Auteur |
Bericht |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
 Jemig de Pemig...
Ik ben net terug van een weekendje Sankt Anton in Oostenrijk.
Wat is het toch ongelofelijk hoe ontzettend lekker een 3.2 van bijna 20 jaar oud nog rijdt op dit soort ritten.
's Morgens vroeg op lege autobahn zeer relaxed kruisen met 195-205 echte km/h op de tomtom (mijn winterbanden mogen maar tot 210).
Ben een zeer fanatiek skier, maar op deze manier is de heen- en terugreis al de helft van de lol....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
06 feb 2007 23:06 |
|
 |
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Goed bezig 
|
07 feb 2007 0:07 |
|
 |
Geert
911 3.2 Carrera 1989
997 Carrera S 2004Amsterdam
|
|
07 feb 2007 0:19 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Goed hoor!
Lag er nog sneeuw? Wil in maart nog die kant op, maar alleen als er sneeuw ligt.
Enne, wat die 20 jaar oude 911 betreft, don't worry, dat kan met een 30 jaar oude ook nog steeds!
Toscane. Dit jaar tot Amalfi/Napoli geweest. Wel gesmokkeld met de autotrein, maar wel 2500 km gereden op vakantie, net als twee jaar terug. Met voor drie weken bagage bij ons. No props, dikke pret! Met de TDI Avant zou practischer en goedkoper zijn geweest, maar lang niet zo leuk! 
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
07 feb 2007 0:25 |
|
 |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Sneeuw boven perfect, beneden wordt er 's nachts hard aan gewerkt en daarmee goed te doen. 3 dagen blauw met zonnetje gehad, top.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
07 feb 2007 1:30 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
 Re: Jemig de Pemig...
Over iets minder dan vier weken ga ik met de 964 naar de Dolemieten. Mijn winterbanden mogen 240 km/u rijden...  Ik pleeg dat ook wel te halen op bepaalde stukken, aangezien ik altijd in de nachtelijke uurtjes rijdt. Het record staat op 20.30u vertrekken en 4.55u aankomen (tot groot verdriet van de hoteleigenaar). Niet slecht gelet op het feit dat je ook nog tussentijds moet tanken en rusten (mijn vriendin is meestal te moe om 's nachts te rijden).
|
07 feb 2007 1:38 |
|
 |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ik vond Amsterdam - Stuttgart in precies 4 uur ook wel strak voor mijn doen.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
07 feb 2007 1:41 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat is voorwaar niet verkeerd. Ik zou het niet na doen (maar dat is vooral omdat ik echt nooit van A'dam naar Stuttgart rijd...).
|
07 feb 2007 2:06 |
|
 |
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
4 uur??  Wat was je gemiddelde snelhied??
|
07 feb 2007 8:32 |
|
 |
John
Cayenne
|
Zozo............dat lukt mij nog niet eens....was dat met een Carrera GT ofso
|
07 feb 2007 8:47 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Mag geen probleem zijn, ben dit jaar zelf nog terug gekomen op 3,5 uur naar Schoten.
Was wel tussen 24:00 en 03:30u. Schoten is iets van een 50km minder ver dan Amsterdam.
Ik was wel met het mazoutstoofje. De verbinding van Stuttgart naar Schoten is perfect een gemiddelde sneldheid halen van 160km/u is echt gaan probleem.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
07 feb 2007 9:03 |
|
 |
cabrio wim
|
Je was me net voor met plaatsen, inderdaad gem.snelheid klopt, is te doen. 
|
07 feb 2007 9:24 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Net voor  , 21 minuten dan ben je al ruim 50km verder 
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
07 feb 2007 9:29 |
|
 |
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Dat zijn mooie tijden, aangezien mijn werkgever in Oostenrijk zit ben ik veel ten zuiden van wenen. Laatste maal met de auto was afgelopen herfst, ben ik aan het eind van de morgen vertrokken en kwam 9 uur en 10 minuten later aan in Ede. (Gewoon in Duitsland de A3 afknallen) Ondanks hier en daar een beetje oponthoud en 1 maal tanken toch een gemiddelde van zo'n 120 gehaald. (Dit was niet in een porsche, maar in mijn Leonnetje 2.0 tdi, voor een Porsche is steeds een lege plek in de garage gereserveerd  )
|
07 feb 2007 10:08 |
|
 |
horn
PF #57
|
a'dam stuttgart in 4 uur - voorwaar lekker doortrappen...  maar goed dat je dat ruime uur in NL niet geflitst bent...
Heb ooit A'dam Basel in 5 uur en 20 minuten gedaan en in de tijd dat ik Frankfurt werkte en in A'dam woonde wel eens op zondagavond A'dam - FF in 3 uur en 1 minuut (centrum centrum). Was ook wel aardig hard...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 feb 2007 10:23 |
|
 |
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
berlijn - apeldoorn in de 964 op een zondag morgen; 3 uur 55..... geen verkeer, 3 banen, was prachtig en zo rustig heb ik sindsdien niet meer meegemaakt in duitsland...
|
07 feb 2007 10:48 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik heb ooit Philips Stadion - Utrecht (Lunetten) in echte bloedspoed afgewikkeld. Volgens de boordcomputer van de Golf (zespitter...) met een gemiddelde van 208 km/u (zal wel een kleine afwijking in zitten, maar dan nog).
In een tijd dat de A2 's nachts nog echt rustig was (en de berm ook).
Thans rij ik in Nederland niet eens meer 208 km/u als pieksnelheid...
|
07 feb 2007 10:53 |
|
 |
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Ring R'dam  Ring Parijs < 3 uur  (BMW M3) koffie en tanken inbegrepen
Maar dan wel vroeg vertrokken en zo'n 17 jaar geleden (jonge adu nog)
|
07 feb 2007 11:38 |
|
 |
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Nou ja, doe ik ook een duit in het zakje:
Amsterdam-Groningen (195km) in 55min. Dit nog met rotonde bij Joure en stoplicht bij Heerenveen.
Auto: 1978 Chevrolet Monza V8 5.0 met Rochester 4-barrel carb en manifold van 71-er Impala. 
|
07 feb 2007 12:11 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ik kan hier wel veel heel scherpe tijden neerzetten doch eentje (nogal recent) vind ik een persoonlijk "record" al heeft dit niet zozeer met hoge snelheden te maken
Hechtel  Marseille  Hechtel met oppikken en terug afleveren co-piloot , voldoende tussenstops , bezichtiging en testrijden wagen en rustig terrasje in de morgen in het zonnetje binnen de 24 uur
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
07 feb 2007 12:18 |
|
 |
horn
PF #57
|
Is die 55 minuten inclusief of exclusief tanken... 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 feb 2007 12:23 |
|
 |
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Lag een 80 liter LPG-tank achterin.
Haalde het net...
|
07 feb 2007 14:07 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Neem gewoon het vliegtuig....
|
07 feb 2007 14:16 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik heb ook een ander record: Den Haag - Zundert: 11,5 uur. Er stond een harde woei...
|
07 feb 2007 15:17 |
|
|