Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:42

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Aan alle C4-en 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
993 C2 Cabrio '95
Bericht Aan alle C4-en
Gisteren met de sneeuw vond ik het prachtig weer om de "4" van de Carrera 4 uit te proberen. Bij mijn oprit is het vrij steil. Met de C4 ging ik zonder problemen naar boven, waar je met een achterwielaandrijver met de wielen slippend weggleed.
Ook werkte opeens de ABD; je hoorde het en het groene lampje ging branden.
Fijn om te merken dat het ook werkt.

Wie heeft er met de sneeuw ook gereden en getest?

Ik heb op een breed en vrij stuk besneeuwde weg met langzaam tempo even wat extra gas gegeven om een kleine slip op te wekken, maar dan merk je ineens weer dat je gewicht achterin hebt. Pas na 3 x heen en weer pendelen en tegensturen ging het weer rechtuit.

Door de goede wegligging ga je vergeten dat je flink gewicht achterin hebt; bij mijn oude 911 uit 1970 werd je er constant aan herinnerd!

Toch maar eens een slipcursus/training volgen. Weet iemand een goede waar je met eigen auto terecht kunt ?

09 feb 2007 23:50
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Ik heb even getest of b.v. de tc werkt.
Met tc ligt een 996 behoorlijk strak :!: Laatste x dat ik in de sneeuw mocht rijden was met mijn 3.2 ,wat een verschil met een 996 :!: :!: :lol: :shock:
Frank Imholz schreef
Citaat:
Door de goede wegligging ga je vergeten dat je flink gewicht achterin hebt; bij mijn oude 911 uit 1970 werd je er constant aan herinnerd!

Mmijn 3.2 ook . Wel mooi als je de auto kent en weet wat ze doet. Heb de 996 een half jaar ,dus een beetje uitproberen :!: Ik weet dat het verschil 15 jaar is , maar wat een verschil qua wegligging :!: :shock:

10 feb 2007 0:07
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Aan alle C4-en
Frank Imholz schreef:
Gisteren met de sneeuw vond ik het prachtig weer om de "4" van de Carrera 4 uit te proberen.
Wie heeft er met de sneeuw ook gereden en getest?

Ik. Heerlijk, lekker dwars. :wink:

Citaat:
Ik heb op een breed en vrij stuk besneeuwde weg met langzaam tempo even wat extra gas gegeven om een kleine slip op te wekken, maar dan merk je ineens weer dat je gewicht achterin hebt. Pas na 3 x heen en weer pendelen en tegensturen ging het weer rechtuit.

Tsja, de 964 heeft daar minder last van. Met sneeuw is de 964 een veel betere auto dan de 993 (en 996/997 muv turbo). Ook die gaat dwars maar is makkelijker in het gareel te krijgen en heeft ook meer grip omdat er standaard veel meer kracht naar de voorwielen gaat.

Citaat:
Toch maar eens een slipcursus/training volgen. Weet iemand een goede waar je met eigen auto terecht kunt ?

Maaskant. Je kan daar ook individuele trainingen volgen.

10 feb 2007 0:27
Profiel
PorscheForum Rakker
...
Hilversum
Frank Imholz schreef:

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=10704 :salut:

Je kunt nog mee

10 feb 2007 10:28
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Wel naar buiten geweest, niet met een C4, een 911, of nog algemener, een porsche.

http://www.youtube.com/watch?v=3wPsswtQsg0

:D
Goed, ik maak de film, mn neefje rijdt, en een vriend van hem in de BMW. Zelf ook nog het één en ander gereden, dolle boel!

10 feb 2007 12:38
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Frank Imholz schreef:

Kan ook bij de ANWB in Lelystad, maar of dat een goede is :?:

10 feb 2007 15:49
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 C4 nachtblau '92
Bericht 
Er zijn meerdere goede te volgen. De rensport school Zandvoort, Maaskant en ook op Papenburg zijn goede te volgen. Ook weet ik dat er individuele training worden georganiseerd door instructeurs die dit met eigen clubjes doen, ook door zit ik in de maillijsten dus ook daar kan je eventueel voorstellen. Deze cursussen zijn vaak wat goedkoper (125 tot 250 per dag).
Succes!
ps zelf niet met mijn 4 op pad geweest in de sneeuw maar met een voorwiel aangedreven op winterbanden, dat blijft maar gaan heerlijk alsof er geen sneeuw is.

"Racing is life, everything else is just waiting" Steve Mcqueen

http://www.wgbracing.nl
http://www.vrijrijdendagen.nl

11 feb 2007 5:07
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
ook gewoon naar buiten maar met de C2 - geen enkel probleem en lekker driften :twisted:

12 feb 2007 12:04
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Cabrio 4S. voorheen 996 cabrio
Bericht 
... hebben jullie sneeuw nodig om te driften :P

12 feb 2007 13:07
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Cabrio 4S. voorheen 996 cabrio
Bericht 
... hebben jullie sneeuw nodig om te driften :P

12 feb 2007 13:09
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
neen hoor :wink:

Laatste update 22/10/2013

12 feb 2007 13:33
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]