diegene die echt alles willen weten adhv de uiterlijke kernmerken van deze auto:

356 spotter guide

- Hij is van na 55, zoals reeds eerder aangegeven, door 't type ruit.
- Is van 54 tot 59, door de knipperlicht met horngrille layout.

voor de rest zou je de achterkant moeten zien.

07 feb 2007 14:00
Profiel WWW
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Ongelooflijk mooi. :)

07 feb 2007 18:09
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Opglabbeek, België
Bericht 
kwijl, kwijl, kwijl

07 feb 2007 21:56
Profiel WWW
Bericht 
patrick911 schreef:
Voor diegene die echt alles willen weten adhv de uiterlijke kernmerken van deze auto:

356 spotter guide

- Hij is van na 55, zoals reeds eerder aangegeven, door 't type ruit.
- Is van 54 tot 59, door de knipperlicht met horngrille layout.

voor de rest zou je de achterkant moeten zien.

Weer wat bijgeleerd :P

07 feb 2007 23:16
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Ongelovelijk mooi. Gebaseerd op de uiterlijke kenmerken zou ik ook gokken op 1955 ongeveer. Maar ik ben zeker geen 356 expert al begin ik meer en meer te weten te komen door alle info die ik voor de Porsche Technical Car Database aan het verzamelen ben.
Het is wel een pracht exemplaar en goud waard als ie nog origineel is.

De 356/001 was enkel een prototype dat in 1948 aan het publiek getoond werd. En er is er slecht 1 van gemaakt.

Afbeelding

07 feb 2007 23:20
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ]