Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 16:26

Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pekel 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Donkerblauwe Boxster S
Noord-Brabant
Bericht Pekel
Ik vroeg mij af of ik ergens (op internet?) na kan gaan of en zo ja waar er gestrooid is :roll:

Van belang als ik maar een paar km hoef te rijden met een schone P (want als er zout ligt kan ik dan de Alfa nemen 8) ).

Of weet iemand wanneer er sowieso gestrooid wordt (altijd als het 's-nachts vriest of als er sneeuw wordt verwacht of :?: :?: ).

Ik heb nl. geen idee :evil:

Alvast bedankt!

08 feb 2007 10:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Bericht 
Er wordt gestrooid als er sneeuw of ijzel verwacht wordt, dit sowieso op doorgaande wegen.

Ik wil niet zeuren maar is jouw Alfa beter bestand tegen pekel dan de P?

08 feb 2007 11:05
Profiel
Bericht 
Soms vraag ik me hier op het forum af, waarom heb je dan een Porsche gekocht.......... :roll:
Hebben hier in zeeland ook zo'n..M....T...heeft z,n Porsche in de kamer staan.
Heeft speciaal stuk aan de kamer gebouwd met schuifpui, zodat hij in de winter binnen kan staan.
Hoe gek ben je ................. :cry:

08 feb 2007 11:21
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Je ziet het wel wanneer er gestrooid is. Mijn 4S, nochtans donkergrijs metaalkleur, heeft nu van die lekkere witte zoutkorsten... Na de dooi eens goed afspuiten en klaas is kees. Kortom, niet teveel mee inzitten maar 'm wel goed wassen na een vriesperiode.

Trouwens pittig weertje op dit moment, overal sneeuw, ik neem ook in Nederland intussen.

08 feb 2007 11:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
Als er pekel ligt ga ik liever ook de weg niet op. Maarja, zo'n Boxster van pakweg 35 jaar nieuwer is er wel wat beter tegen bestand dan die van mij...

Zou ik dan ook minder snel laten staan (maarja, ik heb geen boxster)

08 feb 2007 11:37
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
cabrio wim schreef:

... we hebben 'n PF'er die niet in de regen rijdt :!: :idea: dus kijk uit met wat je hier zegt

08 feb 2007 11:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Sneeuw????*uithetraamkijk* WAAR??? :lol:
..tot nu toe alleen maar regen en hagel gehad hier.

Ik zou ook niet gaan rijden met die pekel, maar dat komt puur omdat één van mijn achterbanden een beetje versleten is en ik geen winterbanden wilde gaan kopen (misschien volgend jaar eens). Beestje staat nu weer lekker binnen; ik haal der wel effe naar buiten als ik mijn rijbewijs heb opgehaald :twisted:

08 feb 2007 11:41
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Olaf schreef:
cabrio wim schreef:

... we hebben 'n PF'er die niet in de regen rijdt :!: :idea: dus kijk uit met wat je hier zegt

We hadden er twee , maar eentje is hier helaas al een hele tijd niet meer op het forum geweest :cry:

Laatste update 22/10/2013

08 feb 2007 11:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
Eric P schreef:
Er wordt gestrooid als er sneeuw of ijzel verwacht wordt, dit sowieso op doorgaande wegen.

Ik wil niet zeuren maar is jouw Alfa beter bestand tegen pekel dan de P?

Dat is ook het eerste dat bij mij op kwam. Binnen houden die Alfa voordat ie uit elkaar valt en lekker in je Porsche stappen. :wink:

08 feb 2007 11:46
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
cabrio wim schreef:
Soms vraag ik me hier op het forum af, waarom heb je dan een Porsche gekocht.......... :roll:

Inderdaad.
Als ik er (bijna) alleen naar zou willen kijken, dan had ik wel een gedetailleerd schaalmodel gekocht en geen 1:1 C4C, tijdens deze omstandigheden op winterbanden. 8)

08 feb 2007 11:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Donkerblauwe Boxster S
Noord-Brabant
Bericht 
Ik geloof niet dat jullie me erg goed begrepen hebben :cry: . Gaat alleen om de enkele keer dat P net mooi schoon is en ik een ritje moet maken van max 10-15km :twisted: Als er dan net een berg zout gestrooid is, kies ik dan liever voor de Alfa :arrow: zo raar lijkt me dat niet, maar als jullie daar graag allerlei waarde-oordelen over willen vellen: be my guest :roll: .

08 feb 2007 12:14
Profiel
Bericht 
Maultier schreef:
Ik geloof niet dat jullie me erg goed begrepen hebben :cry: .

Begrijp je wel, wij hebben ook nog een Jap voor ons gezin.
Maar de Porsche's zijn van mij, en heb die gekocht omdat ik er graag met rijd, dus wat voor weer ook........ik rij met de Porsche en het liefst open, ook in de winter.

08 feb 2007 12:25
PorscheForum Rakker
ex 993 C2 midnight blue...
Vlissingen
Bericht 
Hoi Wim, aan je avatar te zien heb je een mooi cabrio !
Rij je ook wel eens aan de "overkant" op walcheren bv
kan ik eens op de uitkijk staan om naar je te kijken ! :lol:

08 feb 2007 12:38
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Maultier schreef:
Ik geloof niet dat jullie me erg goed begrepen hebben :cry: . Gaat alleen om de enkele keer dat P net mooi schoon is en ik een ritje moet maken van max 10-15km :twisted: Als er dan net een berg zout gestrooid is, kies ik dan liever voor de Alfa :arrow: zo raar lijkt me dat niet, maar als jullie daar graag allerlei waarde-oordelen over willen vellen: be my guest :roll: .

niet zo op je teentjes getrapt... :roll:
Zout is slecht voor je Porsche en slecht voor je Alfa. Als je het na gebruik eraf spuit is er niks aan de hand. Niet met je Alfa en niet met je Porsche. Als je daar geen zin in hebt en je laat het erop zitten rot zowel je Alfa als je Porsche langzaam weg. Dat is het nadeel van de huidige informatiemaatschappij; mensen willen alles kunnen opzoeken. Alsof Sjarrel van de Strooiwagen nadat hij om 3 uur zijn nest is uitgetremd om bij jou in de omgeving te zorgen dat fietsende moeders met kinderen niet op hun plaat gaan de volgende ochtend, ook nog even de site van de Gemeente gaan bijwerken in welke plaats ze zijn geweest... :shock: :?

Common Sense: als het dreigt te gaan sneeuwen en/of ijzelen, wordt er gestrooid. Dat zie je omdat je dan van die grote oranje vrachtauto's met een zwaailicht ziet rijden die bij het voorbij gaan zo'n roffelend geluid op je autodeur maken (dan ben je overigens al te laat :wink: ). Ze strooien alle doorgaande wegen en 'asfaltwegen' in dorp en stad. Ik kan me niet voorstellen dat jij 10-15 km kan rijden zonder over een weg te rijden die gestrooid is (als er gestrooid wordt).

In jouw geval zou ik dus lekker de Alfa pakken. :idea:

08 feb 2007 12:42
Profiel
Bericht 
kvbelzen schreef:
Hoi Wim, aan je avatar te zien heb je een mooi cabrio !
Rij je ook wel eens aan de "overkant" op walcheren bv
kan ik eens op de uitkijk staan om naar je te kijken ! :lol:

Ben in voorjaar en zomer dikwijls in de zak aan het toeren, dus wie weet.

08 feb 2007 12:57
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
horn schreef:
Common Sense: als het dreigt te gaan sneeuwen en/of ijzelen, wordt er gestrooid. Dat zie je omdat je dan van die grote oranje vrachtauto's met een zwaailicht ziet rijden die bij het voorbij gaan zo'n roffelend geluid op je autodeur maken (dan ben je overigens al te laat :wink: ). Ze strooien alle doorgaande wegen en 'asfaltwegen' in dorp en stad. Ik kan me niet voorstellen dat jij 10-15 km kan rijden zonder over een weg te rijden die gestrooid is (als er gestrooid wordt).

Of zoals mij door een medeforummer vorig jaar werd aangeraden:

:idea: Leg je tong even op het wegdek:
- zout, dan de alfa...
- niet zout, maar gewoon vies, neem de Porsche!
:mrgreen:

08 feb 2007 13:39
Profiel WWW
Bericht 
Afbeelding

Kijk dat bedoelen we nu :wink:

Laatst bijgewerkt door cabrio wim op 08 feb 2007 22:05, in totaal 4 keer bewerkt.

08 feb 2007 14:31
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Geen raampjes , geen dakje , ... een schande :cry:

08 feb 2007 14:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
NEGENZESVIERCEETWEE
Bericht 
Je kunt ook de slee van zolder halen, heb je ook geen pekel meer op de Alfa OF Porsche.........

08 feb 2007 14:34
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
cabrio wim schreef:
Afbeelding

Kijk dat bedoelen we nu. :wink:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Ik heb mijn cabrio wel eens per ongeluk vol laten regenen, maar sneeuwen... :shock: :shock: :cheesy:

08 feb 2007 14:46
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
911-lover schreef:

En zo te zien ook geen binnenbekleding, dus het zal wel in de restauratietijd geweest zijn... :idea:

08 feb 2007 14:47
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
Maultier schreef:
Ik geloof niet dat jullie me erg goed begrepen hebben :cry: . Gaat alleen om de enkele keer dat P net mooi schoon is

Eh... dus als je door sneeuw rijdt waar geen pekel op gestrooid is, dan blijft 'ie wel lekker schoon :shock: :?: :?: :?:

Er vallen 3 sneeuwvlokken en heel nederland is weer in rep en roer :roll:

08 feb 2007 14:48
Profiel WWW
Bericht 
horn schreef:
En zo te zien ook geen binnenbekleding, dus het zal wel in de restauratietijd geweest zijn... :idea:

Nee Horn, het was een demonstratie object van Porsche.
Dit om te laten zien dat de Porsche met vuurverzinkte car. tegen het vocht kon en zo niet ging roesten. :roll:
De foto is gemaakt voor het cassino in Weissach.

Laatst bijgewerkt door cabrio wim op 08 feb 2007 15:54, in totaal 1 keer bewerkt.

08 feb 2007 15:01
Hasselt/België
Bericht 
horn schreef:
911-lover schreef:

Net dat was de bedoeling van de puntjes en de gedachte erachter (restauratie) .
Een schande om dan zoiets buiten te laten staan.
De verklaring van Wim verduidelijkt natuurlijk veel en stelt alles in een heel ander daglicht :wink:

08 feb 2007 15:19
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
Jeroen914 schreef:
Er vallen 3 sneeuwvlokken en heel nederland is weer in rep en roer :roll:

... en het leger deelde dekens uit ... :puker:

ik erger me daar ook altijd zo aan. "de verwachting is 5 - 10 cm sneeuw". Dus gelijk 600+ km file, treinen die niet rijden, overal ongelukken, schappen bij de Albert Heijn leeg en mensen die niet meer met hun Porsche durven rijden. Dat dit land ooit mensen als Michiel de Rutyter en Piet Hein heeft voortgebracht... :roll: :shock: :?

08 feb 2007 17:12
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 63 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende