Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:38

Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Iemand ervaring met een Cayenne Turbo ??? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche
Bericht Iemand ervaring met een Cayenne Turbo ???
Giesteren een tweedehands Cayenne Turbo gekocht. Proefrit gemaakt, en dadelijk overtuigd. Wat een POWER, en een geweldige wegligging. is er nog iemand op het forum die mij wat ervaringen kan vertellen...?

08 feb 2007 12:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Nog niet :lol:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

08 feb 2007 12:18
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche
Bericht 
Hey Paul, ook al eens mee gereden ? Gaat echt goed. ML of X5 zijn niks vergeleken met dit beest. Dit is wat ik altijd al zocht.

08 feb 2007 12:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Antwerpen & Geel
Bericht 
allemaal goed en wel maar nu rap wat fotootjes van die gt3 !! :P

08 feb 2007 12:28
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche
Bericht 
Flyer.. schreef:
allemaal goed en wel maar nu rap wat fotootjes van die gt3 !! :P

Ga ik morgen afhalen, vandaag ligt er te veel sneeuw.

08 feb 2007 12:30
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Heb enkele weken geleden een testrit gedaan met de Cayenne Turbo S, en vorig weekend van Mercedes een ML 6.3 Amg onder de kont gehad.

De prestaties van beide waren indrukwekkend, het enige verschil is dat de Cayenne toch beter met dit vermogen de bochten doorkomt, de ML daarentegen, is geweldig rechtuit maar in de bochten blijft het gewoon een SUV.

Men mag zeggen wat men wil, de Cayenne is geen 911, Boxster of Cayman, maar aan zijn rijgedrag merk je toch dat het een Porsche is.

Ben wel benieuwd naar het rijgedrag van de nieuwe Cayenne. Heb trouwens ook gekozen voor het nieuwe PDCC wat de wagen nog een beter rijgedrag vooral in de bochten zou moeten geven.

Levering is van einde Februari begin Maart, opgeschoven naar einde Maart begin April. :roll:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

08 feb 2007 12:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche
Bericht 
ppp 356 schreef:
Heb enkele weken geleden een testrit gedaan met de Cayenne Turbo S, en vorig weekend van Mercedes een ML 6.3 Amg onder de kont gehad.

De prestaties van beide waren indrukwekkend, het enige verschil is dat de Cayenne toch beter met dit vermogen de bochten doorkomt, de ML daarentegen, is geweldig rechtuit maar in de bochten blijft het gewoon een SUV.

Men mag zeggen wat men wil, de Cayenne is geen 911, Boxster of Cayman, maar aan zijn rijgedrag merk je toch dat het een Porsche is.

Ben wel benieuwd naar het rijgedrag van de nieuwe Cayenne. Heb trouwens ook gekozen voor het nieuwe PDCC wat de wagen nog een beter rijgedrag vooral in de bochten zou moeten geven.

Levering is van einde Februari begin Maart, opgeschoven naar einde Maart begin April. :roll:

Klopt, in de bochten is het een heel groot verschil. Zoals ik gisteren al tegen Jan zei : het is een echte porsche, en geen echte SUV. Dus prima...

08 feb 2007 12:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Brabant - Westland
Bericht 
Raf schreef:
Klopt, in de bochten is het een heel groot verschil. Zoals ik gisteren al tegen Jan zei : het is een echte porsche, en geen echte SUV. Dus prima...

Mag ik u complimenteren met uw wagenpark :shock: 8)

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.

08 feb 2007 13:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
NEGENZESVIERCEETWEE
Bericht 
Ik heb vorig jaar 3 dagen in de Kajen Turboo gereden, in de V.A.E.
Prachtig ding,maar niet idioot snel (het was ongv.30 graden..).
Klinkt goed, zit goed, mooi interieur.
De luchtvering was ik niet kapot van.
Op asfalt heb je eigelijk alleen de laagste stand nodig, en zelfs dan heb je het gevoel dat je een grote vrachtauto door de bochten sleurt.
Rechtdoor was het prima, maar geen "bochten"-auto.
Ik vond de versnelllingsbak ook redelijk traag.

08 feb 2007 14:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
K heb ook 2 x een ervaring met een CTS gehad op de snelweg....

Ze werden alletwee gekilled door de RS4.... :D

08 feb 2007 15:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Brabant - Westland
Bericht 
Marc RS4 schreef:

En daarna in het bos door de smurrie niet meer :lol: 8) :wink:

Grapje

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.

08 feb 2007 15:17
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Zijn ook geen vergelijkbare wagens (zelfde doel door de fabrikant).
De Cayenne is een SUV.
Er zijn er altijd die weer sneller zijn.
Jij killed een Cayenne , ik jou en iemand anders weer mij.
So what, als we allemaal maar gelukkig zijn met die wagen die we hebben is het mij goed :wink:

Laatste update 22/10/2013

08 feb 2007 15:21
Profiel WWW Facebook 
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Marc RS4 schreef:

Met even veel bagage :roll: :roll:

Had ik een RS4 willen kopen, had ik het wel gedaan :roll: :roll:

En killen lijkt me redelijk overdreven, bij Porsche begrensd men de wagen niet op 250km. :roll: :roll: :roll:

En de Cayennen kan een trailertje trekken van 3500kg.
En
En
En
:roll: :roll: :roll: :roll:

08 feb 2007 16:47
Profiel WWW
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Ik heb maar een simpele V6 :oops: :oops: :oops: , maar is wel een lekkere superkar.
Als je ineens bij iemand in zijn spiegel verschijnt, maak je geen vrienden, die agressieve look wekt ontzag af, en moven ze meteen naar rechts.

Werd er laatst uitgetrokken door een AudiRS4, goh wat was die man gelukkig zeg.....................

Maar zonder dollen een KJN is en blijft een heerlijke auto, die een bocht lekker beet pakt, en dan vooral vandaag, winterbandjes-PSM aan, Bose lekker hard aan, heerlijk gewoon, heb dus de 4s ff in de garage gelaten vandaag.

Oja wel ff de stoelverwarming maar weer op 0 gezet, stond nog van de vorige rit op 5........jeetje leek wel of ik een tube midalgan op mijn kont had gesmeerd :lol: :lol: :lol: :lol:

08 feb 2007 16:49
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
John4S schreef:
Oja wel ff de stoelverwarming maar weer op 0 gezet, stond nog van de vorige rit op 5........jeetje leek wel of ik een tube midalgan op mijn kont had gesmeerd :lol: :lol: :lol: :lol:

Dat begrijp ik dan weer niet. Is bij het hele VW concern zo. Hebben ze bij BMW beter begrepen. Contact uit, schakelaar automatisch op 0. Opnieuw starten, stoelverwarming opnieuw activeren.

08 feb 2007 17:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
911-lover schreef:
Zijn ook geen vergelijkbare wagens (zelfde doel door de fabrikant).
De Cayenne is een SUV.
Er zijn er altijd die weer sneller zijn.
Jij killed een Cayenne , ik jou en iemand anders weer mij.
So what, als we allemaal maar gelukkig zijn met die wagen die we hebben is het mij goed :wink:

Haha U gaat door he :wink:

De uitnodiging staat nog steeds(ook bij dit weer) :D

08 feb 2007 17:19
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
horn schreef:
John4S schreef:

Dat begrijp ik dan weer niet. Is bij het hele VW concern zo. Hebben ze bij BMW beter begrepen. Contact uit, schakelaar automatisch op 0. Opnieuw starten, stoelverwarming opnieuw activeren.

Maar als ze op staan bij die wagens van het BMW concern, durft het wel eens uit de hand lopen :mrgreen:

08 feb 2007 18:03
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
ppp 356 schreef:
horn schreef:
[ Hebben ze bij BMW beter begrepen. Contact uit, schakelaar automatisch op 0. Opnieuw starten, stoelverwarming opnieuw activeren.

Maar als ze op staan bij die wagens van het BMW concern, durft het wel eens uit de hand lopen :mrgreen:

Heb ik ook ergens van begrepen :twisted: :lol: :lol: :lol:

Laatste update 22/10/2013

08 feb 2007 19:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
Citaat:
Ze werden alletwee gekilled door de RS4....

Nou...geweldig.. :roll:

08 feb 2007 19:31
Profiel
PorscheForum Rakker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
Van harte met de uitstekende keuze :!: Een nadeel is dat je echter bij geen enkele klant kan aankomen met een Porsche. Dat is weer een nadeel en typisch nederlands. Ik rijd zelf in een Volvo XC 90 T6 en daar krijg je zo nu en dan ook behoorlijk commentaar op. :cry: :roll:

Ik overweeg overigens een nieuwe BMW X5 met een 8 pitter aan te schaffen (levertijd zeer lang!). Die zit ook binnen 6.6 seconde aan de 100 km/u......

08 feb 2007 19:37
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Auke231 schreef:
Marc RS4 schreef:
Ze werden alletwee gekilled door de RS4....
Nou...geweldig.. :roll:

Inderdaad, een redelijke *gaap*-reactie wekte dit bericht wel op....

08 feb 2007 20:21
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 3.2, ex 944s, ex 964C4, nu Avant RS2 en TT
Bericht 
horn schreef:

Bij mijn vorige 3.2 en mijn 944s en 964c4 die ik nu heb gaat het ook vanzelf uit als je de auto uitzet, en moet je het opnieuw activeren als je weer start.

