Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 22:19

Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Iemand ervaring met een Cayenne Turbo ??? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Hebben ze je op je kleine p!kkie getrapt? :lol:

Marc, de meeste van jouw post bestaand uit hoe snel je RS4 wel is, hoeveel Porsches je al hebt zoek gereden, of uit een uitnodiging aan onze ongelovige om het nog eens te bewijzen!
Ik vind het daarom niet gek dat je hier zulke reacties krijgt.
Met zulke posts zal je op www.audiforum.nl best veel applause krijgen, maar hier dus niet! :wink:

08 feb 2007 22:49
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Automotive professional
Ede
Bericht 
vorige week op vakantie:

Mijn vader superblij in zijn nieuwe Audi S4

Komen we een Cayenne tegen... een S, nee, een Turbo nee,
een Turbo S!!!!!

Hij was net iets sneller. (van 130 naar 230, hij liep de eerste helft ietsje uit).

ach, wij reden gemiddeld bijna 1:9, hij waarschijnlijk een derde daarvan

Zelf wel eens in een "normale" Turbo gereden, superveel power, maar ik vind hem iets TE sprtoef geveerd voor een SUV.

Range Rover Sport v8 supercharged (lang niet zo snel), maar wel heeel erg bruut, en rijdt ietsje confortabeler (wel minder strak!!).

08 feb 2007 22:56
Profiel WWW Facebook  Twitter 
Groningen
Bericht 
Marc RS4 schreef:
Maar oh wee als het zo uitkomt dat er eens een Porsche iet wat nadelig uit de bus komt.

Dan ineens zijn de kinderachtige reacties niet van de lucht.
Dat valt me hierzo zwaar tegen.

Het ging hier volgens mij over de aankoop van een Cayenne en rijervaringen. Als iemand vervolgens triomfantelijk roept dat zijn merk X type Y een Cayenne Turbo S 2x "gekilled" heeft, wat verwacht je dan? Relevantie is ver te zoeken.

Citaat:
Hiermee wil ik alleen aangeven dat het ook niet allemaal geciviliseerd volk is dat zich Porsche rijder mag noemen.

Wederom volstrekt uit de lucht gegrepen. Feitelijk had je je bericht in een willekeurig topic achter kunnen laten. Jij noemde het "S" woord al.

Natuurlijk worden Porsches op het Porscheforum in sommige topics met andere snelle auto's vergeleken. Maar volgens mij struinen we niet de fora van andere merken af om lukraak berichtjes achter te laten, waaruit de hoegenaamde superioriteit van Porsche zou blijken.

Ik zal mijn gedachtengang t.a.v. eventuele motieven maar achterwege laten.

08 feb 2007 22:56
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Nou Jort, gisteren nog bij het stoplicht met mijn huur Golf Plus 1.6 FSI een vuilniswagen zoekgereden en meteen maar even een post achtergelaten op www.vuilnisforum.nl. Ik kan je zeggen, daar baalden ze wel van daar hoor... :twisted:

Verder verwoord Herr Herbst precies mijn mening. Het zou ook wel een beetje naief zijn om te denken dat iedereen in een Porsche geciviliseerd is. Proleten en petjes vind je overal...

Marc RS4 schreef:
ik ga naar rechts terwijl ik een beetje gas bijgeef om te kijken of meneer wel helemaal oke in de bovenkamer is.

Op dat moment zie ik dat het een dikke Cayenne is en denk wat jij kan kan ik dus ook en blijf met redelijk wat gas optrekkend naast hem rijden.

Waarna ik de duitse cayenne hoor terugschakelen en vol brullend voorbij me probeerd te komen wat dus niet lukt.

En dat was allemaal bij wegwerkzaamheden waar je 70 mocht?
:roll: :shock: Geciviliceerd hoor...

09 feb 2007 5:07
Profiel
PorscheForum Rakker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Hebben ze je op je kleine p!kkie getrapt? :lol:

Marc, de meeste van jouw post bestaand uit hoe snel je RS4 wel is, hoeveel Porsches je al hebt zoek gereden, of uit een uitnodiging aan onze ongelovige om het nog eens te bewijzen!
Ik vind het daarom niet gek dat je hier zulke reacties krijgt.
Met zulke posts zal je op www.audiforum.nl best veel applause krijgen, maar hier dus niet! :wink:

Ik vind Audi's helemaal niets :!: :wink:

09 feb 2007 9:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Ga naar het Audi forum met je grootspraak please please.
En z***k niet over onze reacties op dergelijke berichten.
Ben dit soort berichten over die Kl*** Audi nu echt zat. Sorry.

09 feb 2007 10:03
Profiel WWW Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Ik kwam laatst op de A1 een RS4 tegen. Die wilde me inhalen, ik zag 'm al aankomen in mijn spiegel. Tss..... Maar ja, ik was met de Porsche, C4 weliswaar, maar toch, dus wat doe je dan?

Niks, ik liet 'm gewoon inhalen.

:wink:

09 feb 2007 10:09
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Waarom toch altijd dat onnodig vergelijken ? Elk koopt naar zijn smaak, noden en (vooral) portemonnee.

Als je de Cayenne mooi en praktisch vindt is het uiteraard de SUV bij uitstek, als Porschist.

Een audi (R)S4 of (R)S6 geniet bij de Porscherijders wel degelijk ontzag hoor (ben zelf ook een fan, NAAST Porschefan), maar om er nu een competitie van te maken :? :wink:

@ Raf : dat wagenpark ziet er stilaan indrukwekkend uit ! Nu nog een paar oldtimers en je kan naast Paul gaan staan :twisted:

Ben vooral benieuwd naar de GT3 !!! Open maar eens een topic met foto's als je hem hebt ! 8)

09 feb 2007 10:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht 
Carrera4s schreef:
Waarom toch altijd dat onnodig vergelijken ? Elk koopt naar zijn smaak, noden en (vooral) portemonnee.

:salut:

09 feb 2007 10:19
Profiel
Westervoort
Bericht 
Gezellig topic...goh...weer écht wat gemist ... :(

09 feb 2007 11:19
Profiel
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
appels met peren vergelijk, als je toch zo graag wil vergelijken doe dan de Q7 met de KJN :!: :wink:
voor de rest, dit is een porscheforum dus dit soort reacties kun je verwachten, niks ten nadele van Audi maar hier zitten P-liefhebbers, respecteer dat of zout op :wink:
(had nog wat zout over van gisteren, vandaar)

09 feb 2007 11:52
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Marc RS4 schreef:
Dan ineens zijn de kinderachtige reacties niet van de lucht.
Dat valt me hierzo zwaar tegen.

Natuurlijk kom ik wat spammerig over maar om als voorbeeld dan te noemen dat ik gewoon op de autobahn rijdt vorige week dinsdagnacht minding my own business,net van wintersport terug rijdend.

Komt er een mastodont in me achterbak parkeren terwijl we door de wegwerkzaamheden rijden met 70 km/h blijft een zeecontainer me opduwen als een gek.

Xenonlichten die me verblinden door de hoogte van de auto en daarbij ook nog eens mistlichten voerend dus wat doe ik zonder te weten wat het is,
ik ga naar rechts terwijl ik een beetje gas bijgeef om te kijken of meneer wel helemaal oke in de bovenkamer is.

Op dat moment zie ik dat het een dikke Cayenne is en denk wat jij kan kan ik dus ook en blijf met redelijk wat gas optrekkend naast hem rijden.

Waarna ik de duitse cayenne hoor terugschakelen en vol brullend voorbij me probeerd te komen wat dus niet lukt.

Daarna heb ik hem laten zien wat hij eigenlijk voorstelde op dat moment.
Bij de 180 is het doeidoei met zijn cayenne.

Ik heb effe doorgetrokken naar de 275 en ben daarna weer relaxed gaan rijden,waarna hij me later met een noodvaart voorbij gaat.

Hiermee wil ik alleen aangeven dat het ook niet allemaal geciviliseerd volk is dat zich Porsche rijder mag noemen.

Maar goed ik zal wel eerst een Porsche moeten kopen,al ligt ie op de sloop. :wink:

Niet mijn gewoonte maar kom :twisted:

U rijdt 70 's nachts, blijkbaar als jij je aan de snelheidsbeperkingen houd op dat moment moet iedereen dat maar doen, er mag enkel maar snel gereden worden als mijnheer met de RS4 dit vind :roll:

Je hindert het verkeer, want je geeft zelf aan dat je naar rechts kan, daar had je al van bij de start moeten rijden, daar horen trage voertuigen ook te rijden.

Niets zo ergerlijk dan een voertuig dat eerst traag ligt te rijden, en van het moment dat je er langskomt, begint te versnellen om aan te tonen dat hij sneller is, over haantjes gedrag gesproken :roll: of zou het de compensatie van het bepaalde lid zijn :scratch:

Verbaasd me eigenlijk dat die man met die Cayenne je niet in de gracht heeft gereden.

Als je vond dat de man met de Cayenne onverantwoord snel door de wegwerkzaamheden reed, snap ik niet dat je je daar zelf ook aan bezondigd enkel om aan te geven hoe geweldig die wagen wel niet is van jou.

Misschien moet hier eens over nagedacht worden. :idea:

Nogaams vind niets fout aan een Audi, en mensen veroordeel ik niet aan hun wagen, maar aan hun persoonlijkheid.

En die Porsche kopen doet dat nu niet, want je gaat niet steeds de sneltse zijn :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

09 feb 2007 12:11
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Precies, ligt niet aan Audi maar aan die Marc !!!!

09 feb 2007 12:21
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Dat is nu het probleem.

Mensen in een Porsche (ongacht type, jaja zelfs de 356) hoeven zich niet te bewijzen, in een ander merk moet dat schijnbaar wel telkens.

Oja on topic dan maar weer..........lukt dit ook met een RS4: een besneeuwde pas (Jurierpas Zwitserland) pakken van 22% met 1900 kilo aan je haak, dat was voor mijn simpele KJNnutje "een makkie".

:lol: :lol:

Afbeelding

09 feb 2007 12:27
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
Marc,

geen sterk verhaal hier. Kun je beter niet doen.

(Ik vermoed overigens dat Marc bedoelt dat hij bij een wegversmalling 70 reed, en toen het weer tweebaans werd naar rechts ging :!: )

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

09 feb 2007 12:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Volgens mij heeft ie gewoon een Audi 80 1.6.......

09 feb 2007 12:48
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
Cayenne Turbo S lijkt mij een geweldige wagen, heb er helaas nooit in gereden (of in meegereden).

Dit vind ik leuk ter vergelijk:

Afbeelding

Afbeelding

"VW Touareg W12 Sport Edition heeft 450pk met een (begrensde) topsnelheid van 250 km/u, de motor is dezelfde 6.0-liter 12-cilinder als de Phaeton maar brengt 30pk extra..."

Liefhebbers?

09 feb 2007 12:55
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Retep968 schreef:
Liefhebbers?

1 woord voor deze kar: bruut

09 feb 2007 12:57
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Retep968 schreef:
Liefhebbers?

Ja. Zo'n verhoogde Passat vind ik ook best mooi en zou ik zo willen rijden. :cheesy:
On topic: heren, heren, laten we ons niet verlagen tot nivo viskar-op-de-markt. :wink:

09 feb 2007 13:00
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
horn schreef:
On topic: heren, heren, laten we ons niet verlagen tot nivo viskar-op-de-markt. :wink:

Anders roep ik Kostunrix er wel even bij :!:

Afbeelding

Citaat:
Kostunrix is de vishandelaar van het dorp. Hij draagt steeds een vis in de hand ter verdediging van zijn handel. Hij leeft in de constante angst dat zijn vis niet vers zou zijn, hetgeen hem wel eens - vooral door Hoefnix - verweten wordt.

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

09 feb 2007 13:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
John4S schreef:
Retep968 schreef:
Liefhebbers?

1 woord voor deze kar: bruut

Alleen die dakvleugel vind ik niet zo....... maar voor de rest niets mis mee :!:

09 feb 2007 13:28
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
horn schreef:

Denk wel dat de W12 een flinke kar vis kan trekken, dus waarom niet?

Wel even handen wassen voordat je achter het stuur kruipt. :wink:

Maar serieus: ik vind de Touareg een goed alternatief voor de Cayenne, mocht die er zijn...

09 feb 2007 13:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Ik denk dat je die VW helemaal zoek rijdt met een rs4 :lol: ;)

09 feb 2007 13:50
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Teun schreef:
Alleen die dakvleugel vind ik niet zo....... maar voor de rest niets mis mee :!:

Heb het idee dat het (net als bij bv de Espace) twee tegen-elkaar-geschoven dakdragers zijn... :roll: :idea: Of bedoel je die spoiler boven de achterruit?

Afbeelding Afbeelding

Oja, en als hij dit kan, zal een viskar ook wel lukken... :lol:

Afbeelding

09 feb 2007 14:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Nee, ik bedoelde die vleugel boven op het dak. Ik denk dat je gelijk hebt. Gezien deze foto's valt het wel mee.

09 feb 2007 14:58
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende