Auteur |
Bericht |
tommyforyou
924Opeinde
|
oliedruk 924 is hoog!
Sinds kort ben ik in het bezit van een Porsche 924 uit 1984. Nu constateer ik het volgende probleem bij de oliedrukmeter in de auto: als ik de auto koud start dan geeft het oliedrukmetertje bij stationair toerental 7 tot 8 bar aan. Maak ik wat toeren, dan geeft de meter 10 (of meer) bar aan, in ieder geval ligt het wijzertje bijna geheel rechts in de hoek! Is de motor eenmaal warm, dan zakt het wijziertje stationair naar de 4 - 5 en bij het geven van wat meer toeren blijft hij in de buurt van de 10 bar staan. In alle gevallen schommelt de wijzer erg heen en weer! Kortom, precies uitlezen is eigenlijk niet mogelijk. Omdat de motor verder wel lekker (naar mijn mening) loopt, vraag ik me af wat hiervan de oorzaak kan zijn? Kan iemand mij advies geven? Alvast bedankt. Tommy
|
10 feb 2007 22:29 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... defecte oliedruksensor ??
.... defecte oliedrukmeter ??
|
10 feb 2007 22:30 |
|
|
horn
PF #57
|
welkom.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 feb 2007 22:33 |
|
|
cabrio wim
|
Met die bloeddruk.
|
10 feb 2007 22:35 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Advies:
Laat de oliedruk analoog meten, als deze echt zo hoog is kan het zijn dat het overdrukventiel klemt.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
10 feb 2007 23:29 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Een verstopt olie kanaal? Dat zorgt toch ook voor extra olie druk.
Mijn olie druk van de 924:
Koud 6 bar (stationair) rijden richting 6,5 zoiets -7
Warm 3 bar stationair (1000 toeren
Bij 3k rpm warm 4,5-5 bar (ligt aan de olie temp).
|
10 feb 2007 23:31 |
|
|
F@RGO
|
(akkoord, ook welkom )
Nu nog snappen
|
11 feb 2007 9:12 |
|
|
tommyforyou
924Opeinde
|
Sensor en oliedrukventiel? Deze auto is voor mij nog erg onbekend. Daarom: heeft iemand daar ervaring(en) mee? en kan hij/zij mij vertellen waar ik hier meer informatie over kan vinden?
Tommy
_________________________________________ Puur een belevenis... een Porsche 924
|
11 feb 2007 21:53 |
|
|
tommyforyou
924Opeinde
|
Vreemd is overigens ook dat de wijzer van de oliedrukmeter constant in beweging is. Hij schommelt enorm. Misschien helpt dit bij de diagnose?
_________________________________________ Puur een belevenis... een Porsche 924
|
11 feb 2007 22:02 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Buiten je hier welkom te heten kan ik je met mijn beperkte kennis niet meer raad geven dan al vermeld.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
11 feb 2007 22:09 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Het zouden mijn woorden kunnen zijn. Hierbij sluit ik me dus aan.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
12 feb 2007 18:00 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Al gekeken naar de stekkerverbinding op de oliedruksensor? Metaal goed schoonpoetsen, stekkertje idem dito en beetje bijbuigen. Dan kàn het probleem al over zijn.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
12 feb 2007 18:12 |
|
|
tommyforyou
924Opeinde
|
Mensen bedankt voor jullie tips. Hoop volgende week weer tijd voor de auto te hebben en ga dan het één en ander proberen. Eerst de contacten maar eens schoonmaken. Eenvouidigst en goedkoopst, en daarna zien we wel verder. Verder ben ik heel content met de wagen dus hoop er in de toekomst regelmatig mee op de weg te vinden te zijn. Wie weet eens tot ziens.
_________________________________________ Puur een belevenis... een Porsche 924
|
12 feb 2007 21:43 |
|
|
tommyforyou
924Opeinde
|
We zijn een tijdje verder. Inmiddels is de oliedruk gemeten en goed bevonden door de garagemensen (ook gelijk olie en filter laten vervangen) . Ook is naar de contacten gekeken. Auto start nu een stuk beter, toerental is nog steeds vrij hoog (moet dus anders afgesteld, als hij koud 1000 toeren geeft, dan is het warm 1500) maar de wijzer van het oliedrukmetertje staat nog steeds te hoog en swiebert constant heen en weer. Verdre rijdt hij wel prima. Inmiddels een paar ritjes de afgelopen twee weken gemaakt. Iemand nog een tip voor wat betreft het metertje?
_________________________________________ Puur een belevenis... een Porsche 924
|
19 apr 2007 22:03 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Je oliedruk schommelt als functie van je toerental.
|
19 apr 2007 23:03 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Ik dacht dat de oliedrukmeter maximaal 5 bar aan kon wijzen (was volgens mij bij mijn 944 zo). Zit jij per ongeluk niet naar de verbruiksmeter te kijken die zich in de toerentellen bevindt? Of heeft alleen een 944 dit?
_________________________________________ NPC 0577
|
20 apr 2007 20:53 |
|
|
Moowsje
|
Re: oliedruk is hoog!
Misschien niet verstandig om een out topic te openen maar ik heb een Porsche 924 uit '77 en precies hetzelfde probleem. Is het bij jou ondertussen verholpen en wat heb je er aan gedaan? Ik leer graag van de bevindingen van anderen en scheelt me misschien een hoop werk .
|
08 jun 2012 12:53 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: oliedruk is hoog!
In tegendeel
|
08 jun 2012 13:50 |
|
|