Auteur |
Bericht |
porsche964C4
geenHilversum
|
Kwam deze tegen op mp voor 39.950 euro:
###################UNIEK IN NEDERLAND#####################
PORSCHE 911 3,4 COUPE OMGEBOUWD NAAR NIEUWSTE MODEL 997!!!!
BOUWJAAR 1997
140000 KM
ZILVERGRIJS METALIC
OMGEBOUWD NAAR PORSCHE 997NIET OM SCHADE VERLEDEN, FOTO'S ,FACTUREN AANWEZIG.
HANDGESCHAKELD 6 VERSNELLINGEN
ZWART LEDER INTERIEUR
AIRCO CLIMA
NAVIGATIE
ALLES ELECTRISCH
XENON VERLICHTING
ALARM
ORGINELE 997 LICHTMETALEN VELGEN
ETCETERA ETCETERA
ZEER MOOI EN UNIEK MODEL
VOOR MEER INFO KUNT U ONS BEREIKEN OP TEL NR 035-6031060 OF 06-53478520
EVENTUELE INRUIL IS BESPREEKBAAR
_________________________________________ Weet wat je zegt, maar zeg niet wat je weet
|
08 feb 2007 13:18 |
|
 |
Steffie
997 Cabrio 4S.
voorheen 996 cabrio
|
Ik vind het een beetje hoog 'wannabee' gehalte hebben.
De heren ontwerpers bij Porsche doen een prima klus. Ieder ontwerp is perfect in harmonie. Ik denk niet dat je de pretentie moet hebben dit beter te kunnen. Verglijk het met het herschrijven van het sluitstuk van de 5e symphonie van Beethoven; dat moet je niet doen
Over smaak niet te twisten valt maar van sommige dingen moet je afblijven....
... wij moeten er wel naar kijken 
|
08 feb 2007 14:05 |
|
 |
Steven
964 C2 '91, ex-930 '86Maldegem (België)
|
@Steffie
Dat is waar  Maar vrees ervoor dat je in de nabije toekomst hier en daar een omgebouwde 996 zult tegenkomen. Hier in België heeft één bedrijf uit de buurt waar ik woon vorig jaar 285 conversies uitgevoerd van 996 -> 997, veelal in opdracht van handelaars die een gewone 996 aan de straatstenen niet meer kwijtgeraken. Was hier zelf ook best verwonderd van, 285 al en dit jaar voorzien ze er nog meer...
Maar eerlijk is eerlijk, we hebben al ergere conversies gezien toch ?
Bij de oudere meer zeldzamere 911's zou ik het ook zeker niet doen, maar van de gewone 996 zijn er massa's op de baan en deze zullen nooit zo gegeerd meer worden als de luchtgekoelde. Zo'n conversie vind ik eerder een beetje sneu voor de trotse eigenaars van een nieuwe 997, je zal daar maar eventjes 100.000 euro uitgelegd hebben voor een mooi exemplaar en dan aan de eerste stoplichten naast een 997-look-a-like staan die amper een derde heeft gekost  Het "nieuwe" van de 997 is zo wel snel over...
Bon, zou beter nog een beetje werken ipv ganse dagen te dromen 
|
08 feb 2007 14:32 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
...dan is een 'originele' 997 wel eerder binnen bereik, misschien 
|
08 feb 2007 15:52 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Voor mij hoeft de 996 niet te worden omgebouwd, want ik vind de 997 wel mooier dan de 996, maar de 996 ook een stuk mooier dan de 993 en sowieso wel mooi. Ik moest in den beginne wel wennen aan de koplampen en vind dat nog steeds het minste detail aan de auto, maar ik zou hem nemen zoals Porsche het heeft bedoeld.
En aangezien de keuze niet-omgebouwden grote is dan wel omgebouwden...
Overigens, als de ombouw heel mooi is gedaan, niet vanwege een schadegeval en al het andere klopt ook zou ik misschien geen nee zeggen. Maar ik zou er niet naar zoeken.
|
08 feb 2007 17:12 |
|
 |
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Ik vind de 996 ook niet lelijk. Die koplampen hadden inderdaad beter gekund maar ik vind ze absoluut niet storend. Voor de rest een prima auto. Ik zou echter nooit en te nimmer in een omgebouwde auto willen rijden. Ik vind dat zo nep. Sorry voor de bezitters.
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
08 feb 2007 17:41 |
|
 |
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Nou... Ik zou het geen straf vinden om in deze auto te moeten rondrijden, hoor...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
08 feb 2007 17:45 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
niets aan toe te voegen 
_________________________________________ Got coffee?
|
08 feb 2007 17:46 |
|
 |
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Kijk maar uit....ze zeggen dat er in porscheland geen koopjes bestaan. 
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
08 feb 2007 19:45 |
|
 |
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Die mening deel ik slechts ten dele.
Een wanabee wat? Misschien vind je de neus met de ovale koplampen (van de 997) gewoon mooier dan die spiegeleieren (van de 996). De een zet er van die overzetdingen op en de ander gaat verder en verandert de neus naar zijn smaak. Niet om de auto op een 997 te laten lijken, maar om de auto -naar zijn smaak- mooier te maken.
En soms is een gebakje van de patissier lekkerder dan het koekje uit de fabriek 
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
08 feb 2007 23:25 |
|
 |
Steven
964 C2 '91, ex-930 '86Maldegem (België)
|
Als dat niet mooi gezegd is ?
Denk dat ik mijn plan om een begin jaren 996 om te bouwen naar een 997 ga laten varen, heb me precies toch een schrik opgedaan van die 3.4 liter motor... al die problemen met die krukaskeering en plots olieverlies... blijkbaar toch iets te zuining geweest in de bouw van die motor in de beginjaren... en daarna volgen de modificaties zich op, men zou denken na 1 of 2 zit het goed, maar neen, tot 7 toe of zelfs nog meer.
Net nog een verhaal gelezen van iemand die een 993 2S en twee 993 4S'en had gereden zonder motorprobs en daarna is overgegaan naar een 996 in GT3-look en op 75.000 km staat em ook al in de garage met serieuze motorproblemen, terug iets ivm de krukas of een andere tussenas die te licht zou zijn gemaakt voor die motor ? Enfin, het is geen leuk gedacht in elk geval.
Ga het zekere voor het onzekere nemen en mij nu terug volledig concentreren op het vinden van een 993 naar mijn wensen. Was zowiezo mijn eerste keuze en men houdt zich hier beter aan zegt men altijd 
|
09 feb 2007 0:43 |
|
 |
mr.burns993
|
zeer verstandig.
ombouwen doen ze al genoeg....
klokje uit china,
siliconen vrouwen,
ombouw sets uit belgie,
opplak nagels,
mischien ook nog geld uit de kleuren printer om mee te zwaaien
als dat zo moet zou je leven alleen maar om de buitenwereld draaien.....
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
09 feb 2007 0:59 |
|
 |
horn
PF #57
|
Maar de hamvraag hier is: Wordt het koekje uit de fabriek lekkerder als het in een doosje van een patissier wordt gedaan? 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 feb 2007 5:20 |
|
 |
Auke231
996 GT3 Mk1Het Oosten
|
Die "motorproblemen" van de vroege 3.4's bestaan toch voornamelijk uit een lekkende oliekering en gescheurde/afgebroken cylinderwanden?..  Er schijnt een Engelse firma te zijn die daar een modificatie op heeft ontwikkeld?.. o.a. met nieuwe cylinderbussen waarmee ze tot 4 liter kunnen gaan..  .
|
09 feb 2007 8:30 |
|
 |
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Soms wel...
En dat heet dan weer het placebo-effect. 
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
09 feb 2007 9:08 |
|
 |
Peet964
1971 911 SAntwerpen
|
Ik heb uitgebreid met beiden gereden en denk toch dat de looks niet de doorslag moeten geven... Sommigen zullen vallen voor de gepolijstheid van de 996 (veel makkelijker, minder ruw) anderen de puurheid van de 993 net waarderen.
Het is geweten dat Porsche bij de ontwikkeling van de 996 zich tot doel had gesteld een zo breed mogelijk sportwagen-publiek aan te spreken. Het is hen duidelijk gelukt en ze zijn sindsdien winstgevender dan ooit. Niet vergeten dat ze midden jaren 90 nog flink in de rooie cijfers zaten... Door de 996 hebben ze BMW en Mercedes-adepten kunnen overtuigen en hun publiek dus kunnen verruimen. Is de 996 daarom geen goede auto? Wel integendeel, het is een topauto maar duidelijk anders dan de luchtkoelers voorheen. En dat is nu net waarom ik Porsche zo specifiek vond en anders dan anderen.
Maar zoals gezegd : zeer persoonlijke smaak. Ik zou dus WEL eens met beiden gaan rijden mocht ik jou zijn.
Trouwens : geen ervaring mee maar ik geloof graag dat de ruwheid ABSOLUUT terug is in de GT3....
|
09 feb 2007 10:05 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Als je de verhalen moet geloven zijn 964's ook erg slecht. Allemaal lekken, DMF gaat om de haverklap stuk, enz. Ik zeg: allemaal gehannes. Op internet lees je de excessen. Als je goed zoekt vind je ook iemand die met een 993 ellende heeft.
Feit is dat de 993 in haar tijd (en de 964 daarvóór) en de 996 in haar tijd bij betrouwbaarheidsonderzoeken steevast bovenaan stonden. Weet dan dat auto's gemiddeld genomen betrouwbaarder zijn geworden en je ziet dat de 996 niet onbetrouwbaarder is dan de 993. En het zwakke punt? Altijd banden/remmen (goh, hoe zou dat komen?).
Komt nog bij dat de 996 in het standaard onderhoud goedkoper is.
Dus als je lagere gebruikskosten wenst: neem de 996. Voor de veiligheid: neem een 6 jaar oude 996 van de Porsche-dealer en voor 1.000 euro per jaar ben je 3 jaar lang verzekerd tegen alle ellende. En zeg nu zelf: als Porsches zo onbetrouwbaar waren, dan zou Porsche wel gek zijn om je alle reparaties in een jaar voor 1.000 euro af te laten kopen.
|
09 feb 2007 10:20 |
|
 |
LeoH
Amsterdam
|
Waarover hebben we het ? Ruwheid... gepolijstheid...
Hoe meer de 911 is door-ontwikkeld hoe beter het weggedrag is geworden.
de 2.7 of 3.0 waren moeilijker te rijden dan de 997.
De 996 is qua weggedrag gewoon weer beter dan de voorgangers.
Je kunt dit gepolijstheid noemen, ik noem het 'vooruitgang'
Met een passende demperset is 'geluid op maat' mogelijk. Succes. 
|
09 feb 2007 10:21 |
|
 |
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
09 feb 2007 10:36 |
|
 |
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Das een lang verhaal.Het woord mauken is zelfs een nieuw werkwoord op het forum geworden. Maar als je even hebt.....een paginatje of 30.Veel plezier... http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... rra+bekend
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
09 feb 2007 11:07 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Zoiets als een vrouw in een schoenwinkel (welke zal ik nemen, de zwarte of de bruine, of de...), maar dan maandenlang...
|
09 feb 2007 11:23 |
|
 |
Steven
964 C2 '91, ex-930 '86Maldegem (België)
|
@ 2000 gtv
Iets boven mijn vooropgestelde budget, pb mij anders even uw uiterste prijs door. Of was het een joke en doe je hem helemaal niet weg ? Wel prachtige auto op de foto's te zien.
|
09 feb 2007 11:34 |
|
 |
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Back on topic :
ABSOLUUT een 993 
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
09 feb 2007 11:47 |
|
 |
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Hij hoeft helemaal niet weg hoor,hij is net helemaal af en naar mijn zin.Maar mijn aanbod was geen geintje is wel de enige prijs waarvoor ik hem zou willen wegdoen 
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
09 feb 2007 12:00 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Ken vrouwen die ze meteen allebei kopen.....
|
09 feb 2007 12:28 |
|
|