Dus vroeger konden ze het wel :lol:

08 feb 2007 20:40
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)
Den Haag
Bericht 
Gefeliciteerd met je aankoop ! Ik heb weliswaar geen Turbo, maar een S en ben daar al 1,5 jaar prima tevreden mee. Het is een veelzijdige auto, die in zijn klasse veruit het beste op de weg ligt. Het bochtenwerk is meer dan voldoende voor een auto van ruim 2 ton en laat menig station nog een poepie ruiken.

Ik vind het vergelijk met een RS4 zinloos. Ik heb zelf alle soorten en maten S/RS4 gereden de afgelopen jaren. Ik wilde graag wat meer ruimte, en zelfs mijn kinderen van 2 jaar konden niet meer achter de electrische recaro's zitten ! De 0,4 seconden van 0-100 tussen een TS en een RS4 zijn te verwaarlozen en wat betreft dat trailortje - probeer maar eens iets achter een S/RS te hangen (niet dat ik het ooit gewild heb) : dat kan niet, zit de benzinetank ! Met moeite 2 kinderwagens en dan zit ie vol..

En inderdaad, op een dag als vandaag, met de winterbanden en de Bose aan lag je iedereen uit :)

08 feb 2007 21:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Zoals jullie weten heb ik veel respect voor Porsche in het algemeen en het gemiddelde wagenpark dat jullie rijden als gebruikers zijnde.

Maar oh wee als het zo uitkomt dat er eens een Porsche iet wat nadelig uit de bus komt.

Dan ineens zijn de kinderachtige reacties niet van de lucht.
Dat valt me hierzo zwaar tegen.

Natuurlijk kom ik wat spammerig over maar om als voorbeeld dan te noemen dat ik gewoon op de autobahn rijdt vorige week dinsdagnacht minding my own business,net van wintersport terug rijdend.

Komt er een mastodont in me achterbak parkeren terwijl we door de wegwerkzaamheden rijden met 70 km/h blijft een zeecontainer me opduwen als een gek.

Xenonlichten die me verblinden door de hoogte van de auto en daarbij ook nog eens mistlichten voerend dus wat doe ik zonder te weten wat het is,
ik ga naar rechts terwijl ik een beetje gas bijgeef om te kijken of meneer wel helemaal oke in de bovenkamer is.

Op dat moment zie ik dat het een dikke Cayenne is en denk wat jij kan kan ik dus ook en blijf met redelijk wat gas optrekkend naast hem rijden.

Waarna ik de duitse cayenne hoor terugschakelen en vol brullend voorbij me probeerd te komen wat dus niet lukt.

Daarna heb ik hem laten zien wat hij eigenlijk voorstelde op dat moment.
Bij de 180 is het doeidoei met zijn cayenne.

Ik heb effe doorgetrokken naar de 275 en ben daarna weer relaxed gaan rijden,waarna hij me later met een noodvaart voorbij gaat.

Hiermee wil ik alleen aangeven dat het ook niet allemaal geciviliseerd volk is dat zich Porsche rijder mag noemen.

Zo ook de reactie van Auke231,reageerd met "nou....geweldig..."

Tuurlijk heeft ie het recht dat te zeggen maar tegelijkertijd lees ik verderop dat er troimfantelijk door mensen hier geroepen wordt dat de Porsche C4S (weet t type niet exact meer) VEEEEEL beter was dan de Audi RS4 B7 in een circuit-test ergens in een autoblad...dan is het ineens niet meer "nou ...geweldig..."

Maar goed ik zal wel eerst een Porsche moeten kopen,al ligt ie op de sloop. :wink:

08 feb 2007 22:29
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Marc RS4 schreef:
Zoals jullie weten heb ik veel respect voor Porsche in het algemeen en het gemiddelde wagenpark dat jullie rijden als gebruikers zijnde.

Maar oh wee als het zo uitkomt dat er eens een Porsche iet wat nadelig uit de bus komt.

Dan ineens zijn de kinderachtige reacties niet van de lucht.
Dat valt me hierzo zwaar tegen.

Heb niet eerder gereageerd, dus voel me ook niet aangesproken ;), maar kan me de reacties wel voorstellen. Blijkbaar is Porsche nog steeds de benchmark waardoor ik bij dergelijke opmerkingen slechts moet :lol:. Aan de andere kant zijn dergelijke opmerkingen wel :?, want wat mij betreft is een Porsche meer dan alleen snelheid. Voor je hier op reageert lees dan ook even wat ik eerder over een Audi (RS4) schreef. :idea: :wink:

08 feb 2007 22:47
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 76 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende